![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 december 2006 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 10 december 2006 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met op de man of vrouw te spelen had The Piano zelf geen problemen. En zeg niet 'jullie', want ik heb er nooit zijn privéleven bij betrokken.
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idem.
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat er is toch die vrijdagnacht tijdens de gesprekken met de cd&v gebeurd dat dewever een bocht van 180º maakte? Ik denk nu ernstig over mijn stem na.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 10 december 2006 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ze waren dan sterk genoeg om alleen te werken. En nu dit. Belgique kan zich nog maar eens in zijn handen wrijven ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er zijn 2 soorten macht : 1.directe macht/stemrecht en 2. invloed (al dan niet achter de coulissen _ meestal erachter) uitoefenen ACW oefende die tweede soort uit. Die is het effectiefste als ze ongestoord de geesten binnen de partij kan bewerken, voor haar is de mythe van "acw beschikt , nva ligt buiten" eigenlijk contraproductief (ook al klopt ze) en acw zal in de toekomst toch iets beter moeten opletten wat ze doet denk ik. Citaat:
" 10 voor en 10 tegen dus laten we het aan de leden over " klinkt niet hetzelfde als " 99% was voor een of gene beslissing maar we lieten het aan de leden over zonder advies". Als het bestuur een duidelijke keuze in gedachte had en DAN toch zou gezegd hebben " we geven geen advies en laten de leden onbevangen kiezen " zou je kunnen spreken van "bewonderenswaardig" ... echter in dit geval was de keuze om geen advies te geven geen keuze maar een patstelling tussen 2 stromingen in het bestuur zelf : een duidelijker signaal dat nva verdeeld is (en er een verdere leegloop van een aantal mensen zal komen) kan je niet vragen. Brepoels' ontslag is een eerste teken aan de wand. Citaat:
Citaat:
Dat Brepoels vandaag nog in de partij zit is niet vreemd , die moet nu lang en hard nadenken ( en ze zal dat geloof ik zeker doen ) voor ze een beslissende stap neemt (of die nu is ik stap eruit of ik blijf alsnog) , zomaar uit een partij stappen waar je zolang bij bent geweest doe je niet over letterlijk 1 nacht ijs. Dat ze haar ondervoorzitterschap al wel naast zich neerlegde is volgens mij toch een veeg teken aan de wand. Citaat:
Eigenlijk vind ik het spijtig dat ze nu omwille van haar allerindividueelste expressie van haar allerindividueelste emotie wordt afgeschilderd als zou ze de wil van de partijraad niet respecteren. Iets anders dat ik denk nog niet aan bod is gekomen : Toen het Vlaams Kartel op vlaams niveau tot stand is gekomen heeft de nva het bedongen dat er in het Vlaams parlement een eigen fractie zou gevormd worden , dit wil zeggen : financiele onafhankelijkheid van de cdv in geval er een breuk in het kartel zou komen en zodat de nva een eigen koers kan blijven varen en eigen standpunten innemen. Ik meen me uit het nieuws te herinneren dat er gezegd is dat in het federale parlement de nva GEEN eigen fractie zou vormen maar deel van de cdv fractie zou worden , wil dit zeggen dat de nva financieel afhankelijk al zijn van de cdv in het federale parlement ? wil dit zeggen dat ze "minder opstandig" zal kunnen zijn in de toekomst ?
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen dan zitten de Niveanen wel safe in hun parlementaire zetels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet gezien hoe de media een week lang Bourgeois uit zijn zitje probeerden te praten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik volg de mening van Wilfried Vandaele (lid partijbestuur/raad):
"Het volksnationalisme betekent voor mij dat het belang van het individu altijd ondergeschikt is aan het algemeen belang. Deze visie staat haaks op het liberalisme van Dedecker. Door Dedecker binnen te halen, kleeft de N-VA zichzelf een etiket op dat zeer velen in onze partij niet willen. Dat bewijzen de tientallen en tientallen mails en telefoons die ik de voorbije dagen kreeg. Die reacties steunen mij om mijn mening te blijven zeggen: het Vlaanderen dat ik wil, is niet het Vlaanderen waar men 200 km per uur mag rijden. Is niet het Vlaanderen waar men ongestraft een optrekje kan neerzetten in natuurgebied. Is niet het Vlaanderen van het “ik” en het Vlaanderen van het grote gelijk. Ikzelf, en velen met mij –onderschat de trouwe soldaten niet- willen inderdaad een zelfstandig Vlaanderen, maar om er een open Vlaanderen van te maken, een warm en verdraagzaam Vlaanderen, geen Vlaanderen van links, maar ook niet van rechts. " zie verder: http://www.vandaelestreken.be/news_D...p?NIEUWS_ID=13 |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 december 2006 om 22:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Géén onafhankelijke fractie meer dus. Dat belooft. Tot op het 'Vlaams' niveau toe. Pfffffffffffffffffffft............. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet teveel van Juan aantrekken. Dat is de Hans van de NTA: Nieuwe Tsjeven-Alliantie.