Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2004, 14:28   #201
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne

Filosoof gaf weer net een schoolvoorbeeld van politiek correct racisme.
Zijn de antwerpse flikken dan toch een apart ras?????????Ik schreef dat niet, maar jij impliceert het....
Nee dat insinueer jij, uiteraard niet in de letterlijke betekenis van het woord 'ras'.De denigrende toon van uw politiek correcte scheldpartijen hebben uw ware aard al lang verraden hoor Filosoof. Ze zeggen meer over jou dan over de geviseerden.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 14:33   #202
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zijn de antwerpse flikken dan toch een apart ras?????????Ik schreef dat niet, maar jij impliceert het....
Zijn moslims een apart ras? Het zijn anders ook wel de eerste om racist te roepen.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 14:44   #203
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Citaat:
Zijn moslims een apart ras? Het zijn anders ook wel de eerste om racist te roepen.
Touché.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 14:46   #204
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Daar zal ze heel erg mee geholpen zijn, Filo, de wetenschap dat jij nieuwsbronnen uitpluisde. Proficiat. De wereld gaat er een heel stuk op vooruit nu jij aandachtig de gazet leest en naar het TV-scherm kijkt. Ondertussen kom je wel weer de heilige Filo uithangen en probeer je mij bovendien nog eens met een schuldgevoel op te zadelen. Echt filosofisch kan ik dat alvast niet noemen...
Ik merk alleen op dat (zoals ik dacht) de bezorgdheid om dat meisje hier duidelijk een politiek doel had, eerder dan een menslievend.
Aan de hand van welke teksten merkt u dat op?
Ik merk aan de hand van uw vorige teksten in elk geval wel op dat u de toestand van dat meisje graag misbruikt om uzelf als heiliger dan de paus voor te stellen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 25 januari 2004, 14:47   #205
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

U veralgemeent en beledigt een heel politiekorps enkel en alleen op basis van veronderstellingen.

De maskers vallen (zoals u wel eens graag zegt).
Oud 25 januari 2004, 15:09   #206
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Daar zal ze heel erg mee geholpen zijn, Filo, de wetenschap dat jij nieuwsbronnen uitpluisde. Proficiat. De wereld gaat er een heel stuk op vooruit nu jij aandachtig de gazet leest en naar het TV-scherm kijkt. Ondertussen kom je wel weer de heilige Filo uithangen en probeer je mij bovendien nog eens met een schuldgevoel op te zadelen. Echt filosofisch kan ik dat alvast niet noemen...
Ik merk alleen op dat (zoals ik dacht) de bezorgdheid om dat meisje hier duidelijk een politiek doel had, eerder dan een menslievend.
hier heeft Filosoof wel een punt
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 15:19   #207
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Als de vrouwen hier extreem bezorgd zijn om de vrouwen elders, waarom ondernemen ze geen acties in de stijl als die ene ex-miss belgie?

Hier in eigen landje, krijgen dagelijks 2miljoen vrouwen pak slaag. Is dat in overeenstemming met de rechten van de mens?

Hier in eigen landje zijn de lonen tussen man en vrouw nog altijd verschillend voor hetzelfde werk, gelijk met de rechten van de mens?

Hier in eigen landje, denken de mannen dat de vrouwen aan de top niks waard zijn, gelijk met de rechten van de mens?

Enig idee hoeveel AUTOCHTOONSE hulpcentra's bestaan in belgie (zoek eens op, en verschiet niet van het resultaat), is dat gelijk met rechten van de mens?

Hier een interessante linkje;
http://politie.antwerpen.be/intrafam...familiaal.html

En dan gaan jullie beginnen zeiken over een vrouwtje dat in een soeverein landje een bepaalde straf krijgt!!!

Hilarisch gewoon!
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 15:39   #208
athena
Parlementslid

Standaard

Mag ik eens vragen waar u het cijfer van 2 miljoen haalt, dat zou betekenen één vrouw op 2,5, lijkt mij lichtjes overdreven.

Het verschil tussen België en Soedan ligt hem in het feit dat in België voor de wet man en vrouw gelijkwaardig zijn, er zijn geen discriminaties in de wet ingeschreven, wat in Soedan wel zo is.

En er bestaan in België hulpcentra voor mishandelde vrouwen de zogenaamde vluchthuizen, waar net zoals in Nederland (de blijf van mijn lijfhuizen) opvallend veel allochtone vrouwen verblijven.
Oud 25 januari 2004, 15:50   #209
Doffer
Schepen

Standaard

Rechter schort geseling
16-jarig meisje op

SOEDAN Een Soedanees meisje van zestien is gisteren ontsnapt aan honderd zweepslagen.
Initsar Bakri Abd al Qadir was veroordeeld tot de geseling wegens overspel, maar de Soedanese opperste rechter heeft de straf opgeschort.
Het meisje zegt dat ze zwanger werd na een verkrachting. De man die ze als dader aanwijst, beweert echter dat hij haar nooit heeft aangeraakt. De straf werd een eerste keer uitgesteld omdat het meisje nog zwanger was, en een tweede keer wegens haar zwakke gezondheid.
Tegen de veroordeling van de jonge vrouw werd al wereldwijd geprotesteer4. Mensenrechtenorganisatie Amnesty International organiseerde een schrijfactie om de straf ongedaan te maken. Onder anderen ex - Miss België Ann Van EIsen nam aan die actie deel.
Oud 25 januari 2004, 15:50   #210
athena
Parlementslid

Standaard

Trouwens het meisje in kwestie is christelijk, ik vraag mij af waarom zij zich aan islamitische wetgeving zou moeten houden. De wetgeving discrimineert niet alleen vrouwen, maar is daarbij nog eens religeus discriminatoir.
Oud 25 januari 2004, 15:53   #211
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
hier heeft Filosoof wel een punt
Meelopertje ...
Alsof Filosoof met 'menslievend' oogmerk aan dit debat meenam.
In zowat alle debatten die gaan over de schending van mensenrechten in naan van de islamitische geschriften, staat hij als eerste op de barricaden om ze te [size=7]ontkennen[/size]. Van hypocrisie gesproken ....
Nog een beetje en hij komt erbij vertellen dat door zijn tussenkomst de foltering niet is doorgegaan.
Van bochten nemen gesproken

En uiteraard had dit debat ook een politiek doel, en daar is niks mis mee, alhowel Filosoof het tegendeel probeert aan te tonen, louter en alleen omdat dat in ZIJN stigmatiseringsbetogen past.

Ik noem het ' het aan de kaak stellen van mensenrechtenschendingen in naam van de koran, de sharia en islamitische praktijken en tradities'.
Ik weet ook dat Filosoof dat aan de kaakstellen 'taboe' vindt, en dat hij het bij voorkeur afwimpelt door het te herleiden tot een links-rechts debat, waarin hij zich nog maar eens lekker kan laten gaan in politiek correct passende veralgemeningen en subjectieve conclusies, die hij graag debiteert of elke andersdenkende graag verwijt of gewoonweg gretig voorschotelt, in het genre : zie je wel, men vertelt iets over een islamitische wanprakijk, dus automatisch is dat een aanval op de islam en een stigmatisering van heel de islamitische wereld.

Zo probeer je natuurlijk de kern van de zaak te ontlopen.

Tenslotte Seba weet je ook dat dergelijke praktijken enkel kunnen veranderen door interne verandering binnen de islamitische gemeenschap zelf. Een eerste aanzet kan gebeuren onder internationale druk, waardoor er misschien veranderingen komen, en die zullen lokaal komen door politieke beslissingen.
Vandaar dat men niet genoeg deze wanpraktijken moet aankaarten.
Zelfs als Filosoof ze liever in het taboesfeertje houdt of ze liever plaatst in politiek correcte stigmatiseringsdebatten waarin hij als een vis in een vijver te keer kan gaan, waarna hij plost een reuzenbocht neemt, en zich tot slot als rambo-redder presenteert.
Oud 25 januari 2004, 15:56   #212
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En uiteraard had dit debat ook een politiek doel, en daar is niks mis mee,
QED
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 16:00   #213
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
U veralgemeent en beledigt een heel politiekorps enkel en alleen op basis van veronderstellingen.

De maskers vallen (zoals u wel eens graag zegt).
mijn
Citaat:
"Zijn de antwerpse flikken dan toch een apart ras?????????"
was gewoon een bal in een doel dat je zo mooi opende...
D�*�*rom de "dan toch" en het vraagteken in de zin
Oud 25 januari 2004, 16:05   #214
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
En uiteraard had dit debat ook een politiek doel, en daar is niks mis mee,
QED
Hanne schreef :
"Zo blijf je natuurlijk de kern van de zaak ontlopen".

Waarop Filosoof zijn ontwijkingsmarathon eenzaam verder zet.
Spurt, spurt ....
Oud 25 januari 2004, 16:19   #215
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensenrechtenorganisatie Amnesty International organiseerde een schrijfactie om de straf ongedaan te maken.
Nu vraag ik me toch af: bij de actie die voor Amina Lawal werd opgezet kwam er ineens een DRINGENDE oproep vanuit het Gentse islamitische Centrum (ja hoor! die van de universiteit) om VOORAL ONZE MOND TE HOUDEN... anders zouden de rechters wel eens "nerveus" kunnen worden.

Tiens... tiens...

Citaat:
Het CENTRUM VOOR ISLAM IN EUROPA (C.I.E.) is een onderdeel van de Rijksuniversiteit Gent en wordt gesteund door enkele professoren aldaar. De C.I.E. is een groot voorvechter van de stelling dat Islam een religie van de vrede is.

Diezelfde CIE houdt ook een pleidooi voor het stoppen van de Amina Lawal protesten. Huiver en klik maar eens op de volgende link: Please Stop the International Amina Lawal Protest Letter Campaigns!

Amnesty International zal graag horen dat een erkende universiteit een pleidooi houdt tegen petitielijsten en brievencampagnes voor meer mensenrechten.
http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=170

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 16:28   #216
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Mensenrechtenorganisatie Amnesty International organiseerde een schrijfactie om de straf ongedaan te maken.
Nu vraag ik me toch af: bij de actie die voor Amina Lawal werd opgezet kwam er ineens een DRINGENDE oproep vanuit het Gentse islamitische Centrum (ja hoor! die van de universiteit) om VOORAL ONZE MOND TE HOUDEN... anders zouden de rechters wel eens "nerveus" kunnen worden.

Tiens... tiens...

Citaat:
Het CENTRUM VOOR ISLAM IN EUROPA (C.I.E.) is een onderdeel van de Rijksuniversiteit Gent en wordt gesteund door enkele professoren aldaar. De C.I.E. is een groot voorvechter van de stelling dat Islam een religie van de vrede is.

Diezelfde CIE houdt ook een pleidooi voor het stoppen van de Amina Lawal protesten. Huiver en klik maar eens op de volgende link: Please Stop the International Amina Lawal Protest Letter Campaigns!

Amnesty International zal graag horen dat een erkende universiteit een pleidooi houdt tegen petitielijsten en brievencampagnes voor meer mensenrechten.
Ze zeggen dus niet onterecht dat actie zonder informatie en zonder rekening te houden met de locale toestand de zaak meer kwaad dan goed doet.
Oud 25 januari 2004, 16:33   #217
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

ze zeggen dit:

Dangers of Letter Writing Campaigns?

However, if there is an immediate physical danger to Ms. Lawal and others, it is from vigilante and political further (over)reaction to international attempts at pressure. This has happened already in the case of Bariya Magazu, the unmarried teenager convicted of zina (extra-marital sex) and sentenced to flogging in Zamfara in 1999. Ms. Magazu’s sentence was quite illegally brought forward with no notice, despite the earlier assurances of the trial judge that the sentence would not be carried out for at least a year. She was told the night before that it would be carried out very early the next morning (and thus had no way of contacting anyone for help even if this unschooled and poor rural teenager had access to a telephone or organizing knowledge and experience), whilst the state bureaucracy had been instructed to obstruct and was physically refusing to take the appeal papers from BAOBAB s lawyers. The extra-legal carrying out of the sentence was not despite national and international pressure; it was deliberately to defy it. The Governor of Zamfara State boasted of his resistance to these letters from infidels even to sniggering over how many letters he had received. Thus, we would like you to recognise that an international protest letter campaign is not necessarily the most productive way to act in every situation. On the contrary, women's rights defenders should assess potential backlash effects before devising strategies.

dit wil zeggen: ZWIJGEN !

(Bij de nonnekens zeiden ze dat ook altijd! had je daar dan geen probleem mee Filo?)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 16:47   #218
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Tiens... tiens...

Ze zeggen dus niet onterecht dat actie zonder informatie en zonder rekening te houden met de locale toestand de zaak meer kwaad dan goed doet.

Nee, ze zeggen vooral dat je geen actie mag ondernemen omdat islamfundamentalisten en -adepten allergisch zijn voor elke vorm van kritiek. Dus wordt aanbevolen de rechtsgang (voor zover men deze term kan gebruiken) verder te zetten voor sharia-beroepshoven, die dan beslissen de straf af te blazen, maar geen vrijspraak uitspreken, noch de beschuldigingen ontkrachten, en zo redden ze gelijk hun gezicht tegenover de internationale gemeenschap, waarvoor ze uiteindelijk toch door de knieën zijn gegaan.

Using local structures and mechanisms (as a means of resisting retrogressive laws or interpretations of laws and the forces behind them) is the priority. [size=6]The political Islamists and vigilantes threaten (and carry out) acts of violence against those who criticise them, in order to intimidate people.[/size] But they have also been promoting the view that any criticism or appeal of conviction is anti-Islam and tantamount to apostasy, and thereby trying to get people to submit quietly and voluntarily. One of the means of countering this was our choice to pursue the appeals in the Sharia system, and thereby demonstrate that people have a right to appeal and to challenge injustices, including those made in the name of Islam.
Oud 25 januari 2004, 16:50   #219
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
ze zeggen dit:

Dangers of Letter Writing Campaigns?

However, if there is an immediate physical danger to Ms. Lawal and others, it is from vigilante and political further (over)reaction to international attempts at pressure. This has happened already in the case of Bariya Magazu, the unmarried teenager convicted of zina (extra-marital sex) and sentenced to flogging in Zamfara in 1999. Ms. Magazu’s sentence was quite illegally brought forward with no notice, despite the earlier assurances of the trial judge that the sentence would not be carried out for at least a year. She was told the night before that it would be carried out very early the next morning (and thus had no way of contacting anyone for help even if this unschooled and poor rural teenager had access to a telephone or organizing knowledge and experience), whilst the state bureaucracy had been instructed to obstruct and was physically refusing to take the appeal papers from BAOBAB s lawyers. The extra-legal carrying out of the sentence was not despite national and international pressure; it was deliberately to defy it. The Governor of Zamfara State boasted of his resistance to these letters from infidels even to sniggering over how many letters he had received. Thus, we would like you to recognise that an international protest letter campaign is not necessarily the most productive way to act in every situation. On the contrary, women's rights defenders should assess potential backlash effects before devising strategies.

dit wil zeggen: ZWIJGEN !

(Bij de nonnekens zeiden ze dat ook altijd! had je daar dan geen probleem mee Filo?)

Er wordt vooral aangedrongen , geen campagnes te voeren zonder contact met de locale activisten, en meer Fingerspitzengefühl te gebruiken, wat logisch lijkt, zeker als ik de mensen op dit forum lees...
(maar d�*t deel van de tekst liet je "per ongeluk" weg...)Hanne viste hem toch op...

Ik had geen problemen met nonnekes, want ik ging naar een "krapullekes school" (zo noemen jullie dat toch, hé?) en zag dus nonnekes alleen per toeval op straat.
Als ik zie welke schade die nonnetjes schijnbaar hebben aangericht bij een aantal mensen....
Oud 25 januari 2004, 17:05   #220
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik zie welke schade die nonnetjes schijnbaar hebben aangericht bij een aantal mensen....
Nog een geluk voor jou dan Filosoof dat je ouders je niet naar een koranschool stuurden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be