Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2007, 08:34   #201
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Recent bvb wou Elio Di Rupio een stad (vergeten welke) annexeren bij Wallonïe om een verbinding te krijgen met Brussel.
St. Genesius-Rode. De beruchte 'corridor'.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 08:54   #202
de kat
Partijlid

de kat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij bent u zwaar aan het zwanzen. VB en FDF zijn aardsvijanden en koken van woede in een straal van minder dan een gewest van elkaar verwijderd. En op uw vorige post: Durbuy is een toeristische stad, daar spreken de winkelhouders inderdaad nederlands, hun grootste inkomsten komen daarvan. In normale steden spreekt geen kat Nederlands.

Aartsvijanden ja, dat houdt elkaar zejer in stand. Kijk maar eens naar Noord Ierland, daar weten ze er alles van.

Trouwens het is al een goed begin dat de winkelhouders daar nederlands spreken. Nu de rest nog. En trouwens het omgekeerde in het nederlandstalige is ook niet veel beter. Denk daar ook aan als je een beschuldigde toon laat klinken
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 10:18   #203
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Aartsvijanden ja, dat houdt elkaar zejer in stand. Kijk maar eens naar Noord Ierland, daar weten ze er alles van.

Trouwens het is al een goed begin dat de winkelhouders daar nederlands spreken. Nu de rest nog. En trouwens het omgekeerde in het nederlandstalige is ook niet veel beter. Denk daar ook aan als je een beschuldigde toon laat klinken
Noord Ierland is een mooi voorbeeld van hoeveel merde je kan bereiken door grondgebied van een ander te blijven claimen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 10:27   #204
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

het zijn, en zullen altijd blijven, domme mensen die zichzelf de rijkdom van een andere taal ontnemen enkel om politieke spelletjes te spelen.
N-Ierland is het zoveelste voorbeeld van religieuze waanzin.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 10:32   #205
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
het zijn, en zullen altijd blijven, domme mensen die zichzelf de rijkdom van een andere taal ontnemen enkel om politieke spelletjes te spelen.
De Walen dus.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 juni 2007, 10:46   #206
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ga nog wat dingen in twee klikken en vooral star blijven denken in het eigen gelijk.
Oud 3 juni 2007, 10:49   #207
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:

Ik beschuldig niemand, ik stel vast. In Waalse TOERISTISCHE (die leven van Vlaamse/Hollandse/Duitse toeristen dus) steden spreken de winkelhouders Nederlands, gebrekkig, maar die mensen kunnen het inderdaad. Ze leven er dan ook van. In elk ander geval van een "normale" Waalse stad of gemeente kan ik u verzekeren dat 98% van de bevolking nog geen twee woorden Vlaams kan: "Hallo" en "Salu".
Oud 3 juni 2007, 10:52   #208
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ga nog wat dingen in twee klikken en vooral star blijven denken in het eigen gelijk.
Zoals ik al zei: schelden is hét symbool bij uitstek van iemands zwakte en bewijst niets anders dan dat je niets deftigs weet te zeggen. En niemand probeert hier z'n gelijk te halen (ik toch niet), ik stel dingen vast die ik dan vertel aan mensen die denken dat het niet zo is en leugenachtige zever voor waarheid aannemen. Punt.
Oud 3 juni 2007, 10:53   #209
de kat
Partijlid

de kat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik beschuldig niemand, ik stel vast. In Waalse TOERISTISCHE (die leven van Vlaamse/Hollandse/Duitse toeristen dus) steden spreken de winkelhouders Nederlands, gebrekkig, maar die mensen kunnen het inderdaad. Ze leven er dan ook van. In elk ander geval van een "normale" Waalse stad of gemeente kan ik u verzekeren dat 98% van de bevolking nog geen twee woorden Vlaams kan: "Hallo" en "Salu".
Stel dat ook maar voor Nederlandstalige steden vast. Het geeft nogmaals weer aan dat we in ons land NIET kunnen communiceren
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 10:56   #210
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je het ontkrachten?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 juni 2007, 10:56   #211
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Stel dat ook maar voor Nederlandstalige steden vast. Het geeft nogmaals weer aan dat we in ons land NIET kunnen communiceren
Frans wordt in Vlaanderen op school onderwezen op een goede manier. In Wallonïe is dit met Nederlands een zeer gebrekkig systeem, dus die mensen kunnen er niets aan doen, dat zit gewoon in hun aard van geen Nederlands te kunnen en Frans de enige taal die ze ooit gaan moeten leren. In Vlaanderen kan ik u verzekeren dat mensen die tot langer dan hun 12 jaar naar school zijn geweest de dag van vandaag Frans kunnen spreken, of er zich tenminste in verstaanbaar maken en de andere (Waalse mensen) begrijpen. De enigen in Vlaanderen die nu nog geen Frans kunnen zijn 55-plussers en enkele uitzonderingen. En hoewel er zijch vergrijzing voordoet kan ik u verzekeren dat niet 100% van de bevolking bestaat uit oude van dagen.

Laatst gewijzigd door Ongetemde Leeuw : 3 juni 2007 om 10:57.
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 10:57   #212
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
www.belgie.be *klik*
www.splits.be *klik*
www.vlaanderen.be *klik*, www.nederland.nl *LIJM LIJM*

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 11:06   #213
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Frans wordt in Vlaanderen op school onderwezen op een goede manier. In Wallonïe is dit met Nederlands een zeer gebrekkig systeem, dus die mensen kunnen er niets aan doen, dat zit gewoon in hun aard van geen Nederlands te kunnen en Frans de enige taal die ze ooit gaan moeten leren. In Vlaanderen kan ik u verzekeren dat mensen die tot langer dan hun 12 jaar naar school zijn geweest de dag van vandaag Frans kunnen spreken, of er zich tenminste in verstaanbaar maken en de andere (Waalse mensen) begrijpen. De enigen in Vlaanderen die nu nog geen Frans kunnen zijn 55-plussers en enkele uitzonderingen. En hoewel er zijch vergrijzing voordoet kan ik u verzekeren dat niet 100% van de bevolking bestaat uit oude van dagen.
en als je dat (meertalig onderwijs) nu niet wil kapot maken wil ik mee ijveren voor complete tweetaligheid over gans het land; en dat is al wat ik wil zeggen. Het gaat niet op omdat de ander maar 1 taal spreekt jij uzelf ook tot 1 taal gaat beperken en daardoor communicatie nog verder bemoeilijkt.
Oud 3 juni 2007, 11:11   #214
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en als je dat (meertalig onderwijs) nu niet wil kapot maken wil ik mee ijveren voor complete tweetaligheid over gans het land; en dat is al wat ik wil zeggen. Het gaat niet op omdat de ander maar 1 taal spreekt jij uzelf ook tot 1 taal gaat beperken en daardoor communicatie nog verder bemoeilijkt.
ik pleit ook voor perfecte tweetaligheid in dit "land", maar hoeven wij Germanen perfect een Romaanse taal te beheersen als gevolg van een historische vergissing gebeurd in 1830 waardoor er een satellietstaat van Frankrijk kwam?

Tweetaligheid, zelf meertaligheid is hier welkom.. maar U weet welke talen mijn voorkeur genieten (Engels en Duits) ... en ik heb hier ook al uitgelegd waarom

De tijd van internationale Franstalige dominatie is voorbij

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken

Laatst gewijzigd door DebianFox : 3 juni 2007 om 11:12.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 11:18   #215
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

ik ben eigenlijk voorstander van Chinees en engels, maar naar't schijnt zijn die Chinezen d'er zelf ook nog niet uit welke hun basistaal is/wordt en Spaans wordt eigenlijk meer gesproken dan Engels. Dus ja dan zijn dat eigenlijk geen goede keuzes, maar Duits kan je niet menen dat vind'k nu zo'n afgrijselijke taal.
Oud 3 juni 2007, 11:25   #216
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ik ben eigenlijk voorstander van Chinees en engels, maar naar't schijnt zijn die Chinezen d'er zelf ook nog niet uit welke hun basistaal is/wordt en Spaans wordt eigenlijk meer gesproken dan Engels. Dus ja dan zijn dat eigenlijk geen goede keuzes, maar Duits kan je niet menen dat vind'k nu zo'n afgrijselijke taal.
Duits is nu eenmaal ook een Belgische taal. Maar volgens mij zou een Germaans volk niet mogen onderdrukt worden door een Romaans dat hen de regels voorschrijft. Hebben we die mannen niet al eens verslagen in 1302, 11 juli (Vlaamse feestdag geworden overigens)
Oud 3 juni 2007, 11:27   #217
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En dat zeg ik niet, maar Vlaanderen heeft z'n steentje al bijgedragen, nu wacht ik, maar veel gebeurd er niet aan Zuidelijke kant. Het moet niet allemaal van 1 kant komen. Een minimum aan respect van Wallonïe voor Het Noorden van het land is wel gewenst, anders moeten ze maar onafhankelijkheid nastreven.
Oud 3 juni 2007, 11:31   #218
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

excuseer We in diene strijd waren Vlamingen. niet het politieke boeltje dat nu vlaanderen genoemd word, kijk naar die antwerpse franskiljons. Die duitsers hebben we in veel recenter tijd 2x buitengewipt, zoiets weegt veel zwaarder bij de gemiddelde medemens.
vlaamse feestdag omdat de politiek iets nodig had om te vieren, een boek omdat de politiek vond dat het volk iets nodig had om zich in te verbinden.
die mannen al eens verslagen, eigenlijk.... 10 dagen later stonden ze hier terug en was't rap gedaan (en nog altijd stond antwerpen aan de franse kant).
Oud 3 juni 2007, 11:42   #219
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
excuseer We in diene strijd waren Vlamingen. niet het politieke boeltje dat nu vlaanderen genoemd word, kijk naar die antwerpse franskiljons. Die duitsers hebben we in veel recenter tijd 2x buitengewipt, zoiets weegt veel zwaarder bij de gemiddelde medemens.
vlaamse feestdag omdat de politiek iets nodig had om te vieren, een boek omdat de politiek vond dat het volk iets nodig had om zich in te verbinden.
die mannen al eens verslagen, eigenlijk.... 10 dagen later stonden ze hier terug en was't rap gedaan (en nog altijd stond antwerpen aan de franse kant).
Onderdrukking door de Fransen (en Walen) dus.
Oud 3 juni 2007, 11:43   #220
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

En wat die oorlog met de Duitsers betreft:

IJzertoren
De IJzertoren in Kaaskerke (Diksmuide) is het symbool van gematigd Vlaams-nationalisme én pacifisme. Hij werd opgericht na de gruwelijke Eerste Wereldoorlog die het leven eiste van zoveel Vlaamse soldaten die door Franstalige officieren de dood ingestuurd werden. Het bovenste stuk van de IJzertoren heeft de vorm van een kruis en bevat de letters AVV-VVK (Alles voor Vlaanderen, Vlaanderen voor Kristus). Op de toren staat in vier talen "Nooit meer oorlog". De huidige toren is niet de oorspronkelijke; die werd in de nacht van 15 maart 1946 door onbekende belgicisten gedynamiteerd en volledig verwoest. De IJzertoren kan worden geïnterpreteerd als een aanklacht tegen de oorlog én tegen de meedogenloze Belgische discriminatie van Vlamingen.

(zie ook mijn signature, Vlaamse symbolen)

Laatst gewijzigd door Ongetemde Leeuw : 3 juni 2007 om 11:43.
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be