Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2007, 13:35   #201
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik alvast een autostrade.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 13:39   #202
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Tja, ik wil niet na enkele jaren katten en honden hebben rondlopen die oren aan het groeien zijn op hun rug of dergelijks of kersenbomen waar misvormde asperges uitkomen.
En dan een hoop mensen die afkomen wir haben es nicht gewust. Lek in de bunker of iets.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 13:49   #203
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, ik wil niet na enkele jaren katten en honden hebben rondlopen die oren aan het groeien zijn op hun rug of dergelijks of kersenbomen waar misvormde asperges uitkomen.
En dan een hoop mensen die afkomen wir haben es nicht gewust. Lek in de bunker of iets.
ach, wat kan er gebeuren.
Ze worden immers toch goed bewaakt!!!!!.
Oud 23 juni 2007, 14:05   #204
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Als ge het centrum voor kernenergie in Mol bedoeld, dan zijn het wel weggegooide subsidies geweest (tenminste wat de opwekking van electriciteit door kernenergie betreft). Alle onderzoekswerk hiervoor is door Westinghouse (Amerikaans) en gedeeltelijk door Framatome (Frans) gedaan.

Er is zelfs een tijd geweest dat alles gesubsidieerd werd door de staat, om zo toch maar kontrakten binnen te halen. Maar de tijden zijn ondertussen toch wel wat gewijzigd. Ik ben alleszins geen voorstander van subsidies.

Lees het rapport vrijdag.
Citaat:
Groen!: "Rapport blijft ongeloofwaardig"

Groen! vindt dat het rapport van de commissie Energie 2030 ongeloofwaardig blijft. Het "biedt geen nieuwe inzichten. De commissie blijft doorhameren op dezelfde uitgangspunten, die eerder al sterk bekritiseerd werden door de milieubeweging, maar ook door de CREG, de VREG en de Nationale Bank", luidt het vandaag.

Suez
Volgens de groenen speelt het rapport helemaal in de kaart van Electrabel en moederbedrijf Suez. Dat is helemaal geen toeval, stelt de partij, die de samenstelling van de commissie D'Haeseleer, die het rapport schreef, een "lachertje" noemt. "De commissie werd immers samengesteld uit verstokte voorstanders van kernenergie. Sterker nog, veel commissieleden zijn gelieerd aan de nucleaire industrie", stellen Vlaams parlementslid Eloi Glorieux en pas verkozen kamerlid Tinne Van der Straeten.

Energiebesparing
Ze vinden dat het rapport de mogelijkheden en noodzaak van energiebesparing en -efficiëntie onderschat. Bovendien wordt met geen woord gerept over bijkomende investeringen om kerncentrales te beschermen, noch over de kosten voor de beveiliging en opslag van kernafval.

Voorgebakken conclusies
Als de "voorgebakken conclusies" van de commissie worden gevolgd, vindt Groen! dat enorme risico' worden genomen voor de veiligheid, maar dreigt ons land de boot te missen "van de energierevolutie die wereldwijd gaande is". Het openhouden van kerncentrales zou een bijzonder slecht signaal zijn naar investeerders in toekomstgerichte duurzame oplossingen, weten Glorieux en Van der Straeten.

Electrabel
Groen!, toen nog Agalev, maakte deel uit van de regering Verhofstadt I die de kernuitstap goedkeurde. De partij wil dan ook dat de betrokken wet gehandhaafd blijft en dat de kerncentrales zoals afgesproken de deuren sluiten. Ze is ook voorstander van een motteballentaks. Na de door Electrabel aangekondigde prijsstijgingen moet die er voor de Vlaamse groenen snel komen. (belga/hln)
Citaat:
Milieubeweging: "Kosten van kernenergie niet bestudeerd"

De Commissie 2030, die de energiebevoorrading in België onderzocht en aanbeveelt om de uitstap uit kernenergie te herbekijken, heeft de kosten van kernenergie niet bestudeerd. Dat is de reactie van de Milieubeweging (Bond Beter Leefmilieu, Inter-Environnement Wallonie en Greenpeace Belgium) op de voorstelling van het rapport.

"Kernenergie is te duur"

"De kosten van kernenergie werden niet bestudeerd en die van hernieuwbare energie worden overschat", aldus Jan Vande Putte van Greenpeace. "De Commissie probeert de indruk te wekken dat kernenergie goedkoop is, wat helemaal niet het geval is", aldus de man. Dan is het volgens de milieubeweging makkelijk om tot de conclusie te komen dat een uitstap uit kernenergie duur is.

De conclusie van het rapport komt volgens de milieubeweging "toevallig" zeer goed uit voor Suez/ Electrabel en is niet in het voordeel van de consument en het milieu.

Niet onderbouwd
Het is duidelijk dat de fundamentele kritiek in de adviezen van onder meer de Nationale Bank, CREG en VREG na het voorlopige rapport in stand worden gehouden, aldus de milieubeweging. De conclusies en aanbevelingen van de Commissie zijn volgens de milieubeweging niet onderbouwd door het rapport. (belga/hln)
http://www.hln.be/hlns/cache/nieuwsw...on=hlnNavLinks

Denk dat als deze instellingen mijn mening delen dit wel voldoende wil zeggen over de echte waarde van de kerncentrales.

Dit rapport is zuiver geschreven in dienst van en ter bescherming van kernenergie en de monopoliepositie van electrabel.

En dus zelfs totaal ongeloofwaardig door gebrek aan bepaalde cijfers en mogelijke invloeden en gevaren van bepaalde energiewinningen.
Oud 23 juni 2007, 14:09   #205
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Eerst zien hoe we energie kunnen besparen... Daarna zien hoeveel we nodig hebben...
Het heeft geen zin om energie op te wekken als ze langs deuren en ramen verspild wordt ...
Dat is gesproken!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 15:38   #206
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik alvast een autostrade.
Dat is dan alvast 0,0....1% dat een autostrade verkiest

Laatst gewijzigd door Bob : 23 juni 2007 om 15:38.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 15:42   #207
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fantasie wat op hol geslagen ? Trouwens het grote gevaar dat uitgaat van kernkracht is simpelweg ne kernoorlog. En als ge er dan rekening mee houdt dat ne moslimfundamentalist zoals de president van Irak ("Den hollocaust is een Westers sprookje") volop aan een atoombom aan het werken is...
Oud 23 juni 2007, 15:44   #208
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
http://www.hln.be/hlns/cache/nieuwsw...on=hlnNavLinks

Denk dat als deze instellingen mijn mening delen dit wel voldoende wil zeggen over de echte waarde van de kerncentrales.

Dit rapport is zuiver geschreven in dienst van en ter bescherming van kernenergie en de monopoliepositie van electrabel.

En dus zelfs totaal ongeloofwaardig door gebrek aan bepaalde cijfers en mogelijke invloeden en gevaren van bepaalde energiewinningen.
Ernstig. Hebt ge het rapport gelezen ?
Oud 23 juni 2007, 16:28   #209
Don Geronimo
Partijlid

Don Geronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ernstig. Hebt ge het rapport gelezen ?
Wel ik moet zeggen dat de voorgaande persoon gelijk had.
Het is geen objectief rapport.
De wetenschappers die er aan meewerkten zijn niet eens objectief (Electr.)
Dit zeiden ze zelfs in een documentaire over Electrabel op Canvas.

Don Geronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 16:51   #210
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Geronimo Bekijk bericht
En zoals ik zeker niet overtuigd ben van het antwoord op de vraag "Wat hebt ge het liefst in uw achtertuin, een autostrade, of een opslagplaats van laag radioaktief afval ?" zo ben ik nog minder overtuigd van het antwoord op de vraag "Wat verkiest ge, geen kerncentrales en het dubbele betalen voor uwe elektriek, of wel kerncentrales ?"
En laat het rapport nu nog geschreven zijn door mensen die de nucleaire wereld goed gezind zijn, het is dat uiteindelijk waar het over gaat.
Maar uiteindelijk vind ik wel dat men een rapport moet gelezen hebben, alvorens men er kritiek over heeft. En last but not least, de vrt is zelf compleet tegen kernenergie (zonder het gelezen te hebben, kan ik mij inbeelden wat voor prietpraat ze nu weer in hun teletekstpagina's hebben staan, als commentaar op het rapport), zodat men haar commentaar over kernenergie ook niet als objectief kan beschouwen.
Oud 23 juni 2007, 17:28   #211
DenMathias
Schepen

Standaard

Dat die wetenschappers nu zelf kernenergie een goed alternatief vinden, dat wil toch niet zeggen dat ze geen objectief rapport kunnen schrijven.

Is de tekst van dat rapport ergens beschikbaar?
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 17:32   #212
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zoals ik zeker niet overtuigd ben van het antwoord op de vraag "Wat hebt ge het liefst in uw achtertuin, een autostrade, of een opslagplaats van laag radioaktief afval ?" zo ben ik nog minder overtuigd van het antwoord op de vraag "Wat verkiest ge, geen kerncentrales en het dubbele betalen voor uwe elektriek, of wel kerncentrales ?"

Geen kerncentrales en het dubbele voor mijne elektriek.
Daar teken ik zelfs direct voor.
Maar het zal wel tegen mijn schijter zijn.

Citaat:
En laat het rapport nu nog geschreven zijn door mensen die de nucleaire wereld goed gezind zijn, het is dat uiteindelijk waar het over gaat.
Maar uiteindelijk vind ik wel dat men een rapport moet gelezen hebben, alvorens men er kritiek over heeft. En last but not least, de vrt is zelf compleet tegen kernenergie (zonder het gelezen te hebben, kan ik mij inbeelden wat voor prietpraat ze nu weer in hun teletekstpagina's hebben staan, als commentaar op het rapport), zodat men haar commentaar over kernenergie ook niet als objectief kan beschouwen.
Tekst die ik postte kwam helemaal niet van de VRT.
En ik mag gerust kritiek op dit rapport hebben.
Ik weet wat alternatieve energiewinning kost en opbrengd.
Oud 24 juni 2007, 09:46   #213
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ach, wat kan er gebeuren.
Ze worden immers toch goed bewaakt!!!!!.
Denk je dat de opslagruimten in Mol evenlang meegaan als de afval die erin ligt? Ga het ginds maar eens vragen.
Oud 24 juni 2007, 09:48   #214
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is gesproken!
Onmogelijk!!!!!
Zoals ik al zei, je kan met het aantal mensen die er nu al zijn zoveel besparen als je wil, er komen elke dag zoveel mensen bij die het bespaarde meteen weer opgebruiken. Dat is dweilen met de kraan open.
Oud 24 juni 2007, 09:49   #215
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan alvast 0,0....1% dat een autostrade verkiest
Ooh, en vawaar haal je deze info.
Misschien moet ook jij eens in Mol op bezoek gaan en je deftig informeren, misschien dat je na je bezoek er heel anders over denkt.
Oud 24 juni 2007, 09:51   #216
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fantasie wat op hol geslagen ? Trouwens het grote gevaar dat uitgaat van kernkracht is simpelweg ne kernoorlog. En als ge er dan rekening mee houdt dat ne moslimfundamentalist zoals de president van Irak ("Den hollocaust is een Westers sprookje") volop aan een atoombom aan het werken is...
Ook aan jou dan, ga een keertje op bezoek in Mol, was de opslag van kernafval maar zo simpel op te slagen dan jij wil beweren hier.
Oud 24 juni 2007, 10:01   #217
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je dat de opslagruimten in Mol evenlang meegaan als de afval die erin ligt? Ga het ginds maar eens vragen.
Heb zelf een tijdje brandbeveiliging gedaan uit armoede omdat ik medisch niets anders meer mocht doen.
Ben toen ook in Mol geweest.
En daar ik zelf normaal werkzaam ben in de bouw en waterbouw, weet ik heel goed waar beton tegen kan en hoelang dat het meegaat.

Waarom denk je dat ik zo tegen kernenergie ben geworden. Vroeger kon deze energiewinning mij eigenlijk niet veel schelen en dacht ik dat men wel wist hoe men dit afval moest bewaken en beveiligen.

Kan je zelfs verzekeren dat men bij een brand zelfs niet eens over de nodige blusmiddelen beschikt en enkel kan hopen hem optijd uit te krijgen zonder gevaar voor de bevolking.
Oud 24 juni 2007, 10:10   #218
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb zelf een tijdje brandbeveiliging gedaan uit armoede omdat ik medisch niets anders meer mocht doen.
Ben toen ook in Mol geweest.
En daar ik zelf normaal werkzaam ben in de bouw en waterbouw, weet ik heel goed waar beton tegen kan en hoelang dat het meegaat.

Waarom denk je dat ik zo tegen kernenergie ben geworden. Vroeger kon deze energiewinning mij eigenlijk niet veel schelen en dacht ik dat men wel wist hoe men dit afval moest bewaken en beveiligen.

Kan je zelfs verzekeren dat men bij een brand zelfs niet eens over de nodige blusmiddelen beschikt en enkel kan hopen hem optijd uit te krijgen zonder gevaar voor de bevolking.
Ah, ik dacht je het ironisch zei en dat ik dus zot was om liever een autostrade te willen dan een opslagplaats voor kernafval.
Oud 24 juni 2007, 10:15   #219
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ooh, en vawaar haal je deze info.
Misschien moet ook jij eens in Mol op bezoek gaan en je deftig informeren, misschien dat je na je bezoek er heel anders over denkt.
Wilt ge daar mee zeggen dat de staat niet in staat is om een simpele veilige opslag van laag radioaktief afval (waarschijnlijk voor het grootste gedeelte afkomstig van ziekenhuizen) te verwezenlijken ?
Oud 24 juni 2007, 10:16   #220
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Geronimo Bekijk bericht
Het ware wel een objectief rapport geweest als het wat groenen waren geweest die het geschreven hadden uiteraard...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be