Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2007, 14:47   #201
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Op de persconferentie vorige week is door de voorzitter van de chefs van staven verklaard dat er onderzocht wordt of het verlies van 4 helikopters een toeval is of er nieuwe maatregelen nodig zijn.Als leek en buitenstaander moet ge bescheiden blijven.
Zoals ik al zei PR, je gaat niet 50 helicopters verliezen en dan pas kijken wat je kan doen. Alles wat er al gedaan kon worden is gebeurd (buiten ze niet meer gebruiken) Wat denk je dat ze snel iets gaan uitvinden en op die helicopters plakken? Dat is SF niet de realiteit.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 14:48   #202
k9

Standaard

Citaat:
Juist omdat ze zoveel gebruikt worden zijn de verliezen onbetekenend.
Integendeel, als de irakezen moderne wapens hebben om dit tegen te gaan komen de VS nog meer in de problemen . En ze zitten al zo diep in de problemen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 5 februari 2007, 14:49   #203
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
De helft is neergeschoten, van de rest is er een handvol zeker neergestort de rest is in onderzoek.

EN weinig? De eerste paar maanden was er geen enkele, dan begint het vooral door RPG's, pas later (2005) komen er SAM's aan te pas en pas 2006 iet of wat moderne SAM's. Dus nee hoor zo weinig is dat niet enkele tientallen helicopters verliezen aan mannen met RPG's en machinegeweren is niet echt schitterend.
Gij overdrijft schromelijk.De verliezen zijn zeer klein gegeven het gebruik.Ge kunt voor het overige geen oorlog voeren zonder materieel te verliezen.Viëtnam was veel erger.Als er aanleiding toe bestaat wat gij en ik niet kunnen weten zal men wel nieuwe tegenmaatregelen uitdenken.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 15:04   #204
k9

Standaard

Citaat:
Gij overdrijft schromelijk.De verliezen zijn zeer klein gegeven het gebruik.Ge kunt voor het overige geen oorlog voeren zonder materieel te verliezen.Viëtnam was veel erger.
Hoeveel helicopters en piloten denk je dat de VS heeft in iraq? Er zijn een 150 AH64's daar, bijna 15 zijn verloren dat is dus bijna 10%

http://www.globalsecurity.org/milita...iraq_orbat.htm

Citaat:
Als er aanleiding toe bestaat wat gij en ik niet kunnen weten zal men wel nieuwe tegenmaatregelen uitdenken.
Tuurlijk, iets waar men al decenia lang over denkt (hoe helicopters te beschermen tegen SAM's) gaat men eventjes NU pas ernstig over nadenken

Zelfs al most men nu een nieuw systeem uitdenken dan nog pas komt het op die helicopters binnen een jaar of 5. Het enige wat ze kunnen doen is verandering an tactiek, en dat is dus minder gebruiken.

Oud 5 februari 2007, 15:06   #205
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Gij overdrijft schromelijk.De verliezen zijn zeer klein gegeven het gebruik.Ge kunt voor het overige geen oorlog voeren zonder materieel te verliezen.Viëtnam was veel erger.Als er aanleiding toe bestaat wat gij en ik niet kunnen weten zal men wel nieuwe tegenmaatregelen uitdenken.
Altijd verwijzen naar de ergere verliezen in Vietnam. Vietnan had meer verliezen, WO2 meer en WO1 nog meer. In elke oorlog vallen minder verliezen alleen zijn de verliezen belangrijker dan voordien.
Voor een pure bezettingsoorlog zijn de verliezen redelijk hoog en zeker als het nieuwste en beste materieel verloren gaat aan een stel slecht bewapende rebellen doet dat geen deugd.

Ik had jou trouwens al de vraag gesteld hoe lang je zelf denkt dat de US ginder nog ging blijven en hoe lang het duurt voordat we beterschap duidelijk beeld gaan zien in de onveiligheid en het bestrijden van het verzet in Irak?
Jouw mening, gedacht en data graag
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 15:45   #206
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Hoeveel helicopters en piloten denk je dat de VS heeft in iraq? Er zijn een 150 AH64's daar, bijna 15 zijn verloren dat is dus bijna 10%

http://www.globalsecurity.org/milita...iraq_orbat.htm

Tuurlijk, iets waar men al decenia lang over denkt (hoe helicopters te beschermen tegen SAM's) gaat men eventjes NU pas ernstig over nadenken

Zelfs al most men nu een nieuw systeem uitdenken dan nog pas komt het op die helicopters binnen een jaar of 5. Het enige wat ze kunnen doen is verandering an tactiek, en dat is dus minder gebruiken.
Wanneer er op korte tijd enkele helikopters neergehaald worden dan moet men onderzoeken of het toeval is ,of de tactische richtlijnen nageleefd werden en of er aanleiding bestaat bestaande tactieken te verbeteren.
Zijn het wel allemaal AH 64's die neergehaald werden en binnen welke tijdsspanne?Ik betwijfel uw redenering.
Oud 5 februari 2007, 15:52   #207
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Altijd verwijzen naar de ergere verliezen in Vietnam. Vietnan had meer verliezen, WO2 meer en WO1 nog meer. In elke oorlog vallen minder verliezen alleen zijn de verliezen belangrijker dan voordien.
Voor een pure bezettingsoorlog zijn de verliezen redelijk hoog en zeker als het nieuwste en beste materieel verloren gaat aan een stel slecht bewapende rebellen doet dat geen deugd.

Ik had jou trouwens al de vraag gesteld hoe lang je zelf denkt dat de US ginder nog ging blijven en hoe lang het duurt voordat we beterschap duidelijk beeld gaan zien in de onveiligheid en het bestrijden van het verzet in Irak?
Jouw mening, gedacht en data graag
Ik zou het aan de amerikanen overlaten te oordelen wat zij erg vinden.Zij hebben in ieder geval geen voelbare verliezen geleden.
Het antwoord op uw vraag is dat alles afhangt van de evolutie op het terrein en dat zal moeten blijken.In ieder geval zullen de amerikanen tegen het einde van het jaar alleen nog steun geven aan de iraakse troepen.Of er volgend jaar troepen zullen kunnen vertrekken zal beoordeeld worden door de bevelhebber ter plaatse .De 'surge' is in ieder geval tijdelijk.
Oud 5 februari 2007, 16:03   #208
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Nu durft hij zelfs niet meer te reageren. Leugenaar! Alles waarvan jij de amerikanen beschuldigd doe je gewoonweg zelf.

Laatst gewijzigd door illwill : 5 februari 2007 om 16:03.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 16:05   #209
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik zou het aan de amerikanen overlaten te oordelen wat zij erg vinden.Zij hebben in ieder geval geen voelbare verliezen geleden.
Het antwoord op uw vraag is dat alles afhangt van de evolutie op het terrein en dat zal moeten blijken.In ieder geval zullen de amerikanen tegen het einde van het jaar alleen nog steun geven aan de iraakse troepen.Of er volgend jaar troepen zullen kunnen vertrekken zal beoordeeld worden door de bevelhebber ter plaatse .De 'surge' is in ieder geval tijdelijk.
Dank u voor het al half antwoord. Nu nog jouw eigen gedacht of gokje en ik stel de vraag niet meer opnieuw.
Een antwoord met het hangt af van wat er in de toekomst gebeurd ben ik niet veel mee.

Dus op het einde van 2007 kan ik een deel van je antwoord opnieuw evalueren.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 16:12   #210
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer er op korte tijd enkele helikopters neergehaald worden dan moet men onderzoeken of het toeval is ,of de tactische richtlijnen nageleefd werden en of er aanleiding bestaat bestaande tactieken te verbeteren.
Zijn het wel allemaal AH 64's die neergehaald werden en binnen welke tijdsspanne?Ik betwijfel uw redenering.
Leer eens lezen Johny, 15 zijn idd geen 50.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 17:08   #211
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Dank u voor het al half antwoord. Nu nog jouw eigen gedacht of gokje en ik stel de vraag niet meer opnieuw.
Een antwoord met het hangt af van wat er in de toekomst gebeurd ben ik niet veel mee.

Dus op het einde van 2007 kan ik een deel van je antwoord opnieuw evalueren.
Ik heb netjes het eerlijk antwoord terzake van de amerikaanse bevelhebber overgenomen.Dat standpunt is ook mijn standpunt.Men kan alleen een poging doen en het resultaat zal men zien.Veel hangt af van de irakezen want meer en meer moeten zij het doen niet alleen militair .Het gedeeltelijk terugdraaien van de debaathificatie is belangrijk.
Oud 5 februari 2007, 17:19   #212
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Leer eens lezen Johny, 15 zijn idd geen 50.
Ik heb die getallen gelezen maar dat zegt niet veel.Hoeveel zijn neergeschoeten,hoeveel zijn neergestort , om welke redenen en in welke tijdsspanne?Ik denk dat een leek bescheiden moet blijven.De hele discussie is nogal onwerkelijk.Militairen zouden er goed om kunnen lachen.
Oud 5 februari 2007, 17:32   #213
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb die getallen gelezen maar dat zegt niet veel.Hoeveel zijn neergeschoeten,hoeveel zijn neergestort , om welke redenen en in welke tijdsspanne?Ik denk dat een leek bescheiden moet blijven.De hele discussie is nogal onwerkelijk.Militairen zouden er goed om kunnen lachen.
Dan wordt het hoogtijd dat je eens beschijden gaat moeten blijven he, salonboeferke, of ben je deze al vergeten:

Citaat:
In het leger hadden ze schrik van mij;ik richtte mijn wapen graag op mensen ,met scherpe munitie op het wapen.
Z E V E R A A R ! ! !

Hier kunnen militairen niet zo goed mee lachen.

Laatst gewijzigd door KrisKras : 5 februari 2007 om 17:38.
Oud 5 februari 2007, 17:42   #214
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Dan wordt het hoogtijd dat je eens beschijden gaat moeten blijven he, salonboeferke, of ben je deze al vergeten:
ik zou zelf ook maar wat bescheiden blijven.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 17:43   #215
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ik zou zelf ook maar wat bescheiden blijven.
drukfout

Ook iets inhoudelijks bij te brengen misschien, professor?

Laatst gewijzigd door KrisKras : 5 februari 2007 om 17:44.
Oud 5 februari 2007, 17:52   #216
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:

Z E V E R A A R ! ! !

Hier kunnen militairen niet zo goed mee lachen.
En ik kon niet bepaald lachen met het feit dat ge op wacht(zelfs bij een munitiedepot) geacht werd zonder munitie op uw wapen rond te lopen.Potsierlijk.Mijn lader ging rap terug op mijn wapen.
Oud 5 februari 2007, 18:04   #217
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik kon niet bepaald lachen met het feit dat ge op wacht(zelfs bij een munitiedepot) geacht werd zonder munitie op uw wapen rond te lopen.Potsierlijk.Mijn lader ging rap terug op mijn wapen.
Ge beseft toch dat er een rede is waarom uw wapen niet geladen is he, als ge hier in België of indertijd in Duitsland op wacht stond, he Rambo? En wat vonden uw oversten hiervan? Voddeman, gaat op een ander zeveren!
Oud 5 februari 2007, 19:47   #218
is da waar
Burger

is da waar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De rebellen hebben geen stingers.
maar johny boy denk eens goed na, remeber

[FONT=Arial][SIZE=6]DHL Aircraft Hit by Stinger Over Baghdad Had Lost All Hydraulics
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=6]
[/SIZE]
The DHL plane as shown in a video taken by the attackers[/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]

New York - Dec 08, 2003
[FONT=Arial]Aviation Week & Space Technology reports in its December 8 issue that the DHL A300 aircraft hit by a missile over Baghdad on November 22 lost all three hydraulic systems and flight controls, forcing the pilot to land using engine power only. This type of landing is similar to the dramatic United Airlines DC-10 landing in Iowa in 1989, which had also lost all flight controls.[/FONT]
is da waar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 20:16   #219
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door is da waar Bekijk bericht
DHL Aircraft Hit by Stinger Over Baghdad
Zoals Johnny doorgaans zegt:

"dat doet niet ter zake" of ook:

"gezien uw houding met een korreltje zout te nemen" of nog:

"ik geloof het Pentagon"...

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 20:29   #220
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Zoals Johnny doorgaans zegt:

"dat doet niet ter zake" of ook:

"gezien uw houding met een korreltje zout te nemen" of nog:

"ik geloof het Pentagon"...
een echte militair zal eens goed lachen met deze uitspraak
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be