![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() Het kan ook anders!
Man die dreigde met schietpartij overmeesterd in Kuurne In Kuurne hebben eliteagenten van de federale politie dinsdagavond laat een 36-jarige man overmeesterd die zich enkele uren in zijn woning had verschanst. De man had ermee gedreigd iedereen overhoop te schieten die zijn woning zou benaderen. De arrestatie verliep probleemloos. Het parket van Kortrijk stelt woensdag een wetsdokter aan die over de geestestoestand van de man moet oordelen. Mogelijk wordt de Kuurnenaar geïnterneerd. Bij de politie liep dinsdagavond een telefoontje binnen waarin gemeld werd dat Bob C. de inboedel van zijn woning in de Twaalfde Liniestraat kort en klein aan het slaan was. Omdat de man eind januari ook al voor serieuze problemen had gezorgd en toen had gedreigd om z'n huis te laten ontploffen, nam de politie geen risico's. Lag te slapen Enkele straten werden afgesloten en de hulpdiensten hielden zich paraat in de onmiddellijke omgeving. De lokale politie van de zone Vlas riep de hulp in van het DSU, dat zijn eliteagenten van de federale politie. Rond half twaalf drongen zij de woning binnen van de man. Hij lag te slapen, wellicht onder invloed van pillen die hij had geslikt, en werd probleemloos overmeesterd |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In Amerika bestaan er groupuscules van (meestal extreem-rechtse racistische) "patriotten" die er net zo over denken als u. Zij hebben zich teruggetrokken in kleine communes, hebben zichzelf buiten de wet gezet en zich teruggetrokken uit de legitimiteit van de "agressieve staat". Zij verdedigen hun rechten middels blotte kracht en dito fire power. Government officials hebben er geen reet te zoeken en worden onthaald op loden hagel. Ik heb geen weet van zulke communes in België, maar ik stel vast dat er hier blijkbaar ook freaks rondlopen die op een goede dag Louis Theroux op bezoek kunnen krijgen. Uw vergelijking van zulke types met joden tijdens WOII laat ik geheel ter uwer rekening, en beschouw ik voor het gemak als een typisch voorbeeld van uw totaal gebrek aan perspectief.
![]() |
![]() |
#203 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die afgeschoten man was ervan overtuigd dat hij dat ook deed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vanzelfsprekend wel, zolang hij er aan de binnenkant van de drempel mee blijft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U moet niet beginnen met belachelijke argumenten in andermans schoenen te schuiven als poging tot verweer. Probeer eerst maar eens uw eigen argument te verdedigen, dat lijkt me al moeilijk genoeg.
![]() |
#206 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als er maar genoeg komen die de slavenmentaliteit die u hier verdedigt aannemen, dan heeft Big Brother zijn doel zo goed als bereikt: de staat baas over miljoenen machteloze individuutjes die allen naar boven moeten gehoorzamen. Zich verdedigen, indien nodig met geweld is een grondrecht van elk mens. Als de overheid dat mag, dan is dat alleen maar omdat en als een meerderheid van de burgers daarmee instemt. Maar men moet de zaken niet omdraaien: de staat die de burgers verbiedt zich te verdedigen usurpeert zijn mandaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Citaat:
Een ander alternatief hebt u immers niet: als het immers iedereen vrij staat om naar eigen goeddunken bepaalde wetten, individuele contracten of gerechtelijke beslissingen naast zich neer te leggen met als motto "we leven niet in een democratie en zijn allemaal slaven van Big Brother", dan pas zal zinloos geweld en zullen zinloze doden het dagelijkse reilen en zeilen bepalen.
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bobke : 15 november 2006 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een ander alternatief heb u immers niet. Ik weet dat een meerderheid van continentale Europeanen voor de tweede mogelijkheid gekozen heeft en accepteer dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een normaal mens, dat is iemand zoals gij, neem ik aan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik had het niet over de wet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En gij zijt degene die bepaalt wie echt Napoleon is en wie zich dat maar inbeeldt, nietwaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe wil je nu in hemelsnaam een leefbare samenleving hebben, als je iedereen het recht geeft om de wet naast zich neer te leggen omdat hij vindt dat die wet zijn vrijheid beperkt. Als ik morgen dus zin krijg om met een vuurwapen te beginnen rondlopen en iedereen wiens kop mij niet aanstaat of die dingen doet waar ik niet mee akkoord ga bedreig, dan is dat volgens jou mijn volste recht. En als ze dan nog niet luisteren mag ik die dus gewoon afknallen, want dat is volgens jou mijn volste recht. Want de staat verbied mij mensen te doden en ik vind dat een vrijheidsberoving en ik vindt dat de staat mij dus geweld aandoet door mij dit te verbieden. Wetten zijn er niet zomaar hoor, maar om onze samenleving leefbaar te houden. Wie vindt dat zijn vrijheid word beperkt door de wetten en het gerecht van onze samenleving, wel die moet zijn boeltje maar bij elkaar pakken en opkrassen naar een samenleving die zijn vrijheden niet beperkt. Wie rekeningen maakt moet die betalen en wie vind dat hij een onterechte rekening krijgt moet daarvoor naar de rechtbank. Als ook de rechtbank vind dat die rekening wel te recht is, wel dan moet je ze betalen en niet beginnen dreigen met wapens. En wie zich daar niet in kan vinden, moet maar een andere samenleving opzoeken. En als er voldoende mensen zijn die vinden dat onze samenleving niet juist in elkaar steekt, wel dan moeten zij zich maar eens bezig houden met de politieke leiding van onze samenleving en de fouten er in veranderen. Maar staan zeveren dat de staat geweld gebruikt tegenover zijn burgers omdat de rechtbank heeft beslist dat een ouwe knar zijn rekeningen aan een andere staatsburger wel moet betalen, is wel een beetje overdreven zekers. Want het ging niet over een schuld aan de staat, maar over een schuld van de éne burger aan de andere. Moest die burger soms de rekening van die ouwe knar maar kwijtschelden omdat die ouwe knar geen zin had op die rekening te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |