Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2020, 09:47   #2201
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht

En dan nóg zoiets vreemds: die meneer De Hief richt mee die bvba op op 29/01/2001, en op 19/03/2001 (nog geen 3 maanden later!) wordt hij al als ontslagen gemeld, zelfs met terugwerkende kracht op 29/01/2001 (dus op dezelfde dag als de oprichting!!!)

Van blitzcarrière gesproken...
Ik zie dat er echt wel nood is aan een degelijke reconstructie van wat er met APM&ed bvba allemaal is gebeurd.
Wat 10 jaar geleden, bij de opstart van deze draad niet geweten was is nu wel bekend en voldoende omschreven.
Ik zal dus wat tijd steken in een nieuwe draad waar ik de vennootschap APM&ed bvba zal doorlichten, volgens mij best vanaf 1999 -
de overgang van autosport op hobby basis naar een vennootschap lijkt me een goede start. Ik zal de zaak dan blijven volgen (nog 10 jaar?)
tot de rechter uitspraak heeft gedaan in de vordering die de belastingdienst tegen de beschuldigden heeft ingesteld. In die correctionele
zaak heb ik me burgerlijke partij gesteld, ik wordt dus op de hoogte gehouden en zal dit dus ook melden.
Oud 31 december 2020, 10:07   #2202
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Psst.... voor je hier nog een draad gaat opstarten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Voor we verder gaan, liever eerst een antwoordje op de vorige posting.
https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=2197

Of voel je nattigheid dat je steeds maar deze vragen ontwijkt ?
Vergeet niet dat hier nogal veel mensen meelezen hé. Die zullen dat ook wel al gemerkt hebben.
Oud 31 december 2020, 10:10   #2203
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
How, how, how! Niet te snel! Om van «renseignée ?* la TVA» ineens over te springen naar «verzonnen door de BTW-controle», dat lijkt mij wel een grote sprong! Bovendien is «renseignée ?* la TVA» niet hetzelfde als bijvoorbeeld «publiée au Moniteur Belge», me dunkt?
Ik snap uw standpunt niet goed.
Wat voor mij vreemd is dat de termen ISO adviseur en IT adviseur verschijnen in de besluiten in onze burgerlijke zaak inkomstenbelasting
naar de rechter toe en dat hij dat ook overneemt in zijn vonnis.
De eerste keer dat die termen worden gebruikt zijn in het kader van subsidie fraude over ISO certificatie in het toen al lopende strafonderzoek
in Mechelen. Het is dus niet te ontkennen dat de fiscus daar hun mosterd hebben gehaald.

Tot op heden is er in geen enkel besluit van de fiscus een reactie te vinden met naar aanleiding van de documenten die door ons uit
dat onderzoek aan het dossier is toegevoegd. Met Voor de fiscus (burgerlijke zaak - inkomstenbelasting) bestaat dit onderzoek niet. (??!!)

Tegelijk is het ook heel merkwaardig dat de fiscus in onze burgerlijke zaak heeft gekozen om al die informatie na de overname
aangaande APM&ed bvba voor ons verborgen te houden. Pas na dwingende mails ( verschillende ministers in CC) kwam wat
info los waar het fiscaal dossier van APM&ed te vinden was. Transparantie en openheid zijn blijkbaar niet de sterkste eigenschappen.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 31 december 2020 om 10:18.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 10:11   #2204
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Psst.... voor je hier nog een draad gaat opstarten.
Heb je niet graag wat duidelijkheid?
Oud 31 december 2020, 10:34   #2205
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Heb je niet graag wat duidelijkheid?
Natuurlijk, daarom dat we nog altijd op een antwoordje van u wachten op de gestelde vragen.
Oud 31 december 2020, 10:37   #2206
Johan Daelemans

Standaard

Ik denk er nu nog even aan, iedereen weet ondertussen toch dat de fiscus in 2010 alle centen van de verkoop van onze gezinswoning heeft komen wegkapen en ons als gezin letterlijk zonder centen op straat heeft gezet? Iedereen weet ondertussen toch dat ze midden 2019 al onze centen hebben moeten terugstorten? Moratoire interesten inbegrepen?
Ja toch hé?
Ik wil vermijden dat sommigen zouden denken dat ik geen reden heb om hier klaarheid te willen scheppen. Naam zuiveren heet dat...
Oud 31 december 2020, 10:40   #2207
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, daarom dat we nog altijd op een antwoordje van u wachten op de gestelde vragen.
Dan zijn we het eens. Misschien niet in de volgorde die jij wenst maar dat kan uiteindelijk geen probleem zijn. De kar voor het paard spannen is nooit een goed idee.

A propos, het gaat wel gaan over autosport en de 'running cost' - je kan je misschien al wat informeren.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 31 december 2020 om 10:42.
Oud 31 december 2020, 10:41   #2208
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik snap uw standpunt niet goed.
Ik neem geen standpunt in, maar stel gewoon een aantal vreemde dingen en inbreuken op de wetgeving vast (waar jij dan weer handig omheen fietst).
Maar als je mij een standpunt uit de nek zou willen wringen, dan vermoed ik - op basis van die vaststellingen - het volgende: met en rond die bvba gebeurden van bij zijn oprichting vreemde zaken (hypersnel verdwijnende zaakvoerders, al of niet verdwenen balansen, al of niet bestaande certificaten bedrijfsbeheer,...) dat ik mij kan inbeelden dat de fiscus er stilaan horendol van werd, en na 6 jaar eens grondig alles gecontroleerd heeft (al of niet rekening houdende met indiciën), wat dan weer geleid heeft tot die grote fiscale aanslag.

En FYI: de BTW Administratie heeft niets te maken met de Handelsrechtbank, dus je (of iemand) kan best andere activiteiten laten registreren hebben bij de ene, ten opzichte van hetgeen in het Staatsblad verschenen was!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 10:54   #2209
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zijn we het eens. Misschien niet in de volgorde die jij wenst maar dat kan uiteindelijk geen probleem zijn. De kar voor het paard spannen is nooit een goed idee.

A propos, het gaat wel gaan over autosport en de 'running cost' - je kan je misschien al wat informeren.
Je bent weer aardig rond de zaak aan het fietsen.
Eerst graag een antwoordje op de vragen, dan pas kunnen we verder praten.
Het is hier geen kleuterklaske hé.
Oud 31 december 2020, 11:09   #2210
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
..dat ik mij kan inbeelden dat de fiscus er stilaan horendol van werd, en na 6 jaar eens grondig alles gecontroleerd heeft (al of niet rekening houdende met indiciën), wat dan weer geleid heeft tot die grote fiscale aanslag.
Ik denk dat je daar niet ver af zit. Alleen je zes jaar zit niet echt mee. Het gaat over 2006 en 2007 waarin men een spectaculaire omzetstijging
vaststelt (als het moet post ik nog even de documenten die dit aantonen). Tijdens 2008 tracht men een gesprek te voeren met de
vennootschap en dat lukt niet echt. Via indiciën en wat onhandige omwegen leidt dat naar een enorme fiscale aanslag.
Eén probleempje ... ... vergeten na te kijken wie verantwoordelijk was tijdens boekjaar 2007 ... oeps .... niets vermoedend gezin de straat op ...

Nu, geen zorgen, laat me eerst uitklaren waar jij mee zit wat de bvba (2001/2005) aangaat, ik heb hier geen probleem mee
en daarna de jaren 2006/ **** . Dankzij inzage in het dossier heb ik kunnen achterhalen hoe de fiscus hier, in eerste instantie, zijn slag heeft weten thuis te halen.

Citaat:
En FYI: de BTW Administratie heeft niets te maken met de Handelsrechtbank, dus je (of iemand) kan best andere activiteiten laten registreren
hebben bij de ene, ten opzichte van hetgeen in het Staatsblad verschenen was!
Dus, weeral hetzelfde liedje ... als het de de BTW-administratie goed uitkomt verzinnen ze gewoon handelsactiviteiten? Goed om weten.
Het kan toch niemand meer verbazen dat het hier allemaal in het honderd loopt....

Soit, je hebt wel mijn nieuwsgierigheid gewekt. Waar houdt de BTW administratie die registratie van handelsactiviteiten bij?
Hoe geraak ik aan afschriften van de die registratie van handelsactiviteiten? Via datums moet ik kunnen terugvinden van wanneer die 'ISO'- normering is aangevraagd toch?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 31 december 2020 om 11:12.
Oud 31 december 2020, 11:11   #2211
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Eerst graag een antwoordje op de vragen, dan pas kunnen we verder praten.
Oud 31 december 2020, 11:30   #2212
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je daar niet ver af zit. Alleen je zes jaar zit niet echt mee. Het gaat over 2006 en 2007 waarin men een spectaculaire omzetstijging
vaststelt
Maar die omzetstijging in die 2 jaar kan gebeurd zijn in de voorafgaande jaren, en pas in die 2 jaar "ontdekt"...

Citaat:
als het de de BTW-administratie goed uitkomt verzinnen ze gewoon handelsactiviteiten?
How, how, how! Alweer iets te snel! Waar haal je die conclusie "verzinnen" vandaan? Iemand (jij? je ex-vennoot? je overnemer? je boekhouder? nog iemand anders?) kan hen dat toch formeel meegedeeld hebben?
Oud 31 december 2020, 13:48   #2213
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raar antwoord....
Oud 31 december 2020, 14:02   #2214
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Komt er ook een letterlijke weergave van de motivatie van het vonnis van de rechtbank van eerste aanleg?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 14:02   #2215
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raar antwoord....
Inderdaad!
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2020, 15:22   #2216
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Dankzij de inmengingen van onze drie musketiers .....

Mooie vergelijking. Dat wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia
De drie musketiers

De drie musketiers (Frans: Les trois mousquetaires) is een roman, geschreven door de Franse schrijver Alexandre Dumas. Het boek werd voor het eerst gepubliceerd in 1844. Daarvoor schreef Dumas voor een Parijse krant regelmatig stukjes van het verhaal.

Dumas liet zich inspireren door bestaande verhalen, grotendeels waargebeurd, die gebundeld waren in een boek dat in de bibliotheek van Marseille stond. Hij heeft het boek daar geleend, mee naar Parijs genomen en nooit meer teruggebracht. In dit boek stonden de heldendaden beschreven van diverse legendarische musketiers uit de zeventiende eeuw.

De roman speelt zich af rond 1627, ten tijde van kardinaal Richelieu en koning Lodewijk XIII. De drie musketiers (een soort van eregarde voor de Franse koning in de 17e eeuw) zijn Aramis, Athos en Porthos. Hoewel ze bekendstaan als de drie musketiers spelen hun avonturen zich af met vier personen. De vierde musketier is waarschijnlijk zelfs de bekendste: D'Artagnan.

Hun beroemde motto was: “Eén voor allen en allen voor één”.

Verhaal

De belangrijkste verhaallijn is het complot van de op macht beluste kardinaal Richelieu die gebruik wil maken van de onervarenheid van de jonge koning Lodewijk XIII. Door de koning en zijn vrouw in diskrediet te brengen hoopt hij de koning tot aftreden te dwingen waarop hij zelf het leger kan aanvoeren om de hugenoten aan te vallen en de oorlog te verklaren aan Engeland.

De kardinaal wordt daarbij geholpen door het hoofd van zijn garde, de graaf van Rochefort. Daarnaast zet hij een spionne en moordenares in, de valse Milady de Winter.

De drie musketiers blijven echter trouw aan de koning. Later sluit de jonge D'Artagnan zich bij hen aan. Via zijn geliefde Constance, de hofdame van de koningin, komt hij achter de snode plannen van de kardinaal. Samen met de drie musketiers probeert hij deze plannen vervolgens te dwarsbomen.
Oud 31 december 2020, 15:27   #2217
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:

Mooie vergelijking. Dat wel.
Citaat:
De drie musketiers blijven echter trouw aan de koning.
Sorry, hoor, maar vanwege deze zin verzet ik me ten stelligste tegen elke vergelijking met deze drie musketiers. De koning kan niet snel genoeg naar zijn buitenverblijf in Frankrijk verbannen worden, en vervangen door een president die heerst over het onafhankelijke Vlaanderen (zijnde de fusie van Oost-, West-, Frans- en Zeeuws-Vlaanderen), met als enige beleidspunt: de maandelijkse terbeschikkingstelling van één bak Leffe per inwoner.
Oud 1 januari 2021, 11:19   #2218
Johan Daelemans

Standaard

Gelukkig nieuwjaar!
Dat 2021 op alle vlakken veel beter wordt. En dat wens ik hier iedereen, zonder enige uitzondering.
Oud 1 januari 2021, 11:21   #2219
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelukkig nieuwjaar!
Dat 2021 op alle vlakken veel beter wordt. En dat wens ik hier iedereen, zonder enige uitzondering.
Van ‘s gelijke!
Oud 1 januari 2021, 11:23   #2220
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig nieuwjaar!
Juist ja... voor u evenveel. En vermits we een nieuw jaar zijn binnengezeild mag deze jeremiade-draad definitief gesloten worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be