![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat zijn jullie toch 2 schatjes samen
alsof ik daar tussen zou willen komen ![]()
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heh, ik ook niet hoor. Kim & Lombas. Wat een koppeltje
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik weet het niet. Maar kheb ze nog niet tegen gekomen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of de ware bestaat? Voor sommigen wel, maar je kunt het maar pas zeggen als je er de rest van je leven hebt bij gesleten... naar mijn mening. Niemand kan de toekomst voorspellen, anders zou er toch geen enkele scheiding zijn eh.
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liefde begint (meestal) met verliefdheid (niet altijd). Ze kan ook het gevolg zijn van nieuwsgierig en de behoefte deze te bevredigen. Het gevolg van opgewekte interesse dus.
Verliefdheid=sexuele aantrekkingskracht, begeerte, (vaak té) hoge verwachtingen... Allemaal niks mis mee, maar het kan er wél alle kanten mee uit, hoezeer men ook het gevoel heeft dat men onze Lieve Heer bij zijn tenen heeft als het lijkt te 'klikken'. Blijvende liefde kan er pas uit verliefdheid voortvloeien (en dan kan er zelfs levenslang zoiets als 'verliefde tederheid' blijven bestaan) als beide partners voldoende karaktereigenschappen bezitten die verzoenbaar zijn met elkaar, ja die zelfs bewonderd worden. Wanneer de ene de andere de nodige vrijheid laat, er dus niets hoeft afgedwongen te worden. Maar bovenal, door allebei voldoende oefening achter de rug hebben in het aandacht schenken om elkaars behoeften te leren kennen. Geliefden die enkel krijgen/geven wat ze aan elkaar kwijt kunnen zullen in de regel gauw op elkaar zijn uitgekeken. Liefde is ook: begrip opbrengen voor elkaars onvermijdelijke kleine kantjes en mindere dagen. Liefde mag bijgevolg geen energievreter worden maar er juist de leverancier van zijn. Er is immers energie nodig om de onvermijdelijke 'ergenisjes' des levens klein te kunnen houden inplaats van ze reuzeproporties te laten aannemen. Liefde is dus een beetje een werkwoord, zij het dat dit maar beter niet als 'werken' aangevoeld wordt, anders loopt het evengoed fout.
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() Hebbes !!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Europees Commissaris
|
![]() Drie jaar geleden na lang "zoeken" eindelijk de ware gevonden. Toch vreemd dat iemand die je al 8 jaar kent, plots je grote liefde kan worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vanzelfsprekend. Een man die iets anders zegt tegen een vrouw, is een ezel.
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 23 februari 2007 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vooral dit onthou ik: Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 23 februari 2007 om 11:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zo cliché, zo cliché. Sebiet ga je nog zeggen dat je Italiaanse roots hebt.
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoewel... ik mis in de meeste commentaren hier, hoewel vele ongelooflijk just zitten, toch één aspect: liefde is het gevoel dat je je levensdoelen (het best) kan realiseren met die persoon. Misschien wel typisch mannelijk (of niet?) om er toch een vleugje functionaliteit in te steken, maar a man needs a plan. Mannen hebben doelen en hebben (meestal) een vrouw nodig om die te realiseren. Als die vrouw het meewerken aan die doelen niet ziet als een opdracht, maar als het vervullen van haar eigen levensdoelen, dan heb je bingo: ware liefde! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Clichés bestaan niet voor niets: ze zijn de christallisatie van een diepe nood.
Eergisteren in Parijs liep een man voor mij met een bos rozen achter zijn rug. Ik volgde hem tot bij het terrasje waar een vrouw bij een glas wijn zat te wachten. Helemaal volgens het cliché haalde hij de bloemen te voorschijn en er gebeurde wat moest gebeuren: haar blik trok helemaal open, ze lachtte haar tanden bloot en omhelsde hem innig. Cliché, en het werkt. Steeds weer! Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 23 februari 2007 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk hebben we een vrouw nodig om onze doelen te bereiken. We zijn op zich waardeloos, dat is nu net het grote geheim dat al duizenden jaren goed bewaard blijft.
Laatst gewijzigd door lombas : 23 februari 2007 om 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurlijk wel! Jij bent de enige ware, schat, en daar hebben je mooie billen en borsten absoluut niets mee te maken. Het gaat om je persoon!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aha...maar wat al je verschillende 'ware liefdes' gevonden hebt, wat dan doen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zorgen dat ze elkaar nooit tegenkomen, tiens.
![]() |