Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wat vind je van de nieuwe "grondwet"?
Ik vind het een goede zaak 11 26,19%
Ik vind het een twijfelachtige zaak 7 16,67%
Ik vind het een slechte zaak 22 52,38%
Ik weet niet wat ik er van moet vinden 2 4,76%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2007, 14:30   #201
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Het gelijkspel van jong Oranje was eigenbelang als een wraak tegen Portugal.
Wat de Hollanderhaat van de Belgen betreft, zeker van de Belgische politici,probeer meer publiciteit te geven aan dit verschijnsel,
gewoon eens flink in Story of Prive
Hollanderhaat? Noem het maar ontgoocheling na jaren van goede verstandhouding. Er komt niets zinnig meer uit jullie land. Of het is Hans Teeuwen.
Jullie misplaatste arrogantie kent geen grenzen meer: een opzettelijk gelijkspel? Dream on. Zelfs jullie voetbal is waardeloos geworden. Wordt het niet eens tijd om te beginnen nadenken?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 14:31   #202
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ten eerste is Nederland een belangrijke NETTO BETALER aan de EU, tot voor kort zelfs per hoofd van de bevolking de grootste.

Ten tweede bestaan er variant-lidmaatschappen cq "koppelingen", uitzonderingsposities zowel binnen als aan de EU (Engeland, Zwitserland, sommige Scandinavische landen, voormalige Franse koloniën).

De juiste positie voor Nederland dient (dus) volgens Koopmansgebruik te worden uitgewerkt en bijgesteld; oude zinsnede uit Nederlandse wetboeken: "als een goed huisvader".
Calvinisten gvd!!!
Oud 27 juni 2007, 14:35   #203
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Het viel mij trouwens op dat Verhofstadt weer zat te kankeren op Nederland, net als in Nice. Had ik trouwens wel verwacht. Immers, de Belgen gunnen erfvijand Nederland nooit wat. Ik vraag me werkelijk af of we Belgie nog moeten zien als een bondgenoot. Het lijkt soms wel of de Belgen alleen maar wantrouwen en minachting koesteren jegens Nederland. Met vrijwel alle andere Europese landen zijn de betrekkingen beter. Als ik mezelf de vraag stel of Nederland vijanden heeft, dan zijn de Belgen toch de eersten aan wie ik denk.
Miischien moet je jezelf maar eens afvragen warom dat zo is. Het ligt weer voor de hand om de schuld bij de Belgen te plaatsen. DE internationale relaties van Nederland zijn gekrompen tot niets. Dat geldt niet enkel ten aanzien van België. Jullie denken echter bondgenoten gevonden te hebben in het VK en VS. Wel veel geluk ermee. Het ga jullie goed... Maar geloof me, ze gebruiken jullie enkel.
Oud 27 juni 2007, 14:37   #204
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerst moet de gemiddelde Nederlander zijn sympathie voor Belgen (of eigenlijk Vlamingen) laten varen. Nu kunnen de Belgen ongestraft wegkomen met hun gedrag. De meeste Nederlanders schijnen te denken dat de Belgen sympathie hebben voor ons omdat wij dat ook hebben voor hun.

Zo ergerde ik me mateloos aan de pro-Belgische houding op het afgelopen EK voor -21. Iedereen gunde het de Belgen zo dat ze zich zouden plaatsen over de Olympische Spelen. Maar ze zien niet dat de Belgen zowat stonden te feesten op straat toen Oranje zich niet plaatste voor het WK van 2002.

Mijn grootste ergernis is niet zozeer de Belgische HollanderHaat. Het is eerder dat de goedhartige Nederlanders sympathie hebben voor een volk dat onze sympathie helemaal niet verdient.
Da's duidelijk...
Oud 27 juni 2007, 14:39   #205
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo ergerde ik me mateloos aan de pro-Belgische houding op het afgelopen EK voor -21. Iedereen gunde het de Belgen zo dat ze zich zouden plaatsen over de Olympische Spelen. Maar ze zien niet dat de Belgen zowat stonden te feesten op straat toen Oranje zich niet plaatste voor het WK van 2002.
Dansen op straat? Wat verzin je nu weer man? Je baseert je op radicale leugens. Wij feesten nog niet eens op straat wanneer ons eigen team wint. Wat kan ons het Hollandse team schelen?

Als je zo kotst van de Belgen begin dan maar met dit forum te verlaten. Dit is Belgisch!

Laatst gewijzigd door Dycore : 27 juni 2007 om 14:42.
Oud 27 juni 2007, 15:10   #206
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Erg veel onzin-postings vandaag; nooit moeite ondervonden met Belgen, zomin in hun land als op het werk waar ik er tamelijk veel als collega's had en trouwens, mijn vrouw is tot haar 12e opgegroeid in Bornem nabij Antwerpen.

Misschien maakt het verschil dat ik niet in voetbal geïnteresseerd ben; ik weet bijvoorbeeld nog steeds niet hoe hoog die bal eigenlijk moet.
Oud 27 juni 2007, 15:37   #207
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Dansen op straat? Wat verzin je nu weer man? Je baseert je op radicale leugens. Wij feesten nog niet eens op straat wanneer ons eigen team wint. Wat kan ons het Hollandse team schelen?

Als je zo kotst van de Belgen begin dan maar met dit forum te verlaten. Dit is Belgisch!
Spinoza heeft alleen een hekel aan de Belgische politiek. En hij is daar niet de enige in. Feit blijft dat Belgen hele gezellige, meelevende, toegeeflijke, hartelijke, mysterieuze, aandoenlijke, lieve mensen zijn. Zowel Walen als Vlamingen, hoewel ze zoveel verschillen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 15:42   #208
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hollanderhaat? Noem het maar ontgoocheling na jaren van goede verstandhouding. Er komt niets zinnig meer uit jullie land. Of het is Hans Teeuwen.
Jullie misplaatste arrogantie kent geen grenzen meer: een opzettelijk gelijkspel? Dream on. Zelfs jullie voetbal is waardeloos geworden. Wordt het niet eens tijd om te beginnen nadenken?
Misschien zou je elk individu apart beoordelen? Alle Nederlanders (waarvan merendeel ontevreden over hoe het er nu aan toegaat) over één kant scheren is een beetje voorbarig vind je niet? Nu we het toch over België hebben, daar komt ook niet zo veel meer vandaan. Al was het maar om het feit dat België steeds meer uitgekleed wordt.
Oud 27 juni 2007, 15:44   #209
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Spinoza heeft alleen een hekel aan de Belgische politiek. En hij is daar niet de enige in. Feit blijft dat Belgen hele gezellige, meelevende, toegeeflijke, hartelijke, mysterieuze, aandoenlijke, lieve mensen zijn. Zowel Walen als Vlamingen, hoewel ze zoveel verschillen.
Niet overdrijven jong...
Oud 27 juni 2007, 15:45   #210
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven jong...
Ik dacht, maak er een haiku-geïnspireerd stukkie van.
Oud 27 juni 2007, 15:45   #211
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien zou je elk individu apart beoordelen? Alle Nederlanders (waarvan merendeel ontevreden over hoe het er nu aan toegaat) over één kant scheren is een beetje voorbarig vind je niet? Nu we het toch over België hebben, daar komt ook niet zo veel meer vandaan. Al was het maar om het feit dat België steeds meer uitgekleed wordt.
Ider individu apart analyseren is ondoenbaar.
België heeft altijd een rol achter de schermen gespeeld en heeft nooit echt veel betekenis gehad. Wij gaan er dus niet op achteruit, integendeel. Voor Nederland ligt dit anders.
Oud 27 juni 2007, 15:48   #212
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ider individu apart analyseren is ondoenbaar.
België heeft altijd een rol achter de schermen gespeeld en heeft nooit echt veel betekenis gehad. Wij gaan er dus niet op achteruit, integendeel. Voor Nederland ligt dit anders.
Maar u, en ook Spinoza, beoordelen elkaars landen op wat de politici uitvoeren. Kijk, voor wat Balkenende doet voel ik me niet verantwoordelijk! Ik heb tenslotte op geen enkele regeringspartij gestemd. Dus spreek niet meer over Nederland, of België, maar over de NL of BE-politiek.
Oud 27 juni 2007, 15:53   #213
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar u, en ook Spinoza, beoordelen elkaars landen op wat de politici uitvoeren. Kijk, voor wat Balkenende doet voel ik me niet verantwoordelijk! Ik heb tenslotte op geen enkele regeringspartij gestemd. Dus spreek niet meer over Nederland, of België, maar over de NL of BE-politiek.
Je hebt helemaal gelijk,voor mij geldt hetzelfde.
Blijkbaar voor Vlamingen moeilijk te begrijpen (Brandaan heeft het niet gezien hoop ik )

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 27 juni 2007 om 15:54.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 15:59   #214
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik dacht, maak er een haiku-geïnspireerd stukkie van.
Hoe maak je eigenlijk een haiku?
Ik ben het vergeten.
Al zo lang geleden dat ik op school zat.
Oud 27 juni 2007, 16:03   #215
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Miischien moet je jezelf maar eens afvragen warom dat zo is. Het ligt weer voor de hand om de schuld bij de Belgen te plaatsen. DE internationale relaties van Nederland zijn gekrompen tot niets. Dat geldt niet enkel ten aanzien van België. Jullie denken echter bondgenoten gevonden te hebben in het VK en VS. Wel veel geluk ermee. Het ga jullie goed... Maar geloof me, ze gebruiken jullie enkel.
Als je beweert dat de internationale relaties van Nederland tot niets zijn gekrompen, dan wil ik daar wel bewijs voor zien. Toch gek dan dat er op dit moment relatief veel Nederlanders op belangrijke internationale functies zitten. Het zijn werkelijk alleen de Belgen waar wij altijd gezeik mee hebben. Voor de rest zien de meeste andere landen ons graag komen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 16:04   #216
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Hoe maak je eigenlijk een haiku?
Ik ben het vergeten.
Al zo lang geleden dat ik op school zat.
Een haiku is gewoon een boodschappenlijstje, maar dan poëtisch.
Oud 27 juni 2007, 16:05   #217
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Erg veel onzin-postings vandaag; nooit moeite ondervonden met Belgen, zomin in hun land als op het werk waar ik er tamelijk veel als collega's had en trouwens, mijn vrouw is tot haar 12e opgegroeid in Bornem nabij Antwerpen.

Misschien maakt het verschil dat ik niet in voetbal geïnteresseerd ben; ik weet bijvoorbeeld nog steeds niet hoe hoog die bal eigenlijk moet.
Leuke plaats Bornhem ,vroeger ben ik er een paar keer geweest,
appelcider halen aan de abdij .
Ik dacht dat het meer bij Dendermonde lag dan bij Antwerpen.
Oud 27 juni 2007, 16:05   #218
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof me, ik ken de Belgen beter dan jij denkt. Jouw beeld over de Belgen is ietwar naief, het mijne wat realistischer.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 16:06   #219
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een haiku is gewoon een boodschappenlijstje, maar dan poëtisch.
Zo makkelijk is het nou ook weer niet.
Het heeft een bepaalde volgorde van woorden.
Oud 27 juni 2007, 16:08   #220
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Geloof me, ik ken de Belgen beter dan jij denkt. Jouw beeld over de Belgen is ietwar naief, het mijne wat realistischer.
Hoe ken je de Belgen?
Ook ik heb het vooral over de politici en enige forumleden.
Mijn ervaringen met Vlamingen zijn meestal positief geweest.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be