Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2007, 13:20   #201
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Geachte, filosoof is iemand die alle argumenten goed vindt om andersgezinden het leven zuur te maken. Blijkbaar wil hij appelen met citroenen vergelijken.
Het gegeven dat die 31 motorrijder, die na racistisch uitgedaagd te hebben, door een zwarte in het ziekenhuis geslagen is, vergezeld was door een minderjarig meisje, heb ik nergens in een officiële bron teruggevonden.
Enkel filosoof komt hier mee aandraven. Maar stel geen vragen bij gebruiken uit andere culturen, zoals kinderhuwelijken, die hier niet legaal zijn, want dan ontketen je de hel.

Mensen zoals hij en driewerf gaan nogal graag agressief stalken en doen alles om je persoon door het slijk te halen en nergens proberen ze ergens hun gelijk te halen. Een ander zien afgaan is hun enige doel.
Jammer genoeg zitten er van deze sugetten op het forum en daar zullen we mee moeten leren leven.

Probeer hen gewoon te negeren. Ze reageren trouwens zonder je postings goed te lezen.
Boadicea,
leren zoeken ipv schelden!!
http://www.gva.be/vindzoek/archief/A...&check=archief
Citaat:
GVA datum : 04/02/2007
Titel : Man zwaargewond bij racistisch incident in Aalst
In Aalst is zondagmorgen een 31-jarige man zwaargewond geraakt tijdens een vechtpartij. Dat meldt het parket van Dendermonde. De man maakte racistische opmerkingen tegen een 21-jarige man van Rwandese afkomst.Het kwam tot een vechtpartij waarbij de man van Rwandese afkomst zijn uitdager met een ijzeren staaf op het hoofd sloeg. De 31-jarige man werd in levensgevaar naar het ziekenhuis van Aalst gebracht, maar zijn toestand is inmiddels stabiel.
De vechtpartij speelde zich af rond 4.30 uur in de omgeving van het Vredesplein in het centrum van Aalst. De jongeman van Rwandese afkomst, de 21-jarige Joeri V.V. uit Aalst, liep met zijn 18-jarige vriendin Virginie S. van de uitgaansbuurt naar huis. Op een motorfiets passeerde de 31-jarige Aalstenaar Thierry V., met achterop een minderjarig meisje. De man riep racistische beledigingen naar Joeri V.V. en stapte van zijn motor. Hij sloeg Virginie S. met zijn motorhelm, aldus nog het parket.
De lokale politie van Aalst kwam daarop tussenbeide en kon de gemoederen bedaren. De betrokkenen gingen elk hun weg maar enkele straten verderop begon het incident opnieuw. Thierry V. stapte opnieuw af en belaagde Joeri V.V.. De jongeman liep eerst weg maar werd achternagezeten door Thierry V. Er volgde een vechtpartij, waarbij Joeri V.V. zijn uitdager met een ijzeren staaf op het hoofd sloeg, zegt de Dendermondse parketwoordvoerder Theo Byl. Thierry V. raakte levensgevaarlijk gewond, maar zijn toestand is momenteel stabiel.
Joeri V.V. werd na de feiten opgepakt. Hij werd niet voorgeleid bij de onderzoeksrechter van Dendermonde. Het parket beschouwt de feiten als uitlokking door het slachtoffer en ging over tot pretoriaanse probatie. Dat betekent dat Joeri V.V. naar huis mag maar enkele voorwaarden opgelegd krijgt.
Terug naar resultatenlijst.

hier stond het ook al:
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=63
Boadicea,
nog verdachtmakingen aan mijn adres?

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 februari 2007 om 13:43.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:42   #202
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Laya, ik weet niet waar jij woonde in de 80'er jaren, maar het huwen van 15-16 jarige meisjes was toen even strafbaar als nu hier in Belziek. Beter nog, dankzij wat wetsaanpassingen kan je nu als volwassen man met minder problemen een 16 jarige meid een ferme beurt geven. Zolang de jongedame haar ouders er maar akkoord gaan.
Ik heb het niet over minderjarig huwen maar over in-de-twintigers die iets 'beginnen' met een 14 tot 16 jarige. Is dat een pedo?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:43   #203
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Gesluierde pasfoto's zijn in ons landje niet toegelaten...
Behalve voor nonnen!
Euh... waarom hangen er bij ons in het gemeentehuis dan voorbeelden hoe het hoofddoek hoort te zitten op een pasfoto?

Laatst gewijzigd door Laya : 16 februari 2007 om 13:52.
Oud 16 februari 2007, 13:57   #204
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Ik vind het ook niet kunnen, maar het wordt hier weer door sommigen afgeschilderd alsof enkel Marrokanen dat doen.

Overal loopt tuig rond. En overal moeten we zorgen dat dat tuig vastzit.
Maar het is nergens voor nodig om ze in te voeren om vast te zetten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:57   #205
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik heb het niet over minderjarig huwen maar over in-de-twintigers die iets 'beginnen' met een 14 tot 16 jarige. Is dat een pedo?
Als daar dan sex bij te pas komt, is dat uiteraard een pedofiel, dura lex sed lex.

Vraag is dan in welke mate zulke praktijken al dan niet gestimuleerd worden van thuis uit, eventueel op grond van een bepaalde geloofsovertuiging zoals bij de Mormonen (en blijkbaar ook bij moslims).
Moest mijn jonge tienerdochter morgen met een twintiger binnenkomen, zou ik mij daartegen verzetten, net zoals de meeste normale huisvaders zouden doen. Uit het Schaarbeekse voorbeeld valt echter af te leiden dat de moeder heel dat huwelijk juist zelf heeft georganiseerd in ruil voor geld. Dit is je reinste kinderhandel/prostitutie hetwelk blijkbaar in sommige culturen op basis van een geloof voor een deel gelegitimeerd wordt.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 14:05   #206
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Als daar dan sex bij te pas komt, is dat uiteraard een pedofiel, dura lex sed lex.

Vraag is dan in welke mate zulke praktijken al dan niet gestimuleerd worden van thuis uit, eventueel op grond van een bepaalde geloofsovertuiging zoals bij de Mormonen (en blijkbaar ook bij moslims).
Moest mijn jonge tienerdochter morgen met een twintiger binnenkomen, zou ik mij daartegen verzetten, net zoals de meeste normale huisvaders zouden doen. Uit het Schaarbeekse voorbeeld valt echter af te leiden dat de moeder heel dat huwelijk juist zelf heeft georganiseerd in ruil voor geld. Dit is je reinste kinderhandel/prostitutie hetwelk blijkbaar in sommige culturen op basis van een geloof voor een deel gelegitimeerd wordt.
Is een pedofiel niet iemand die zich zexueel aangetrokken voelt tot kinderen? Een 15 jarige jongedame kan je toch moeilijk een kind noemen? Dus een 16 jarige gast die sex heeft met een 15 jarig meisje is aanvaardbaar maar als die gast 20 is, is hij een pedo... weird.
Oud 16 februari 2007, 14:06   #207
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is een pedofiel niet iemand die zich zexueel aangetrokken voelt tot kinderen? Een 15 jarige jongedame kan je toch moeilijk een kind noemen? Dus een 16 jarige gast die sex heeft met een 15 jarig meisje is aanvaardbaar maar als die gast 20 is, is hij een pedo... weird.
15jarige?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 15:05   #208
filosoof
Banneling

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Laya
Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
15jarige?
Heb je het over de juridische of over de medisch-psychologische definitie? (Dat durft wel eens wat schelen!!)

Bovendien wordt de "age of consent" alsmaar opgetrokken sinds de 19° eeuw (gelukkig, zou ik zeggen!), maar geslachtsrijpheid lijkt alsmaar jonger te komen.
Citaat:
Een 15 jarige jongedame kan je toch moeilijk een kind noemen?
sommige wél, andere niet...

In Frankrijk was de "majorité sexuelle" in het begin van de 19° eeuw elf jaar...midden 19° eeuw werd dat 13, 1947= 15 of 16(weet ik niet meer 100% juist: puur anecdotisch!)

Nu is er daar geen directe verwijzing naar leeftijd meer: tussen 15 en 18 jaar is er in Frans recht een grijze zone :
De Franse wet spreekt enkel over "meerderjarig" en de meerderjarigheid ligt op 18, maarr in het Franse SWB staan er zwaardere straffen voor wie rommelt met meisjes onder de 15 jaar. De rechtspraak maakte daar 15 jaar en 3 maand van, ten tijde van de verplichte scolariteit tot 16 (15 jr3m +9 maand zwangerschap=16)

"Détournement de mineur" staat niet meer in het Franse SWB, zodat tussen 15 en 18 het daar de rechter is die vrij beslist.

Voor België reken maar met een "grijze zone" tussen 16 en 18.

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 februari 2007 om 15:25.
Oud 16 februari 2007, 15:16   #209
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Daar moet jij toch niet van wakker liggen? Als jij het gezicht van je bruid wil zien voor je je boterbriefje tekent, dan is dat jouw volste recht, maar leer toch eens om voor anderen ook de zon in het water te zien schijnen...
Ik weet niet of Raf het weet, maar in Belgie hebben de meeste inboorlingen (Vlamingen en Walen) de gewoonte te huwen uit liefde voor hun partner. Meestal wordt dat huwelijk voorafgegaan door een verlovingsperiode, een oubollig woord om te zeggen dat bruid en bruidegom elkaar een tijdje op voorhand leren kennen irl..

Misschien worden homo's ook uitgehuwelijkt zoals islamieten of zo.....

(dat zal er weer over zijn... pffffff )
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 15:18   #210
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Boadicea,
leren zoeken ipv schelden!!
http://www.gva.be/vindzoek/archief/A...&check=archief
Boadicea,
nog verdachtmakingen aan mijn adres?
yep
het aanmaken van een dubbele nick om te proberen een tegenstander de mond te snoeren. Dan met je eigen nick je dubbele nick gelijk geven en omgekeerd om de indruk te wekken dat je medestanders had.

voulez vous.... rendez vous...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 16 februari 2007, 15:34   #211
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382
En dat praat dan deze zware misdrijven gepleegd (door vreemdelingen) tegen ons alle goed

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Heb ik dat gezegd?

Trouwens... "tegen ons alle" Jij bent dus familie van dat meisje of ben je zelf besprongen door een allochtoon?
Het eerste waarschijnlijk niet, het tweede???duveltje382 Alloo?
duveltje382 ???All000?

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 februari 2007 om 15:38.
Oud 16 februari 2007, 15:36   #212
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Circe,

Dat meisje is nooit getrouwd, dus zij heeft ook geen echtgenoot.
En zij is verder gewoon bij haar ouders blijven wonen en heeft HAAR leven als 13jarige gewoon verder gezet.
Zij heeft enkel een paar maal voor een half uur de plaats van haar 23jarige zuster ingenomen, om haar zuster te laten trouwen zonder dat deze hiervan op de hoogte was.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En waarom wordt de bruidegom dan vervolgd wegens verkrachting Jantje?
Is er vervolging of enkel onderzoek? (volgens het geciteerde artikel onderzoek)

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 februari 2007 om 15:39.
Oud 16 februari 2007, 15:41   #213
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382
En dat praat dan deze zware misdrijven gepleegd (door vreemdelingen) tegen ons alle goed

Het eerste waarschijnlijk niet, het tweede???duveltje382 Alloo?
duveltje382 ???All000?
Ge moet zo niet blozen filosoof,als je het niet kan begrijpen dat vele allochtonen ons alle CZ misbruiken dan weet ik het ook niet ...

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 16 februari 2007 om 15:42.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 15:49   #214
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Zelden of nooit lach ik met de vele serieuze problemen dewelke op dit forum worden besproken maar deze quotes vond ik op zijn minst toch licht amusant.
Lach jij misschien ook met triestige dingen? Interessant!

J
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 15:55   #215
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:

J
tuurlijk mag je ook lachen met triestige dingen.

Oud 16 februari 2007, 16:06   #216
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:

J
Spijtig om te horen dat u zichzelf omschrijft als zijnde 'een triestig ding'.

Veel sterkte nog.
Oud 16 februari 2007, 16:15   #217
Pukkie
Burger

Pukkie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer een meerderjarige 'bepaalde' contacten heeft met bv een 15-jarige, dan hebben ze daar blijkbaar nog een andere naam voor gevonden: namelijk een 'efebofiel'. Een benaming dat zou zijn uitgevonden door den Amerikaan. Zij die met -12 jarigen te doen hebben zijn automatisch pedofiel. Daarboven is het efebofiel. Althans, dat is wat die tisten van Wikipedia u proberen wijs te maken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Efebofilie
Pukkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 16:21   #218
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Laya, we zijn het me dunkt toch allemaal eens dat het hebben van seksuele betrekkingen met een kind, in onze moderne ontwikkelde maatschappij, niet kan getolereerd worden.
Dan stelt zich uiteraard de vraag, vanaf wanneer is een kind geen kind meer. Ergens zal die lijn moeten getrokken worden om tot rechtszekerheid te komen daar men anders doelloos de subjectiviteit volgt. Het kan immers zijn dat er al goed ontwikkelde 12-jarigen zijn die klaar zijn voor sex, het kan zijn dat er 18-jarigen zijn die er eigenlijk nog niet klaar voor zijn.

De lijn op dat vlak is nu getrokken op 16 jaar, punt.
Ik vermoed dat deze leeftijd werd gekozen na een ganse rits aan studies en interventies van psychologen, seksuologen, criminologen en wat nog meer zodat het wellicht een weloverwogen getal is. Uiteraard kan over de achterliggende redenen heftig gediscussieerd worden doch de wet is er nu eenmaal en je hebt je eraan te houden net zoals een bestuurder zich heeft te houden aan het weloverwogen getal 120 als hij op de autostrade rijdt.

Als het meisje van 15 aldus een verantwoordelijke slimme jongedame is, zal ze beseffen dat het absoluut geen kwaad zal kunnen om toch nog een klein jaartje te wachten.
Als zij echter vindt dat ze er klaar voor is en niemand in haar omgeving maakt er een probleem van, zal niemand haar tegenhouden maar de wet bepaalt dan dat men het risico neemt op vervolging wegens pedofilie net zoals ik het risico zou nemen om vervolgd te worden als ik mij er klaar voor voel om berekend 135 te rijden op de E19.
Oud 16 februari 2007, 17:10   #219
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

@ wimpeus: DIE ZIT!

oeps .... ik had het over post 200

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 februari 2007 om 17:21.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 19:48   #220
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

[quote=Wimpeus;2440090]

Citaat:
Ja, er zijn een hele hoop extremistische Amerikaanse Christenen die onaanvaardbare dingen denken en doen maar ik begrijp nog altijd niet waarom die steeds terugkomen in een discussie omtrent zich in België voorgedane feiten.
Zoals ik niet begrijp hoe de ongelofelijke fantasie over de Islamieten (een paar duizend verschillende strekkingen met allerlei verschillende opvattingen die mekaar constant uitmoorden omwillen van de verschillen) hier hoogtij viert. Er zijn hier meer Amerikanen actief, en zeker hebben ze veel meer in de pap te brokken (ze hebben hier zelf atoombommen liggen) dan de zogenaamde islamieten....

Citaat:
De naïeve politieke correctheid druipt zo ongelooflijk sterk van de geciteerde post af.
Dank u. Had je liever gehad dat het vol crapuleuze opmerkingen stond, verkeerde informatie? Dweperij en kromdenken zoals van de blokkertjes hier op het forum? Trek je dan af bij de postings die in jouw stijl liggen.

Citaat:
Deze poster heeft immers naar eigen zeggen eens een boekje gelezen over een andere cultuur en meteen stelt hij dat hij nu de trotse bezitter is van meerdere culturen. Schitterend.
Eén boekje over één andere kultuur is niet voldoende als je politieke en sociale wetenschappen studeert. Nu is dat wel lang geleden maar ik heb nog een paar boekjes gelezen, buiten de schijtfoldertjes van het VB. Jij ook? Mmmmmmmmmmm

Citaat:
Hoe moet ik zo'n genot van verscheidene culturen binnen uw dagelijks leven dan concreet zien ? Gelieve mij te verlichten en enkele voorbeelden te geven van enkele van uw principes, overtuigingen, gedragspatronen, tradities enz dewelke duidelijk aantonen dat u niet vervat ligt binnen het zo door u gehate monoculturalisme ?
Monoculturalisme bestaat niet. Zelf de meest rabiate blokker heeft algebra gehad (arabisch), gebruikt het cijfer nul (arabisch) drinkt alcohol, enz... enz... Om maar te zwijgen over de tientallen buitenlandse producties van fillms, platen tv programma's die hij verslindt.
Ik wens dan ook niet te worden vergeleken met iets dat niet bestaat.
Het kan gewoon niet. En ik moet niets bewijzen dat evident is.

Citaat:
Laat me raden: in de week eet u typisch Belgisch, op vrijdag duikt u de pitabar in en in het weekend kan er wel eens een Chinees restaurant bij ? Zal in bepaalde kringen wel goed klinken om te zeggen dat men weer is gaan multicultureel dineren.
Je bewijst door je slechte eetsmaak weer dat je leefwereld parochiaal is.
Triestig

Citaat:
Tijdens de even maanden bent u voor het homohuwelijk en abortus, tijdens de oneven maanden bent u radicaal tegen ?
Zegt wie? Een geborneerde monocultureel? Een sukkel? Ik daag je uit om dit op één of andere manier hard te maken.
Citaat:
Uw eerste dochter wordt besneden, de tweede dan weer niet ?
Mijn eerste dochter is geadopteerd. Mocht je ze willen besnijden dan beklaag ik je. Ik veronderstel dat dit neer zou komen op een poging tot onvrijwillige castratie. Ik gruwel bij het gedacht hoe slecht het je zou vergaan.

Citaat:
Als u zo de algemene wereldtoestand aanschouwt, hoeveel mensen of culturen ziet u dan dewelke overduidelijk uw ideaalbeeld van multiculturalisme volgen ? Of bent u één van de weinige mensen die zich zo verheven voelt dat hij alle verschillen tussen de volkeren overstijgt ?
Jij bent de laatste die niet beseft hoe "global village" de wereld is.
Al eens de trein genomen buiten je dorp? De fiets? Je driewieler?
Arme sul...

Citaat:
De realiteit toont aan dat het in onze gefragmenteerde en gepolariseerde wereld vrijwel onmogelijk is om meerdere culturen gelijkmatig aan te hangen.
De realiteit waarin je leeft, is dat een konijnenkot? Heb je geen tv, geen radio, geen ENKEL boek

Citaat:
Als er al sprake is van een vorm van multiculturalisme, is er doorgaans een overheersende cultuur dewelke bepaalde beperkte invloeden heeft ondervonden van een andere cultuur.
Vergeet je eigen cultuur niet: GEEN.

Citaat:
Deze andere cultuur kan in sommige gevallen zo overheersend worden dat de eerste cultuur naar de achtergrond wordt verwezen (ik denk zo maar aan het Japan van Tokugawa) doch van twee absoluut gelijkwaardige culturen kan nooit sprake zijn.
Je weet niet eens wat cultuur is. Je hebt nooit enige kennis genomen van filosofische begrippen zoals cultuur. JE WEET DUIDELIJK NIET WAT HET IS

Citaat:
Recent voorbeeld zijn onze eigen allochtone jongeren. Zij bevinden zich met hun beide benen in onze Europese cultuur doch met hun hoofd zitten zij nog bij de eeuwenoude tradities van hun grootouders.
Hoe duf toch dat zulthoofd... Krijg je van je blokkers nooit eens een opmerking dat dergelijke oliedomme praat hen eerder beschadigt dan helpt?
Leg dat nu eens uit: hoe mensen hier fysiek aanwezig kunnen zijn en mentaal niet? Jij bent er gewoon mentaal niet bij jong. Zwijg van allochtonen die tenminste verder zien dan hun boerenhof groot is.

Citaat:
Uiteindelijk zal deze tweestrijd tussen deze verschillende culturen in vele gevallen leiden tot een besef van 'nergens meer bijhoren' met alle gevolgen vandien. Indien iemand zich inderdaad nergens meer bij betrokken voelt, zal hij vaak overgaan tot extreme ideeën en handelingen om zo extra te bewijzen dat hij juist wel bij een bepaalde groep wenst te behoren.
Ik zou dus zeggen dat mensen die zogezegd over meer dan één gelijkwaardige cultuur beschikken, juist geen cultuur hebben daar ze nergens bijhoren en aldus geen eigen identiteit hebben.
Hoe kan, mijn anti-filosoof (filosofie is houden van denken) iemand die niet weet waar hij is, waar hij vandaan komt fanatiek ergens willen bijhoren dat hij niet kent en waar hij de weg niet toe weet. Je beweert hier ook dat twee kleiner is dan één. Een buis voor wiskunde en buiten wegens BLO is te hoog niveau....

Citaat:
Uw aangehaalde voorbeeld omtrent geen sex mogen hebben met de minderjarige bruid, getuigt van zulk een kinderlijke naïviteit dat ik mij afvraag of u nu echt serieus was of hier gewoon post om met enkelen hun voeten te spelen.
Ik heb dit nooit beweerd: ik beweerde dat het huwelijk niet enkele een "licence to fuck" is maar in de eerste plaats een sociale instelling.
Sommige culturen trouwen hun kinderen bij de geboorte. Om ze te voorzien van een latere voogd.
Je snapt duidelijk niet wat ik schrijf en voelt de behoefte om dan hautain te gedaan doen met de pretentie en de arrogantie van de dommen : "ik begrijp je niet dus ben jij een pretentieuze zot". Jouw pretentie is veel ergerlijker: want ze helpt niemand, en maakt je belachelijk.

Citaat:
Het is toegelaten en normaal in sommige landen dat oude mannen trouwen met jonge kinderen zolang er geen sex aan te pas komt. Gelooft u nu werkelijk in alle oprechtheid dat nog maar een minderheid van deze mannen zich aan die regel houdt ?
Ik denk niet zoals jij. Ik weet uit het bestuderen van andere culturen dat alle culturen (komt van cultus) enkel maar andere varianten zijn op wat essentieel is voor alle mensen: "Doe niet aan anderen wat je niet wil dat ze aan jou doen, en verzin een systeem dat dit mogelijk maakt en desnoods oplegt aan ambetanterikken". Andere culturen hebben gewoon andere manieren om mens te zijn, en het gaat meestal maar om een oppervlakkig verschil. Maar als geborneerde zie je alles vanuit een negatief standpunt, omdat het verstand je ontbreekt om eens te kijken wat er eigenlijk achter zit:
- geen varkensvlees eten: varkensvlees was vroeger de verspreider van de gevaarlijkste ziekten
- sluiers dragen: was om vrouwen te beschermen tegen al te enthousiaste mannen (zoals nonnen dat ook deden, en begijnen)
- vasten: heel gezond, kan je nu gaan doen in "wellness-centra" voor honderdduizend ballen per week
- ritueel handen wassen: voorkwam infecties, veertienhonderd jaar vooraleer men wist wat bacteriën waren

En zo zijn er tal van voorbeelden van rituelen die een duidelijk zinvol ontstaan hebben, en die inderdaad nu nog bestaan zonder veel bestaansreden. Maar leg eens uit: waarom zet je een schoteltje onder je koffie kop en niet onder je cola? Waarom geef je een hand aan iemand?
Waarom doe je de deur open voor vrouwen?

Citaat:
Denkt u nu echt dat het in culturen waar het wel toegelaten is om een kind te huwen, hetwelk toch doorgaans tot doel heeft als fundament van een gezin te dienen, als een schande wordt beschouwd dat er dan ook sex aan te pas komt om dit vervolgens te bestraffen ?
Je verwart je eigen cultuur met andere culturen. Het is niet omdat bepaalde volkeren niet de "code Napoléon" als strafwetboek hebben dat ze wilden zijn. Onze wetboeken zijn ook recent. Onze vrouwendiscriminatie nog steeds opvallen. Vergeet niet dat Turkse vrouwen veertig jaar voor de onze stemrecht kregen, en in het "o zo democratische" Zwitserland nog maar zeer onlangs.

Citaat:
Indien met een huwelijk met minderjarigen goed probeert te praten, zoals deze poster duidelijk doet, praat men ook pedofilie goed,
Dikke zever. Pedofylie heeft niets met minderjarigheid te maken. Het heeft te maken met KINDEREN. En er zijn sexueel volwassen mensen die veel jonger zijn dan achttien. Veel hangt af van de maatschappij waarin je leeft.

Citaat:
wie anders beweert is ofwel naïef ofwel laagbegaafd ofwel beide.
It takes one to know one. Kijk eerst eens in een spiegel, schat.

Citaat:
Het bestempelen van iedereen die het hier niet mee eens is als zijnde een domme monoculturele pummel, maakt deze post des te meer aberrant.
Ik HOOP dat, gezien de nonsens die ik hier lees, dit gaat over mensen die het niet met me eens zijn. Maar niet allen zijn pummels. Maar wat jij schreef en blijft schrijven is zo vulgair dat het alleen kan het product zijn van iemand die kwetsend verzuurd is en/of aartsdom. Maar daar kan ik ook al mee leven, intelligentie is niet zo eerlijk verdeeld als jij meent te moeten denken. Je pakt me dan ook nog hautain aan, alsof domheid primeert boven eerlijkheid en een beetje filosofisch ingesteld zijn. Je ergert me mateloos hierdoor, dat moet ik eerlijk toegeven.
Citaat:
Als ik het zo lees, lijkt het wel alsof deze poster binnenkort gaat pleiten om tevens in ons land het huwelijk met kinderen toe te staan om onze onder druk staande sociale zekerheid te vrijwaren. Ik ben eens benieuwd hoe men dan gedurende meerdere jaren elke nacht gaat controleren of de man absoluut geen sex heeft met zijn kinderbruid (terwijl het huwelijk trouwens impliciet een soort van verplichting tot lichamelijke genegenheid in zich houdt).
In ons land is geen sprake van het veranderen van onze wetgeving, maar kent uitzonderingen, sedert het ontstaan ervan: er zijn vrouwen (en mannen) die vroegrijp zijn. Die konden van oudsher toestemming vragen om te huwen en kregen die meestal ook. Dit heeft niets met pedofylie te maken maar respect met mensen die wat rapper zijn dan bijvoorbeeld jij.
VOor jou zou ik de huwbare leeftijd op achtentachtig stellen, en dan nog enkel indien je beide ouders je toestemming gaven. Kwestie van het aantal randdebiele gevallen laag te houden.

Citaat:
In plaats van uw boekjes te lezen in uw luie stoel en uzelf aldaar te overtuigen dat u compleet multicultureel bent omdat u tijdens uw laatste reis naar Turkije de zogezegd plaatselijke cultuur hebt opgesnoven in één van de vele commercieel uitgebate toeristische centra, raad ik u eens aan ook buiten te komen in de waarachtige maatschappij en aan de lijve mee te maken of u inderdaad wel zo multicultureel bent zoals u zich wenst voor te doen.
Jij bent het ergste baasje Ganzendonck tussen hier en de Noordpool.
Vanuit je dom, beperkt gezichtspuntje ga je andere mensen de les spellen terwijl je duidelijk elke elementaire logica mist.
Dat zoiets mag rondlopen.

P.S.: dit alles is ironisch bedoeld, je hebt er om gevraagd. Ik neem aan dat jouw tekst ook ironisch bedoeld was; anders had ik je immers laten bannen!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 16 februari 2007 om 19:49.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be