Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2006, 23:50   #201
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

"Werk"; de vloek van de Drinkende Klasse.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 23:51   #202
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Geen enkele bedrijfsleider spreekt en denkt zoals jij. Onder het laagje nationalisme zit bij jou alleen proletariaat verscholen.
waar haal je trouwens dat ik nationalist ben?Heb ik dat ooit ergens gezegd? Zeker weten van niet...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 23:56   #203
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
"Werk"; de vloek van de Drinkende Klasse.
de Bazen drinken veel, veel alkoholiekers daartussen.Al die zakendiné's enzo, feestjes bij "vrienden"...Enkel zie je het er minder aan als aan een landloper: ze worden beter verzorgd door hun arts. Maar een lever-cyrhose kan in elk milieu toeslagen hoor. En dan gaat ge evengoed kapot.
Oud 27 september 2006, 23:57   #204
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik hoef helemaal geen bedrijf te leiden, hoe kom je daar nu bij?Dat is goed voor werkezels, die voor hun fortuin op te bouwen, en het te behouden, moeten werken.Want werk is werk , ook als ge de baas bent...durf wedden dat ge slecht slaapt, pillen slikt voor de stress, maagklachten, voor uw hart moet ge ook oppassen.Heb er al meer gekend, zulke...
En die blijven doorwerken na hun 65ste, he. Want er zijn er zoveel van dat type dat drie dagen na hun pensionering sterven uit pure 'relax shock'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 00:01   #205
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
de Bazen drinken veel, veel alkoholiekers daartussen.Al die zakendiné's enzo, feestjes bij "vrienden"...Enkel zie je het er minder aan als aan een landloper: ze worden beter verzorgd door hun arts. Maar een lever-cyrhose kan in elk milieu toeslagen hoor. En dan gaat ge evengoed kapot.
Getrainde drinkers gaan kapot aan / met hun alvleesklier, meestal omstreeks hun 60e; de afloop pakt hooguit ongeveer 3 maanden, geen pijnstiller werkt.
Oud 28 september 2006, 00:01   #206
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik woon daar, ja, een deel van het jaar, en nog in drie andere landen de rest van het jaar, ik woon waar ik wil, wanneer ik wil, ...
En alweer doe je veel te hard je best om ons te doen geloven dat je niet in St Gillis zit.

Probeer het eens in Geel. Misschien lukt het daar wel.
Oud 28 september 2006, 00:04   #207
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En alweer doe je veel te hard je best om ons te doen geloven dat je niet in St Gillis zit.

Probeer het eens in Geel. Misschien lukt het daar wel.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 00:05   #208
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen enkele bedrijfsleider spreekt en denkt zoals jij. Onder het laagje nationalisme zit bij jou alleen proletariaat verscholen.
Niemand die een proletariër zo goed herkent als hij er zelf geen is.
Oud 28 september 2006, 00:14   #209
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij vindt dat ik me uitsloof om de lagere klasse van iets te overtuigen, heb je het wel degelijk mis. Ik kijk op ze neer, dat is alles. Dat is mijn individueel recht.
Je beseft toch dat je op een ordinaire pc neerkijkt?

Niet dat ik je dit individueel recht wil ontzeggen, hoor.

Mensen met zoveel geld als jij kunnen zich nu eenmaal geen hoogstaander genot permiteren, hé?
Oud 28 september 2006, 00:55   #210
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je beseft toch dat je op een ordinaire pc neerkijkt?

Niet dat ik je dit individueel recht wil ontzeggen, hoor.

Mensen met zoveel geld als jij kunnen zich nu eenmaal geen hoogstaander genot permiteren, hé?
Rondtoeren met een golfkarretje in Knokke gaat na 20 jaar ook vervelen. Dus nu legt ie zicht toe op internet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 05:36   #211
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Tiens, Op de VRT hoor ik dat de aanhouding van de leden van de BBET wordt verlengd, alhoewel ze niets gedaan hebben.

We gaan dit nu eens vergelijken met de 'administratieve aanhoudingen' van de allochtone nazi skinheads die winkels, hospitalen en wagens in brand steken, autosleutels stelen om de hulpdiensten te saboteren, voorbijgangers bekogelen,... Gewoon om te zien hoe de wet toegepast wordt in functie van racistische criteria.

Inderdaad, het gekrom laat hem weer eens van zijn "rechtvaardigste" kant zien, maar ja da zijn we gewoon hé...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 05:40   #212
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm Bekijk bericht
Ik ben waarschijnlijk als behoorlijk links te bestempelen. Betekent dat dat ik die jongeren steun? Nee! Ze hebben verdomme molotov-cocktails in een ziekenhuis gesmeten!
Als 't aan mij ligt, mogen de gearresteerden in een gesloten instelling wat bezinnen over hun daden.
Zijn dat dan geen slachtoffers van het kapitalisme die de klassenongelijkheid uitvechten in de straat?
Oud 28 september 2006, 05:40   #213
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En die blijven doorwerken na hun 65ste, he. Want er zijn er zoveel van dat type dat drie dagen na hun pensionering sterven uit pure 'relax shock'.
als ze zo oud worden...al die opwinding...dikwijls leven die aan geld verslaafde menselijke machines niet héél lang
Oud 28 september 2006, 05:44   #214
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kpax Bekijk bericht
Men krijgt in Zwitserland helemaal niet zijn dienstwapen cadeau als je legerdienst er op zit. Je krijgt wel een geweer, meestal een verouderd uit de inventaris, maar de SIG 550 moet je terug geven. Aan de andere kant houdt niets je tegen om gewoon de civiele versie van de SIG 550 te kopen.
Als dat geweer verouderd is uit de inventaris, is dat nog altijd een semi automaat, met NATO patronen, of veel beter dan dat...

En als ge u als burger daar vlotjes ne SIG 550 kunt aanschaffen, dan kunt ge u ongetwijfeld ook semi automatische "kanonen" van ander merken aanschaffen... ook. Trouwens het aanschaffen van high power jachtgeweren is daar ook veel makkelijker...

Een goeie raad, ga een zwitser niet op zijn zenuwen werken, en blijf met uw fikken van zijn eigendommen, ... ge zijt zowiezo slechter bewapend en ge kunt ook veel slechter schieten...

Die gasten leren al knallen als ze net kunnen stappen, sluipen door de bossen, en skieën van bergen, nog voor ze hun plechtige kommunie doen.

Als er een volkje is in centraal europa waar ge geen oorlogske mee wilt spelen dan zijn het wel de zwitsers.
Oud 28 september 2006, 05:46   #215
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen collega's, ik heb enkel werknemers

En zijn vrouw heeft geen masseur , maar een tennisleeraar,
Oud 28 september 2006, 05:50   #216
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Zijn dat dan geen slachtoffers van het kapitalisme die de klassenongelijkheid uitvechten in de straat?
TomB...staat dat voor Tom Barman?
Deze gewelddadige druggebruikers en bandieten van noord-afrikaanse afkomst hebben over het algemeen weinig of géén politiek bewustzijn.Hun liefste droom is zélf kapitaalkrachtig zijn, natuurlijk wel zonder daarvoor eerlijk en/of hard te werken.
Degenen die zich met politiek inlaten, na bvb. in de gevangenis onder invloed van een daar eveneens opgesloten imam plotseling zéér vroom geworden te zijn, zijn islamisten.Enige politieke optie die zoniet het algemeen goedkeuren, op z'n minst het begrip wegdragen in hun gemeenschap.In zulke gevallen zegt men dan dat "het geloof hem gered heeft"...
Oud 28 september 2006, 08:22   #217
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Oudere allochtone bewoners Marollen keuren rellen af

,,Jongeren rouwen op foute manier''

Brussel - ,,We begrijpen hun woede en frustratie maar de manier waarop ze die uiten, is al te makkelijk'', klinkt het bij de oudere allochtone bevolking van de Brusselse Marollen. De volkse wijk vlak bij het Zuidstation kreunt al enkele nachten onder het geweld van tientallen jongeren die daarmee reageren op de dood van de 25-jarige buurtbewoner Fayçal Chaaban, afgelopen weekend in de gevangenis in Vorst.

Overdag gaat het leven zijn gewone gang in de Marollen. De rommelmarkt op het Vossenplein lokt honderden kijklustigen die er niet bij stil staan dat enkele tientallen meters verder de gemoederen nog altijd hoog oplopen. Op het Krakeelplein, tussen de sociale woningblokken, leest een groepje tieners de krantenberichten over de incidenten van de voorbije dagen.

Wanneer we hen benaderen, wordt meteen duidelijk dat ze niet willen praten. Onder een helse scheldtirade worden we aangemaand om de wijk onmiddellijk te verlaten en nooit meer terug te komen, of anders... ,,Het is niet het moment om met de jongeren hier te praten'', komt een oudere allochtoon ons vertellen. Vriendelijk legt hij uit dat ook zij momenteel geen vat hebben op de jongeren. ,,Ze hebben het in hun hoofd gestoken dat er die jongen iets afschuwelijks is overkomen in de cel en dat ga je er moeilijk uitkrijgen. Ik, en de hele wijk met mij, wil uiteraard ook weten wat er precies is gebeurd. We kennen die jongeman allemaal. Zijn familie heeft hier al jaren een winkel.''

Rouw en wraak

Ook de buurtbewoners stellen vragen bij wat er vorig weekeinde in de gevangenis van Vorst is gebeurd. Maar de grote meerderheid keurt de manier af waarop de jongeren hun ongenoegen uiten. De incidenten zijn hét gespreksonderwerp voor de winkel van Aziz en Hassan, twee 'nieuwe Marolliens', zoals ze zichzelf noemen. ,,Het gaat veel dieper dan de dood van die jongen'', legt Aziz uit. ,,In onze wijk wonen veel minderbedeelde mensen. Velen hier hebben geen job en genoten geen opleiding. Als ze dan de dure winkels op de Zavel zien, steekt dat. Dat vinden ze niet eerlijk en ze protesteren tegen alles wat ze niet eerlijk vinden. De jongeren rouwen om hun vriend. Ze willen zijn dood wreken.''

,,Ze weten alleen niet hoe ze dat moeten doen'', vult Hassan aan. Hij omschrijft het gedrag van de jongeren als onwetend. ,,De enige manier die ze kennen is vernieling, dingen in brand steken. Dat is een al te makkelijke oplossing. Als de politie dan nog in Robocop-uitrusting tevoorschijn komt, is dat alleen maar olie op het vuur.''

Geen respect

Toch weten de wijkbewoners niet goed hoe ze hun eigen jongeren weer op andere gedachten moeten brengen. Respect voor ouderen, zoals dat in de mediterrane cultuur gebruikelijk is, is er volgens Aziz en Hassan nog nauwelijks. ,,Ze steken zelfs hun eigen bejaardencentrum in brand'', klinkt het. ,,Het zijn nochtans hun eigen grootouders die daar komen. De ouders kunnen thuis zeggen wat ze willen, maar eens die jongeren buiten komen, hitsen ze elkaar op en zijn ze niet meer voor rede vatbaar.''

Volgens hen zullen de rellen binnen enkele dagen uitdoven. ,,Eens ze weten wat er echt met die jongeman is gebeurd in de gevangenis, zal het wel kalmeren'', besluit Hassan. ,,Tenslotte wil ik absoluut benadrukken dat wij in een heel leuke wijk wonen. We ondervinden hier normaal gezien maar zeer weinig overlast. Schrijf dat maar op vooraleer er niemand meer naar de Marollen durft te komen!''

Nieuwsblad
------------------
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 09:07   #218
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik doe in elk geval geen uitspraken over "de individuele criminele ( ideologische) afwijking van bepaalde aanwijsbare entiteiten ( volgens het nieuws hier Noord Afrikanen)".
Ik zou zulke (on)zin zelfs niet geschreven krijgen.
Dag djimi,
Ik weet ook niet waarmee het juist te maken heeft.
Maar als men verneemt dat de politie op straat iemand wou aanhouden, maar dat dit verhinderd werd door zijn kompanen, dan is het zo goed als zeker dat het niet over autochtonen gaat, of over Italjaanse of Chinese medeburgers.
Hoe zou dat komen denk je?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 10:28   #219
Anna List
Banneling

Standaard

Opnieuw kleine relletjes in Brussel

Woensdagavond en in de loop van de nacht waren er in Brussel opnieuw enkele incidenten. De brandweer moest een paar keer uitrukken.

Rond 21.45 uur gooiden onbekenden in Anderlecht een molotovcocktail naar een bushokje. Het hokje vatte vuur. Ongeveer een uur later werd de brandweer opgeroepen voor een voertuig dat in Sint-Gillis in brand was gestoken. Tussen 23 uur en middernacht moest de brandweer in Anderlecht en het centrum van Brussel nog vier keer tussenbeide komen voor onder meer brandende vuilnisbakken en bloembakken.
(Belga 10:00) De Morgen

hoeveel kleiner kunnen reeds kleine relletjes nog worden ?

minimale kleine relletjes ?
amper minimale kleine relletjes ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 10:34   #220
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
,,In onze wijk wonen veel minderbedeelde mensen. Velen hier hebben geen job en genoten geen opleiding. Als ze dan de dure winkels op de Zavel zien, steekt dat. Dat vinden ze niet eerlijk en ze protesteren tegen alles wat ze niet eerlijk vinden. De jongeren rouwen om hun vriend. Ze willen zijn dood wreken.''
Aha, de oorzaak is dus toch sociaal-economische status en niet slechteislamietzijn ?
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be