Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2006, 22:56   #201
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
handig hoe hij de discussie een andere richting kan uitduwen.

Ik ben ouder dan u, moet ge dan niet meneer tegen mij zeggen?
Als ik u in het echte leven zou tegenkomen en ik kende uw voornaam niet, ja uiteraard. U ook tegen mij natuurlijk. Dat heeft met leeftijd niets te maken.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 22:57   #202
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Juist, maar ik neem deel aan deze discussie.

Kijk stel je hetvolgende voor: we zitten aan tafel bij morgen beter. Jij, Kathleen en ik. Ik heb het over jou. Dan heb ik het over mijnheer "uw achternaam" of "uw voornaam", als ik u tutoyeer. U spreekt over mijnheer Vangeel of Bob, als we op zo'n vriendschappelijke voet zouden staan. Wanneer u het heeft over onze voorzitter mág u "Van de Cauter heeft eerder deze week bekendgemaakt" zeggen, en ik mag zeggen dat "De Wever dit of dat voorstel ingediend heeft in 't parlement". Zo simpel is het.
Ach, fijn! Dus als ik aanwezig ben tijdens een uitzending van de Zevende Dag, en hans niet, dan mag ik hem dus 'die achterlijke argumentloze nitwit van dat nanopartijtje' noemen? (let wel, ik spreek hier louter hypothetisch).
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 22:58   #203
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verhip! Dat bedoel ik helemaal niet!

Maar jullie voelen je meestal toch zo boven het gewone volk verheven - kijk maar naar intellectuelen als fifke bv - dat jullie zich niets hoeven aan te trekken van de regels van stervelingen, niewaar?
Er zijn er nog die in datzelfde bedje ziek zijn:

Citaat:
ik verwerp geensinds de grondslag van de democratie, maar soms is het beter, om in het belang van de natie en daarmee gepaard de beveiliging van het volk de demo(nen)cratie even uit de weg te gaan...
Democratie is maar iets voor gewone stervelingen, niet?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 23:26   #204
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik ga elk jaar een weekendje naar de Oostkantons. Daar merk ik steeds in mijn contacten met de plaatselijke bevolking (ik ga steeds naar dezelfde gemeente) dat ze zich helemaal geen lid van België voelen. Ze voelen zich eerder gericht op Luxemburg. Daar komt dan nog eens bij dat ze leven van het toerisme vanuit Vlaanderen en Nederland. Met Wallonië, dat ook hen probeert te verfransen, hebben ze geen enkele band.

Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat de gemeente waar ik steeds heen ga aan Luxemburg grenst. Misschien is het anders in andere gemeenten, maar daar kan ik me niet over uitspreken.
!Interessant!
Maar, wat spreek jij eigenlijk tegen die mensen? Engels, Duits, Frans of Nederlands?
Wat leren die eigenlijk op school? Ik ken maar een persoon uit de Oostkantons en die sprak niks behalve Duits. Maar die is wel tamelijk oud.
Oud 27 december 2006, 01:43   #205
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik plaats van hier als de eerste de beste puber direct plat op uw buik te gaan, zou zich hier beter over informeren bij enkele andere forumleden. Deze posts dateren van lang voor uw tijd.
Proficiat, "liberaal", u hebt zich zonet voor de zoveelste keer onsterfelijk belachelijk gemaakt!
Het is niet omdat Yann weg is, dat we nu een nieuwe forumnar nodig hebben hoor...

Dat u zomaar Patriot!, die toch wel bekendstaat als de grootste partijslaaf hier op het forum, op z'n woord gelooft, zegt meer over u dan over mij.
Door uw agressiviteit toont u zich een waardig opvolger van Verschaeve. Ik vond het al zeer vreemd toen u de collaboratie verdedigde... Mijn vermoedens worden bevestigd.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 04:13   #206
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent de enige Nederlander op dit forum die een beetje durft nuanceren, dus ja

Aan iedereen die zomaar van Maerlants nepposts gekopieerd heeft, ik daag u uit, geef 'bewijs' of zwijg.
Ik merkte onlangs dat er meer links niet meer werken en kan me voorstellen van wie jij weet dat ze niet langer beschikbaar zijn....
Nu kan je dus een grote bek opentrekken, nietwaar Patriotje? We moeten zwijgen omdat we jouw ontkenningen niet langer kunnen bewijzen, hé? Meer nog, nu kan je anderen ongegeneerd voor leugenaars uitschelden. Leerde je van advokaat Hans en Le Dauphin dat liegen mag als het niet (meer) kan bewezen worden? Hoe laag ben jij onder hun hoge invloed gevallen, zeg....

Ooit werd ik door jou en Bruno Yammine, toen nog 'Tacitus' uitgescholden voor viswijf. JIJ hebt dat naderhand zelfs nog bij verschillende gelegenheden herhaald. En waarom Patriot? Ga je nu ook volhouden dat IK toen moest zwijgen omdat ik degene was die loog? Of waren JIJ en Bruno het?
Hadden jullie het toen niet over een Vlaams-nationalistisch nepprofiel terwijl het hoogstwaarschijnlijk Bruno zélf was? Jullie beweerden zelfs dat een moderator dit bevestigde, maar wat bleek uit diens publiekelijke tussenkomst? Hij had enkel gezegd dat de 'royalist' die het zo bont maakte een nepprofiel was zonder meer. De rest voegden jullie er voor alle gemak maar aan toe. Alle middelen zijn goed om de intens gehate Vlaams-nationalisten in discrediet te brengen, hé?

Jouw fraaie voorbeelden hebben jou je les zo te zien goed geleerd. En deze links werken wél nog.

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door BUB [
bescheidenheid zou die Vlamingen niet misstaan...

http://forum.politics.be/showthread.php?t=51805&page=29

Vervlaamsing is juist een onderdeel van die waarden-en normenverlaging.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=51805&page=29
Jullie hebben wel lef, hé?

Ooit voel jij nog wel aan den lijve wat de gevolgen zijn van je slaafse opstelling tegenover de omhooggevallen onbenullen die je vandaag nog steeds naar de ogen kijkt.
Oud 27 december 2006, 04:27   #207
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Door uw agressiviteit toont u zich een waardig opvolger van Verschaeve. Ik vond het al zeer vreemd toen u de collaboratie verdedigde... Mijn vermoedens worden bevestigd.
En van wie denk je dat je zélf een 'waardige opvolger' bent?
Of beeld jij je in dat jij aan dit soort vergelijkingen ontsnapt omdat jij je vandaag aan de kant van het grote gelijk bevindt?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 december 2006 om 04:29.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 10:15   #208
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
!Interessant!
Maar, wat spreek jij eigenlijk tegen die mensen? Engels, Duits, Frans of Nederlands?
Wat leren die eigenlijk op school? Ik ken maar een persoon uit de Oostkantons en die sprak niks behalve Duits. Maar die is wel tamelijk oud.
Ik spreek in de oostkantons altijd Duits.
En pas op, dat is een serieuse moeilijkheid voor mij. Op school heb ik indertijd maar 2 jaar 1 uur Duits per week gehad. Daar leer je niet veel mee.

Toch verstonden de mensen me daar altijd (misschien omdat er veel mensen daar Nederlands kennen voor de toeristen). Ondertussen is door de vele jaren oefening mijn Duits natuurlijk wel veel verbeterd.

Ik vind het belangrijk om Duits te spreken in de Oostkantons, zelfs al heb je niet veel verstand van die taal (zoals ik in het begin). Wees maar zeker dat de mensen het appreciëren als je hen in hun eigen gebied in hun eigen taal probeert te woord te staan. Moesten de franstaligen dat ook eens begrijpen, er zouden al veel minder problemen zijn in dit land.

Wat ze op school leren, weet ik niet. Maar zoals ik reeds vertelde, zijn er daar veel mensen die Nederlands kennen. Er komen immers veel Nederlandse en Vlaamse toeristen. Vergeet niet dat de Oostkantons zeer dicht bij bijvoorbeeld Maastricht liggen, hé.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 13:30   #209
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hebt u ooit gehoord van Godwin?

Waar heb ik trouwens de hele collaboratie verdedigd? Ik relativeerde enkel de rol die Verschaeve hierin gespeeld had. Collaborateurs die geen nazi waren, en geen economische motieven hadden, daar heb ik helemaal niets tegen.

Vergeet niet dat de holocaust voor niemand bekend was in die dagen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 27 december 2006 om 13:33.
Oud 27 december 2006, 14:52   #210
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kut met peren !! Iedereen scheen op de hoogte te zijn van wat er zich in de USSR (+/- 3.000km verder) afspeelde, maar wat in het buurland gebeurde zou onbekend zijn geweest. One big bunch of crap !
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 14:58   #211
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Kut met peren !! Iedereen scheen op de hoogte te zijn van wat er zich in de USSR (+/- 3.000km verder) afspeelde, maar wat in het buurland gebeurde zou onbekend zijn geweest. One big bunch of crap !
Jaren geleden moest ik (indertijd voor school) een werkje maken over de burgerlijke gevolgen van de Tweede Wereldoorlog. Ik heb toen met bijna iedereen van mijn grootmoeder's generatie hier in het dorp gepraat (veel saaie verhalen gehoord, btw), en allen zeiden ze, wanneer ik naar de holocaust vroeg, dat ze daar pas na de oorlog van gehoord hadden.

NIEMAND wist dat, kameraad. Op de geallieerde regeringen na, uiteraard.

Oud 27 december 2006, 15:06   #212
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt u ooit gehoord van Godwin?
Ja, en die wordt te pas en te onpas misbruikt om een taboe rond de Tweede Wereldoorlog te creëren. Volledig onterecht: de wereld zoals we die nu kennen, is een product ervan. Maar daar gaat het niet over: ik breng gewoon twee posts van u met elkaar in verband.

Citaat:
Waar heb ik trouwens de hele collaboratie verdedigd? Ik relativeerde enkel de rol die Verschaeve hierin gespeeld had. Collaborateurs die geen nazi waren, en geen economische motieven hadden, daar heb ik helemaal niets tegen.
U stelt de vraag, en beantwoordt ze zelf. Waarvoor dank. U doet al soortgelijke uitspraken in http://forum.politics.be/showthread.php?t=72724

Citaat:
Had niemand dan Mein Kampf gelezen? Als men het niet heeft geweten, dan heeft men het toch geroken! Letterlijk dan. En denk je dat zonder de Holocaust de collaboratie minder erg zou zijn? Nog nooit van de vele andere misdaden van de nazi's gehoord?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 27 december 2006, 15:13   #213
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaren geleden moest ik (indertijd voor school) een werkje maken over de burgerlijke gevolgen van de Tweede Wereldoorlog. Ik heb toen met bijna iedereen van mijn grootmoeder's generatie hier in het dorp gepraat (veel saaie verhalen gehoord, btw), en allen zeiden ze, wanneer ik naar de holocaust vroeg, dat ze daar pas na de oorlog van gehoord hadden.

NIEMAND wist dat, kameraad. Op de geallieerde regeringen na, uiteraard.
Dat het in kleine Vlaamse dorpjes niet bekend zou geweest zijn, wil ik nog aannemen, MAAR dat Staf De Clercq of Verschaeve (de opjutters van de oostfronters) er niets van zouden hebben afgeweten, geloof ik nooit. Trouwens de contacten tussen De Clercq en de Hitler-entourage dateren reeds van in de jaren dertig. Eind jaren dertig zou hij trouwens meer in "Berlijn" hebben rondgehangen dan in Kester.
Oud 27 december 2006, 23:32   #214
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Dat het in kleine Vlaamse dorpjes niet bekend zou geweest zijn, wil ik nog aannemen, MAAR dat Staf De Clercq of Verschaeve (de opjutters van de oostfronters) er niets van zouden hebben afgeweten, geloof ik nooit. Trouwens de contacten tussen De Clercq en de Hitler-entourage dateren reeds van in de jaren dertig. Eind jaren dertig zou hij trouwens meer in "Berlijn" hebben rondgehangen dan in Kester.
Waarom zou men dat aan zijn neus hebben gehangen? Verschaeve en Declerq waren kleine garnaaltjes die geen enkele invloed hadden in Duitsland. De hele Endlösung werd overigens bijzonder discreet op poten gezet op de Wannsee-conferentie en bleef de hele oorlog lang strak in handen van de Algemeine-SS.

Komt er nog eens bij dat het VNV in tegenstelling tot bv. de Ustasa of de Pijlkruisers nooit heeft meegewerkt aan Jodenvervolging of -deportatie, dus er ook geen enkele reden is om aan te nemen dat zij daarover geinformeerd zouden zijn geweest. Mag ik overigens opmerken dat zowel in Frankrijk als België de gendarmerie, in tegenstelling tot het VNV, wél heeft meegewerkt aan razzia's op Joden? Dat is iets dat de gemiddelde Bubbel die zit te brallen over "flamingantische Jodenmoordenaars" uiteraard niet weet...

De enige manier waarop men het te weten had kunnen komen was via de Waffen-SS, waar de leden verschillende Duitse divisies (voornamelijk de Totenkopf) tijdens verloven en revalidatieperiodes werden ingezet bij de kampbewaking of bij Einsatzgruppen. Maar gezien de tamelijk geïsoleerde positie van het Vlaamse Legioen binnen de Waffen-SS en de weinig respectvolle houding van de Duitsers ten opzichte van de Vlamingen lijkt me dat ook te betwijfelen.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 11:48   #215
van Maerlant

Standaard

Historische kennis is bij bepaalde mensen soms ver te zoeken, hé
Oud 28 december 2006, 11:52   #216
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Historische
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.

Laatst gewijzigd door BCD : 28 december 2006 om 11:53.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 12:13   #217
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Eind jaren dertig zou hij trouwens meer in "Berlijn" hebben rondgehangen dan in Kester.
De NSDAP interesseerde zich amper in het VNV en waren ook enorm anti-Dietsland. De grote ontvangers van Duits geld en ander materiaal waren DEVLAG en REX.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 22:37   #218
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
De NSDAP interesseerde zich amper in het VNV en waren ook enorm anti-Dietsland. De grote ontvangers van Duits geld en ander materiaal waren DEVLAG en REX.
Maar voor het VNV was die "playing hard to get"-houding van de Duitsers wel de aanleiding om zich nóg gewilliger te laten prostitueren door de nazi's.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 05:01   #219
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Historische kennis is bij bepaalde mensen soms ver te zoeken, hé
Dus al wie kritiek heeft op de nazi's en deze kritiek niet beperkt tot de Holocaust heeft een gebrek aan historische kennis??? De NV.A op de bres voor het revisionisme??? Is dat de nieuwe "centrum"-rechtse koers???
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 29 december 2006, 06:15   #220
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Waarom zou men dat aan zijn neus hebben gehangen? Verschaeve en Declerq waren kleine garnaaltjes die geen enkele invloed hadden in Duitsland. De hele Endlösung werd overigens bijzonder discreet op poten gezet op de Wannsee-conferentie en bleef de hele oorlog lang strak in handen van de Algemeine-SS.

Komt er nog eens bij dat het VNV in tegenstelling tot bv. de Ustasa of de Pijlkruisers nooit heeft meegewerkt aan Jodenvervolging of -deportatie, dus er ook geen enkele reden is om aan te nemen dat zij daarover geinformeerd zouden zijn geweest. Mag ik overigens opmerken dat zowel in Frankrijk als België de gendarmerie, in tegenstelling tot het VNV, wél heeft meegewerkt aan razzia's op Joden? Dat is iets dat de gemiddelde Bubbel die zit te brallen over "flamingantische Jodenmoordenaars" uiteraard niet weet...

De enige manier waarop men het te weten had kunnen komen was via de Waffen-SS, waar de leden verschillende Duitse divisies (voornamelijk de Totenkopf) tijdens verloven en revalidatieperiodes werden ingezet bij de kampbewaking of bij Einsatzgruppen. Maar gezien de tamelijk geïsoleerde positie van het Vlaamse Legioen binnen de Waffen-SS en de weinig respectvolle houding van de Duitsers ten opzichte van de Vlamingen lijkt me dat ook te betwijfelen.
Het VNV werkte actief mee aan de deportatie naar het vernietigingskamp van Auschwitz van 25.000 Belgische Joden (vanuit de Dossin-Kazerne te Mechelen).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be