Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2007, 11:11   #201
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paul_Belien
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 12:07   #202
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 13:00   #203
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

@ Filosoof: waarom wil jij bij dit artikel van Koenraad Elst nu persé Paul Belien gaan betrekken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 13:00   #204
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

@ Filosoof: waarom wil jij bij dit artikel van Koenraad Elst nu persé Paul Belien gaan betrekken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 21:58   #205
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Omdat "kameraad" Elst zo dikwijls de primeur aan Beliens' blog geeft..:niks persoonlijks

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 juni 2007 om 21:58.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 08:32   #206
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Een aantal rare zaken zijn opvallend als het gaat over de vraag of de islam nu een moorddadige achterlijke religie is of niet.

Volgens mij zijn de monotheïstische religies 1 pot nat en zorgen ze allemaal voor miserie, maar de islam er uit pikken en als wreedaardig bestempelen is een beetje gek.
Diegenen die bv. op commentaren bij filmpjes op youtube zeggen dat de islam de wereld gaat veroveren zijn meestal mensen met een westerse naam. Arabisch klinkende accounts hebben het in hun commentaren vooral over hoe vredelievend ze wel zijn, bij wijze van spreken. In ieder geval hebben zij het nooit over zaken die bepaalde forumleden (de meerderheid misschien zelfs) beweren over de islam.
Er is welgeteld 1 film gemaakt over Mohammed, door een moslim, met moslimacteurs. 1 versie in het Engels, met de hoofdrolspelers westerse acteurs, en 1 in het Arabisch met Egyptische acteurs. De film is gefinancierd door Khadaffi, omdat Hollywood niet wou.
Voor de geïnteresseerden, hij staat op internet.
Deel 1: http://video.google.com/videoplay?do...37373318879162
Deel 2: http://video.google.com/videoplay?do...29811368177716
Deel 3: http://video.google.com/videoplay?do...80630917161952
Deel 4: http://video.google.com/videoplay?do...51730244444174

Swat; hij gaat ook over hoe vredelievend en vooruitstrevend op het vlak van vrouwenrechten, moraal, etc. de moslims waren. Ze werden gedwongen te vechten, omdat ze werden aangevallen door vijandige
stam(men).

In het echt gebeurde de verspreiding van de islam ook voornamelijk door spontane bekeringen.

De laatste jaren is het islam-fundamentalisme enorm opgekomen, vooral door de politieke situatie in het Midden-Oosten.
Het terrorisme en extremisme dat het westen bedreigt, of probeert te bedreigen, is er niet omdat dat in de Koran zo staat of zo, maar door de penibele situatie in het Midden-Oosten. Israel, de Amerikaanse bezetting van Irak, Afganistan, het zijn allemaal factoren die fundamentalisme in de hand werken.

Mijn punt is: de islam heeft een probleem, maar is zelf geen probleem.
Deze lezersbrief stond vandaag in het Belang van Limburg.

Auteur: Prof. em. Jean Baerten, Spanje
Reactie op: 'Christenen hebben herwaardering aan islam te danken'
Reactie: Wat mij opvalt, is dat,zoals in het verleden, de godsdiensten en sekten elkaar bekampen , niet enkel met boeken , maar met geweren, afgeschut en bommen. Als dat de boodschap van hun god(en) is, mag men ze voor mij allemaal met de grond gelijk maken.Ze vinden elk wel teksten uit om elkaar om de oren te slaan en de loef af te steken, om ruzie te maken en fanatismen te verspreiden ten einde macht te verwerven en/of te behouden.Allemaal op dezelfde brandstapel, al die zgn heilige geschriften! Ik walg van de beelden op TV, die mij doen terugdenken aan de Kruistochten!Zei Hitler ook niet "Got mit uns" terwijl zijn troepen mijn en zoveel andere huizen bombardeerden in 1940?Akkoord, de communisten hebben ook lelijk huisgehouden, maar vergeten we toch niet dat Stalin een oud-seminarist was.

Wat moet men daarop zeggen? Misschien dat Islam en Christendom in de praktijk vele gelijkenissen vertonen qua geweld. Er liggen alleen een paar eeuwen tussen.

Laatst gewijzigd door system : 15 juni 2007 om 08:33.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 10:12   #207
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Deze lezersbrief stond vandaag in het Belang van Limburg.

Auteur: Prof. em. Jean Baerten, Spanje
Reactie op: 'Christenen hebben herwaardering aan islam te danken'
Reactie: Wat mij opvalt, is dat,zoals in het verleden, de godsdiensten en sekten elkaar bekampen , niet enkel met boeken , maar met geweren, afgeschut en bommen. Als dat de boodschap van hun god(en) is, mag men ze voor mij allemaal met de grond gelijk maken.Ze vinden elk wel teksten uit om elkaar om de oren te slaan en de loef af te steken, om ruzie te maken en fanatismen te verspreiden ten einde macht te verwerven en/of te behouden.Allemaal op dezelfde brandstapel, al die zgn heilige geschriften! Ik walg van de beelden op TV, die mij doen terugdenken aan de Kruistochten!Zei Hitler ook niet "Got mit uns" terwijl zijn troepen mijn en zoveel andere huizen bombardeerden in 1940?Akkoord, de communisten hebben ook lelijk huisgehouden, maar vergeten we toch niet dat Stalin een oud-seminarist was.

Wat moet men daarop zeggen?
Geen idee, ik vraag me af wat zijn punt eigenlijk is? Dat al het slechte veroorzaakt wordt door godsdiensten? Was Mao ook een oud-seminarist misschien?

Conflicten lijken veroorzaakt te worden door conflicterende ideologien in het algemeen. Er is geen reden om daar specifiek ideologien uit te pikken die aan een godsdienst gebonden zijn. Uiteindelijk, als we zijn redenering doortrekken, zou enkel complete apathie de juiste levenshouding zijn.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be