Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2007, 14:07   #201
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ah, het feit dat Dewinter Cyriel Verschaeve (die tot in 1945(!) de zogenaamd naiëve Vlaamse katholiekskes opriep om in dienst van Hitler te gaan) als groot voorbeeld beschouwt, is puur toeval
En wie zijn dan jouw helden wel dat ze totaal geen boter op het hoofd hebben?

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 14:08   #202
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier zie, nog ene om te 'herdenken' op uw zwarte 'wake':

Oud SS'er Heinz Barth (86) overleden

Heinz Barth, een oud-SS'er die tot levenslang was veroordeeld voor zijn aandeel in het uitmoorden, in 1944, van het Franse dorp Oradour-sur-Glane, is kortgeleden op 86-jarige leeftijd overleden. Dat heeft een priester in zijn woonplaats Gransee, ten noorden van Berlijn, dinsdag bekendgemaakt. De priester zei dat Barth kanker had, maar noemde geen precieze tijd of plaats van zijn overlijden.

Barth woonde na de oorlog jaren onder een valse naam in Gransee, waar hij werkte als decorateur en kruidenier. Pas in 1981 werd zijn ware identiteit bekend en in 1983 veroordeelde een rechtbank in Oost-Berlijn hem tot levenslang voor de moord op 642 inwoners van Oradour-sur-Glane. Slechts tien dorpelingen ontkwamen aan het bloedbad, de zwaarste misdaad van de nazi's in bezet Frankrijk. Op het proces bleek dat Barth in 1942 ook als vrijwilliger had deelgenomen aan de executie van 92 Tsjechische burgers.

In 1997 werd Barth, die in de oorlog een been kwijtraakte en onder andere diabetes en hoge bloeddruk had, om gezondheidsredenen vrijgelaten. De priester zei dat hij sindsdien een teruggetrokken leven had geleid in Gransee.
Heinz Barth, gekend om zijn inzet Voor Vlaanderen dus...
Althans volgens Drosophila...
Zeer diepgaande redeneringen bij onze Drosophila... als het ware godelijk ondoorgrondelijk.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.

Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 15 augustus 2007 om 14:09.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 17:05   #203
E
Schepen

Standaard

Probeer gewoon in te gaan op de vraag kameraad. het ging over cyriel verschaeve hierboven...

Ga je dit jaar trouwens weer een plakkaat neerzetten van staf de clerq? Of kies je voor Tony van Dijck dit jaar? Die leeft nog, hij kan jullie misschien gewoon in real life toespreken

E is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 17:36   #204
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ah, het feit dat Dewinter Cyriel Verschaeve (die tot in 1945(!) de zogenaamd naiëve Vlaamse katholiekskes opriep om in dienst van Hitler te gaan) als groot voorbeeld beschouwt, is puur toeval

a) Ik ben niet Filip DEWINTER
b) Filip DEWINTER heeft bij mijn weten, afgezien als bezoeker, geen enkele band met de Ijzerwake
c) Ik begrijp eigenlijk de vraag niet. Als ik het goed lees is alles aan de Ijzerwake verwerpelijk want een zekere Filip DEWINTER die er geen uitstaans mee heeft is een bewonderaar van Cyril VERSCHAEVE?

Ik kan geen zinnig antwoord geven op onzinnige vragen.
Diep ademhalen, tot (in jou geval) 100 tellen (ik denk dat je met 10 niet toekomt) en dan diep nadenken en nog eens proberen...

Je reacties halen niet eens het niveau van politiek of ideologie. Het gaat overduidelijk om uitingen van haat en onverdraagzaamheid dus..
ik geef het op om met jou te discussiëren.

Misschien dat ik het nog eens opneem nadat je het schuim van je lippen hebt geveegd en de nodige kalmeermiddelen nam...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 15 augustus 2007, 17:40   #205
E
Schepen

Standaard

Het wordt dus Tony van Dijck

Oud 15 augustus 2007, 17:52   #206
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E Bekijk bericht
Het wordt dus Tony van Dijck
Waar je zo amteuristisch naar zit te vissen is een reactie van mij over VERSCHAEVE om op te kunnen reageren vermoed ik, zo in de trant van;"zie jewel, het zijn allemaal NAZI's!".

Wel, als ik je daarmee kan plezieren.
Op de Ijzerwake worden allen die voor Vlaanderen het leven lieten, zich er in het groot of het klein voor inzetten herdacht en geeerd.

Het is een Wake, dat wil zeggen dat het zich voor een belangrijk deel op de overledenen richt...
Maar niet alleen overledenen worden herdacht, bij een vorige gelegenheid wisselden daar een weerstander en een Oostfronter eretekens uit, misschien kan je beter daar een voorbeeld aan nemen...
Ook verenigt de Ijzerwake zoveel mogelijk mensen die Vlaanderen in het hart dragen.
Bij mijn weten zijn dat voor het overgrote deel mensen die de onafhankelijkheid van Vlaanderen als deel van hun visie hebben.

Kortom, welke strekking dan ook die Vlaanderen in het hart draagt of welke persoon dan ook die dat doet is daar welkom en wordt gerespecteerd.

Bij mijn weten had Verschaeve een betere toekomst voor Vlaanderen in gedachten.
Hij heeft daar hard voor geijverd.
En als dusdanig denk ik dat Verschaeve zeker geëerd en herdacht mag worden op de Ijzerwake.

Veel duidelijker kan ik het niet stellen.
Wil je meer weten over mijn standpunten lees dan mijn topic en reageer daar... op een gepaste wijze.
Oud 15 augustus 2007, 17:59   #207
E
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
... op een gepaste wijze.
ik vind het wel fijn zelf mijn wijze van reageren te kiezen En over Verschaeve: ik zeg niet dat jullie allemaal nazi's zijn, ik vind het wel een beetje naïef en wereldvreemd om 'iedereen' die ooit de flamingantische slogans heeft gehanteerd of voor vlaamse onafhaneklijkheid heeft geijverd op gelijke hoogte te plaatsen (en met dezelfde eerbewijzen te omringen).

Ik geloof dat Verschaeve een oplichter en een bandiet is geweest, die Vlaanderen alleen maar onheil (en verknechting door een totalitaire macht) heeft gebracht. Ik vind het niet erg slim om daar ff abstractie van te maken, alleen maar omdat hij nu eenmaal óók vlaamse slogans hanteerde.

M.a.w.: dat een beweging zijn voorbije 'helden' wil eren, daar kan ik niets op tegen hebben. Maar dat ze daarbij geen enkel onderscheid maakt tussen, ik zeg maar wat, Staf de Clerq en Frans van der Elst, is zowel voor De Clerq als voor Van der Elst nogal beledigend

Oud 15 augustus 2007, 18:07   #208
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E Bekijk bericht
ik vind het wel fijn zelf mijn wijze van reageren te kiezen En over Verschaeve: ik zeg niet dat jullie allemaal nazi's zijn, ik vind het wel een beetje naïef en wereldvreemd om 'iedereen' die ooit de flamingantische slogans heeft gehanteerd of voor vlaamse onafhaneklijkheid heeft geijverd op gelijke hoogte te plaatsen (en met dezelfde eerbewijzen te omringen).

Ik geloof dat Verschaeve een oplichter en een bandiet is geweest, die Vlaanderen alleen maar onheil (en verknechting door een totalitaire macht) heeft gebracht. Ik vind het niet erg slim om daar ff abstractie van te maken, alleen maar omdat hij nu eenmaal óók vlaamse slogans hanteerde.

M.a.w.: dat een beweging zijn voorbije 'helden' wil eren, daar kan ik niets op tegen hebben. Maar dat ze daarbij geen enkel onderscheid maakt tussen, ik zeg maar wat, Staf de Clerq en Frans van der Elst, is zowel voor De Clerq als voor Van der Elst nogal beledigend

Dat, mijn waarde, is het soort denken dat de Vlaamse beweging en bij uitbreiding Vlaanderen verdeelt en verlamt. Dat soort elitair denken (enkel ik mag bepalen welke Vlamingen ok zijn en welke niet) leidt bijvoorbeeld tot cordons sanitaire die maar één categorie mensen kunnen bevoordelen... niet Vlamingen.
Wanneer, zoals ik hierboven al aangaf, Oostfronters en Weerstanders elkaar de hand kunnen reiken om samen aan Vlaanderen te kunnen werken, hoe zielig is jou gepruttel over één van de velen die op de Ijzerwake geëerd worden dan niet?

Ik vindt jou standpunt bekrompen en beledigend... voor alle Vlamingen die vandaag over die zaken heen elkaar proberen te vinden en te gaan voor Vlaanderen... Samen...
Oud 15 augustus 2007, 18:16   #209
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Voor mij is de IJzerwake nog steeds het hoogtepunt van het politieke jaar, maar ik heb toch één opmerking, indien bevestigd, een negatief punt.

Op de webstek van Vlaamse Jongeren Westland staat dat zij als nochtans Vlaams nationale beweging voor meerdere jaren niet toegelaten zijn geweest ? Ik hoop dat hiervoor een goede reden is, anders vind ik dat absoluut niet kunnen. Alle Vlaamse nationalisten moeten welkom zijn op de IJzerwake.

http://nieuw-solidarisme.blogspot.co...nd-vlaams.html

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 15 augustus 2007 om 18:18.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 18:25   #210
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Voor mij is de IJzerwake nog steeds het hoogtepunt van het politieke jaar, maar ik heb toch één opmerking, indien bevestigd, een negatief punt.

Op de webstek van Vlaamse Jongeren Westland staat dat zij als nochtans Vlaams nationale beweging voor meerdere jaren niet toegelaten zijn geweest ? Ik hoop dat hiervoor een goede reden is, anders vind ik dat absoluut niet kunnen. Alle Vlaamse nationalisten moeten welkom zijn op de IJzerwake.

Waarom stel je die vraag dan niet aan het Ijzerwakecommittee?
Oud 15 augustus 2007, 18:32   #211
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik ben daar net eens gaan kijken. Nogal haatdragen tegnover het VB en uitgaand van het standpunt dat de Ijzerwake een zuiver VB-gebeuren is.

Beetje bekrompen naar mijn zin.

Ik herinner mij wel dat er in het verleden mensen de toegang werd geweigerd die partij of politieke kentekens droegen of op hun T-hemdjes hadden aangebracht. Misschien ging het daar om.
Ik ben op elke Ijzerwake al geweest en heb eigenlijk nooit kunnen vaststellen dat iemand voor andere redenen dan dat de toegang ontzegd werd.
Met uitzondering van de twee BUBbers die perse een mis moesten onteren...

Maar vraag het eens na, ik ben benieuwd.
Oud 15 augustus 2007, 18:34   #212
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Ik ben daar net eens gaan kijken. Nogal haatdragen tegnover het VB en uitgaand van het standpunt dat de Ijzerwake een zuiver VB-gebeuren is.

Ik herinner mij wel dat er in het verleden mensen de toegang werd geweigerd die partij of politieke kentekens droegen of op hun T-hemdjes hadden aangebracht. Misschien ging het daar om.
Ik ben op elke Ijzerwake al geweest en heb eigenlijk nooit kunnen vaststellen dat iemand voor andere redenen dan dat de toegang ontzegd werd.
Met uitzondering van de twee BUBbers die perse een mis moesten onteren...

Maar vraag het eens na, ik ben benieuwd.
Volgens mij mag de organisatie Groen Rechts ook niet op de Yzerwake komen. Allez toch zeker niet met vlaggen en in naam van de organisatie zelf.

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 18:55   #213
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Volgens mij mag de organisatie Groen Rechts ook niet op de Yzerwake komen. Allez toch zeker niet met vlaggen en in naam van de organisatie zelf.
Als dat jullie enige troost biedt, het Vlaams Belang mag daar ook niet komen met partijvlaggen en aanverwante...
Niemand mag dat trouwens.
Oud 15 augustus 2007, 19:10   #214
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als dat jullie enige troost biedt, het Vlaams Belang mag daar ook niet komen met partijvlaggen en aanverwante...
Niemand mag dat trouwens.
Ik zie op de site van de Yzerwake bij het verslag van de Yzerwake 2006 toch vlaggen van VNJ, VVB, NSV, Voorpost, Sint Maartensfonds enz. en bij mijn weten is Groen Rechts geen partij maar een beweging.

Oud 15 augustus 2007, 19:47   #215
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

VJW benadert wat mij betreft op inhoudelijk vlak heel dicht mijn nationaal solidaristisch gedachtegoed, maar ik vind het ook jammer dan die beweging het nodig vind om andere Vlaams nationale bewegingen en partijen te bashen, in plaats van samen te werken zeker rond belangrijke thema's als Vlaamse onafhankelijkheid en tegen de multiculturele samenleving. Blijkbaar een Vlaamse ziekte , kijk ook maar eens in het verleden. Blijkbaar is de term Godsvrede waartoe vorig jaar is opgeroepen niet aangekomen.

Trouwens hopelijk kunnen we daar zondag ook mensen verwachten van V-SB, het zou een mooi signaal geven.

Ik ga mij persoonlijk niet moeien met de zaak tussen het IJzerwake-comité en de VJW, als gewone werkmens is dat niet mijn taak, ik vroeg het mij alleen maar af en betreur dat niet alle Vlaams nationale bewegingen aanwezig zullen zijn. Dat is alles. Misschien dat ik zondag wel eens zal navraag doen aan een aantal mensen persoonlijk, hoe de vork aan de steel zit .

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 15 augustus 2007 om 19:50.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 20:43   #216
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Ik zie op de site van de Yzerwake bij het verslag van de Yzerwake 2006 toch vlaggen van VNJ, VVB, NSV, Voorpost, Sint Maartensfonds enz. en bij mijn weten is Groen Rechts geen partij maar een beweging.
Naast VNJ zou ik daar ook graag scouts en allerhande andere jeugdbewegingen vertegenwoordigd zien. Ook al gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar het VNJ, nog maar eens alle Vlamingen welkom.

Wat die andere vernigingen betreft, voor mij hoe meer hoe liever...

Wat betreft Groen Rechts, op zijn minst een deel van die organisatie heeft/had de bedoeling om als politieke partij op te komen.
En als dusdanig denk ik niet dat men hen met kentekens op de Wake kan toelaten en 'geslaagde' politieke partijen niet. Gebrek aan succes was nog nooit reden om beloond te worden...

Moesten zij ooit meer succes hebben... uiteraard geen bezwaar om ook samen met die mensen voor een vrij Vlaanderen te ijveren.
Zien zij af van politieke aspiraties en vormen een 'beweging' zoals bvb het VVB verandert dat de zaak.
Maar waarom een zoveelste splinstergroep? Groene ideeën zijn er in nagenoeg elke partij te vinden. Rechts biedt een groot spectrum.
Ik zou als beweging kiezen om een richtinggevend onderdeel van de VVB te worden en vertegenwoordigers te zetten binnen een grotere partij.
Dat vermindert de verzwakking door al te veel kleine partijtjes te vormen en geeft volgens mij op lange duur meer garantie voor succes.

Laten we samenwerken waar het kan en elkaar niet bestrijden waar dat niet nodig is...
Oud 15 augustus 2007, 20:57   #217
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
VJW benadert wat mij betreft op inhoudelijk vlak heel dicht mijn nationaal solidaristisch gedachtegoed, maar ik vind het ook jammer dan die beweging het nodig vind om andere Vlaams nationale bewegingen en partijen te bashen, in plaats van samen te werken zeker rond belangrijke thema's als Vlaamse onafhankelijkheid en tegen de multiculturele samenleving. Blijkbaar een Vlaamse ziekte , kijk ook maar eens in het verleden. Blijkbaar is de term Godsvrede waartoe vorig jaar is opgeroepen niet aangekomen.

Trouwens hopelijk kunnen we daar zondag ook mensen verwachten van V-SB, het zou een mooi signaal geven.

Ik ga mij persoonlijk niet moeien met de zaak tussen het IJzerwake-comité en de VJW, als gewone werkmens is dat niet mijn taak, ik vroeg het mij alleen maar af en betreur dat niet alle Vlaams nationale bewegingen aanwezig zullen zijn. Dat is alles. Misschien dat ik zondag wel eens zal navraag doen aan een aantal mensen persoonlijk, hoe de vork aan de steel zit .
Onze vaandels/vlaggen zijn pas af tegen de Yzerbedevaart, maar nu lees ik hier dat partijvlaggen verboden zijn op de wake, ik ga alleszins eens polsen of er mensen van V-SB, Meervoud of SFL afkomen ,normaal gezien is dat zo en we kunnen als vaandel het Meervoudvaandel gebruiken.

Oud 15 augustus 2007, 20:58   #218
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

De Fronters waren democraten, ik vraag me dan ook af waarom de IJzerwake op hen beroept.
Oud 15 augustus 2007, 20:59   #219
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Naast VNJ zou ik daar ook graag scouts en allerhande andere jeugdbewegingen vertegenwoordigd zien. Ook al gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar het VNJ, nog maar eens alle Vlamingen welkom.

Wat die andere vernigingen betreft, voor mij hoe meer hoe liever...

Wat betreft Groen Rechts, op zijn minst een deel van die organisatie heeft/had de bedoeling om als politieke partij op te komen.
En als dusdanig denk ik niet dat men hen met kentekens op de Wake kan toelaten en 'geslaagde' politieke partijen niet. Gebrek aan succes was nog nooit reden om beloond te worden...

Moesten zij ooit meer succes hebben... uiteraard geen bezwaar om ook samen met die mensen voor een vrij Vlaanderen te ijveren.
Zien zij af van politieke aspiraties en vormen een 'beweging' zoals bvb het VVB verandert dat de zaak.
Maar waarom een zoveelste splinstergroep? Groene ideeën zijn er in nagenoeg elke partij te vinden. Rechts biedt een groot spectrum.
Ik zou als beweging kiezen om een richtinggevend onderdeel van de VVB te worden en vertegenwoordigers te zetten binnen een grotere partij.
Dat vermindert de verzwakking door al te veel kleine partijtjes te vormen en geeft volgens mij op lange duur meer garantie voor succes.

Laten we samenwerken waar het kan en elkaar niet bestrijden waar dat niet nodig is...
Als je het zo bekijkt geef ik u volmondig gelijk!!!

Oud 15 augustus 2007, 21:08   #220
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Vlamingen,
Voor de zesde maal roept de vzw IJzerwake alle Vlamingen, voor wie het testament van de Fronters nog niets aan betekenis verloren heeft, op om samen te komen te Steenstrate, nabij het monument van de gebroeders van Raemdonck.

Wie komt?
Meer info en busregeling: http://www.ijzerwake.org/
En ik die dacht dat de Ijzertoren een monument voor de 'VREDE' en 'NOOIT MEER OORLOG' was-> en dat dit UNIVERSEEL IS (zie Darfur, Irak en al de verdomde rest). Wanneer gaat Vlaanderen eens volwassen worden en een open, tolerante wereldnatie worden?
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be