Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2007, 07:46   #201
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht ergens in deze thread gelezen te hebben dat 20% in Mechelen van allochtone afkomst is. Dan zou het gezond zijn mocht zowat 20% van de stedelijke studentenjobs ingevuld worden door allochtonen
Studentenjobs zijn gewoonlijk toch parttime jobs die kunnen ingevuld worden door studenten die aan een hogere studie zijn begonnen?
---> in dat geval zou met moeten rekening houden met het % allochtonen die verderstuderen tegenover het % autochtonen die verstuderen.

Ik heb echter eerder de indruk dat het over vakantiejobs zou gaan (juli, augustus, september).
Heeft mijnheer Salami hierbij rekening gehouden met de massale langdurige zomeruittocht van allochtone jongeren? Hoeveel % bedraagt het aantal aanwezige allochtone jongeren in die periode in feite?

Kortom, ik denk dat dit voorstel weer een zoveelste luchtballon is, opgelaten richting utopia.

Als ze van die 150 jobs twintig allochtonen vinden die verder studeren én aanwezig zijn in de zomermaanden zal het al veel zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2007, 07:57   #202
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Studentenjobs zijn gewoonlijk toch parttime jobs die kunnen ingevuld worden door studenten die aan een hogere studie zijn begonnen?
---> in dat geval zou met moeten rekening houden met het % allochtonen die verderstuderen tegenover het % autochtonen die verstuderen.

Ik heb echter eerder de indruk dat het over vakantiejobs zou gaan (juli, augustus, september).
Heeft mijnheer Salami hierbij rekening gehouden met de massale langdurige zomeruittocht van allochtone jongeren? Hoeveel % bedraagt het aantal aanwezige allochtone jongeren in die periode in feite?

Kortom, ik denk dat dit voorstel weer een zoveelste luchtballon is, opgelaten richting utopia.

Als ze van die 150 jobs twintig allochtonen vinden die verder studeren én aanwezig zijn in de zomermaanden zal het al veel zijn.
Pff... Waar blijf jij die onnozele praat toch uithalen? Vakantiewerk kan je doen vanaf je 15 jaar. Dat heeft helemaal geen reet te maken met hogere studies.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2007, 08:04   #203
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Pff... Waar blijf jij die onnozele praat toch uithalen? Vakantiewerk kan je doen vanaf je 15 jaar. Dat heeft helemaal geen reet te maken met hogere studies.
ik schreef dat INDIEN het over vakantiejobs gaat (en niet over jobstudenten die het hele jaar door part time kunnen werken), deze allochtone vijftienjarigen gedurende de maanden juli en augustus (in september moeten ze terug op de schoolbanken) massaal op heimweereis naar Marokko zijn! Bijgevolg zullen er in die periode zelfs geen 20% meer aanwezig zijn in Mechelen, laat staan dat er gedurende de zomermaanden 50% allochtone jongeren aanwezig zijn in Mechelen tegenover 50% autochtone jongeren uit dezelfde leeftijdsklasse.

Ik weet niet hoe het er bij stadbesturen aan toe gaat, in de firma waar ik werkte moest men ook voor vakantiejobs minimum 18 jaar zijn, maar dat terzijde.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 juli 2007 om 08:05.
Oud 15 juli 2007, 08:26   #204
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik schreef dat INDIEN het over vakantiejobs gaat (en niet over jobstudenten die het hele jaar door part time kunnen werken), deze allochtone vijftienjarigen gedurende de maanden juli en augustus (in september moeten ze terug op de schoolbanken) massaal op heimweereis naar Marokko zijn! Bijgevolg zullen er in die periode zelfs geen 20% meer aanwezig zijn in Mechelen, laat staan dat er gedurende de zomermaanden 50% allochtone jongeren aanwezig zijn in Mechelen tegenover 50% autochtone jongeren uit dezelfde leeftijdsklasse.

Ik weet niet hoe het er bij stadbesturen aan toe gaat, in de firma waar ik werkte moest men ook voor vakantiejobs minimum 18 jaar zijn, maar dat terzijde.
Nee hoor, je schreef wel degelijk dat het over allochtonen moest gaan die hogere studies hebben aangevat. Kijk maar:
Citaat:
Over degenen die op reis zijn naar het buitenland, kan jij geen uitspraak doen, want je hebt er niet de geringste notie van hoeveel er dat zijn. Bovendien zijn er ook heel veel autochtone jongeren die tijdens de zomervakantie op reis gaan naar het buitenland. Die opmerking is dus op geen enkele wijze relevant. Het spreekt namelijk vanzelf dat een jongere die op reis is in het buitenland geen aanspraak kan maken op een vakantiejob, of hij nu allochtoon of autochtoon is.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 15 juli 2007 om 08:27.
Oud 15 juli 2007, 09:00   #205
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, je schreef wel degelijk dat het over allochtonen moest gaan die hogere studies hebben aangevat.
Allez, ik zie dat ik mijn uitleg in meerdere kleine stapjes moet doen.
Ik ga er nu van uit dat het énkel over vakantiejobs gaat: de maanden juli/augustus/september.

Voor de duidelijkheid begin ik met het gemakkelijkste: degenen die in september nog vrij zijn voor een vakantiejob zijn degenen die hogere studies aanvatten of volgen. De middelbare scholieren moeten dan terug naar school.
In september heeft men dus énkel +18 jarigen die hogere studies gaan volgen vanaf oktober of eind september.
Hoeveel % van de Mechelse +18jarigen die hogere studies volgen zijn allochtoon???? 50%????.

Als tijdens de tien andere maanden van het jaar het % allochtonen max. 20% is in Mechelen (dat krijg je van het mistspuien met cijfertjes: is het nu 7 of 20%? - men kan dus wel een correctie maken op de hoeveelheid jongeren), hoe geraak je dan aan de aanwezigheid van 50% 15-17- jarige allochtonen in die zomermaanden?
Hou er rekening mee dat ook in dié maanden verderstuderende +18 jarigen nodig zullen zijn - de dan weer hoofdzakelijk autochtoon zullen zijn omdat allochtonen nu eenmaal niet in gelijke mate verder studeren. Hoeveel % van de aangeboden jobs zijn geschikt voor 15-17 jarigen? want die zullen dus volledig moeten worden voorbehouden voor allochtonen indien men aan 50% wil geraken.

Citaat:
Over degenen die op reis zijn naar het buitenland, kan jij geen uitspraak doen, want je hebt er niet de geringste notie van hoeveel er dat zijn. Bovendien zijn er ook heel veel autochtone jongeren die tijdens de zomervakantie op reis gaan naar het buitenland. Die opmerking is dus op geen enkele wijze relevant. Het spreekt namelijk vanzelf dat een jongere die op reis is in het buitenland geen aanspraak kan maken op een vakantiejob, of hij nu allochtoon of autochtoon is.
Jij hebt dus wel kennis over de exacte cijfers mag ik aannemen? Ik heb die inderdaad niet, ik heb enkel de wetenschap dat allochtone gezinnen massaal met héél het gezin en gedurende een langere tijd tijdens de zomermaanden op heimweebezoek gaan naar de familie in het moederland.
Uiteraard gaan ook autochtone jongeren op verlof, maar dit wordt over het algemeen meer gespreid (zeker in die leeftijdscategorie).
En ja natuurlijk kan men in augustus een vakantiejob doen als men in juli op verlof is geweest.
Vraag blijft of de verhouding binnen de aangewezen groep van vakantiestudenten dan 50/50 is (afspiegeling van de maatschappij weet je wel?) tijdens de periode juli/augustus.

Men kan er natuurlijk ook van uitgaan dat autochtone jongeren die aan een hogere studie willen beginnen of verder doen, helem�*�*l geen extra centje hoeven bij te verdienen tijdens de vakantiemaanden want hun ouders zijn toch stinkend rijk!

Laatst gewijzigd door circe : 15 juli 2007 om 09:03.
Oud 15 juli 2007, 09:18   #206
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, ik zie dat ik mijn uitleg in meerdere kleine stapjes moet doen.
Ik ga er nu van uit dat het énkel over vakantiejobs gaat: de maanden juli/augustus/september.
Heb je in je kleine onderverdeling wel rekening gehouden met het verschil tussen hogescholen en universiteiten? De meeste hogescholen beginnen namelijk half september, terwijl de universiteiten pas begin oktober van start gaan. Bovendien moet je natuurlijk ook rekening houden met de studenten die al hogere studies begonnen zijn en mogelijks tweede zit moeten afleggen...

Om maar te zeggen dat die absurde onzin van je nergens op slaat.

Citaat:
Jij hebt dus wel kennis over de exacte cijfers mag ik aannemen? Ik heb die inderdaad niet, ik heb enkel de wetenschap dat allochtone gezinnen massaal met héél het gezin en gedurende een langere tijd tijdens de zomermaanden op heimweebezoek gaan naar de familie in het moederland.
Nee, die wetenschap heb jij niet. Je gist maar wat.

Citaat:
Oud 15 juli 2007, 09:26   #207
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, die wetenschap heb jij niet. Je gist maar wat.
Mijn excuses! Ik had natuurlijk moeten weten dat de algemene trend is dat allochtone gezinnen massaal gaan wintersporten tijdens het kerstverlof!

Foutje van me!

Oud 15 juli 2007, 09:31   #208
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn excuses! Ik had natuurlijk moeten weten dat de algemene trend is dat allochtone gezinnen massaal gaan wintersporten tijdens het kerstverlof!

Foutje van me!
Ik ben blij dat je toegeeft dat je geen reet afweet over het vakantiegedrag van "de allochtonen".

Citaat:
Oud 15 juli 2007, 09:38   #209
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je in je kleine onderverdeling wel rekening gehouden met het verschil tussen hogescholen en universiteiten? De meeste hogescholen beginnen namelijk half september, terwijl de universiteiten pas begin oktober van start gaan. Bovendien moet je natuurlijk ook rekening houden met de studenten die al hogere studies begonnen zijn en mogelijks tweede zit moeten afleggen...

Om maar te zeggen dat die absurde onzin van je nergens op slaat.
Ik zie dat je tenminste mijn gedachtengang al begrepen hebt.

Indien mijnheer Salami effectief zijn "afspiegeling van de maatschappij" wil doorvoeren, dan zou hij inderdaad tevens alle verschillende categoriën apart moeten beschouwen.

Dus: universiteitsstudenten vb. 95% autochtoon, 5% allochtoon / hogeschool studenten: vb. 90% autochtoon, 10% allochtoon
(en dan die verhoudingen aanwerven)

Als mijnheer Salami zijn 50/50 wil doorvoeren, (�*ls hij al aan de gevraagde 75 allochtonen geraakt!) dan is het praktisch zeker dat geen enkele autochtone middelbare scholier kan worden aangeworven: die plaatsen zullen volledig moeten worden ingevuld door allochtonen, omdat er géén allochtone kandidaten genoeg zijn om de 50/50 bij de hogere studenten in te vullen.

Dit zal trouwens een algemene trend worden als men de quotatoestanden wil doordrijven zonder eerst met subcategorieën te werken: witte mensen die geen hogere studies aankunnen zullen dan per definitie uit de boot gaan vallen.
Maar dat geeft natuurlijk niks! moeten ze maar emigreren.

Oud 15 juli 2007, 09:41   #210
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft dikwijls (en veronderstel ook aan de stad mechelen) ook helemaal geen reet te maken met werken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2007, 10:00   #211
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Foutje van me!
Lol.
Oud 15 juli 2007, 10:02   #212
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Heeft dikwijls (en veronderstel ook aan de stad mechelen) ook helemaal geen reet te maken met werken.
Niet? Met wat dan?

Citaat:
Oud 15 juli 2007, 10:11   #213
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet? Met wat dan?
Een soort beshutte werkplaats tijdend het verlof ? Uiteindelijk zijn er vakantiejobs in overvloed, en in alle maten en gewichten. Aanbiedingen zie ik overal. Dus waarom is het nodig dat mechelen gaat discrimineren ? Om al degenen die de echte vakantiejobs te zwaar vinden, of die niet voldoen aan de minimum vereisten (weet ik veel), in groep op te vangen ?
Oud 15 juli 2007, 10:21   #214
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een soort beshutte werkplaats tijdend het verlof ? Uiteindelijk zijn er vakantiejobs in overvloed, en in alle maten en gewichten. Aanbiedingen zie ik overal. Dus waarom is het nodig dat mechelen gaat discrimineren ? Om al degenen die de echte vakantiejobs te zwaar vinden, of die niet voldoen aan de minimum vereisten (weet ik veel), in groep op te vangen ?
Ah, ik had even niet door waar je het over had... Ik was even vergeten dat sommige mensen nog steeds denken dat ambtenaars per definitie luieriken en nietsnutten zijn. Meestal zijn dat mensen die niet de geringste notie hebben waar ze over spreken.

Citaat:
Oud 15 juli 2007, 10:32   #215
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, ik had even niet door waar je het over had... Ik was even vergeten dat sommige mensen nog steeds denken dat ambtenaars per definitie luieriken en nietsnutten zijn. Meestal zijn dat mensen die niet de geringste notie hebben waar ze over spreken.
Tja, JIJ was het toch die wil beweren dat de Mechelse ambtenaren kunnen vervangen worden door 15-jarige allochtone scholieren hé?

Oud 15 juli 2007, 10:38   #216
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Bij die bruin mannen is "eigen volk eerst" niet strafbaar. Niet dat ik diene salmi ongelijk geef. En je kan er een maandloon op verwedden dat er hier bleekscheten zitten die het voorstel toejuichen. Rare kronkels.
de taal verraad het verstand

is dat de uiting van onze fiere vlaamse taal waar we voor strijden ?
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2007, 10:40   #217
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, JIJ was het toch die wil beweren dat de Mechelse ambtenaren kunnen vervangen worden door 15-jarige allochtone scholieren hé?
Ah ja? Waar heb ik d�*t dan wel beweerd? Een linkje graag...

Citaat:
Oud 15 juli 2007, 10:52   #218
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat zegt gij. Is trouwens een totaal andere discussie (zou hier trouwens liever discusieren over het feit dat ze met teveel zijn, en dat het onderscheid tussen de arbeiders,bedienden en ambtenaren statuten ook beter zo snel mogelijk zou afgeschaft worden).
Maar deze discussie is. Waarom moeten de allochtonen positief gediscrimineerd worden voor een vakantiejob aan een openbare dienst (waarvan ik het lichte vermoeden heb dat het meer wegheeft van een beschutte vakantiewerkplaats) terwijl de vraag naar jobstudenten, in de privé, overal aanwezig is ?
Oud 15 juli 2007, 10:53   #219
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Het is eigenlijk op zich al waanzinnig dat we al discussiëren over deze kwestie. Het zou logisch zijn moest iedereen deze quota's verwerpen. Maar medeburgers zoals Raf zijn helemaal vervreemd geraakt van hun eigen volk. In plaats van het 'eigen volk eerst' van het Vlaams Belang, zitten we nu bij het 'eigen volk laatst' van allochtonen als Ali Salami. Die doet natuurlijk wat hij hoort te doen: de belangen van zijn eigen volk verdedigen. De oplossing is niet strijden tegen quota's, maar strijden tegen de multiculturele samenleving en de volksverraders. Dáár zit hem het probleem!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2007, 10:54   #220
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom moeten de allochtonen positief gediscrimineerd worden voor een vakantiejob aan een openbare dienst (waarvan ik het lichte vermoeden heb dat het meer wegheeft van een beschutte vakantiewerkplaats) terwijl de vraag naar jobstudenten, in de privé, overal aanwezig is ?
De nagel op de kop.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be