![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |||||
Minister-President
|
![]() Goed
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit is zelfs niet nodig, planeet en sterrenstanden kunnen gezien worden als een meetinstrument om bepaalde invloeden te meten, ze hoeven zelf niet de bron van de invloed te zijn. Citaat:
Die zullen er ongetwijfeld tussenzitten. Er zullen vermoed ik ook wel goedmenende mensen tussen zitten. Ik zou daar een eerdere uitspraak van jou willen bevestigen. Ieder diertje zijn pleziertje. Als iemand naar voetbal wil gaan kijken of naar een astroloog op consult wil? Ik kan het allebei begrijpen al zou ik geen van beide zo snel zelf doen. Citaat:
Het zou wel fijn zijn mochten politici in het algemeen wat opener zijn. Met andere woorden zeggen wat ze echt denken en welke hun inspiratiebronnen zijn. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bon, ik stel vast dat na herhaaldelijke vragen door verschillende forummers jij gewoonweg niet in staat bent deze te beantwoorden. En dat spreekt boekdelen, mijn beste...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 13 mei 2007 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#204 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Anderzijds: Hoeveel mensen begrijpen iets van elektriciteit. Het weerhoud niemand om het dagdagelijks te gebruiken. Zo ook kan je astrologie gebruiken zonder te weten wat de eigenlijke achtergrond is. Het zou natuurlijk fijn zijn mochten we ook weten waarom er een koppeling schijnt te zijn tussen tekens en karaktervorming. Het is evenwel niet strikt noodzakelijk. Nu zijn er natuurlijk wel hypothesen geuit, geen ervan is bij mijn weten bewezen, dus terug naar af. Maar gebruiken kan echt wel zonder die kennis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Minister
|
![]() Citaat:
The Pulse of Life - Dane Rudhyar (Vertaling Servire - Katwijk: 'De dierenriem'). Rudhyar heeft heel wat filosofisch astrologische werken geschreven, die een diepgaand beeld schetsen van de achtergronden van de astrologie. Het eerder opgegeven boek 'Astrology en Personality' is zijn standaardwerk, in mijn ogen een schat, maar niet altijd gemakkelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De naam Rudhyar doet zeker een belletje rinkelen, het zou zelfs kunnen dat ik ooit aan één van zijn boeken begonnen ben (het geheugen ![]() Dat is echt wel een voorwaarde voor mij, ik mag er niet te moe van worden, anders ![]() ![]() En eigenlijk maakt het me ook niet zoveel uit waarom het werkt, ik zie dat het werkt, dat is al voldoende. Ik ben er trouwens nu nog zelden actief mee bezig, het is wat vervallen tot achtergrondkennis die wel regelmatig de kop opsteekt als ik nieuwe mensen leer kennen. Het heeft zijn voornaamste dienst denk ik wel bewezen toen ik een beetje op zoek was naar een betere weg in het leven. Laatst gewijzigd door satiper : 13 mei 2007 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Minister-President
|
![]() Kan je het anders niet in een paar woorden toelichten, (daar komt mijn luie ik weer naar boven
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er zijn eigenlijk in grote lijnen 2 soorten kennis... Die waar je iets aan hebt, en kennis die totaal niet nuttig is... Kennis van elektriciteit is nuttig, bedenk dat iedere keer als je je tv, pc, ea aanzet, deze 99,99% van de tijd WERKEN. Het resultaat van onderzoek en vergaren van kennis op WETENSCHAPPELIJKE wijze. Meten = weten, gissen = missen... Deze kennis is dus ZEER nuttig gebleken aangezien zowat iedereen er zonder veel problemen gebruik van maakt. Men kan alles in die systemen uitleggen en beheersen.Ik ben van opleiding elektricien, en deze kennis heeft mij al veel opgebracht. Astrologie daarentegen heeft nog nooit bewezen iets te kunnen: bvb voorspellingen, karakterbeschrijveingen, ea, die 99,9% zeker zijn. Niet moeilijk daar deze kennis is vergaard op wijze van 'we nemen aan, en ik denk, en ik gis'. Dat is wat men dan noemt niet nuttige kennis. Je KENT wel iets, maar je BENT er eigenlijk niets mee, je kan er niets meer mee dan een andere personen zonder die kennis. En als het dan iets 'opbrengt' dan is het geld uit de zakken van goedgelovige mensen op zoek naar zekerheden... Zekerheden die astrologen bijlange na niet kunnen geven, ook niet met hulp van de sterretjes... Je bent meer met de kennis die je haalt door het telefoonboek van buiten te leren, dan KAN je teminste iets dat een ander niet kan, en nuttig kan zijn.... oooit... Astrologie is eigenlijk monopolie spelen, en terwijl je speelt vind je zelf de regeltjes uit om 'het allemaal te laten kloppen' (u te laten winnen)... Laatst gewijzigd door Zyp : 15 mei 2007 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
uitmaken wat nuttige en niet nuttige kennis is, heb je voor jezelf gelijk natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
uitmaken wat nuttige en niet nuttige kennis is, heb je voor jezelf gelijk natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn dokter zei me jaren terug al: skepp, dat zijn dikke onnozelaars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Geef mij een aantal voorbeelden van iets NUTTIG dat voorkomt uit de astrologie? Horoscopen zeker? ![]() ![]() allee som op wat voor fantastisch dingen astrologie ons gegeven heeft? Laatst gewijzigd door Zyp : 16 mei 2007 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Doorheen gans deze thread heb ik proberen aan te geven wat de mogelijkheden en beperkingen van astrologie zijn. Als je na het lezen van deze thread voor jezelf de conclusie trekt dat astrologie niets voor jou is, heb ik daar geen probleem mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() Net zoals godsdiensten puur boerenbedrog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met alle respect, mijn beste Satiper, maar dit is niet echt een antwoord op de vraag van Zyp, denk je ook niet?
![]() |
#219 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat er weinig materiele attributen (een pinnemuts met sterretjes erop niet te na gesproken) ontwikkeld zijn onder invloed van astrologie wil ik best beamen. Waar ligt het nut dan wel? Ik heb een horoscoop reeds vergeleken met een wegenkaart van het leven. Zonder kaart, kan je ook wel op je bestemming raken, maar met kaart is handiger. Je kan het ook zien als een psychologische spiegel die je wordt voorgehouden. Stel dat je moeilijkheden hebt op gebied van zelfvertrouwen, financiële zaken, communicatie, liefde, … Een horoscoop kan een licht werpen op de redenen van die moeilijkheden en een suggestie tot verbetering voorstellen. Doorgaans komt het er op neer dat je oude gewoontes, of karaktereigenschappen die minder fraai zijn moet proberen bij te schaven. Daar, ligt wat mij betreft het nut. Niks spektaculair, ik weet het, nooit beweerd dat je veel spektakel moest verwachten trouwens. Het zijn doorgaans de tegenstanders die dit verwachten/verlangen/eisen. Of dit als nuttig of niet nuttig beschouwd moet worden, moet ieder maar voor zichzelf uitmaken, best na kennismaking natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Banneling
|
![]() Of beetke numerologie in combinatie met de astrologische kennis hmmm leerrijk .
:-p |
![]() |
![]() |