Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2007, 18:49   #201
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat zeg ik niet.
Mogelijk liet Laeremans de voorbije verkiezingen geldig verklaren om dan toch zekerheid te bekomen dat de volgende verkiezingen zeker ongeldig zouden zijn.
Waarom werd dat laatste dan niet gesteund zelfs al was dat niet de opdracht van die vergadering?
Na alle ....ahum....kuiperijen die we in verband met de ongrondwettelijke kieskring BHV al hebben meegemaakt vind ik het idd zeer vooruitziend om te voorkomen dat er nog verkiezingen kunnen gehouden worden zonder dat deze kieskring gesplitst wordt. We weten immers dat Reynders en zijn MR die kieskring helemaal NIET willen splitsen maar wel de Vlaamse rand bij Brussel inlijven.
Oud 2 juli 2007, 19:06   #202
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
zullen we het gedrag van de gemiddelde VB mandataris analyseren?

Op de N-VA vlag staan plassen
Minderwaardige opmerking
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 23:07   #203
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wellicht wel, maar ik vrees dat het VB niet bepaalt wat daarin mag worden opgetekend en wat niet.
Nu ja, Laeremans was de verslaggever totdat hij zijn baantje neerlegde.
Ik denk dus dat we in het ongewisse zullen blijven over wat er werkelijk gebeurd is.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 23:36   #204
giserke
Banneling

Standaard

In ieder geval dit is hier een totaal overbodige topic die gebaseerd is op niets.
Eigenlijk is het gewoon beter dit hier af te ronden.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 23:38   #205
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Minderwaardige opmerking
Niet waar. Ik ageer op de uitspraak van Jambon waar hij uitlatingen van VBers als "verader" en andere pesterijen niet meer pikt.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 23:47   #206
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet waar. Ik ageer op de uitspraak van Jambon waar hij uitlatingen van VBers als "verader" en andere pesterijen niet meer pikt.
Nee hoor.

Dat was je reactie op de vraag van Knuppel om eens de scheldpartijen en kuiperijen aan te wijzen in wat Annemans daadwerkelijk gezegd had.

Iets waar we nog altijd op wachten overigens.

Kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=182

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 2 juli 2007 om 23:49.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 23:56   #207
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luc,

Indien het VB echt menens is met BHV blijft ze uit alle discuties in de kamer, of is commissies en stemt ze gewoon mee voor de splitsing zodat er een gewone parlementaire meerderheid is in de kamer.
Het voorstel wordt op tijd en stond ingediend met degelijke argumenten. Nog dit jaar. Het VB heeft geen enkele redenen om zelf acties te ondernemen die de zaak meer beschadigen dan vooruit helpen.

Het VB weet donders goed als zij dergelijke motie indient er amok is binnen de partijen die nodig zijn om een parlementaire meerderheid te halen.
Het VB doet dit allicht met één reden: CD&V en N-VA stokken in de wielen steken. Dit op de kap van Vlaamse kwesties.
Sorry @Luc dit is smerig!
Correcte analyse, wanneer het VB zelf moeilijk gaat doen om een Vlaamse eis door te voeren moeten we niet te optimistisch doen over de staatshervorming.

Het VB zit niet aan de regeringstafel, indien ze de BH van V gesplitst willen zien moeten ze gewoon stemmen wanneer het onderwerp ter sprake komt

Laatst gewijzigd door Gun : 3 juli 2007 om 00:21.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 00:19   #208
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ieder geval dit is hier een totaal overbodige topic die gebaseerd is op niets.
Eigenlijk is het gewoon beter dit hier af te ronden.
Ja maar ik snap het nog steeds niet Giserke, ik had een paar vraagjes over je teksten maar kreeg geen antwoord ?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=166

Kan je even de vraagjes waar ik hier naar verwees aan mij uitleggen zodat ik weer mee ben ? pretty please ?

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 00:21   #209
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Minderwaardige opmerking
Foute opmerking ook. Als er wordt gedoeld op het feit dat na een aanvaring tussen N-VA'ers en Rob, Rob de vlag van de N-VA vertrappeld heeft, dan wil ik nog toegeven dat dat niet hoort voor een parlementslid (en die heeft zijn conclusies getrokken), maar plassen zou ik er niet meteen van maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 00:33   #210
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Correcte analyse, wanneer het VB zelf moeilijk gaat doen om een Vlaamse eis door te voeren moeten we niet te optimistisch doen over de staatshervorming.

Het VB zit niet aan de regeringstafel, indien ze de BH van V gesplitst willen zien moeten ze gewoon stemmen wanneer het onderwerp ter sprake komt
2004gun,

Het blijft voor mij de vraag waarom Jan Jambon, die zich in zijn mail aan mij en ook aan Knuppel beroept op zijn ervaring bij het VVB, zo haastig was om de bezwaarbrieven van de dienstweigeraars, waartoe je als niet-effectieve toch mag toe rekenen, van tafel te vegen.

Het eerste wat ik zie (en Knuppel heeft wat dat betreft geput uit mijn antwoord aan Jambon) als ik op de VVB site kom is het logo van de actie van de burgemeesters en het burgerzin-initiatief van Halle-Vilvoorde commitee. Dat commitee stelt dat de verkiezingen dit jaar ongrondwettelijk waren, daarin gesteund door de Raad van State. Ook de volgende verkiezingen zullen ongrondwettelijk zijn zolang BHV niet is opgelost.

Voel je je niet een beetje in de aars genomen door Jambon die wanneer hij met die kritiek geconfronteerd het boeltje afmaakt met de woorden:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Jambon
De gevraagde toevoeging in het bewuste verslag zou geen enkel effect gehad hebben. Het enige dat effect kan hebben is het wetsvoorstel neerleggen, en dat hebben we gedaan.

Ik hou me graag bezig met zaken die tot resultaat kunnen leiden en niet met spelletjes tussen politieke partijen onderling.

Aan u de keuze of u voor spelletjes of voor resultaat opteert
Dat was nadat ik Jan Jambon eraan herinnerde wat het doel van de actie "burgerzin" was. Het feit dat de N-VA hier bij monde van Jambon de verkiezingen wettelijk verklaart schept een precedent dat het voor de effectieve dienstweigeraars moeilijker maakt om legaal hun gelijk te halen tegen de staat waarin een ongrondwettelijke verkiezing zal zorgen voor de "leiders" van morgen.

Ik vind het raar dat jij ultra-kritisch bent tov. NWO toestanden, maar hier het verraad (en ik weet dat dat woordje wat verschaald is in Vlaamsnationalistische context) niet ziet van de N-VA tov van het HAVIKO, wiens logo je tot op heden in je signature droeg.

Voor de volledigheid heb je hier ook de mail van mij waarop Jan Jambon reageerde:

Citaat:
Beste mijnheer Jambon,

Vooreerst bedankt voor je snelle antwoord.

Mijns inziens bevestig je hier juist de "kuiperijen" van de webstek van Gerolf Annemans als juiste informatie. En meer nog, je geeft helaas toe dat je de huidige en komende verkiezingen niet ongrondwettelijk wil zien en dat beschouwt als een akkefietje van langs de zijlijn schreeuwende mensen (19% van het kiesvee bij de laatste telling) die het normale werk in de weg staan. Je mag je ook eens afvragen waarom die mensen langs de zijlijn staan. Een zekere Robert T. uit Oost-Vlaanderen kan je alles vertellen over het verschil tussen officiëel per conventie aangenomen regels en de realiteit.

U bent erg aktief geweest in de Vlaamse Volksbeweging en ik heb daar alle respect voor. Het eerste wat ik zie als ik naar de webstek van de VVB ga is dit:
http://www.vvb.org/reclame/burgerzin.jpg

Dat is het logo van de burgemeesters en het Halle-Vilvoorde committee en een logo dat staat voor een door de Raad van State beklonken vonnis dat verkiezingen niet rechtsgeldig zouden zijn indien er geen oplossing was voor de kieskring BHV. Nu zou ik toch op zijn minst verwachten dat u met Laeremans en Doomst (een CD&V'ers die zich doorgaans ook op zijn communautair profiel beroept in BHV) gewoon Reynders voor het blok (en dat is geen woordspeling) had gezet en dat had laten opnemen in dat rapport. Want het is waar dat deze verkiezingen ongrondwettelijk zijn en de komende verkiezingen ook. Al die mensen die de moeite deden om boetes te riskeren zijn eraan voor hun moeite. Alle bezwaarschriften werden van tafel geveegd.

Het spijt me echt. Maar dat de N-VA zich nog Vlaams-nationalistisch durft noemen vind ik beschamend. U hoeft ook geen verantwoording aan me af te leggen... ik ben ex-lid sinds 2004. Maar het is verdomd jammer om zien dat de N-VA zo snel het pad van de VU betreedt.

Ik ga intussen eens bij het haviko horen wat men denkt over het geldig verklaren van de verkiezingen door onder meer het kartel CD&V/N-VA. Zij moeten me tenslotte bijstaan in mijn verweer tegen de boetes die men mij gaat proberen aansmeren. Het is moeilijk om nog militant Vlaams te zijn.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 3 juli 2007 om 00:39.
Oud 3 juli 2007, 00:43   #211
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
2004gun,

Het blijft voor mij de vraag waarom Jan Jambon, die zich in zijn mail aan mij en ook aan Knuppel beroept zijn ervaring bij het VVB, zo haastig was om de bezwaarbrieven van de dienstweigeraars, waartoe je als niet-effectieve toch mag toe rekenen, van tafel te vegen.

Het eerste wat ik zie (en Knuppel heeft wat dat betreft geput uit mijn antwoord aan Jambon) als ik op de VVB site kom is het logo van de actie van de burgemeesters en het burgerzin-initiatief van Halle-Vilvoorde commitee. Dat commitee stelt dat de verkiezingen dit jaar ongrondwettelijk waren, daarin gesteund door de Raad van State. Ook de volgende verkiezingen zullen ongrondwettelijk zijn zolang BHV niet is opgelost.

Voel je je niet een beetje in de aars genomen door Jambon die wanneer hij met die kritiek geconfronteerd het boeltje afmaakt met de woorden:

Dat was nadat ik Jan Jambon eraan herinnerde wat het doel van de actie "burgerzin" was. Het feit dat de N-VA hier bij monde van Jambon de verkiezingen wettelijk verklaart schept een precedent dat het voor de effectieve dienstweigeraars moeilijker maakt om legaal hun gelijk te halen tegen de staat waarin een ongrondwettelijke verkiezing zal zorgen voor de "leiders" van morgen.

Ik vind het raar dat jij ultra-kritisch bent tov. NWO toestanden, maar hier het verraad (en ik weet dat dat woordje wat verschaald is in Vlaamsnationalistische context) niet ziet van de N-VA tov van het HAVIKO, wiens logo je tot op heden in je signature droeg.
Je hebt gelijk in de rol van Jambon, daar had ik me tot nu nog niet over uitgesproken, in mijn reply waar jij nu op reageert gaf ik aan dat ik de houding van VB niet snap en zeker niet goedkeur.

De verkiezingen 2007 waren onwettig en Jambon is een opportunist, zijn uitspraak zal echter geen effect hebben op het al dan niet vervolgen van de gewetensbezwaarders.
Oud 3 juli 2007, 00:56   #212
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk in de rol van Jambon, daar had ik me tot nu nog niet over uitgesproken, in mijn reply waar jij nu op reageert gaf ik aan dat ik de houding van VB niet snap en zeker niet goedkeur.

De verkiezingen 2007 waren onwettig en Jambon is een opportunist, zijn uitspraak zal echter geen effect hebben op het al dan niet vervolgen van de gewetensbezwaarders.
Of zijn uitspraak effect zal hebben weet ik niet. Nu is er in elk geval geen enkel signaal dat de bezwaarschriften en de actie van de burgemeesters enigszins officieel zijn behandeld.

En toch bedankt dat je eindelijk doorheen de gaten in het gordijntje kan gluren en zien dat daar iets niet klopt. Ga voort op de ingeslagen weg en gebruik je NWO-energie af een toe eens voor zaken die onder je neus gebeuren en waar je zelfs actief tegen meewerkt. Het moet niet altijd een niet-ontplofte bom in Yemen zijn.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 juli 2007, 06:14   #213
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee hoor.

Indien het de CD&V-NVA er echt om te doe is om BHV te splitsten, dan gaan ze met het Vlaams Belang in zee en ze hebben direct een meerderheid.

Het Vlaams Belang is verplicht om iets te doen, want anders wordt hen dat acheraf zeker verweten. Dan zouden ze zeker hypocriet zijn en zo, juist omdat ze niks van zich lieten horen.

Het is nu aan de CD&V-NVA. Wat is er voor hen belangrijker? Het koeieneren van het Vlaams Belang door het cordon vast te houden of de daadwerkelijke splitsing en andere kwesties met Wallonië opgelost te zien? Zoals ze aan de kiezers hebben beloofd.

Paulus.
Oud 3 juli 2007, 06:19   #214
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Nee hoor.

Indien het de CD&V-NVA er echt om te doe is om BHV te splitsten, dan gaan ze met het Vlaams Belang in zee en ze hebben direct een meerderheid.

Het Vlaams Belang is verplicht om iets te doen, want anders wordt hen dat acheraf zeker verweten. Dan zouden ze zeker hypocriet zijn en zo, juist omdat ze niks van zich lieten horen.

Het is nu aan de CD&V-NVA. Wat is er voor hen belangrijker? Het koeieneren van het Vlaams Belang door het cordon vast te houden of de daadwerkelijke splitsing en andere kwesties met Wallonië opgelost te zien? Zoals ze aan de kiezers hebben beloofd.

Paulus.
Maak je geen illusies, Paulus.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 06:44   #215
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Maak je geen illusies, Paulus.
Maak je daar maar geen zorgen over Duym

Paulus.
Oud 3 juli 2007, 07:54   #216
luc broes

Standaard

Citaat:
1) In ieder geval dit is hier een totaal overbodige topic die gebaseerd is op niets.
2) Eigenlijk is het gewoon beter dit hier af te ronden.
1) Dat weet jij niet.
2) Akkoord
Oud 3 juli 2007, 08:33   #217
dvdbossc
Vreemdeling

Standaard

Laten we eerlijk zijn met elkaar,
CD-Ampersant-Vé bedriegt de boel, NV-Altijdhetzelfdeliedje ook, er moet nu eenmaal in dit nog steeds unitair België een eensgezind akkoord komen. Hoe zou dit ooit tot stand komen indien we elkaar blijven bestoken met verwijten, en niet wederzijdse verlangens?
Waarom is het zo moeilijk om de aanvaarden -aan alle kanten van de taalgans- dat de discussie zinloos is, dat een LAND België zinloos is, dat de ONAFHANKELIJKE STAAT Vlaanderen zinloos is, ...

Het gene dat zin heeft is de REGIO VLAANDEREN in het nieuwe CONCEPT Europa

Mvg
The Flemish European Formaly Known as Belgian
dvdbossc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 08:41   #218
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvdbossc Bekijk bericht
CD-Ampersant-Vé bedriegt de boel, NV-Altijdhetzelfdeliedje ook, er moet nu eenmaal in dit nog steeds unitair België een eensgezind akkoord komen. Hoe zou dit ooit tot stand komen indien we elkaar blijven bestoken met verwijten, en niet wederzijdse verlangens?
Waarom is het zo moeilijk om de aanvaarden -aan alle kanten van de taalgans- dat de discussie zinloos is, dat een LAND België zinloos is, dat de ONAFHANKELIJKE STAAT Vlaanderen zinloos is, ...

Mvg
Europa erkent geen redio's. Europa erkent enkel staten.
Dus regio Vl bengt geen aarde aande dijk.
Oud 3 juli 2007, 08:54   #219
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we eerlijk zijn met elkaar,....., dat de ONAFHANKELIJKE STAAT Vlaanderen zinloos is, ...
Nee hoor. Helemaal niet zinloos. De Vlaming zou er alleen maar beter van worden.

Paulus.
Oud 3 juli 2007, 09:15   #220
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mvg
Wat weerhoudt mij om uw commentaar zinloos te vinden? Niets.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be