Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2007, 13:25   #201
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Van mij mag je inderdaad zo rondlopen als je daar de drang toevoelt hoor. Ik ben eens benieuwd of je het ook durft en hoe lang je het zou volhouden... En het is je misschien ontgaan maar er lopen nu al mensen rond met hakenkruisen. Vorige week nog was er zo een neonazi bijeenkomst in ons land. Misschien voel je je daar wel thuis?
en welk probleem heb jij daar nu mee? Van jou mag iedereen toch dragen wat men wil dacht ik? Waarom zou de ene het moeten "durven" en de andere het kunnen "eisen"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 14:07   #202
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en welk probleem heb jij daar nu mee? Van jou mag iedereen toch dragen wat men wil dacht ik? Waarom zou de ene het moeten "durven" en de andere het kunnen "eisen"?
Waar haal je die zwans toch altijd, u vergelijkt een symbool van religie met een symbool van een dictatuur.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 14:27   #203
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zoals ik al zei: iedereen mag van mij dragen wat hij wil. En de reden dat je in het geval van het hakenkruis het moet durven, kan je vast en zeker wel zelf achterhalen.

Jammer genoeg is het al zover dat het dragen van een hoofddoek ook al moed begint te vereisen. Gewoon omdat een bende extremisten er een interpretatie aan geeft die het voor de dragers van die hoofddoek helemaal niet heeft. Zoals ik al zei: je bevindt je wat dat betreft in het gezelschap van een stelletje moslimfundamentalisten. Ik zou me als ik jou was daarover ernstig zorgen maken.

Laatst gewijzigd door Edina : 7 november 2007 om 14:27.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 15:27   #204
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zoals ik al zei: iedereen mag van mij dragen wat hij wil. En de reden dat je in het geval van het hakenkruis het moet durven, kan je vast en zeker wel zelf achterhalen.

Jammer genoeg is het al zover dat het dragen van een hoofddoek ook al moed begint te vereisen. Gewoon omdat een bende extremisten er een interpretatie aan geeft die het voor de dragers van die hoofddoek helemaal niet heeft. Zoals ik al zei: je bevindt je wat dat betreft in het gezelschap van een stelletje moslimfundamentalisten. Ik zou me als ik jou was daarover ernstig zorgen maken.
Ik zou me eerder zorgen maken over jouw geestelijke gezondheid. Als Circe tot de fundamentalisten gerekend moet worden, dan moet jij zeker tot het clubje van de moslimterroristen gerekend worden. Daarmee valt helemaal niet te redenenen.

Twintig jaar geleden liepen er hier vrijwel geen hoofddoeken rond .
Sinds 9/11 hebben ze plots hun geloof herwonnen en voelen ze met hopen de noodzaak om hun islamitische identiteit of geloof of hoe je het ook noemen wil op extremistische manier aan de buitenwereld te tonen : door provocatief hoofddoekgedrag. Hun manier om hun frustraties te uiten. Frustraties die ze uiteindelijk te wijten hebben aan het blijven vastklampen aan hun achterlijke reigie en cultuur.

Ofwel doen ze om te provoceren, ofwel doen ze het om aan de seuterigheidsverplichting van hun echtgenoot te voldoen.

Je maakt jezelf overigens weeral zeer belachelijk Edina door te ontkennen dat moslima's de hoofddoek dragen uit opgelegde zedelijkheidsoverwegingen.
Trek uw oogkleppen eens af en doe uw oordoppen uit en lees de interviews van uw verpakte vriendinnetjes van de actiegroep BOEH. Die durven te zeggen wat jij op je klassieke bescheten manier tracht te ontkennen.
Tja ,als "progressieve" meeheulen met de conservatiefste godsdienst aller tijden, het geeft Edina toch een zeker schaamtegevoel : anders zou ze zich niet geroepen voelen 'andere redenenen 'aan te voeren ...die ze uiteindelijk niet eens kan toelichten.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 09:04   #205
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Het kan hoor, maar is dat niet slechts een vooroordeel? Ik dacht toch ergens gelezen te hebben dat de meeste moslimmannen (in het westen?) juist een hoge opleiding en integratie als een van de voornaamste factoren opgaven voor hun partnerkeuze.
Nog even wil ik terugkomen op de partnerkeuze van allochtonen. Ik las het volgende:
Citaat:
Ik zou het haast vergeten. De afgelopen twee weken verscheen er een aantal verhalen in de NRC over hoog opgeleide Marokkaanse en Turkse vrouwen. Ze vertelden over hun geloof, hun carrière en hoe moeilijk het was om een acceptabele echtgenoot uit hun gemeenschap te vinden. Het kwam erop neer dat de mannen te conservatief of te dom waren om hun intelligentie te kunnen waarderen. Het bestaan van deze dames, en er zijn er veel meer, bewijst dat het goed gaat met de integratie.
Vrouwen maken bij uitstek gebruik van de mogelijkheden die ze krijgen om uit hun benauwende omgeving te treden. Dat ze daarbij allerlei problemen ontmoeten zou ons en hen niet moeten verbazen. Maar wat ze doen, de stap van een arbeidersklasse met buitenlandse achtergrond naar een universitaire opleiding, in één generatie, geeft aan dat onze verzorgingsstaat, ons beschermende systeem, wel degelijk de mogelijkheden biedt om jezelf te verbeteren.
In debatten die ik de laatste tijd over de al of niet negatieve invloed van onze verzorgingsstaat heb gevoerd, neig ik steeds meer naar een enerzijds/anderzijds positie, ten gunste van de verzorgingsstaat. Jazeker, we nemen stimulansen weg voor mensen en ja, ze kunnen zich terugtrekken met een uitkering in hun beschermde omgeving - overigens precies wat niet etnische uitkeringstrekkers ook doen. Anderzijds zie ik dat ons systeem van uitgebreide voorzieningen zorgt dat mensen niet verzinken in ontmoedigende en ongezonde armoede, zoals de eerste generaties immigranten in de VS overkwam. En dat meiden zomaar naar de universiteit kunnen, zonder op financiële barrières te stuiten.
Bron: http://www.amerika.nl/html/politiek/dagboek.htm
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 09:19   #206
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Iran wil 'islamitische auto's' maken

Iran is van plan 'islamitische auto's' te gaan produceren.

Turkije en Maleisië

Voor het project gaat het land samenwerken met bedrijven in Turkije en autofabrikant Proton uit Maleisië.
Mekka-kompas

In de auto moeten voorzieningen speciaal voor moslims komen, zoals een kompas dat in de richting van Mekka wijst, en opbergvakken voor de Koran en hoofddoekjes.
Export

De auto wordt geproduceerd voor de export naar alle landen ter wereld, aldus Proton. Het bedrijf wil nieuwe markten veroveren, nu het in thuismarkt Maleisië marktaandeel verliest.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 11 november 2007 om 09:21.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 09:36   #207
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Iran wil 'islamitische auto's' maken

Iran is van plan 'islamitische auto's' te gaan produceren.

Turkije en Maleisië

Voor het project gaat het land samenwerken met bedrijven in Turkije en autofabrikant Proton uit Maleisië.
Mekka-kompas

In de auto moeten voorzieningen speciaal voor moslims komen, zoals een kompas dat in de richting van Mekka wijst, en opbergvakken voor de Koran en hoofddoekjes.
Export

De auto wordt geproduceerd voor de export naar alle landen ter wereld, aldus Proton. Het bedrijf wil nieuwe markten veroveren, nu het in thuismarkt Maleisië marktaandeel verliest.

Als het niet waar is, is het goed gevonden.
Oud 11 november 2007, 12:29   #208
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Waar haal je die zwans toch altijd, u vergelijkt een symbool van religie met een symbool van een dictatuur.
Nergens in de Koran staat expliciet dat er hoofdvodden moeten gedragen worden. Het is dus helemaal geen religieus symbool maar wel degelijk een politiek-ideologisch statement om aan te duiden "wij, wij zijn Moslims, anders, beter dan jullie".
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 12:36   #209
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Twintig jaar geleden liepen er hier vrijwel geen hoofddoeken rond .
.
Nu gaat het zelfs meer in de richting van regelrechte burka-dracht. Moet allemaal kunnen voor Edina en haar allahtonen-vrienden...in wat voor een shizoide toestand zijn de progressieven toch terecht gekomen: enerzijds van bewondering in zwijm vallen voor de "moedige en zedige" hoofdvodden, anderzijds naaktkalenders van politiek-correcte BVs toejuichen!
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 14:14   #210
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Laat iedereen toch de kleren dragen die hij of zij zelf wil. Als een moslima een hoofddoek wil dragen dan heb je daar toch geen last van?
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 14:16   #211
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
Laat iedereen toch de kleren dragen die hij of zij zelf wil. Als een moslima een hoofddoek wil dragen dan heb je daar toch geen last van?
Als ik morgen met een Stahlhelm met een groot hakenkruis op naar school ga heeft daar ook niemand last van. Toch zou men dit niet tolereren. (En gelukkig maar...)
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 14:20   #212
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Man man man ... de waanzin die in deze topics staat. Zijn jullie echt bijna allemaal linkse of rechtse extremisten? Gematigde opinies komen blijkbaar niet veel aan bod. En wat je stalen helm met hakenkruis betreft: ik kon het niet laten om te lachen. Enfin, je doet maar ... in Antwerpen zouden er veel in Nazi-uniform door de straten marcheren.
Oud 11 november 2007, 14:23   #213
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man man man ... de waanzin die in deze topics staat. Zijn jullie echt bijna allemaal linkse of rechtse extremisten? Gematigde opinies komen blijkbaar niet veel aan bod. En wat je stalen helm met hakenkruis betreft: ik kon het niet laten om te lachen. Enfin, je doet maar ... in Antwerpen zouden er veel in Nazi-uniform door de straten marcheren.
Als een "onschuldig kledingsstuk" eigenlijk een ideologie vol haat symboliseert moet het toch niet zomaar getolereerd worden. Zeker niet als je het draagt terwijl je als ambtenaar dienst hebt. (Je bent trouwens de moslimextremisten vergeten )

Laatst gewijzigd door Jeronimo : 11 november 2007 om 14:24.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 14:25   #214
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerst zeg je zelf dat iedereen mag dragen wat'em wil amar dan zouden mensen niet mee een nazi kostuum of hakenkruis mogen aanlopen?

Ik kon het niet laten om te lachen.

Laat in antwerpen de burka toe en er zouden er veel in burka door de straten marcheren.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 11 november 2007 om 14:26.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 14:31   #215
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Ben jij nu echt zo dom? Als je mijn post leest zie je dat je voor mijn part in Nazi-uniform met een Hitlersnorretje door Antwerpen mag wandelen. Je bent er gek genoeg voor.
Oud 11 november 2007, 14:34   #216
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben jij nu echt zo dom? Als je mijn post leest zie je dat je voor mijn part in Nazi-uniform met een Hitlersnorretje door Antwerpen mag wandelen. Je bent er gek genoeg voor.
Neen,ik heb uw post wel door.
Je beseft totaal niet dat als we zo'n dingen allemaal toelaten er hier serieuze miserie van zou komen.
Oud 11 november 2007, 14:35   #217
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar op het werk en of dat het nu privé of een openbare instelling is, daar bepaalt de werkgever wat je draagt, stop dan ook met zagen dat je daar een hoofddoek moet dragen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 14:37   #218
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik zou ook graag eens met een minirokje over straat willen lopen,ik val erg graag op hé
Oud 11 november 2007, 14:40   #219
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

@ Alberto:

Dikke zever (behalve voor veiligheidsoverwegingen misschien). Stel dat je werkgever zegt dat je in een rood kostuum met witte bolletjes moet komen werken dan doe jij dat? Of verkleed als smurf? Of als je werkgever zegt dat JIJ - als Vlaming neem ik aan - een hoofddoek moet dragen dan doe jij dat? Echt waar??

Ik vind dat een werkgever een aantal dingen kan eisen zoals omwille van veiligheidsoverwegingen (veiligheidsschoenen, ...) of omwille van een defit voorkomen omdat je image afstraalt op het bedrijf. Ik ben akkoord dat je niet met gaten in je broek kan verkopen in een kledingszaak. Maar een hoofddoek is 'deftige' kledij.

Laatst gewijzigd door Abdelkader : 11 november 2007 om 14:42.
Oud 11 november 2007, 14:43   #220
Marlboro
Banneling

Standaard

Een hoofddoek deftige kledij?Dat stuk vod dat een vorm is van verzet?
Hoort niet thuis hier,punt.
Ik wil niet bediend worden achter vb een loket die een hoofddoek draagt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be