![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zelfs verstokte belgicisten moesten toegeven dat de vereniging een 'economische weldaad' was. Het ging erom dat de franstalige elite ook ineens belasting moest gaan betalen, net zoals de noordnederlandse. Ik heb daar een artikel over opgezocht, dat volgt nog, maar liep ineens tegen de werkelijke bedragen aan. Nu ik dit weet is de 'belgische opstand' helemaal onbegrijpelijk: Noordnederlanders 16, vlamingen 11, walen 8 gulden (per hoofd van de bevolking) belasting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://nederlanden.web-log.nl/ http://denederlanden.web-log.nl/ http://lagelanden.web-log.nl/ http://verenigdenederlanden.skynetblogs.be/ http://www.onzelagelanden.web-log.nl/ Laatst gewijzigd door baarle : 19 maart 2007 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vereniging lijkt me niet te ontwijken, stof genoeg voor discussie precies.
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Belgische adel voeld zich te goed om zich te laten gelijkstellen met de rest van het wereldse pebs. En als één economische macht zouden de lage landen idd een wereldmacht zijn. Economisch en strategisch |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Nu weet ik niet wanneer die hereniging er komt, maar Beatrix zal naar verwachting binnen afzienbare termijn (zeg: de komende vijf tot tien jaar) troonsafstand doen en hoe Willem-Alexander - dan koning Willem IV - het gaat aanpakken is nog maar af te wachten. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een waalse politici denkt idd middeleeuws, je moet je dus aan middeleeuws gedrag en handelen verwachten met hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
|
![]() Citaat:
Wat kan ik hier nu op zeggen? Omdat jij vindt dat antillianen meer verantwoordelijkheidsbesef hebben dan walen, een puur emotioneel argument, moeten we het ook maar niet proberen? Charleroi is gelijk aan Wallonië, Amsterdam is gelijk aan Nederland? Komt het niet bij je op dat walen misschien net zo vastgebakken zitten in de belgische constructie als vlamingen? Dat walen, zoals elk ander volk, de gemakkelijkste weg kiezen zolang die hun wordt opgelegd en zolang er niemand is die daar verandering in brengt? Op de antillen was er ook een constructieverbetering nodig om verandering teweeg te brengen. Waarom zou dat niet kunnen werken voor Wallonië? Of zijn walen genetisch anders dan andere mensen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
|
![]() Citaat:
Om heel eerlijk te zijn: als er in Nederland geen republikeinse meerderheid bestaat, zal Nederland geen republiek worden. Een referendum kun je er wel over afdwingen, maar als de meerderheid tegen die tijd nog steeds voor behoud van de monarchie is, kun je niet verwachten dat men desondanks de monarchie aan te kant schuift omdat een minderheid dat wil. Dan zou je in dezelfde situatie komen als destijds in België met de koningskwestie: de meerderheid was voor terugkeer van Leopold, maar toch moest hij aftreden omdat de minderheid letterlijk en figuurlijk wild om zich heen begon te slaan en daardoor haar mening opdrong aan de meerderheid. Je kunt in een democratie niet anders dan de wil van de meerderheid respecteren. Het SNP-voorstel spreekt mij daarom erg aan: ga er niet bij voorbaat een probleem van maken, maar regel het als de nieuwe staat een feit is in een referendum. Als tegen die tijd de meerderheid van de staatsburgers (in Nederland, Vlaanderen en Antillen samen) in een referendum voor de monarchie is, blijft het een monarchie. Is de meerderheid voor een republiek, dan wordt het een republiek. Ik zie niet in welke democraat daartegen kan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OPMERKING
Ik kan iedere geïnteresseerde aanraden een informatiepakket te bestellen over de Benelux. Ik heb het mijne net aangekregen, en het had volgende inhoud:
Misschien een goede voorbereiding voor wie op 28 april naar Baarle afzakt voor de bijeenkomst.
![]() |
![]() |
#212 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
|
![]() Dat is jammer. Hierover blijven we dan van mening verschillen.
Begrijp me goed, ik vind je argumenten legitiem. Toch vind ik het de moeite waard om te proberen. Walen zijn geen fransen, Luxemburgers ook niet. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 19 maart 2007 om 12:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat jij een bevolking gelijk steld aan een politieke klasse. Je vergeet dat de helft van de walen uitgeweken Vlamingen zijn en de andere helft derde en vierde generatie gastarbeiders. De weinige echt walen die er nog bestaan, zijn echt niet corrupt hoor. Het zijn enkel de politci die dit zijn en dit gebeurd ook in Vlaanderen hoor. Alleen in mindere maten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
Ik stel gewoon dat er geen Vlaamse meerderheid in België kan gevonden om Vlaamse dominantie in Belgie te verwezenlijken, want een eendrachtig Frankofonië kan rekenen op een minderheid van Vlamingen die belang hebben bij het (voort)bestaan vd Belgische Staat. Daarentegen acht ik het zeer wel mogelijk dat er een Vlaamse meerderheid onder de Vlamingen kan gevonden worden voor Vlaamse onafhankelijkheid.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 19 maart 2007 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Maar anderen zeiden dat het ronduit schandalig was en al veel te lang duurde, eentje (op café) zei ook letterlijk dat hij bezorgd was om het beeld dat men in Vlaanderen weer ging krijgen. Ik denk dat het tussen de twee is, Dimitri en Hertog, ze hebben een andere cultuur maar het komt ook door de huidige situatie. Citaat:
![]() Dan moet je niet vragen hoeveel zij met Nederland bezig zijn. Ik heb hier al voorbeelden vermeld : wanneer de Provinciale Staten verkozen worden (en Bracke live in verbinding is met Witteman ![]() ![]() Citaat:
Maar wat je zegt over medelijden hebben, ga naar een willekeurige discussie met Franstaligen over die transfers, en die zullen zeggen dat Vlaanderen 130 of zelfs 150 jaar op de kap van Wallonië zich heeft verrijkt, en dat wat zij nu aan Wallonië geven maar een peulschil is in vergelijking daarmee. Of dat nu waar is of niet... ![]()
![]() |
![]() |
#217 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
|
![]() Als Walen geen Fransen zijn, dan zijn Vlamingen geen Nederlanders.
![]() |
#219 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |