![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Europees Commissaris
|
![]() Beste Manta, ik vind zulke "ouderwetse" gezinnen fantastisch. Maar geef toe dat het in deze tijd niet meer goed gezien is om meer dan drie kinderen te hebben hé.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel eigenlijk als ik eens rond me kijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote]
Citaat:
't valt meestal nogal op als je ergens komt ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#205 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb je al wel eens aan jullie "ecologische voetafdruk" gedacht?
Zijn jullie niet beschaamd om zoveel grondstoffen te verspillen en afval te produceren? Weten jullie dan niet dat de wereld overbevolkt is? Enfin, je kent dat soort truut wel, neem ik aan. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dat dus echt nooit gemist, als ik hoorde bij vrienden en vriendinnen hoe een gezever het altijd was met één of andere broer/zus...goh nee, blij dat ik alleen ben dan. (het verwend worden is dan bijkomende luxe) Maar ik denk niet, en je kent mij nu toch wel, dat ik problemen heb met sociaal zijn. Dat is iets dat voor een stuk iets dat mee uit je karakter komt. Laatst gewijzigd door Duupje : 4 oktober 2007 om 07:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot 10 tellen en het uitleggen is beter ... ![]()
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Af en toe zal je toch wel heel scherpe grenzen moeten stellen. "Waarom mag ik dat niet?" "Daarom! Omdat ik het zeg!". Tussen 5 en 15 zullen ze permanent proberen om de regels van het huis onderuit te halen. In de regel kan je dan idd uitleggen en overleggen, maar er komt een moment (en sommige kinderen hebben dat sneller nodig dan andere) dat je gewoon moet zeggen: wij (= papa en mama) zijn hier de baas en wij hebben het hier voor het zeggen. Schluss! En toegegeven: ik heb nog nooit een moment meegemaakt, met geen enkel kind, dat het niet zonder tik kon. Er zijn andere drukkingsmiddelen genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn opgroeiende gasten lachen er al mee als ik weer eens op mijn poot speel: "een gezin is geen democratie hé papa". Neen, zeg ik dan, het is een opvoeding tot democratie en dat is iets heel anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwah , commentaar genoeg ...
Ergens op een site van grote gezinnen heb ik er eens een bloemlezing van gelezen .. ![]() Ecologisch valt dat eigenlijk best mee , sommige zaken delen wij met ons zessen waar een alleenstaande dat alleen heeft hé ... ![]()
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit om verschillende reden. 1) De energie die word gebruikt om het huis te verwarmen en verlichten, dient niet voor slechts 1 of 2 personen, maar voor een groot aantal personen. 2) deze mensen hebben minder de behoefte om zich over grote afstanden te verplaatsen om gezelligheid op te zoeken en als ze zich dan verplaatsen, doen ze dat met meerdere in het zelfde voertuig. 3) deze gezinnen kopen alles in grotere verpakkingen en hebben dus minder afval per gekochte goederen en dus ook gemiddeld per persoon. 4) deze gezinnen vermijden beter zinloze aankopen en verspilling en veroorzaken daardoor minder lucht, water en grondvervuilig van de industrie. 5) de kinderen uit deze gezinnen hebben meestal niet een kamer per kind, maar moeten die vaak delen met 2 of soms zelfs met 3, waardoor ze minder bebouwde ruimte per persoon benutten. 6) De wereld en Vlaanderen is idd overbevolkt, maar niet door de blanken, die zijn zelfs aan het verminderen in aantal. Het zijn dus net de kleine gezinnen die het meeste verspillen en de grootste ecologische voetafdruk hebben per persoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik zeg ook al eens "IK,PAPA" beslis dat , maar 'k leg er wel bij uit waarom ...In een groot gezin is het extra belangrijk dat regels bestaan en opgevolgd worden ... Zie da iedereen hier z'n/haar zin zou doen ... ![]() Citaat:
![]()
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 4 oktober 2007 om 07:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#215 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik geef toe dat in de leeftijdsfaze 14-16 al eens een nieuw fenomeen opduikt: dat ze onhandelbaar gaan doen én het echt, eerlijk menen. Daar weet ik niet altijd goed raad mee, en dat kan je niet zomaar oplossen met een dictaat. Je voelt dat het menens is. Ze worden groot hé... Dat wordt dus schipperen, aanpassen en evolueren. Je probeert als papa mee op te schuiven, maar tegelijk toch je educatieve objectieven veilig te stellen. Citaat:
En dat accepteren ze ook als ze weten dat je ook je fouten kan erkennen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik hoef zelfs niet eens meer te herhalen wat ik gezegd had en krijg dan de eerste dagen zelfs geen tegenspraak meer van hen. Zo simpel gaat dat hier. Ik hoef namelijk niet uit te leggen waarom wie wat wel mag en wie wat moet doen en waarom bepaalde zaken niet mogen en de ene sommige dienen wel mag en de andere niet. Ik ben de dictator in mijn huis en wie het daar niet mee eens is, moet maar emigeren naar zijn moeder. Het gekke is wel dat zij zelf van daar naar hier zijn gekomen, juist omdat er hier regels en wetten zijn waar ze zich aan moeten en kunnen houden. En deze niet veranderen om de haverklap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje ![]() Ik ben de dictator in mijn huis en wie het daar niet mee eens is, moet maar emigeren naar zijn moeder. Dat eerste wel ... Maar da tweede dan weer niet ... ![]()
![]() |
#219 |
Europees Commissaris
|
![]() Afgezien daarvan vind ik het wel leuk af en toe eens mee te gaan in hun redeneringen en mee te evolueren naar hun standpunt toe. Het houdt mezelf levendig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan immers de vrede in huis enkel bewaren als er overleg is en iedereen zijn mening gehoord word. De harde hand komt enkel boven als ze problemen veroorzaken, of als er onenigheid blijft bestaan. Want het is toch aan mij om hen de mogelijkheid te geven om hun dromen te kunnen achterna lopen, zonder mij hebben hun dromen geen zin. Ik luister dus enorm veel naar mijn kids en praat dus ook enorm veel met hen, want ze moeten begrijpen dat sommige zaken gewoon niet kunnen omdat de samenleving ze niet toelaat. En dat ze ook wel eens mogen afwassen, of anders uit vuile borden mogen eten. |
|
![]() |
![]() |