![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jazeker, vergelijk het hiermee.
Ik wandel een café binnen, met enorme trek in een pint. Geen café in vijftig kilometer omtrek (we zitten bijvoorbeeld in Nevada). Ik bestel, maar de waard zegt dat hij me enkel water kan geven, want zijn voorraden zijn op. Ondankt het feit dat ik geen andere keuze heb, is het nog altijd een vrij contract indien ik een watertje bestel.
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cafés in de woestijn, ik geloof er trouwens niet echt in. Ik zal m'n Kuifjes nog eens vastpakken.
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Beste Mambo, arme sukkel, is er dan niemand die durft berekenen? Hier volgt de wet: De wet van 1975, die voor de zoveelste maal de huur bepaalde van een woonhuis, hoofdverblijf: Deze wet bepaalde zoals altijd (?) de huurprijs naar de huurwaarde van een woning, soms zelfs voor een volgende bewoner. (Huurwaarde volgens het kadastraal inkomen). Maar deze wet is van geen tel meer, behalve voor deze die erin woonden en nog wonen. Neem nu een huur in 1975 van 5000,-BEF.( Een vrij duur huis destijds). Deze huur is vandaag eind december 2006 gestegen met 334%. WETTELIJK. Vandaag dus 16.700BEF. Het is goed mogelijk dat je opvolger 30.000,-BEF betaalt. De huurprijzen die vandaag VRIJ berekend worden, worden dan wel verder aangepast aan de "Gezonheidsindex". Gezondheid dus. We leven immers in een vrij land, liberaal (nu zal dat heten libertair, wat eigenlijk betekent anarchistisch, volg maar de nieuwe partijbenamingen van alle liberale partijen (er zijn geen andere meer). Wat je daar vertelt over de huisbaas die zomaar wat opslaat, houdt geen steek. Vraag het zo nodig gerechtelijk terug. (Zo nodig laat je Bébèr een besluitje tekenen om te getuigen). KWIJTSCHRIFTEN BEWAREN!!! Niet te lang wachten! Groetjes, ![]() ![]() ![]() Gerard Golsteyn. Sint-Amandsberg. (25 jaar lang Eerstaanwezend Gewestelijk Secretaris van het Gewestelijk Comité voor de Huisvesting-Oost-Vlaanderen) P.S. Wat Lombas daar vertelt over "koop je een huis" is je reinste onzin, ze heeft het te danken aan haar snoetje, maar als ze binnen dertig jaar zal afbetaald hebben zal ze er anders uitzien!! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Ondertussen crepeert ons (eigen) volk (eerst) langs de straten, let maar even op. De grote CRISIS is op komst!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#206 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die keuze maken mensen dagelijks in de supermarkt - ik geef als voorbeeld de afdeling groenten en fruit.
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Standard Oil was als monopolie zó efficiënt dat de prijzen voor brandstof eind de negentiende eeuw spectaculair daalden. Dat voerden ze dan ook aan als verdediging in het Hooggerechtshof: er is geen reden om ons te ontbinden op grond van de Anti-Trustwetgeving, want we maken geen misbruik van onze positie; de prijzen zijn zelfs gedaald door ons monopolie. Waarop het Hooggerechtshof in plechtige bewoordingen antwoordde: "Dat kan allemaal wel goed zijn, maar jullie zijn een monopolie, en monopolies zijn slecht, slecht, slecht!". Laat dat dan ook mijn antwoord aan Conscience zijn: het is niet omdat je slechts één aanbieder hebt, dat de marktomstandigheden per definitie slechter zijn dan in de situatie met meer concurrentie. Een monopolie dat 'vanzelf' gegroeid is, zoals S.O. destijds, heeft vaak een kostenvoordeel op de concurrentie, en kan lagere prijzen bieden. Vergelijk ook met het succes van Wal-Mart.
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jup. Hun marktaandeel was vóór het proces al tanende. Maar ja.
![]() |