Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2007, 22:46   #201
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Pira tekent geen uitwijzingsbevelen meer

Pira heeft zich aan de wet te houden.
Ze stelt Groen! in een slecht daglicht.
Natuurlijk moet iedereen zich aan de wet houden, DUS ook aan de 'Universele Verklaring van de Rechten van de Mens' (ook door België onderschreven...).
Dit impliceert vrijheid van komen en gaan, vrijheid van vestiging (waarom heeft er nooit iemand gereclameerd toen de Belgen massaal Congo gingen bezetten?: wij waren toen de migranten - en zo zijn er vele voorbeelden, denk aan The British Empire, of dichter bij, aan Nederland: dat kon en mocht. Maar omgekeerd mag plots niet: dat is gewoon hypocriet!!!-> nu verbieden wat we eeuwen lang zelf gedaan hebben, kom nou...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 22:57   #202
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat doet ze.

Dat doet ze niet.

Pira heeft op basis van het argument 'gewetensbezwaar' geweigerd nog een bepaald deel van haar functie te vervullen. Dat vind ik niet meer dan logisch.
Ik ben een grote voorstander van het argument 'gewetensbezwaar'. (Als het oprecht is, of course. Ik weet het, dat is dubieus, maar ik denk dat daar hier wel sprake van is.)
Wel, mocht ik burgemeester zijn, ik zou het ook niet doen, en wel omwille van:
1° Men beslist 'ergens' bovenaan in Brussel, en de burgemeester mag het doen, zonder er ook maar enigszins bij betrokken te zijn;
2° Konsekwent zijn met jezelf: is belangrijk in de politiek: zij heeft het recht er zo over te denken (en ze staat zeker niet alleen).
Natuurlijk gaat de problematiek veel dieper, maar daar wil niemand over praten: de wereld is van iedereen - als ik mij in Australië wil vestigen kan dat, als iemand van elders zich hier wil vestigen moet dat ook kunnen - we zijn uiteindelijk één wereldgemeenschap van dezelfde mensen.
Oud 9 augustus 2007, 23:02   #203
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hopelijk begint ze met uitwijzingsbevelen voor auto's alleen.
Jawel, verbied geen illegalen, maar verbied auto's in de stad, dat zou pas een zeer wijze beslissing zijn.
Oud 13 augustus 2007, 10:33   #204
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Jawel, verbied geen illegalen, maar verbied auto's in de stad, dat zou pas een zeer wijze beslissing zijn.
Auto's zijn veel gevaarlijker dan illegalen, ze zijn ook veel talrijker, en ze stinken meer.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 10:39   #205
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Wel, mocht ik burgemeester zijn, ik zou het ook niet doen, en wel omwille van:
1° Men beslist 'ergens' bovenaan in Brussel, en de burgemeester mag het doen, zonder er ook maar enigszins bij betrokken te zijn;
2° Konsekwent zijn met jezelf: is belangrijk in de politiek: zij heeft het recht er zo over te denken (en ze staat zeker niet alleen).
Natuurlijk gaat de problematiek veel dieper, maar daar wil niemand over praten: de wereld is van iedereen - als ik mij in Australië wil vestigen kan dat, als iemand van elders zich hier wil vestigen moet dat ook kunnen - we zijn uiteindelijk één wereldgemeenschap van dezelfde mensen.
We leven nog niet in de ideale samenlecving waar geen grenzen meer bestaan.
De mondialisering heeft wel al voor de vrij circulatie van kapitaal en goederen gezorgd, nog niet voor die van de arbeidskrachtten.
Dat komt nog wel.
Totzolang moeten vooral gezagsdragers de vigerende regels blijven implementeren of het afstappen- of een sanctie krijgen.

Die vigerende regels moeten natuurlijk, als ze tegen de rechten van de mens zijn , veranderd worden. Maar dat zijn ze niet. Tenminste niet in ons land.

Je gaat fors door het lint, door dat te beweren.

De regulering moet sowieso veranderd worden.
Maar Groen! stelt, dat in afwachting de vigerende wetgeving niet meer moet of mag toegepast worden.
Daarmee zit mijn partij dan verkeerd...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be