![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
leren zoeken ipv schelden!! http://www.gva.be/vindzoek/archief/A...&check=archief Citaat:
nog verdachtmakingen aan mijn adres? Laatst gewijzigd door filosoof : 16 februari 2007 om 13:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Minister
|
![]() Euh... waarom hangen er bij ons in het gemeentehuis dan voorbeelden hoe het hoofddoek hoort te zitten op een pasfoto?
Laatst gewijzigd door Laya : 16 februari 2007 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar het is nergens voor nodig om ze in te voeren om vast te zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vraag is dan in welke mate zulke praktijken al dan niet gestimuleerd worden van thuis uit, eventueel op grond van een bepaalde geloofsovertuiging zoals bij de Mormonen (en blijkbaar ook bij moslims). Moest mijn jonge tienerdochter morgen met een twintiger binnenkomen, zou ik mij daartegen verzetten, net zoals de meeste normale huisvaders zouden doen. Uit het Schaarbeekse voorbeeld valt echter af te leiden dat de moeder heel dat huwelijk juist zelf heeft georganiseerd in ruil voor geld. Dit is je reinste kinderhandel/prostitutie hetwelk blijkbaar in sommige culturen op basis van een geloof voor een deel gelegitimeerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | ||
Banneling
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Laya
![]() Citaat:
Heb je het over de juridische of over de medisch-psychologische definitie? (Dat durft wel eens wat schelen!!) Bovendien wordt de "age of consent" alsmaar opgetrokken sinds de 19° eeuw (gelukkig, zou ik zeggen!), maar geslachtsrijpheid lijkt alsmaar jonger te komen. Citaat:
In Frankrijk was de "majorité sexuelle" in het begin van de 19° eeuw elf jaar...midden 19° eeuw werd dat 13, 1947= 15 of 16(weet ik niet meer 100% juist: puur anecdotisch!) Nu is er daar geen directe verwijzing naar leeftijd meer: tussen 15 en 18 jaar is er in Frans recht een grijze zone : De Franse wet spreekt enkel over "meerderjarig" en de meerderjarigheid ligt op 18, maarr in het Franse SWB staan er zwaardere straffen voor wie rommelt met meisjes onder de 15 jaar. De rechtspraak maakte daar 15 jaar en 3 maand van, ten tijde van de verplichte scolariteit tot 16 (15 jr3m +9 maand zwangerschap=16) "Détournement de mineur" staat niet meer in het Franse SWB, zodat tussen 15 en 18 het daar de rechter is die vrij beslist. Voor België reken maar met een "grijze zone" tussen 16 en 18. Laatst gewijzigd door filosoof : 16 februari 2007 om 15:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien worden homo's ook uitgehuwelijkt zoals islamieten of zo..... (dat zal er weer over zijn... pffffff )
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
|
![]() Citaat:
het aanmaken van een dubbele nick om te proberen een tegenstander de mond te snoeren. Dan met je eigen nick je dubbele nick gelijk geven en omgekeerd om de indruk te wekken dat je medestanders had. voulez vous.... rendez vous...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 ![]() En dat praat dan deze zware misdrijven gepleegd (door vreemdelingen) tegen ons alle goed ![]() Citaat:
![]() duveltje382 ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 16 februari 2007 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje ![]() Circe, Dat meisje is nooit getrouwd, dus zij heeft ook geen echtgenoot. En zij is verder gewoon bij haar ouders blijven wonen en heeft HAAR leven als 13jarige gewoon verder gezet. Zij heeft enkel een paar maal voor een half uur de plaats van haar 23jarige zuster ingenomen, om haar zuster te laten trouwen zonder dat deze hiervan op de hoogte was. Is er vervolging of enkel onderzoek? (volgens het geciteerde artikel onderzoek) Laatst gewijzigd door filosoof : 16 februari 2007 om 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moet zo niet blozen filosoof,als je het niet kan begrijpen dat vele allochtonen ons alle CZ misbruiken dan weet ik het ook niet ...
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 16 februari 2007 om 15:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
|
![]() Citaat:
J |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
|
![]() tuurlijk mag je ook lachen met triestige dingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Efebofilie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dan stelt zich uiteraard de vraag, vanaf wanneer is een kind geen kind meer. Ergens zal die lijn moeten getrokken worden om tot rechtszekerheid te komen daar men anders doelloos de subjectiviteit volgt. Het kan immers zijn dat er al goed ontwikkelde 12-jarigen zijn die klaar zijn voor sex, het kan zijn dat er 18-jarigen zijn die er eigenlijk nog niet klaar voor zijn. De lijn op dat vlak is nu getrokken op 16 jaar, punt. Ik vermoed dat deze leeftijd werd gekozen na een ganse rits aan studies en interventies van psychologen, seksuologen, criminologen en wat nog meer zodat het wellicht een weloverwogen getal is. Uiteraard kan over de achterliggende redenen heftig gediscussieerd worden doch de wet is er nu eenmaal en je hebt je eraan te houden net zoals een bestuurder zich heeft te houden aan het weloverwogen getal 120 als hij op de autostrade rijdt. Als het meisje van 15 aldus een verantwoordelijke slimme jongedame is, zal ze beseffen dat het absoluut geen kwaad zal kunnen om toch nog een klein jaartje te wachten. Als zij echter vindt dat ze er klaar voor is en niemand in haar omgeving maakt er een probleem van, zal niemand haar tegenhouden maar de wet bepaalt dan dat men het risico neemt op vervolging wegens pedofilie net zoals ik het risico zou nemen om vervolgd te worden als ik mij er klaar voor voel om berekend 135 te rijden op de E19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ wimpeus: DIE ZIT!
![]() ![]() oeps .... ik had het over post 200
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 februari 2007 om 17:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |||||||||||||||||||||
|
![]() [quote=Wimpeus;2440090]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik wens dan ook niet te worden vergeleken met iets dat niet bestaat. Het kan gewoon niet. En ik moet niets bewijzen dat evident is. Citaat:
Triestig ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Al eens de trein genomen buiten je dorp? De fiets? Je driewieler? Arme sul... Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Leg dat nu eens uit: hoe mensen hier fysiek aanwezig kunnen zijn en mentaal niet? Jij bent er gewoon mentaal niet bij jong. Zwijg van allochtonen die tenminste verder zien dan hun boerenhof groot is. Citaat:
Citaat:
Sommige culturen trouwen hun kinderen bij de geboorte. Om ze te voorzien van een latere voogd. Je snapt duidelijk niet wat ik schrijf en voelt de behoefte om dan hautain te gedaan doen met de pretentie en de arrogantie van de dommen : "ik begrijp je niet dus ben jij een pretentieuze zot". Jouw pretentie is veel ergerlijker: want ze helpt niemand, en maakt je belachelijk. Citaat:
- geen varkensvlees eten: varkensvlees was vroeger de verspreider van de gevaarlijkste ziekten - sluiers dragen: was om vrouwen te beschermen tegen al te enthousiaste mannen (zoals nonnen dat ook deden, en begijnen) - vasten: heel gezond, kan je nu gaan doen in "wellness-centra" voor honderdduizend ballen per week - ritueel handen wassen: voorkwam infecties, veertienhonderd jaar vooraleer men wist wat bacteriën waren En zo zijn er tal van voorbeelden van rituelen die een duidelijk zinvol ontstaan hebben, en die inderdaad nu nog bestaan zonder veel bestaansreden. Maar leg eens uit: waarom zet je een schoteltje onder je koffie kop en niet onder je cola? Waarom geef je een hand aan iemand? Waarom doe je de deur open voor vrouwen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
VOor jou zou ik de huwbare leeftijd op achtentachtig stellen, en dan nog enkel indien je beide ouders je toestemming gaven. Kwestie van het aantal randdebiele gevallen laag te houden. ![]() Citaat:
Vanuit je dom, beperkt gezichtspuntje ga je andere mensen de les spellen terwijl je duidelijk elke elementaire logica mist. Dat zoiets mag rondlopen. P.S.: dit alles is ironisch bedoeld, je hebt er om gevraagd. Ik neem aan dat jouw tekst ook ironisch bedoeld was; anders had ik je immers laten bannen! Laatst gewijzigd door ericferemans : 16 februari 2007 om 19:49. |
|||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |