![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat je die informatie niet vindt in onze kranten of op televisiezenders, gelukkig dat er nog iets bestaat als internet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het lijkt me beter om verschillende hoofdsteden te hebben ,hoofdstad op het gebied waarin een stad uitblinkt . Bijv ,Techniek ,mode, muziek/theater/watermanagement enz. Nederlanders hebben altijd al problemen gehad met gezag ,nu 400 jaar. De mensen uit alle provincies,ook de Hollanders ,klagen altijd over Den Haag. Dus als we samen gaan ,zal er weinig veranderen.Het aantal mensen dat over Den Haag zal klagen ,wordt alleen veel groter.En daar is niks mis mee. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Daardoor kwam er mede een nieuwe scheuring, omdat de revolutionairen Brussel innamen en de loyalen zich in Amsterdam vestigden. Stel dat Brussel de Hoofdstad was, dan zou misschien een beslissende slag gevoerd zijn, waarbij ofwel de revolutionairen ofwel de koningsgezinden de hoofdstad konden krijgen en zou 'Belgie' nooit zijn ontstaan! Hooguit zouden de Waalse provincies zich afscheiden hebben, maar niet Vlaanderen! Voor een 'Groot-Nederland' moet de hoofdstad een andere zijn dan Amsterdam. Brussel is ook niet mijn eerste keus. Maar het parlement mag wel in Brussel (of Den Haag). Wat de Zeeuws-Vlaamse kwestie betreft, het hoort bij Noord-Nederland zolang Nederland en Vlaanderen zich niet hebben verenigd. Als dat gebeurd is, mag het overgeheveld worden naar Oost-Vlaanderen, of een nieuwe Provincie die bestaat uit West-, Oost-, Zeeuws- en evt. Frans-Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is nu geen 1830 meer hè. Ook over overheveling van gebieden beslist de bevolking van die gebieden zèlf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#207 |
|
![]() Scherp.
![]() Het gaat hier over het van bovenaf wèl overhevelen zonder instemming van de bevolking. Dat is wat anders dan het n�*et overhevelen van een gebied. Het gaat erom dat je als niet-Zeeuws-Vlaming niet voor de Zeeuws-Vlamingen mag beslissen dat ze overgeheveld moeten worden naar een andere provincie. Iedereen zal begrijpen dat als de Zeeuws-Vlamingen dat wel zouden willen, het ook alleen maar zou kunnen als Vlaanderen en Nederland volledig geïntegreerd zijn (eenheidsstaat). En dat lijkt me, zeker in het begin, niet realistisch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nederland heeft al de EU.Als er dan nog een bestuurslaag bij komt dan wordt de stroperigheid nog groter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En ik denk dat de Zeeuws-Vlamingen dat niet willen. Niet zolang Vlaanderen en Noord-Nederland niet samengaan. Ik kan me voorstellen dat ze wellicht wel bij 'Vlaanderen' willen horen als dat wel gebeurt. ![]() zo kunnen de provincies eruit zien in een Herenigd Nederland. Laatst gewijzigd door Nederlandse Leeuw : 17 juli 2007 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#212 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de provincies moeten blijven, en het liefst ingedeeld worden op de manier beschreven op die kaart, wanneer de Nederlanden zich herenigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is dat de oude bolwerken van regenten hun baantjes veilig willen stellen dat de provincies nog bestaan.Als Nederland zich wil voorbereiden op de toekomst zal dit snel moeten veranderen ,anders komen er nog meer Fortuyn revoluties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Burgemeester
|
![]() Neen, u 'wordt' ook geen 'Hollander', omdat de provincies behouden blijven. Ik zeg ook niet dat de meerderheid van de Vlamingen dit (op dit moment) wil, de Noord-Nederlanders ook (nog) niet. Maar als Vlaanderen onafhankelijk is, zullen zowel Noord- als Zuid-Nederlanders in gaan zien dat ze elkaar nodig hebben, in Europa en in de Wereld. Het is NIET zo dat de Zuid-Nederlanders zich helemaal aan moeten passen aan de Noord-Nederlanders, beiden moeten inleveren en overnemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Bovendien, als de provincies verdwijnen, wie krijgt dan de bevoegdheden daarvan? De gemeenten? De regering? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Twee bestuurslagen is voldoende ,het Rijk en de Gemeente. Bedrijven hebben al lang ontdekt dat de vele lagen en de lange lijnen in deze tijd niet meer werkt. De overheid loopt helaas een generatie achter en gaat aan haar eigen vet ten onder als het zo door gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Minister-President
|
![]() Het is precies deze mentaliteit waarom ik (vooralsnog) tegen een samengaan van Nederland en Vlaanderen ben. De afgelopen jaren is er naar mijn smaak iets teveel vuiligheid deze kant opgekomen. De Vlamingen moeten eerst maar eens volwassen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Trouwens, hun nationalisme lijkt gebaseerd op "Nederland is geweldig" wat voor mij geen goeie reden is. En als ik hun links bekijk: ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#219 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zo heeft ieder zijn rol ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
|
![]() Citaat:
Duveltje is niet echt serieus te nemen (hij zweeft tussen VB, LDD en CAP ![]()
![]() |