Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: "Hebben we het recht om ons belg zijn te behouden binnen vlaanderen ?"
Ja 22 39,29%
Neen 34 60,71%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2007, 11:02   #201
de kat
Partijlid

de kat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Vreemd, he?
Ja, dat vind ik vreemd. Dat doet de nette Marokaanse burger onrecht aan. Ook zij verdienen respect.
Ik vind het jammer dat men te vaak generaliseerd.
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 12:31   #202
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Ja, dat vind ik vreemd. Dat doet de nette Marokaanse burger onrecht aan. Ook zij verdienen respect.
Ik vind het jammer dat men te vaak generaliseerd.
Er was niemand die zegt dat Marokanen criminelen zijn. Natuurlijk, als iemand in de gevangenis gaat zien naar de aantallen daar kan het wel zijn dat men die gevolgtrekking maakt.

Maar dat is natuurlijk niet waar.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 12:38   #203
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Er was niemand die zegt dat Marokanen criminelen zijn. Natuurlijk, als iemand in de gevangenis gaat zien naar de aantallen daar kan het wel zijn dat men die gevolgtrekking maakt.

En verglijk eens het gemiddelde loon van de vaders van mensen in de gevangenis en buiten de gevangenis.
Zijn armen dan genetisch voorbestemd tot criminalitieit?

Natuurlijk niet, net zo min als allochtonen.

Het gaat hem over de kansen (of het gebrek daaraan) en het milieu waarin die kansen al dan niet worden aangeboden.
Niet over nationaliteit/kleur.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 13:51   #204
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
En verglijk eens het gemiddelde loon van de vaders van mensen in de gevangenis en buiten de gevangenis.
Zijn armen dan genetisch voorbestemd tot criminalitieit?

Natuurlijk niet, net zo min als allochtonen.

Het gaat hem over de kansen (of het gebrek daaraan) en het milieu waarin die kansen al dan niet worden aangeboden.
Niet over nationaliteit/kleur.
Ik begrijp niet goed wat het loon van mijn vader tedoen heeft met het feit of ik al dan niet crimineel word. Of die nu 500 euro of 2500 euro verdiend, wat maakt dat verschil? Nu, ik heb de mens al 30 jaar niet meer gezien, maar feit blijft toch dat ik crimineel werd lang voor ik wist wat vader verdiende.

Is het misschien zo als vader weinig verdiend dat de kinderen dan brood stelen enzo crimineel worden? Dat zou nog te begrijpen zijn dan, mensen zouden dat niet veroordelen. Toch zitten de meesten in de gevangenis voor drugsfeiten, niet voor brood stelen.

Verschaeve
Oud 1 oktober 2007, 13:55   #205
Rinus Flamingodio
Vreemdeling

Rinus Flamingodio's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet goed wat het loon van mijn vader tedoen heeft met het feit of ik al dan niet crimineel word. Of die nu 500 euro of 2500 euro verdiend, wat maakt dat verschil? Nu, ik heb de mens al 30 jaar niet meer gezien, maar feit blijft toch dat ik crimineel werd lang voor ik wist wat vader verdiende.

Is het misschien zo als vader weinig verdiend dat de kinderen dan brood stelen enzo crimineel worden? Dat zou nog te begrijpen zijn dan, mensen zouden dat niet veroordelen. Toch zitten de meesten in de gevangenis voor drugsfeiten, niet voor brood stelen.
Komaan HAMC dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Als je ouders weinig verdienen, heb je weinig kans op deftig onderwijs en kom ja al sneller in het 'straatmilieu' terecht, terwijl de ouders eerder bezig zijn met het geld verdienen dan met de opvoeding. Als je dan een aantal basiswaarden en normen niet meekrijgt van thuis, ben je snel mee in de crimialiteit. Nee?
Rinus Flamingodio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 14:06   #206
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Akkoord, maar de meesten die in de criminaliteit stappen zijn vooral zij die uit de 'veel maand over op het eind van het geld'- situatie willen raken, maar het niet zien zitten om de rest van hun leven hard te moeten werken. Drugs zijn dan ook easy money in vergelijking met ne shift draaien bij DHL op brucargo...

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 14:07   #207
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rinus Flamingodio Bekijk bericht
Komaan HAMC dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Als je ouders weinig verdienen, heb je weinig kans op deftig onderwijs en kom ja al sneller in het 'straatmilieu' terecht, terwijl de ouders eerder bezig zijn met het geld verdienen dan met de opvoeding. Als je dan een aantal basiswaarden en normen niet meekrijgt van thuis, ben je snel mee in de crimialiteit. Nee?
Sorry, verkeerde quote bij mijn vorige post
nog niet goed wakker .

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 14:08   #208
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Als morgen belgie splitst ,hoe zal het met de moslims hier gebeuren ?
Als morgen belgie splitst, hebben we het recht om onze "belg" zijn te behouden binnen vlaanderen ?

Er zijn veel vragen die vandaag de kop opsteken en zeker ivm met religieuze en culturele kwesties !!!
geen kapsones krijgen hé ! jij woont in Vlaanderen ... jij bent Vlaming. Wen er maar al aan !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 14:29   #209
ec8or
Vreemdeling

ec8or's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ Bekijk bericht
Het antwoord is verrassend simpel: Als belgie niet meer bestaat, hoe kun je dan nog belg zijn?

idd, dat dacht ik ook. en nog een leuke side note, al die nieuwe 'belgen' die door de snelbelgwet belg zijn geworden zullen dan ineens ook weer geen belg zijn. en ik denk niet dat er een 'snel vlaming' wet zal komen, dus koester jullie andere/echte nationaliteiten maar want voor je het weet ben je het weer ( :gaga )
ec8or is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 15:20   #210
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik denk eerder dat men geboren wordt als krimineel, de omstandigheden van uw jeugd doen alleen maar zijdelings terzake.

Tenslotte, op het gerecht, als de krimineel zegt dat het door zijn slechte jeugd komt, dan wordt hij toch uitgelachen?

Verschaeve
Oud 1 oktober 2007, 15:33   #211
ec8or
Vreemdeling

ec8or's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik dacht net dat door ons sociaal onderwijssysteem quasi iedereen in Vlaanderen/Belgie zowat alle kanalen ter beschikking heeft om datgene te gaan studeren wat hij of zij zelf zou willen studeren. en dat 'inkomen van de ouders' geen direkte factor zou kunnen zijn in de studiekeuze.
ec8or is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 15:38   #212
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af waar een Marokkaanse Belg nu precies fier op is. Op zijn Marokkaanse roots? Zijn Belg-zijn? Of beide? Is zijn Belgische nationaliteit zijn eerste, of voelt hij deze eerder als zijn tweede nationaliteit?

In ieder geval hang ik al over de toiletpot als ik iemand de debiele zinfrase "ik ben er fier op van zus of zo te zijn" hoor poneren.

Iemand die fier is op zijn identiteit leeft een paar eeuwen achter op een normaal mens. Het is bovendien een kenmerk van losers. De meeste fiere mensen lijden aan een minderwaardigheidscomplex, en dus gaan ze maar wat fier worden op hun roots om toch maar iets te hebben om fier op te kunnen zijn. Al de rest is immers zodanig "peut" dat er eigenlijks niks is om fier op te zijn. Tot ze zich natuurlijk hun identiteit herinneren.
Fierheid op identiteit leidt tot catastrofes zoals in Joegoslavië. Dat kunnen fiere mensen echter niet snappen, helaas...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 15:40   #213
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik denk eerder dat men geboren wordt als krimineel, de omstandigheden van uw jeugd doen alleen maar zijdelings terzake.

Tenslotte, op het gerecht, als de krimineel zegt dat het door zijn slechte jeugd komt, dan wordt hij toch uitgelachen?
Als jij het zegt Hamc...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 1 oktober 2007, 15:40   #214
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Hoe kunt ge nu fier zijn op uw origine? Wie fier is op zijn origine, is logischerwijs van mening (a) dat de eigen origine op één of andere manier beter is dan de origine van een ander (indien niet, zou er immers geen reden zijn tot 'fierheid') en (b) dat die betere origine op één of andere manier impliceert dat ge ook zelf als individuele mens beter zijt dan een ander (zoniet zou er, zelfs bij een 'betere' origine, nog steeds geen reden zijn voor individuele fierheid).

In plaats van u vragen te stellen over uw Belg zijn in Vlaanderen, zoudt ge beter die rare fierheid van u eens onder de loupe nemen.
Holla, Jos, dimmen jongen!
Onze vriend spotte met "Ik ben Vlaming, en daar ben ik fier op".
En nu ga je daar op onverbeterlijke manier den draek mee steken!
Plots bekeerd van identiteits-superioriteit ????
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 15:42   #215
ericferemans

Standaard

Citaat:

Pas op, pas op: in onze gevangenissen zitten geen Marokkaanse vrouwen vast voor prostitutie, noch voor dronkenschap op de openbare weg...
Moeten we nu schand spreken van Vlaamse vrouwen: zatte hoeren allemaal???
Oud 1 oktober 2007, 15:43   #216
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Pas op, pas op: in onze gevangenissen zitten geen Marokkaanse vrouwen vast voor prostitutie, noch voor dronkenschap op de openbare weg...

Zitten er eigenlijk wel, en veel voor prostitutie en of drugs/alcohol in het openbaar...
Oud 1 oktober 2007, 15:44   #217
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Holla, Jos, dimmen jongen!
Onze vriend spotte met "Ik ben Vlaming, en daar ben ik fier op".
En nu ga je daar op onverbeterlijke manier den draek mee steken!
Plots bekeerd van identiteits-superioriteit ????
Eric Feremans heeft zopas een nieuw soort mens uitgevonden: De Marokkaan die niet fier is op zijn roots...

Oud 1 oktober 2007, 15:48   #218
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Allé kom. Een aanzienlijk deel van de Franse prostituees die via de Gentsebaan naar ons land afzakken, zijn van Noordafrikaanse afkomst, tot Egyptisch toe...
Dat probleem is toch al langer gekend? Wordt zo'n vrouw ongetrouwd zwanger, kan ze het schudden. Haar familie verstoot haar, als ze haar al niet naar het leven staan, en ze kan gaan leven van de prostitutie, of verrekken.

Ps: Jij weet natuurlijk net zo min als ik of en hoeveel Marokkaanse vrouwen er voor dronkenschap op de openbare weg zitten. Het zullen er misschien verhoudingsgewijs minder zijn (hoeveel mogen er überhaupt autorijden?), maar dat het bestaat, bewijst je partijgenoot Mimount Boussakla toch, nietwaar Eric?

Laatst gewijzigd door Nierika : 1 oktober 2007 om 15:50.
Oud 1 oktober 2007, 15:56   #219
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Zitten er eigenlijk wel, en veel voor prostitutie en of drugs/alcohol in het openbaar...
Eigenlijk doet het er niet toe voor wat ze er zitten. We weten dat er verhoudingsgewijs veel te veel zitten. Dat probeert men dan op allerlei mogelijke manieren te ontkrachten of te minimaliseren, of zoals in Erics geval, probeert men zodanig naast de kwestie te bazelen en uit te weiden, totdat men, terwijl Eric zich al ergens tussen de Westgoten en de Kruistochten bevindt, uiteindelijk vergeet waarover het ging.

Oud 1 oktober 2007, 16:44   #220
ericferemans

Standaard

Neen schat: ik probeerde enkel aan te duiden dat proberen generaliseren fout is en dom. Duizend gevangen criminelen staan net zo min als model voor vrouwen, voor Vlaamse vrouwen, voor Marokkanen. Ze geven een beeld van de criminele wereld, die internationaal is. Er zijn minder Vlamingen dan Noord-afrikanen in de wereld, Belgie is goed gelegen.
Begin nu eens na te denken aub.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be