![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 13 juli 2007 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is helemaal geen deus ex machina. Het is de enige mogelijke oplossing. Ofwel geloof je dat ooit iets is geschapen door een God die eeuwig is ofwel geloof je dat er nooit iets is geschapen en dat alles dus eeuwig is. Hoe je het ook draait of keert je zal moeten toegeven dat eeuwigheid en oneindigheid deel zijn van het bestaan. Dat is totaal iets anders dan een deus ex machina.
![]() |
#203 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie dat denkt, is verschrikkelijk arrogant.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Eeuwig' betekent zonder begin noch einde. Altijd geweest. Als je zoiets zegt over God, dan zeg je dat hij er altijd is geweest en dan hoef je zijn ontstaan niet uit te leggen. In die zin is het woord 'eeuwig' een deus ex machina. Of met andere woorden: men verzint het begrip eeuwig dat men als attribuut aan God toekent. Men doet dit om netelige vragen uit de weg te gaan over het begin van God. En deze netelige vraag is: hoe is God dan ontstaan?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Veel mensen zien het universum tegenwoordig als eeuwig. Ik zie God als eeuwig en ik denk dat hij het universum heeft geschapen. En daarom denk ik dus ook dat het universum niet eeuwig is. Ik heb het begrip eeuwig niet verzonnen. Het is een deel van mijn geloof. Geen poging om een tekortkoming weg te steken. Ik geloof dat God er altijd al is geweest dus moet ik niet antwoorden op de vraag hoe hij ontstaan is. Als jij denkt dat hij niet eeuwig is dan mag je zelf het antwoord op die 'netelige' vraag gaan zoeken. En als je niet in God gelooft dan moet je je maar eens afvragen hoe het universum er dan we is gekomen en of het niet zou kunnen dat het er altijd al geweest is.
![]() |
![]() |
#207 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 13 juli 2007 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hypothese nu. Veronderstellen we dat er ergens een toestand van een 'niet materieel zijn' zou zijn, bijvoorbeeld een hemel zou zijn. In die hemel is er geen tijd, vermits er geen materie en dus geen eindigheid is. Immers het is de materie, in casu het lichaam, dat vergankelijk is, niet de geestelijke ziel. Indien daar dus geen eindigheid is, is daar ook geen eeuwigheid vermits de twee begrippen aan mekaar gelinkt zijn. In zo'n hemel bestaan noch eindigheid noch eeuwigheid. Laatst gewijzigd door system : 13 juli 2007 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Banneling
|
![]() Neen, u bent kabouter Alwist niet. Niemand is kabouter Alwist. Dus u gaat er altijd van uit dat wanneer u een stelling poneert, dat deze stelling eventueel fallikant fout kan zijn.
Laatst gewijzigd door system : 13 juli 2007 om 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat vind ik niet meer dan normaal. Je moet je mening kunnen aanpassen wanneer je geconfronteerd wordt met inzichten of feiten die je niet kende. Ik vind het heel vreemd dat u dat niet normaal vind. Wie zijn mening niet kan aanpassen wanneer hij geconfronteerd wordt met dingen die hij niet wist, is dom en arrogant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
|
![]() Hier is een kort lijstje van slechts sommige goden/godinnen die uit de verbeelding van het beestje mens ontstaan zijn: Gods and Goddess
De moed niet te vlug opgeven beste Mircea Pavel....
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 13 juli 2007 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door drosophila : 13 juli 2007 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het universum geschapen is door God omdat ik vind dat het ontstaan van het leven en het leven op zich te complex zijn om door toeval tot stand te zijn gekomen. Daarom denk ik dat God het leven heeft geschapen. En hierbij zie ik God als een almachtig wezen dat bovennatuurlijk is, onvatbaar en onzichtbaar voor de mens. Iets groters dan alle stoffelijke dingen.
![]() |
![]() |
#220 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |