Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2006, 20:19   #201
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Ik ben alvast gerustgesteld: de CD&V maakt een breekpunt van Dedecker. Wil zegen dat de mannen van het vunzig Blok nog lang in de coulissen mogen blijven. Dat ze hun zakken mogen vullen is voor mij bijzaak... als ze maar met hun fascistische poten van Vlaanderen afblijven.
Jouw van haat druipende reacties doen me denken aan een uitspraak van rooie Piano die ongeveer zo luidde: eens een ...., altijd een ....En hij kwam zélf uit een partij die zich uit de VU losscheurde.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 december 2006 om 20:19.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:25   #202
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Volgens DS zullen CD&V en N-VA niet in een regering stappen zonder een fundamentele staatshervorming. Wat dat fundamenteel concreet moet inhouden is natuurlijk onbekend. Men zegt wel dat de doelstelling een confederaal model is maar dat de lat zo hoog ligt gelooft natuurlijk niemand. Als men niet weet hoe hoog de lat ligt is het altijd mogelijk erover te raken natuurlijk.
CD&V die niet in de regering zullen stappen als ze de kans hebben? Eerst zien en dan geloven. Of hebben ze dat aan N-VA beloofd omdat die nu eenmaal zo'n uitspraak verwachten?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 10 december 2006 om 20:27.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:29   #203
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jouw van haat druipende reacties doen me denken aan een uitspraak van rooie Piano die ongeveer zo luidde: eens een ...., altijd een ....En hij kwam zélf uit een partij die zich uit de VU losscheurde.
The Piano had het dikwijls bij het rechte eind, soms in die mate dat jullie op de man moesten spelen en zijn privé-leven er door sleuren...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:29   #204
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wie zegt dat het ACW er voor iets tussen zit? De CD&V heeft wellicht meer beloftes gedaan aan de NVA dan ze hadden moeten doen moesten ze gewoon Dedecker aan boord hebben gehouden. In die zin hebben ze ook verloren want de NVA is en blijft een kartelpartner van de CD&V en wellicht met meer beloftes op zak dan ervoor. Moest het ACW almachtig zijn dan was het kartel met NVA er ook nooit gekomen laat staan dat het hernieuwd zou zijn geworden.
Maar het ACW weet ook dat ze de N-VA (hoe klein ook) nodig hadden om paars te breken. Ik verwacht dat ze hun definitieve ezelsstamp bewaren voor net na de verkiezingen. Veel beloftes of niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:41   #205
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
The Piano had het dikwijls bij het rechte eind, soms in die mate dat jullie op de man moesten spelen en zijn privé-leven er door sleuren...
Wat jou betreft had hij het idd bij het rechte eind: eens een...altijd een......(vul maar zelf in)

Met op de man of vrouw te spelen had The Piano zelf geen problemen.

En zeg niet 'jullie', want ik heb er nooit zijn privéleven bij betrokken.
Oud 10 december 2006, 20:42   #206
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Maar het ACW weet ook dat ze de N-VA (hoe klein ook) nodig hadden om paars te breken. Ik verwacht dat ze hun definitieve ezelsstamp bewaren voor net na de verkiezingen. Veel beloftes of niet.
Idem.
Oud 10 december 2006, 20:47   #207
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe noemde burgemeester Moenaert je ook alweer?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 21:10   #208
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net nu de nv-a een vuist wou maken tegen paars en ps, zijn ze zich al aan het voorbereidden op een regering met de ps.
Wat er is toch die vrijdagnacht tijdens de gesprekken met de cd&v gebeurd dat dewever een bocht van 180º maakte?

Ik denk nu ernstig over mijn stem na.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 10 december 2006 om 21:21.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 21:15   #209
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat er is toch die vrijdagnacht tijdens de gesprekken met de cd&v gebeurd dat dewever een bocht van 180º maakten?
Datgene dat tot die bocht van 180 graden geleid heeft, tiens.
Oud 10 december 2006, 21:24   #210
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Datgene dat tot die bocht van 180 graden geleid heeft, tiens.
Wat is dat dan. NV-a had een mooie kans voor zich. Een peiling sprak van 15,1 % en al zou het zelfs de helft zijn.

Ze waren dan sterk genoeg om alleen te werken. En nu dit. Belgique kan zich nog maar eens in zijn handen wrijven ...
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 21:40   #211
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA heeft haar laatste kans gemist om als zelfstandige partij nog iets tebetekenen. Nu zijn ze gewoon CDenACW. het ACW is idd de winnaar in dit verhaal.
DAT weet ik zo net niet , je kan als groep een (grote) invloed uitoefenen in het geheel , maar de cdv zijn ook postjespakkers die gedurende 10 dagen gedacht hebben " crap , door de ACW zijn we onze aanhangwagen kwijt en zijn we niet meer de grootste en leveren we niet meer automatisch de premier "

Er zijn 2 soorten macht : 1.directe macht/stemrecht en 2. invloed (al dan niet achter de coulissen _ meestal erachter) uitoefenen

ACW oefende die tweede soort uit. Die is het effectiefste als ze ongestoord de geesten binnen de partij kan bewerken, voor haar is de mythe van "acw beschikt , nva ligt buiten" eigenlijk contraproductief (ook al klopt ze) en acw zal in de toekomst toch iets beter moeten opletten wat ze doet denk ik.

Citaat:
Een meerderheid in de partijraad van 120 personen wil Dedecker niet. Dat is wat anders dan de persoonlijke mening en beslissing van De Wever om Dedecker te vragen. Het bestuur verkoos democratisch om zelfs geen advies te geven. Dergelijke openheid is bewonderenswaardig. Ook de verklaring van Dewever dat als hij als voorzitter een inschattingsfout heeft gemaakt, en daardoor alleen verantwoordelijk is voor het debacle, is ongezien... Dit siert hem.
Actually ... het bestuur geraakte er niet uit :
" 10 voor en 10 tegen dus laten we het aan de leden over " klinkt niet hetzelfde als " 99% was voor een of gene beslissing maar we lieten het aan de leden over zonder advies".

Als het bestuur een duidelijke keuze in gedachte had en DAN toch zou gezegd hebben " we geven geen advies en laten de leden onbevangen kiezen " zou je kunnen spreken van "bewonderenswaardig" ... echter in dit geval was de keuze om geen advies te geven geen keuze maar een patstelling tussen 2 stromingen in het bestuur zelf : een duidelijker signaal dat nva verdeeld is (en er een verdere leegloop van een aantal mensen zal komen) kan je niet vragen.

Brepoels' ontslag is een eerste teken aan de wand.

Citaat:
Onvoorstelbaar... Ik weet niet of ik triest of kwaad moet zijn. Bijna vijf jaar steek je tijd en moeite in iets waar je in geloofd, iets wat je verdedigt en iets waar je voor gaat. En dan laten ze alles gewoon vallen... Ik kan het gewoon niet geloven. Dit doet pijn, veel pijn. Maar ik heb er genoeg van. Woensdag geef ik persoonlijk mijn lidkaart af aan de partijtop. Daarna ga ik mijn eigen weg.
**zucht** ik leef met je mee, ik heb zelf mijn nva partijkaart vorig jaar al teruggegeven , ikzelf heb 4 jaar tijd gestoken in iets waar ik in geloofde ... nou ja, veel succes met je keuze en zo.

Citaat:
Van Hoorebeke steunde de N-VAcampagne in Gent en Brepoels neemt geen ontslag uit de partij vooralsnog. Die halvering vd Bende van Vier is voorlopig niet aan de orde.
Een ontslag is moeilijk , dat doe je niet zomaar. Ikzelf ben vorig jaar gestopt met de nva te steunen, legde mijn partijkaart in de kast en dacht er hard over na, half twijfelend. Een anderhalve maand later scheurde ik ze kapot en bevestigde ik mijn degout per mail aan mijn afdelingsvoorzitter en verzocht van de ledenlijst geschrapt te worden.

Dat Brepoels vandaag nog in de partij zit is niet vreemd , die moet nu lang en hard nadenken ( en ze zal dat geloof ik zeker doen ) voor ze een beslissende stap neemt (of die nu is ik stap eruit of ik blijf alsnog) , zomaar uit een partij stappen waar je zolang bij bent geweest doe je niet over letterlijk 1 nacht ijs.

Dat ze haar ondervoorzitterschap al wel naast zich neerlegde is volgens mij toch een veeg teken aan de wand.

Citaat:
( over Brepoels )
Een teken dat zij de wil van de partijraad niet respecteert, had ik van haar niet verwacht !
Met alle respect , zij heeft meer weet van wat er momenteel binnenskamers zich binnen de nva afspeelt , overigens ga ik er geen gewoonte van maken de verdediging van de nva nog op mij te nemen , maar ik wil toch even zeggen dat ze die WEL respecteert, ze heeft niet gezegd " ik ben het er niet mee eens en ga nu als ondervoorzitter de beslissing niet uitvoeren" ( dat zou niet respecteren zijn geweest ) , ze heeft wel gezegd " ik ben het er niet mee eens en ik neem ontslag uit die functie die ik nu niet meer kan uitvoeren". En dat moet kunnen.

Eigenlijk vind ik het spijtig dat ze nu omwille van haar allerindividueelste expressie van haar allerindividueelste emotie wordt afgeschilderd als zou ze de wil van de partijraad niet respecteren.

Iets anders dat ik denk nog niet aan bod is gekomen :

Toen het Vlaams Kartel op vlaams niveau tot stand is gekomen heeft de nva het bedongen dat er in het Vlaams parlement een eigen fractie zou gevormd worden , dit wil zeggen : financiele onafhankelijkheid van de cdv in geval er een breuk in het kartel zou komen en zodat de nva een eigen koers kan blijven varen en eigen standpunten innemen.

Ik meen me uit het nieuws te herinneren dat er gezegd is dat in het federale parlement de nva GEEN eigen fractie zou vormen maar deel van de cdv fractie zou worden , wil dit zeggen dat de nva financieel afhankelijk al zijn van de cdv in het federale parlement ? wil dit zeggen dat ze "minder opstandig" zal kunnen zijn in de toekomst ?
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 21:42   #212
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen dan zitten de Niveanen wel safe in hun parlementaire zetels.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 21:50   #213
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tegen dan zitten de Niveanen wel safe in hun parlementaire zetels.
Niet gezien hoe de media een week lang Bourgeois uit zijn zitje probeerden te praten?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 december 2006, 21:52   #214
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik volg de mening van Wilfried Vandaele (lid partijbestuur/raad):

"Het volksnationalisme betekent voor mij dat het belang van het individu altijd ondergeschikt is aan het algemeen belang. Deze visie staat haaks op het liberalisme van Dedecker.

Door Dedecker binnen te halen, kleeft de N-VA zichzelf een etiket op dat zeer velen in onze partij niet willen. Dat bewijzen de tientallen en tientallen mails en telefoons die ik de voorbije dagen kreeg. Die reacties steunen mij om mijn mening te blijven zeggen: het Vlaanderen dat ik wil, is niet het Vlaanderen waar men 200 km per uur mag rijden. Is niet het Vlaanderen waar men ongestraft een optrekje kan neerzetten in natuurgebied. Is niet het Vlaanderen van het “ik” en het Vlaanderen van het grote gelijk.

Ikzelf, en velen met mij –onderschat de trouwe soldaten niet- willen inderdaad een zelfstandig Vlaanderen, maar om er een open Vlaanderen van te maken, een warm en verdraagzaam Vlaanderen, geen Vlaanderen van links, maar ook niet van rechts. "

zie verder: http://www.vandaelestreken.be/news_D...p?NIEUWS_ID=13
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 22:17   #215
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Ik volg de mening van Wilfried Vandaele (lid partijbestuur/raad):

"Het volksnationalisme betekent voor mij dat het belang van het individu altijd ondergeschikt is aan het algemeen belang. Deze visie staat haaks op het liberalisme van Dedecker.

Door Dedecker binnen te halen, kleeft de N-VA zichzelf een etiket op dat zeer velen in onze partij niet willen. Dat bewijzen de tientallen en tientallen mails en telefoons die ik de voorbije dagen kreeg. Die reacties steunen mij om mijn mening te blijven zeggen: het Vlaanderen dat ik wil, is niet het Vlaanderen waar men 200 km per uur mag rijden. Is niet het Vlaanderen waar men ongestraft een optrekje kan neerzetten in natuurgebied. Is niet het Vlaanderen van het “ik” en het Vlaanderen van het grote gelijk.

Ikzelf, en velen met mij –onderschat de trouwe soldaten niet- willen inderdaad een zelfstandig Vlaanderen, maar om er een open Vlaanderen van te maken, een warm en verdraagzaam Vlaanderen, geen Vlaanderen van links, maar ook niet van rechts. "

zie verder: http://www.vandaelestreken.be/news_D...p?NIEUWS_ID=13
Met andere woorden, we willen het onafhankelijk Vlaanderen bewerkstelligen maar enkel met twee man en een paardenkop. Vergelijk dit eens met het franstalig front over partijgrenzen heen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 december 2006, 22:21   #216
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Toen het Vlaams Kartel op vlaams niveau tot stand is gekomen heeft de nva het bedongen dat er in het Vlaams parlement een eigen fractie zou gevormd worden , dit wil zeggen : financiele onafhankelijkheid van de cdv in geval er een breuk in het kartel zou komen en zodat de nva een eigen koers kan blijven varen en eigen standpunten innemen.

Ik meen me uit het nieuws te herinneren dat er gezegd is dat in het federale parlement de nva GEEN eigen fractie zou vormen maar deel van de cdv fractie zou worden , wil dit zeggen dat de nva financieel afhankelijk al zijn van de cdv in het federale parlement ? wil dit zeggen dat ze "minder opstandig" zal kunnen zijn in de toekomst ?
Ik heb dat tot mijn afschuw ook gehoord. N-VA wordt dus opgeslokt door de CD&V. Of dat goed of slechts is voor Vlaanderen zal de tijd uitwijzen. Waarschijnlijk eerder goed. Maar ondertussen is er wel geen partij meer over om als Vlaams Nationalist, die het discour van het belang niet lust, op te stemmen.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 22:22   #217
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 december 2006 om 22:23.
Oud 10 december 2006, 22:22   #218
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iets anders dat ik denk nog niet aan bod is gekomen :

Uit wat Fribre, een fervente fan van Frieda Brepoels, op 16 juni, drie dagen na de Vlaamse verkiezingen, schreef blijkt hoeveel belang hieraan toen nog gehecht werd:

Citaat:
Zelfs al verbreken CD&V en N-VA de samenwerking, dan nog heeft de N-VA een onafhankelijke fractie van 6 parlementsleden, die niemand ons nog kan afnemen.

Citaat:

Géén onafhankelijke fractie meer dus.
Dat belooft.
Tot op het 'Vlaams' niveau toe.

Pfffffffffffffffffffft.............
Oud 10 december 2006, 22:29   #219
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Ik heb dat tot mijn afschuw ook gehoord. N-VA wordt dus opgeslokt door de CD&V. Of dat goed of slechts is voor Vlaanderen zal de tijd uitwijzen. Waarschijnlijk eerder goed. Maar ondertussen is er wel geen partij meer over om als Vlaams Nationalist, die het discour van het belang niet lust, op te stemmen.
Wat mij eerder treft is dat er iemand durft te veronderstellen dat het opslokken van de N-VA door de CD&V 'waarschijnlijk eerder goed' is voor Vlaanderen.
Oud 10 december 2006, 22:33   #220
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met andere woorden, we willen het onafhankelijk Vlaanderen bewerkstelligen maar enkel met twee man en een paardenkop. Vergelijk dit eens met het franstalig front over partijgrenzen heen.
Niet teveel van Juan aantrekken. Dat is de Hans van de NTA: Nieuwe Tsjeven-Alliantie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be