![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
...dan zal ik u één vraag stellen: waarom bestaat er dan deze vers ; "wa i'da sa'altoumouhounna mataa3an fas'aalouhounna min waraa i 7ijaab , 'dalika atharo li qoulobikom wa qouloubihim" !,vert: indien jullie hen een zaak vragen (de moeders van de gelovigen) dan vraagt hen achter de gordijnen, zo is dat de efficienste manier om jullie harten en hun harten zuiver te houden ! Als dat verplicht is voor de moeders van de gelovigen om de mannelijke gelovigen achter de gordijnen te spreken (indien dat nodig is anders heeft dat geen zin ) waarom zou dat anders zijn voor de andere vrouwen ? De vorige vers in suratu al a7zaab (want ik veronderstel dat u alleen de verzen uit suratu al noor hebt gelezen !) alsvolgt; "jaa ajuha nabi o qol li azwajika wa banaatika wa nisaa i al mou miniena judniena 3alaihinna min jalabibihinna 'dalika adna an ju3rafna fa laa ju daina", vert; o profeet zeg tegen je vrouwen en je dochters en de vrouwen van de gelovigen zich te bedekken zo (min jalabibihinna) zo is het gemakkelijk dat zij niet herkend worden en daardoor lastig gevallen worden ! Ps: de hoofddoek die je nu kent "geldt" niet als een hoofddoek die men verplicht is te dragen ! maw de hoofddoek die we nu kennen is een "coca-light" versie !!! ![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 24 mei 2007 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
|
![]() Citaat:
![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 24 mei 2007 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
|
![]() Een hoofddoek is geen criteria/symbool voor ongelijkheid !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 24 mei 2007 om 18:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
|
![]() @uh huh
Indien je arabisch machtig bent kunt u ook dit lezen: Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 24 mei 2007 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met de betekenis die u eraan geeft wel. Wat houdt u eigenlijk tegen om terug te keren naar uw eigen land? U kan daar toch naar hartelust uw geloof toepassen, zonder steeds op die vervelende afvallige honden als Uh-Huh te stuiten? Hop met de beentjes, zou ik zo zeggen, dat vliegtuig in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
|
![]() Citaat:
...en euh, de kruisvaarders zijn van Rabat tot in Jakarta te vinden , ik hoef dus niet te haasten om terug te keren naar het land van herkomst, daar begint het ook heet onder de voeten te worden en als het katje in benauwde streken komt dan moet je niet verstomd kijken dat het raar sprongetjes doet !
![]() |
![]() |
#208 | |
|
![]() Citaat:
De woorden die deze mevrouw zong, waren van deze wijze soefi, vandaar mijn aanhaling ernaar. Sorry, voor de eventuele verwarring. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De door Lincoln gegeven tekst is niet iets wat in de vroegst bewaarde versies van de koran staat.
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ok, ik ben kafir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 24 mei 2007 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Banneling
|
![]() Ah, je begrijpt dus tóch wat ik wil zeggen met "een hoofddoek is geen verplichting in de islam".
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 24 mei 2007 om 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
|
![]() De boom in met integratie of assimilatie.
Als ik nederlands kan is dat om alle kansen maximaal te benutten. Ik zou er geen traan voor laten moest dit land veroverd worden door derde. Eerder een feeststemming eigenlijk, moesten die derde toevallig Algerije zijn.
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb u trouwens nooit als moslima bekeken enkel als moslima in naam (iemand die denkt dat zij moslima is). Er is niemand die een probleem heeft of zou hebben met iemand (moslima in naam) zoals jij.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 24 mei 2007 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 24 mei 2007 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
|
![]() Citaat:
Och, ik weet dat er meisjes zijn met hoofddoeken, die enkel schijn verkopen en doen alsof om hun familie tevreden te stellen, terwijl er genoeg zonder hoofddoek zijn, die anders in elkaar zitten. Daarom dat die lap stof me weinig uitmaakt. Ik ben geen moslim, draag geen hoofddoek en geloof in meerdere goden. Mij maakt het niet uit wat een ander doet, mij stoort het enkel dat sommigen hun geloof en hun mening aan anderen wensen op te dringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wherever we go. No one can rob His Name From our heart as we try to relinquish our fears And at last stand — Victorious. We do not have to leave him in the mosque Or church alone at night; We do not have to be jealous of tales of saints Or glorious masts, those intoxicated souls Who can make outrageous love with the Friend. We do not have to be envious of our spirits’ ability Which can sometimes touch God in a dream. Our yearning eyes, our warm-needing bodies, Can all be drenched in contentment And Light. No one anywhere can keep us From carrying the Beloved wherever we go. No one can rob His precious Name From the rhythm of my heart – Steps and breath. (c)Hafez |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#220 |
Minister
|
![]() Wat ik merk is dat moslims zelf niet goed weten hoe het nu eigenlijk allemaal ineenzit... de ene zegt 'ik koop mijn vlees in de Delhaize want in de Koran staat dat het eten wat goed is voor de mensen van Het Boek ook goed is voor Moslims' de andere zegt 'Haram! Want niet halal geslacht' De ene gaat een vrouw geen hand geven, zelfs niet aankijken (verdomd vervelend in sommige situaties!) de andere gaat je zelfs een kus op je wang geven als begroeting.... volgens de ene doet een échte moslim zoveel mogelijk goed voor andere mensen, gelovig of niet, volgens de andere mag je 'zondigen' tegenover anders gelovigen, als je't mij vraagt passen de meesten hun regeltjes gewoon toe hoe het hen best uitkomt of naar hun aard.
|
![]() |
![]() |