Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2007, 23:19   #201
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Een staat is wél een huis. Mét regels en gewoontes.
Waarin iedereen zich dient te houden aan afspraken en wetten.
Waarin iedereen een functie dient te vervullen.
Misschien even een verhaal over huis en staat.
In onze goedgelovigheid namen wij een hele tijd terug een persoon op in ons huis, om haar toe te laten op haar gemak gewoon te worden aan Canada, om dat gemakkelijker de stap te maken.

Na drie maanden profiteren, hebben wij haar verteld, dat het niet verder meer kon en dat ze het huis uitmoest. (voor de goede orde: dat was inclusief een opzegperiode).

Dus ja: je kan een huis vergelijken met de staat.
Die islamieten, die weigeren zich aan te passen, moeten hun opzeg krijgen en terug naar af.
Zo simpel is het voor mij.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 23:23   #202
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik zie geen reden waarom onze beschaving met 3000 jaar achteruit moet gezet worden.
Uw 'vrije' maatschappij zou wel eens sneller kunnen ophouden dan u denkt.
En ach, daar gaan we weer. Het ideale woordje van de linkies. 'fascist'.
Klinkt toch (pseudo) intellectueel, niet ?
Dit heeft echter niets met fascisme te maken maar met de bescherming van onze identiteit.
Voor mijn part mogen ze hun religie en honger naar macht in hun eigen land gaan beleven maar niet in onze cultuur, die door jaren hard werk is opgebouwd.
Het staat u vrij om uw eigen bezittingen en cultuur weg te schenken.
De angst voor een confrontatie is blijkbaar sterk genoeg.
Het is inderdaad de door de eeuwen heen verworven vrijheid van mening en vrijheid van keuzes, die ons nu de doek omdoet, maar vooral omdat we het verschil niet meer (wensen te) maken tussen het uitoefenen van deze vrijheid EN DE VERDEDIGING van deze vrijheid.

Zoals het verbieden van de betoging maar al te veel duidelijk maakt, wordt onze vrijheid stukje bij beetje ingepalmd en gekortwiekt.

Hoog tijd voor ZELFVERDEDIGING.

Zoals ik al een aantal keren stelde: de gewelddadige, discriminerende en moordende ideologie islam, vermomd als godsdienst is een zeer ernstige bedreiging voor onze Westerse waarden en vrijheden en moet zo snel mogelijk worden verwijderd, zonder geweld als het kan maar met geweld als het moet.
Oud 22 augustus 2007, 23:23   #203
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Helemaal akkoord ! Ik word aan het loket veel liever geholpen door een keurig Nederlands sprekende Moslima dan door een boerse blanke die me in het dialect te woord staat . En of iemand in een of andere god of allah wil geloven interesseert mij verder geen bal ! Daar heb ik ook geen zaken mee , daar heb ik mij ook niet mee te moeien .
en als het een boerse moslima is, die u in Vlamo-rabisch dialekt te woord staat, wat zegt ge dan? Want als het zo verder gaat, zou het zo wel kunnen aflopen, binnen een paar jaartjes...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 23:27   #204
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dus over de nazi's: quand l'histoire se répète, laisser faire? Anders zijn we fascistisch bezig? Waar leg je dan de grens? Wanneer begin je een totalitaire ideologie in z'n bewegingsvrijheid te beperken?
Eens er doden vallen?
Eens er ergens een homo van een dak wordt gegooid? Een jood door het hoofd wordt geschoten?
En hoever ga je dan gaan? Meteen helemaal oprollen zoals met het nazisme indertijd?
Is het dan werkelijk niet beter, zoals blijkbaar wereldwijd gebeurt, zelfs in de islamitische wereld, aangezien gesluierde vrouwen nergens aan de bak komen, om een grens te trekken die niet mag overschreden worden? Draag thuis wat je wil, maar niet op je werk?
Hoeveel doden moeten er nog vallen?
  • de filmmaker in Nederland
  • de meisjes in Frankrijk, verkracht EN verbrand
Hoeveel islam vriendelijke vonnissen moeten er nog uitgesproken worden?
  • Duitsland, waar een rechter het goedvindt dat een moslim man zijn vrouw slaat.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 22 augustus 2007, 23:32   #205
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Wij hoeven helemaal niet neutraal te zijn.Het is perfekt verstaanbaar dat wij tégen hoofddoeken en andere uitheemse zever zijn, en voor onze eigen tradities, gebruiken en al dan niet religieuze symbolen. Die vrouwen zouden al meer dan kontent moeten zijn dat ze een job aan de stad krijgen, braaf danku zeggen, hun brutale bek toehouden, en het anders afbollen, hun ontslag geven, en zich elders laten stenigen.

Zeg dat tegen diegenen aan de macht die het neutraliteitsprincipe gebruikten om hoofddoeken te verbieden, niet tegen deze moslima's.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 23:36   #206
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al een aantal keren stelde: de gewelddadige, discriminerende en moordende ideologie islam, vermomd als godsdienst is een zeer ernstige bedreiging voor onze Westerse waarden en vrijheden en moet zo snel mogelijk worden verwijderd, zonder geweld als het kan maar met geweld als het moet.
Vind u ook dat we het fascisme, communisme, Christendom en alles wat eventueel niet in jouw kraam past als ideologie moeten verbannen met geweld?

Of is dat exclusies voor de islam?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 23:38   #207
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Voelt uwedele zich dan beter dan een Vlaams boertje?
Ge moet oppassen dat ge niet discriminerend overkomt nietwaar!
Het leidmotief van diegenen die zich beter voelen dan anderen is net het neerzien op (in hun ogen boerkes en gepeupel) omdat ze zich ver verheven voelen boven de gewone mens.
En zo iemand komt ons de les lezen???
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is en zolang die mensen de wet niet overtreden kunt Uw ABN spreken zoveel ge wilt,maar kunt ge niet beletten dat men u in het dialect antwoord,zolang het op een verstaanbare en vriendelijke manier gebeurt.
Ik voel mij absoluut niks beter dan een ander ! Maar : als ik in Parijs de weg vraag , antwoordt men mij in 't Frans . Als ik de weg vraag in Aken , antwoordt men mij in 't Duits en als ik de weg vraag in een Engelse stad dan antwoordt men in 't Engels . In Breda antwoordt men in 't Nederlands . Ben ik dan discriminerend als ik me afvraag waarom dat hier niet gebeurt ? Of verplicht u mij om elk dialect te kunnen begrijpen ? Ik zing zoals ik gebekt ben en daar heb ik in het buitenland nog nooit problemen mee gehad !
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 23:45   #208
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
We hebben onze Roots en onze tradities. Moslims mogen er gerust van meegenieten voor mijn part maar ze mogen ons niet opleggen wat we moeten laten en niet mogen doen. Wij zouden dat in hun land ook niet doen. Als wij een kerstboom willen plaatsen staat het hun vrij er blij om te zijn of niet maar we plaatsen hem en als we paaseieren willen uitdelen is dat onze zaak (ze kunnen het altijd weigeren weliswaar).

Het doet me allemaal een beetje denken aan de opkomende Dolle Mina's van de jaren zeventig. Die zijn uiteindelijk ook uitgestorven.
Dat is een pak gematigder en braver dan ikzelf het zou verwoorden , maar u hebt volkomen gelijk ! Allemaal een beetje geven en nemen en de scherpste kantjes er vanaf vijlen , met zoveel mogelijk mensen met elkaar praten en mekaar beter leren kennen en begrijpen .
Oud 22 augustus 2007, 23:59   #209
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Laten we vooral niet vergeten dat het de Linkse kerk was (en nog steeds is) die België uitverkocht heeft aan de integratie-onwillige "verrijkers".
De eerste goedkope Noord-Afrikaanse werkslaven zijn naar hier gehaald in de periode van Expo '58. Vragende partij waren KMO's en ondernemingen uit vooral arbeidsintensieve sectoren. Hun drijfveer was hebzucht en de onwil om een leefbaar loon aan inlandse werkzoekenden te betalen.
Vandaag is er terzake niets veranderd. Tijdens de huidige regeringsonderhandelingen eiste de VLD de vrije instroom van goedkope (lees: uitbuitbare) mensen uit Polen, Oekraïne, Roemenië, Moldavië...Vragende partij is uiteraard opnieuw hun achterban van KMO's, zelfstandigen en andere fraudeurs/oplichters.
Dat die werknemers na verloop van tijd doorhebben dat ze met hun loontje niet rondkomen en opslag vragen is een voorspelbaar gegeven. Dat ze dan prompt worden ontslagen en als vuilnis bij de sociale zekerheid worden gedumpt is eigen aan de door hebzucht gedreven liberale/vrije markt-"economie".
Dat sociale organisaties en vakbonden die mensen op hun rechten wijzen en steun verlenen is niet meer dan humaan en rechtvaardig in een land dat zich graag een "modelstaat" noemt.
Stop toch 's met die fantasieën van "Linkse kerk" en diens meer te verspreiden. De waarheid heeft haar rechten.

Laatst gewijzigd door Daphne : 23 augustus 2007 om 00:03.
Daphne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 00:09   #210
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
en als het een boerse moslima is, die u in Vlamo-rabisch dialekt te woord staat, wat zegt ge dan? Want als het zo verder gaat, zou het zo wel kunnen aflopen, binnen een paar jaartjes...
Ik kan alleen maar zéker zijn van datgene wat ik ooit zelf heb meegemaakt . De kans dat er mij , binnen een paar jaartjes , een boerse Moslima aanspreekt in Vlamo-rabisch is niet zo heel groot hoor ! De Moslima's die hier geboren zijn spreken beter Nederlands dan vele autochtone Vlamingen . En daar zijn die jonge vrouwen - terecht - trots op .
Oud 23 augustus 2007, 00:40   #211
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan alleen maar zéker zijn van datgene wat ik ooit zelf heb meegemaakt . De kans dat er mij , binnen een paar jaartjes , een boerse Moslima aanspreekt in Vlamo-rabisch is niet zo heel groot hoor ! De Moslima's die hier geboren zijn spreken beter Nederlands dan vele autochtone Vlamingen . En daar zijn die jonge vrouwen - terecht - trots op .
Verder als Euro-rabische achterbuurt-taaltjes komen de meesten anders niet.Hoeveel van die "jonge moslima's" kent gij eigenlijk persoonlijk?Eén? Twee? Géén één?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 01:06   #212
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Verder als Euro-rabische achterbuurt-taaltjes komen de meesten anders niet.Hoeveel van die "jonge moslima's" kent gij eigenlijk persoonlijk?Eén? Twee? Géén één?
Even ter verduidelijking : het gaat hem over een zestal jonge Moslim-vrouwen van Turkse afkomst . Ik weet weinig of niks af van vrouwen met Arabische of Noord-Afrikaanse roots , ik had duidelijker moeten zijn . De oudere vrouwen spreken inderdaad slechts hun eigen dialect , zelfs nauwelijks " algemeen beschaafd Turks " en bijna geen Nederlands . En dat is fout , natuurlijk . Laat daarover geen misverstand bestaan .
Oud 23 augustus 2007, 06:41   #213
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Ergens heb je gelijk ! Maar als je hun vraagt welke nationaliteit ze hebben, antwoorden ze toch altijd "Turk" of "Marokkaan" ook al hebben ze de Belgische nationaliteit. Deze laatste hebben ze enkel uit eigen belang.
Waarop is jouw uitspraak gebaseerd? Heb je dat al zo vaak aan hen gevraagd en hebben ze je dan hun identiteitskaart laten zien? Alleen al op dit forum heb ik er al genoeg zien verklaren dat 'ze' evengoed belg zijn zoals jij en ik.
Of zoals mijn man zegt: als ik mijn Belgische pas heb, zien jullie me dan als Belg? Mijn eerlijk antwoord: nee, zelfs ik niet. En jij?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 06:53   #214
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Ik had jouw reactie wel verwacht?
How log can YOU go?

Jouw zin:
(die ik dan wel moet goedvinden?)
Weet je Laya, respekt moet je verdienen.

En tussen haakjes: niet zo min dat mijn vrouw MIJN bezit is, ben ik haar bezit.
Herman, je zit hier uit je nek te lullen door te verkondigen dat moslima's niet mogen studeren en ze hun 'koopwaar' moeten verbergen omdat ze enkel met hun man sex mogen hebben, daarbovenop vraag je of mijn man me intussen al heeft geslagen.

Mijn antwoord is dan nog 'braaf' gebleven als je't mij vraagt.

Als jouw vrouw sex mag hebben met wie ze wil omdat ze niet jouw bezit is en zij vind dat goed is dat tof voor haar, als mijn man zo'n uitspraak zou doen is mijn huwelijk, op sterven na, dood.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 07:04   #215
fransV
Gouverneur

Standaard kruis

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Zeg dat tegen diegenen aan de macht die het neutraliteitsprincipe gebruikten om hoofddoeken te verbieden, niet tegen deze moslima's.
Juist .Diezelfde correcten verboden de kruistekens op openbare plaatsen.
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 07:07   #216
fransV
Gouverneur

Standaard

och arme de uitstalramen van onze bakkers als de onverdraagzamheid toeslaat.
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 07:09   #217
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Gaat wel pijnlijk worden wanneer ze paaseieren gaan verbieden of komt er een of andere uitzondering?

Mokka, noir toegelaten en wit verboden of hoe iets anders, de chirurchen ( of plaatselijke halal-slagers zullen veel werk krijgen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 07:28   #218
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Doe toch niet zo belachelijk.

Kerstbomen en paaseieren hebben niks met de christelijke kerk te maken.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 08:45   #219
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Even ter verduidelijking : het gaat hem over een zestal jonge Moslim-vrouwen van Turkse afkomst . Ik weet weinig of niks af van vrouwen met Arabische of Noord-Afrikaanse roots , ik had duidelijker moeten zijn . De oudere vrouwen spreken inderdaad slechts hun eigen dialect , zelfs nauwelijks " algemeen beschaafd Turks " en bijna geen Nederlands . En dat is fout , natuurlijk . Laat daarover geen misverstand bestaan .

Da's grappig, daar in Turkije het openbaar dragen van een "islamitische" hoofddoek verboden is. Een verbod gegeven door de verlicht dictator en weldoener Kemal Attaturk.

Oftewel, wat deze "jonge"dames in "het land der voorvaderen" niet mogen zeggen of eisen, moet hier maar gebeuren.
Oud 23 augustus 2007, 09:49   #220
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verleden jaar was ik nog eens in Turkije. Ik heb ginder welgeteld DRIE hoofddoeken zien rondlopen, waarvan ééntje een marokkaans koppel uit Belgie (uiteraard niet aan het zwembad, ze bleven heelder dagen in de lobby zitten).

Het vliegtuig waar ik mee terugvloog zat PROPPENSVOL met hoofddoeken. Je zou bijna denken dat niet Turkije, maar wel België het land is waar hoofddoeken standaard gedragen worden.

Leer er maar mee leven, want ertegen protesteren is dus Verboten.
Ey simpele geest, jij ging natuurlijk naar een hotel, toeristische plek. De Turken die van Belgie naar hun thuisland gaan, gaan naar familie en ja de kans is 100% dat hun familie niet in een hotel leeft.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be