Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2004, 13:24   #201
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Raf:
... dat die ouwe gek het allemaal niet zo ernstig bedoeld heeft en meer van dat fraais...
ydde:
Wegens "afgebelt" van het geadresseerde bartje, kunt gij hier misschien Uw visie eens neerpennen:
Perverse holebi's belemmeren véél meer de integratie van holebi's dan de stilte die de "normale" burger daaromtrent bewaart.
Perverte macho's belemmeren véél meer de e"vrouw"cipatie van de man dan de stilte die de "gewone" man daaromtrent bewaart.
Ik zou het niet weten. Ik ken geen "perverse" holebi's. Geef eens een woordje uitleg bij je stelling...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 13:32   #202
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Nu gaat er allicht een héél gesofistikeerde uitleg volgen over de onbetrouwbaarheid van P-magazine en dat die ouwe gek het allemaal niet zo ernstig bedoeld heeft en meer van dat fraais...
Is het een leuk gesprek met je vooroordelen?
Vooroordelen?!?

Citaat:
Neen, thomas,ik voreg dat omdat de kranten een wel heel erg vertekend beeld gaven van wat de man zei.
Oh ja? Welke kranten gaven een vertekend beeld, en op welke manier werd het beeld vertekend volgens jou?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 24 januari 2004, 13:37   #203
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Raf:
... dat die ouwe gek het allemaal niet zo ernstig bedoeld heeft en meer van dat fraais...
ydde:
Wegens "afgebelt" van het geadresseerde bartje, kunt gij hier misschien Uw visie eens neerpennen:
Perverse holebi's belemmeren véél meer de integratie van holebi's dan de stilte die de "normale" burger daaromtrent bewaart.
Perverte macho's belemmeren véél meer de e"vrouw"cipatie van de man dan de stilte die de "gewone" man daaromtrent bewaart.
Ik zou het niet weten. Ik ken geen "perverse" holebi's. Geef eens een woordje uitleg bij je stelling...
Typisch ...
Oud 24 januari 2004, 13:40   #204
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Vooroordelen?!?
Ja, ik heb mij hier nog nergens uitgelaten over P-magazine, ik heb hetzelf nog nooit gelezen.
Het feit dat jij denkt dat ik denk ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raf

Oh ja? Welke kranten gaven een vertekend beeld, en op welke manier werd het beeld vertekend volgens jou?
Citaat:
Joos : Politiek, democratie. Ik moet daarmee lachen. Allez, dat algemeen stemrtecht. Waar slaat dat nu op ?

P-magazine : Ik ben u even kwijt.

Joos : Het is allemaal prachtig, hoor, maar het is een grap. Op welke basis gaan mensen stemmen ?
Niet op inhoud, maar op mediawaarde. Niet de meest verstandige, maar de sympathiekste is de baas in de politiek. Of die mens een uil of een verstandig man is, maakt niet uit. Bijgevolg zitten er veel leeghoofden in de politiek. (Rara, op welke bekende cafébaas zou hij het nu hebben ? )
Ook dat is een gevolg van de ontkerkelijking. We zitten met een kiezerspubliek dat geen waarden meer heeft. Het is een vormeloze massa geworden die gemakkelijk door de politiek bespeeld wordt.
Vindt u dat krasse taal ? Wel, het zal u dan plezieren dat het niet van mij komt, maar van hoogleraar Mark Elchardus. Een overtuigd humanist van de Gentse universiteit. Ik heb respect voor die man. Hij beschouwt de ontkerkelijking niet als een overwinning. Eerder als een maatschappelijke verarming. Een juiste conclusie.

Ik vind het trouwens raar dat een snotneus van 18 jaar evenveel te zeggen heeft als een vader van zeven kinderen. De ene heeft geen enkele verantwoordelijkheid, terwijl de tweede de burgers van morgen aflevert. Ik vind dat raar. Maar kom, dat is politiek en dat is een andere discussie.
Klinkt al helemaal anders dan wet men overal rondstrooit in de kranten, niet ?

Citaat:
P : Dat soort boodschappen krijgt U toch niet verkocht aan een homoseksuele gelovige die worstelt met wie hij is, en door de Kerk de deur gewezen wordt.

Joos : De Kerk is tegen homoseksualitet, maar ze is mild. Andere religies zijn veel harder. (Op welke religie zou hij hier doelen ? )

P : Dan is het goed.

Joos : Ik durf hier met mijn bloed te tekenen dat van al wie zich lesbisch of homo noemt, er hoogstens 5 tot 10 % ook effectief homo of lesbienne zijn. Al de rest zijn gewoon seksueel geperverteerden. Je moet niet twijfelen om dat op te schrijven. Ik eis dat je dat opschrijft.
En als ze hier allemaal voor mijn deur komen protesteren, kan mij dat niet schelen. Ik zal niet opendoen. Dat is mijn overtuiging, en ik heb daar boeken over. Ne deviens pas gay, tu finiras triste.
Dat is de gouden raad van een zogenaamde homo die tot inkeer is gekomen.
Echte homoseksuelen lopen niet op straat in gekleurde pakjes. Dat zijn mensen die een zwaar probleem hebben en daar moeten lmee leren leven. En als ze al eens een misstap begaan, dan wordt dat hun vergeven. We moeten die mensen helpen, niet veroordelen.
Hij kijkt volgens mij verkeerd op homosexualiteit, maar hij is verdraagzaam op zijn eigen manier.
Respecteer dat dan ook.
Het moet niet allemaal zijn zoals jij bepaalt.
Oud 24 januari 2004, 13:43   #205
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Typisch ...
Geen uitleg? Je zal je eigen stelling dan wel niet zo ernstig nemen zeker?

Citaat:
Oud 24 januari 2004, 13:49   #206
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Raf:
ydde:
¨

Ne mens komt hier ne keer enkele dagen niet langs en hupla daar heb je het al... Ik heb ook nog wel andere dingen te doen zu Ydde. Wat zijn perverse holebi's. Misschien daar eens een juiste omschrijving aan te geven. Die kardinaal zou ook beter eens nadenken eer hij zo'n héél kwetsende woorden zegt.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 13:50   #207
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nu gaat er allicht een héél gesofistikeerde uitleg volgen over de onbetrouwbaarheid van P-magazine en dat die ouwe gek het allemaal niet zo ernstig bedoeld heeft en meer van dat fraais...

Neen, thomas,ik voreg dat omdat de kranten een wel heel erg vertekend beeld gaven van wat de man zei.
Wat hij zei steun ik niet, maar ik respecteer hem, en zijn mening wel.
Wat de kranten zeiden: 's avonds in Ter Zake herhaalde de kardinaal nagenoeg hetzelfde...

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 13:52   #208
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Citaat:

Wat hij zei steun ik niet, maar ik respecteer hem, en zijn mening wel.
Wat de kranten zeiden: 's avonds in Ter Zake herhaalde de kardinaal nagenoeg hetzelfde...
... Televisie liegt nooit denk je?
Oud 24 januari 2004, 13:53   #209
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Vooroordelen?!?
Ja, ik heb mij hier nog nergens uitgelaten over P-magazine, ik heb hetzelf nog nooit gelezen.
Het feit dat jij denkt dat ik denk ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raf

Citaat:
Joos : Politiek, democratie. Ik moet daarmee lachen. Allez, dat algemeen stemrtecht. Waar slaat dat nu op ?

P-magazine : Ik ben u even kwijt.

Joos : Het is allemaal prachtig, hoor, maar het is een grap. Op welke basis gaan mensen stemmen ?
Niet op inhoud, maar op mediawaarde. Niet de meest verstandige, maar de sympathiekste is de baas in de politiek. Of die mens een uil of een verstandig man is, maakt niet uit. Bijgevolg zitten er veel leeghoofden in de politiek. (Rara, op welke bekende cafébaas zou hij het nu hebben ? )
Ook dat is een gevolg van de ontkerkelijking. We zitten met een kiezerspubliek dat geen waarden meer heeft. Het is een vormeloze massa geworden die gemakkelijk door de politiek bespeeld wordt.
Vindt u dat krasse taal ? Wel, het zal u dan plezieren dat het niet van mij komt, maar van hoogleraar Mark Elchardus. Een overtuigd humanist van de Gentse universiteit. Ik heb respect voor die man. Hij beschouwt de ontkerkelijking niet als een overwinning. Eerder als een maatschappelijke verarming. Een juiste conclusie.

Ik vind het trouwens raar dat een snotneus van 18 jaar evenveel te zeggen heeft als een vader van zeven kinderen. De ene heeft geen enkele verantwoordelijkheid, terwijl de tweede de burgers van morgen aflevert. Ik vind dat raar. Maar kom, dat is politiek en dat is een andere discussie.
Klinkt al helemaal anders dan wet men overal rondstrooit in de kranten, niet ?

Citaat:
P : Dat soort boodschappen krijgt U toch niet verkocht aan een homoseksuele gelovige die worstelt met wie hij is, en door de Kerk de deur gewezen wordt.

Joos : De Kerk is tegen homoseksualitet, maar ze is mild. Andere religies zijn veel harder. (Op welke religie zou hij hier doelen ? )

P : Dan is het goed.

Joos : Ik durf hier met mijn bloed te tekenen dat van al wie zich lesbisch of homo noemt, er hoogstens 5 tot 10 % ook effectief homo of lesbienne zijn. Al de rest zijn gewoon seksueel geperverteerden. Je moet niet twijfelen om dat op te schrijven. Ik eis dat je dat opschrijft.
En als ze hier allemaal voor mijn deur komen protesteren, kan mij dat niet schelen. Ik zal niet opendoen. Dat is mijn overtuiging, en ik heb daar boeken over. Ne deviens pas gay, tu finiras triste.
Dat is de gouden raad van een zogenaamde homo die tot inkeer is gekomen.
Echte homoseksuelen lopen niet op straat in gekleurde pakjes. Dat zijn mensen die een zwaar probleem hebben en daar moeten lmee leren leven. En als ze al eens een misstap begaan, dan wordt dat hun vergeven. We moeten die mensen helpen, niet veroordelen.
Hij kijkt volgens mij verkeerd op homosexualiteit, maar hij is verdraagzaam op zijn eigen manier.
Respecteer dat dan ook.
Het moet niet allemaal zijn zoals jij bepaalt.
Mark Elchardus is hoogleraar aan de VUB, niet aan de universiteit van Gent. Hij is inderdaad een overtuigd humanist, maar ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat hij dergelijke uitspraken nooit gedaan heeft. De heer Joos geeft hier een geheel eigen interpretatie aan uitspraken van prof. Elchardus, hier en daar nog wat aangedikt met zijn eigen dogma's.

Zijn kijk op homoseksualiteit is gebaseerd op een boek over een "bekeerde" homoseksueel? Daar lach ik eens mee, want dat is je reinste flauwekul. Een homoseksueel "bekeert" zich niet tot heteroseksualiteit... Het boek is geschreven door iemand die ik - bij gebrek aan de juiste medische terminologie - als knettergek zal omschrijven.

Het moet niet allemaal zijn zoals IK bepaal? Ik bepaal helemaal niets! En jij durft het woord "vooroordelen" in je bek nemen?

Citaat:
Oud 24 januari 2004, 13:55   #210
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje

Nee, die verderfelijke VRT heeft die arme mijnheer Joos een script vanbuiten laten leren waarin zijn eigen uitspraken helemaal verdraaid werden... Arme mijnheer Joos toch... En foei VRT!

Citaat:
Oud 24 januari 2004, 13:57   #211
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Typisch ...
Ernstig zijn is niet mijn sterke zijde, maar "grove" beledigingen uitstrooien ook niet. Daarom wil ik hier niet uitwijden over "perverse" holebi's! Ik bedoel alleen maar dat het gedrag van "ontaarde" jeannetten (ik bedoel jeannetten en niet homo's, als gij 't verschil snapt!) véél slechter voor de maatschappelijke integratie van homo's is, dan alle pogingen van fatsoenlijke exemplaren, die ondanks hun anders zijn, "gewoontjes" door het leven gaan en die door de meeste medemensen (waaronder ik) niet als "iets extravagants" ervaren worden.
Oud 24 januari 2004, 14:00   #212
C uit W

Standaard

Citaat:
Het moet niet allemaal zijn zoals IK bepaal? Ik bepaal helemaal niets! En jij durft het woord "vooroordelen" in je bek nemen?
Wat heeft vooroordelen heermee nu te maken?

En jij bepaalt natuurlijk niets, maar de manier waarop jij (neer)kijkt op Joos zegt genoeg.
En spreek eens niet over mijn 'bek'.
Oud 24 januari 2004, 14:01   #213
C uit W

Standaard

Citaat:
Citaat:
Nee, die verderfelijke VRT heeft die arme mijnheer Joos een script vanbuiten laten leren waarin zijn eigen uitspraken helemaal verdraaid werden... Arme mijnheer Joos toch... En foei VRT!
Doe niet zo kinderachtig.
5 minuten monteren uit X aantal uren kan wel bedriegend werken.
Reken daar nog eens de kracht die een camera op mensen uitoefend bij, en de eventuele vragen die de reporters gesteltd kunnen hebben. .. .
Oud 24 januari 2004, 14:15   #214
Hilde Dillen
Partijlid

Standaard

Al die aandacht voor K. Joos is van de pot gerukt. 't Is een ouwe vent van 80 jaar.
Hilde Dillen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 14:39   #215
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ernstig zijn is niet mijn sterke zijde, maar "grove" beledigingen uitstrooien ook niet. Daarom wil ik hier niet uitwijden over "perverse" holebi's! Ik bedoel alleen maar dat het gedrag van "ontaarde" jeannetten (ik bedoel jeannetten en niet homo's, als gij 't verschil snapt!) véél slechter voor de maatschappelijke integratie van homo's is, dan alle pogingen van fatsoenlijke exemplaren, die ondanks hun anders zijn, "gewoontjes" door het leven gaan en die door de meeste medemensen (waaronder ik) niet als "iets extravagants" ervaren worden.
Persoonlijk neem ik daar geen aanstoot aan, of toch niet meer dan aan andere extravagante modegrilletjes. Ik vind de huidige mode om met een broek die bijna tot halverwege de knieën afgezakt is, waardoor het ondergoed zichtbaar wordt, over straat te lopen ronduit afschuwelijk, maar ik neem er geen aanstoot aan; het zijn uiteindelijk maar uiterlijkheden. Allicht zullen er mensen zijn die wel aanstoot nemen aan die in roze toile gehulde relnichten, maar dat zijn volgens mij zeer oppervlakkige mensen, die niet veel verder kijken dan hun neus lang is. Doen ze de holebi-zaak meer kwaad dan goed? Ik betwijfel het...

Citaat:
Oud 24 januari 2004, 14:58   #216
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Allicht zullen er mensen zijn die wel aanstoot nemen aan die in roze toile gehulde relnichten, maar dat zijn volgens mij zeer oppervlakkige mensen, die niet veel verder kijken dan hun neus lang is ...
Dat zullen dan wel conservatieve mestkevers zijn waarschijnlijk of kardinalen ... Amen!
Oud 24 januari 2004, 15:06   #217
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Allicht zullen er mensen zijn die wel aanstoot nemen aan die in roze toile gehulde relnichten, maar dat zijn volgens mij zeer oppervlakkige mensen, die niet veel verder kijken dan hun neus lang is ...
Dat zullen dan wel conservatieve mestkevers zijn waarschijnlijk of kardinalen ... Amen!
Inderdaad, dat denk ik ook...

Citaat:
Oud 24 januari 2004, 15:07   #218
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Hij moet zo snel mogelijk het land uitgeschopt worden. Zulke uitspraken mogen niet getolereerd worden.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 15:14   #219
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Hij moet zo snel mogelijk het land uitgeschopt worden. Zulke uitspraken mogen niet getolereerd worden.
Zou hij het samen met El Moumni kunnen redden denk je?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 15:20   #220
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Moumni
"Homoseksualiteit is schadelijk voor de samenleving in het algemeen en in het bijzonder voor de Nederlanders, vind ik. Als dat verschijnsel zich onder de jeugd verspreidt, zowel onder jongens als meisjes, zal dat tot uisterven leiden. Voor zover ik weet zijn er in Nederland meer ouderen dan jongeren. Als straks ouderen niet meer actief zijn in de voortplanting en in het baren van kinderen, wie maken er dan kinderen als mannen onderling trouwen en vrouwen ook?
(...)
Homoseksualiteit blijft niet beperkt tot de mensen die deze ziekte hebben maar kan zich verspreiden. De Nederlandse samenleving is multicultureel. Als die ziekte zich verspeidt, kan iedereen besmet raken. Daar zijn we bang voor."

De getuige-deskundige prof. dr. mr. R. Peters (o.a. bijzonder hoogleraar islam) heeft op 1 november 2001 een rapport in de onderhavige zaak uitgebracht. Hij heeft geconcludeerd dat de verdachte zijn uitlatingen kon baseren op teksten van de Koran en op uitspraken van de profeet, dat wil zeggen op fundamentele geschriften, waaraan verdachte zijn godsdienstige overtuiging (mede) ontleent. Een tweede deskundige, prof. dr. E. Platti (hoofddocent islam en christendom) heeft in een door hem uitgebracht rapport van 25 oktober 2002 geconcludeerd dat het rapport van voornoemde deskundige Peters "homoseksualiteit benadert vanuit het traditionele standpunt van de islamitische wet en van daaruit een perfecte weergave is van het traditionele standpunt van moslimjuristen". Mede in het licht van de conclusies van genoemde deskundigen is het Hof van oordeel dat de in de tenlastelegging weergegeven uitlatingen zijn aan te merken als een weergave van een in de islamitische godsdienst verankerde geloofsopvatting van verdachte.

Gezien de in de grondwet en internationale verdragen verankerde vrijheid van godsdienst stond het verdachte vrij zijn op zijn geloofsovertuiging stoelende opvattingen omtrent homoseksualiteit uit te dragen.

het dossier El Moumni

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be