![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoera. Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Minister
|
![]() En weer wordt een verstandige vraag met iets niets zeggend beantwoord.
Laatst gewijzigd door Duym : 11 juli 2007 om 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nou ja, misschien niet helemaal, gevoelens kunnen tenslotte veranderen. Meestal niet zo drastisch dat een homo door bekering plotseling een homo-hater wordt, maar misschien was er al een tijdje iets gaande...
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Parlementslid
|
![]() En bij Ted Haggard was het een tijd geleden omgekeerd
![]()
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En van mij mogen ze, hoor. Er zijn 'keuzes' waar ik makkelijk kan inkomen (borstverkleining bij grote borsten, haarkleuring, geslachtsverandering bij genderdysforie) en er zijn 'keuzes' waar ik me vragen bij stel. Plastische chirurgie tot in het oneindige, tot ze definitief zichzelf zijn kwijtgeraakt op de operatietafel. Geslachtsveranderingen bij mensen met een ernstige vorm van borderline persoonlijkheidsstoornis. Ik stel me ook vragen bij veranderingen van seksuele geaardheid. Ik twijfel er niet aan dat het k�*n, maar naar mijn ervaring en mening ontstaan die veranderingen pas na een vrij sterke omgevingsinvloed. Een vrouw die 'lesbisch' wordt na jarenlang seksueel misbruik door een man , bijvoorbeeld. Of een homo die 'hetero' wordt omdat hij overal leest en overal hoort dat homoseksualiteit zonde is. Ik denk ook dat je jezelf een seksuele geaardheid kunt aanpraten. Ik ken alvast één jongen die in zijn vroege jeugd een heel aangename homoseksuele ervaring had en daaruit concludeerde dat hij homo was. Grote paniek in 't begin, maar hij leerde leven met zijn homoseksualiteit. Jaren heeft hij met dat idee rondgelopen, en heteroseksuele gevoelens afgeweerd omdat dat de situatie te zeer compliceerde. Eens volwassen geworden heeft hij zichzelf 'herontdekt' en gemerkt dat hij toch meer aangetrokken was tot vrouwen. De homoseksuele ervaring heeft hij een plaats gegeven. Hij is tot rust gekomen, gelukkig geworden. Je kunt immers hetero zijn en toch een leuke homoseksuele ervaring hebben gehad. Tot zolang er geen 'meting' bestaat voor homoseksualiteit, zullen we moeten afgaan op hoe we ons voelen en wat onze overtuiging is. Ik geloof dat ik bi ben, maar ik moet toegeven dat dat geloof soms wankelt. Soms voel ik me absoluut hetero, en soms denk ik dat ik misschien gewoon lesbisch ben. Ik ben er dus nog niet uit. Misschien is het ook zo belangrijk niet of wat we denken juist is, als we maar gelukkig zijn en rust vinden in onszelf? Als die man eigenlijk homo is maar hij heeft zichzelf een heteroseksuele geaardheid 'aangepraat', is dat dan zo erg? Tot zolang hij gelukkig is niet, en ik hoop dat hij dat dan mag blijven. Of is het het sowieso fout iets te geloven wat je niet bent? Dan zijn we wellicht allemaal fout, want iedereen gelooft dingen van zichzelf die niet kloppen. Zo denk ik dat geen enkele vrouw de breedte van haar poep correct inschat ![]()
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan ben je het dus wel altijd geweest. Hier gaat het om mensen waarvan dat helemaal niet zeker is. Als je onder druk je geaardheid ''verandert'' dan betekent dat niet dat je dat oude deel ''de homoseksualiteit'' kwijt bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals iemand een penis kan hebben, zich vrouw kan voelen, en zich gedragen als een vrouw. Is een man die zich lichamelijk laat ombouwen tot een vrouw nog steeds een man enkel en alleen omdat zijn genen zeggen dat hij een man is? Ook wanneer die persoon al sinds zijn vierde zich gedraagt als een meisje en zich zijn hele leven een vrouw voelt? Dan lijkt het alsof je het lichaam een wezenlijk aspect van het menselijk zijn laat determineren. Geslacht of geaardheid is niet enkel wat lichamelijk bepaald is, dat gaat wel iets ruimer. Beetje simplistisch, maar: iemand die zijn rechterbeen is kwijtgeraakt heeft maar 1 been, ook al zeggen zijn genen dat hij er twee behoort te hebben. Ik vind het dus eigenlijk wat simplistisch om te zeggen dat hij zijn homoseksualiteit nog heeft. Dat klinkt als 'eens homo, altijd homo'. Dat klopt natuurlijk wel voor de lichamelijke component (tenzij daaraan geprutst wordt), maar ik denk dat het wat complexer is dan dat.
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gaat het niet om. Je gaf trouwens zelf toe dat mensen door omstandigheden homoseksueel gedrag kunnen gaan vertonen. Zoals bijvoorbeeld in gevangenissen. Maar nogmaals, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat jij keer op keer komt aandraven met het pseudoargumenten, als zou het wetenschappelijk bewezen zijn dat homoseksualiteit een endogene zaak is. Terwijl je zeer goed weet en ook toegeeft dat het helemaal niet wetenschappelijk bewezen is dat de oorzaak van homoseksualiteit genetisch bepaald is. Er is helemaal niks bewezen omtrent de oorzaak van homoseksualiteit, en dat weet je best. Steeds komen aandraven met dit argument is intellectueel oneerlijk, omdat het geen argument is. Ik zeg ook niet dat het wetenschappelijk bewezen zou zijn dat de oorzaak psychologisch is. Omdat dit niet waar is uiteraard. Het feit dat je schermt en blijft schermen met onwaarachtige argumenten, maakt jezelf niet alleen ongeloofwaardig, maar ook op persoonlijk vlak kom je onwaarachtig over. Op den duur verwordt de discussie tot een woordspelletje die aan de ware inhoud voorbij gaat. En dat is jammer, maar helaas. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is inderdaad wetenschappelijk niks bewezen omtrent de oorzaak van homoseksualiteit. NIKS! Mocht ik mij vergissen of onwetend zijn dan ben ik één en al oor naar wat het wetenschappelijk bewijs van de oorzaak van homoseksualiteit wel zou zijn. Maar ik hoor je nu al zwijgen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent net zo ongeloofwaardig als die republikeinen die het broeikaseffect ontkennen. Ik heb nu al zoveel gepost hier inzake dit onderwerp, zoek het zelf uit.
Bijvoorbeeld over dit onderwerp: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier een artikeltje over het verschil in hersenen: http://www.europeants.org/WTPS/Papers/homogen.htm
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Oh en nog terloops : kan je nog even antwoorden op mijn vraag in de andere thread : Op welke manier dragen polygamie en gearrangeerde huwelijken bij tot een stabiel milieu om een kind in op te voeden? Tenzij je ook die vraag weer wilt negeren wegens te moeilijk natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tuurlijk, wetenschappelijke onderzoeken dat geloof je niet. Maar een pipo die bekeerd is door God in hetero dat wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent echt wel ongelooflijk hé?! Dat artikeltje staat niks over een wetenschapplijk bewijs over de oorzaak van homoseksualiteit. Het is niet eens een wetenschappelijk artikel. Nogmaals er is geen wetenschappellijk bewijs over de oorzaak van homoseksualiteit. En dat weet je best, want anders zou je me daar zeker een verwijzing naar geven. Maar je blijft liever met je kop in het zand. Oogjes toe voor de werkelijkheid. Jouw keuze uiteraard. Paulus. |
|
![]() |
![]() |