![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dit impliceert vrijheid van komen en gaan, vrijheid van vestiging (waarom heeft er nooit iemand gereclameerd toen de Belgen massaal Congo gingen bezetten?: wij waren toen de migranten - en zo zijn er vele voorbeelden, denk aan The British Empire, of dichter bij, aan Nederland: dat kon en mocht. Maar omgekeerd mag plots niet: dat is gewoon hypocriet!!!-> nu verbieden wat we eeuwen lang zelf gedaan hebben, kom nou... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1° Men beslist 'ergens' bovenaan in Brussel, en de burgemeester mag het doen, zonder er ook maar enigszins bij betrokken te zijn; 2° Konsekwent zijn met jezelf: is belangrijk in de politiek: zij heeft het recht er zo over te denken (en ze staat zeker niet alleen). Natuurlijk gaat de problematiek veel dieper, maar daar wil niemand over praten: de wereld is van iedereen - als ik mij in Australië wil vestigen kan dat, als iemand van elders zich hier wil vestigen moet dat ook kunnen - we zijn uiteindelijk één wereldgemeenschap van dezelfde mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mondialisering heeft wel al voor de vrij circulatie van kapitaal en goederen gezorgd, nog niet voor die van de arbeidskrachtten. Dat komt nog wel. Totzolang moeten vooral gezagsdragers de vigerende regels blijven implementeren of het afstappen- of een sanctie krijgen. Die vigerende regels moeten natuurlijk, als ze tegen de rechten van de mens zijn , veranderd worden. Maar dat zijn ze niet. Tenminste niet in ons land. Je gaat fors door het lint, door dat te beweren. De regulering moet sowieso veranderd worden. Maar Groen! stelt, dat in afwachting de vigerende wetgeving niet meer moet of mag toegepast worden. Daarmee zit mijn partij dan verkeerd... |
|
![]() |
![]() |