Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2007, 20:58   #201
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat moet ik weerleggen? Je zegt zelf dat het geen racisme was. Ik ben het daarmee eens.
als een Vlaming wordt doodgeklopt is het nooit racisme hé... maar owee, als je maar met één vingertje wijst naar een allochtoon

dan was die vechtpartij in Brugge het ook niet... ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 20:59   #202
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
de weduwe zal er getroost mee zijn
Als ik jou morgen tegenkom, en er ontstaat een handgemeen waarbij jij mij enkele klappen verkoopt en ik het niet overleef maakt van jou nog geen moordenaar. Hoogstens (al dan niet opzettelijke) slagen en verwondingen met de dood tot gevolg.
Je moet eens goed de betekenis van "moord" opzoeken.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 20:59   #203
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de weduwe zal er getroost mee zijn
Sorry, emotionele prietpraat pakt bij mij geen verf. Hoe erg het ook is voor die vrouw om haar man op zo'n manier te verliezen, dat is geen argument om rechtsprincipes overboord te gooien.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 21:02   #204
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als een Vlaming wordt doodgeklopt is het nooit racisme hé... maar owee, als je maar met één vingertje wijst naar een allochtoon
Bullshit. Niet alles waar mensen van twee verschillende rassen/culturen/nationaliteiten bij betrokken zijn is per definitie racisme.

Citaat:
dan was die vechtpartij in Brugge het ook niet... ?
Welke vechtpartij?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 31 mei 2007, 21:09   #205
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry, emotionele prietpraat pakt bij mij geen verf. Hoe erg het ook is voor die vrouw om haar man op zo'n manier te verliezen, dat is geen argument om rechtsprincipes overboord te gooien.
tot een paar gasten een homo doodkloppen,

of een homo in de Schelde gooien en "hem twee uur laten zwemmen"...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 31 mei 2007, 21:11   #206
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bullshit. Niet alles waar mensen van twee verschillende rassen/culturen/nationaliteiten bij betrokken zijn is per definitie racisme.

Welke vechtpartij?
de Kastelein in Brugge

die skinheads en die zwarte Parijzenaar hij overleed deze maand aan een longontsteking, spijtig genoeg.
Oud 31 mei 2007, 21:12   #207
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Als ik jou morgen tegenkom, en er ontstaat een handgemeen waarbij jij mij enkele klappen verkoopt en ik het niet overleef maakt van jou nog geen moordenaar. Hoogstens (al dan niet opzettelijke) slagen en verwondingen met de dood tot gevolg.
Je moet eens goed de betekenis van "moord" opzoeken.
hoe noem je dit ???
http://www.vtm.be/asx/index.php?/agi...0070505_hnlaat
Oud 31 mei 2007, 21:24   #209
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tot een paar gasten een homo doodkloppen,

of een homo in de Schelde gooien en "hem twee uur laten zwemmen"...
Kan jij het nu ècht niet laten om op de man te spelen? Blijf toch eens bij het onderwerp...

Citaat:
Oud 31 mei 2007, 21:25   #210
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de Kastelein in Brugge

die skinheads en die zwarte Parijzenaar hij overleed deze maand aan een longontsteking, spijtig genoeg.
Dat was een duidelijk geval van racisme.

Citaat:
Oud 31 mei 2007, 22:02   #211
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was een duidelijk geval van racisme.
Leg mij het verschil eens uit?

Iemand wordt op de tram aangevallen

Iemand wordt op straat aangevallen

Het enige verschil dat ik merk is dat er bij het voorval Demoor minderjarigen bij waren.
Beide zijn laakbare feiten en niet goed te spreken.
Oud 31 mei 2007, 22:15   #212
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Leg mij het verschil eens uit?

Iemand wordt op de tram aangevallen

Iemand wordt op straat aangevallen

Het enige verschil dat ik merk is dat er bij het voorval Demoor minderjarigen bij waren.
Of de aanval op straat of in een tram plaatsvindt, is irrelevant. Demoor werd niet aangevallen omdat hij blank was, maar omdat hij een agressieveling was die één van die jongens bij de keel greep.

De jongen in Brugge werd aangevallen louter en alleen omdat hij zwart was.

Dat is toch niet zo ingewikkeld? Ik begrijp niet dat jullie daar zoveel problemen mee hebben om dat verschil te vatten...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Beide zijn laakbare feiten en niet goed te spreken.
Niemand praat die feiten goed; in geen van beide gevallen.

Citaat:
Oud 31 mei 2007, 23:04   #213
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Ik vind ook dat de problemen in steden als Antwerpen moeten aangepakt worden, maar met een grijns zo een "Zonder Jihad" bordje plakken is nodeloos provocerend.
Oud 31 mei 2007, 23:09   #214
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of de aanval op straat of in een tram plaatsvindt, is irrelevant. Demoor werd niet aangevallen omdat hij blank was, maar omdat hij een agressieveling was die één van die jongens bij de keel greep.

Nuja, ongeacht de intentie achter beide misdaden, het resultaat blijft net hetzelfde ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 23:10   #215
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Dat is toch niet zo ingewikkeld? Ik begrijp niet dat jullie daar zoveel problemen mee hebben om dat verschil te vatten...
Maar dat is omdat jij niet veel wil snappen. Meldt dat gerust bij de moderatie, schat.

Citaat:
Niemand praat die feiten goed; in geen van beide gevallen.
Jij en Edina zijn er altijd als eersten bij (het lijkt wel of jullie een permanentiedienst hebben afgesproken) om het minimaliseren, te ridiculiseren (vooral dat laatste en in jouw geval begin je in extremis een discussie over spelfouten. knap dat je JVDB "het schoolmeesterke" durft noemen) en eventueel gewoon de thread een andere richting op te sturen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 23:43   #216
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar dat is omdat jij niet veel wil snappen. Meld dat gerust bij de moderatie, schat. Ik moet de eerste doodgestampte allochtoon nog tegenkomen die ergens in tussenkwam op het openbaar vervoer. En reken maar. Ik heb moedige mensen van allochtone afkomst gezien die ingrepen als allochtone "lieve medereizigers volgens Raf" iedereen terroriseerden. Iemand van allochtone afkomst stapte op hen af en ging voor "de leider" staan en vroeg hem om het koest te houden. Natuurlijk veel lawaai van de vrienden van die amokmaker die het gewoon zijn om het openbaar vervoer te terroriseren. Die allochtoon (en het was een marrokaan) gaf de leider van die benden een soort beenstoot in het gezicht en toen die met een bloedneus op de grond lag zei hij "dat is omdat ge mijn volk hier een slechte naam geeft" (het was iets als dat... het was wat meer allochtoons klinkend qua accent maar soit). De mensen waren stil en toen die bruut die normaal dat openbaar vervoer terroriseert weer opklom en weer ging liggen klonk er applaus voor diegene die die kerel had aangetoond dat hij en niet zijn afkomst het probleem was. I was there... I saw it...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 1 juni 2007, 00:08   #217
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Maar dat is omdat jij niet veel wil snappen. Meld dat gerust bij de moderatie, schat. Ik moet de eerste doodgestampte allochtoon nog tegenkomen die ergens in tussenkwam op het openbaar vervoer. En reken maar. Ik heb moedige mensen van allochtone afkomst gezien die ingrepen als allochtone "lieve medereizigers volgens Raf" iedereen terroriseerden. Iemand van allochtone afkomst stapte op hen af en ging voor "de leider" staan en vroeg hem om het koest te houden. Natuurlijk veel lawaai van de vrienden van die amokmaker die het gewoon zijn om het openbaar vervoer te terroriseren. Die allochtoon (en het was een marrokaan) gaf de leider van die benden een soort beenstoot in het gezicht en toen die met een bloedneus op de grond lag zei hij "dat is omdat ge mijn volk hier een slechte naam geeft" (het was iets als dat... het was wat meer allochtoons klinkend qua accent maar soit). De mensen waren stil en toen die bruut die normaal dat openbaar vervoer terroriseert weer opklom en weer ging liggen klonk er applaus voor diegene die die kerel had aangetoond dat hij en niet zijn afkomst het probleem was. I was there... I saw it...
Mooi zo. Mijn dag is goed.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 00:28   #218
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En reken maar. Ik heb moedige mensen van allochtone afkomst gezien die ingrepen als allochtone "lieve medereizigers volgens Raf" iedereen terroriseerden. Iemand van allochtone afkomst stapte op hen af en ging voor "de leider" staan en vroeg hem om het koest te houden. Natuurlijk veel lawaai van de vrienden van die amokmaker die het gewoon zijn om het openbaar vervoer te terroriseren. Die allochtoon (en het was een marrokaan) gaf de leider van die benden een soort beenstoot in het gezicht en toen die met een bloedneus op de grond lag zei hij "dat is omdat ge mijn volk hier een slechte naam geeft" (het was iets als dat... het was wat meer allochtoons klinkend qua accent maar soit). De mensen waren stil en toen die bruut die normaal dat openbaar vervoer terroriseert weer opklom en weer ging liggen klonk er applaus voor diegene die die kerel had aangetoond dat hij en niet zijn afkomst het probleem was. I was there... I saw it...
knap dat je dat hier vertelt. Ik kan me inbeelden dat het daar een gigantische brain chaos moet geweest zijn op dat moment. Ik zou uit zoiets leren dat stigmatiseren op bevolkingsgroepen, de zaken alleen maar complexer maken. En me er op toeleggen dat het noodzaak is onze samenleving te analyseren als een vat vol tegenstrijdigheden. En daar haalbare ideëen uit te kneden die voor iedereen het beste zijn om daar dan een essay mee te schrijven en deze zo toegankelijk mogelijk te plaatsen en te bediscussiëren met zoveel mogelijk mensen van allerlei slag. Eventueel ook op forums. Om dan tot een eindconclusie te komen wat en waar de problemen kunnen zijn, om zo tot zaligmakende intellectuele verrijking te komen.
Of toch iets in die strekking.
Oud 1 juni 2007, 00:29   #219
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Mooi zo. Mijn dag is goed.
Zeg dat tegen de Edina's en de Rafkes die een zelfde tussenkomst van een autochtoon zullen veroordelen als racistisch.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 1 juni 2007, 00:35   #220
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg dat tegen de Edina's en de Rafkes die een zelfde tussenkomst van een autochtoon zullen veroordelen als racistisch.
hebben ze dan ooit ?
van Raf zou ik nog kunnen aannemen maar toch
hoogstwaarschijnlijk kan je hier feilloos een linkje placeren uit je geweldige archief ?

Laatst gewijzigd door praha : 1 juni 2007 om 00:37.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be