![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat 10 jaar geleden, bij de opstart van deze draad niet geweten was is nu wel bekend en voldoende omschreven. Ik zal dus wat tijd steken in een nieuwe draad waar ik de vennootschap APM&ed bvba zal doorlichten, volgens mij best vanaf 1999 - de overgang van autosport op hobby basis naar een vennootschap lijkt me een goede start. Ik zal de zaak dan blijven volgen (nog 10 jaar?) tot de rechter uitspraak heeft gedaan in de vordering die de belastingdienst tegen de beschuldigden heeft ingesteld. In die correctionele zaak heb ik me burgerlijke partij gesteld, ik wordt dus op de hoogte gehouden en zal dit dus ook melden.
![]() |
![]() |
#2202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Psst.... voor je hier nog een draad gaat opstarten.
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2203 | |
|
![]() Citaat:
Wat voor mij vreemd is dat de termen ISO adviseur en IT adviseur verschijnen in de besluiten in onze burgerlijke zaak inkomstenbelasting naar de rechter toe en dat hij dat ook overneemt in zijn vonnis. De eerste keer dat die termen worden gebruikt zijn in het kader van subsidie fraude over ISO certificatie in het toen al lopende strafonderzoek in Mechelen. Het is dus niet te ontkennen dat de fiscus daar hun mosterd hebben gehaald. Tot op heden is er in geen enkel besluit van de fiscus een reactie te vinden met naar aanleiding van de documenten die door ons uit dat onderzoek aan het dossier is toegevoegd. Met Voor de fiscus (burgerlijke zaak - inkomstenbelasting) bestaat dit onderzoek niet. (??!!) Tegelijk is het ook heel merkwaardig dat de fiscus in onze burgerlijke zaak heeft gekozen om al die informatie na de overname aangaande APM&ed bvba voor ons verborgen te houden. Pas na dwingende mails ( verschillende ministers in CC) kwam wat info los waar het fiscaal dossier van APM&ed te vinden was. Transparantie en openheid zijn blijkbaar niet de sterkste eigenschappen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 31 december 2020 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2204 |
|
![]() Heb je niet graag wat duidelijkheid?
![]() |
#2205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, daarom dat we nog altijd op een antwoordje van u wachten op de gestelde vragen.
![]() |
#2206 |
|
![]() Ik denk er nu nog even aan, iedereen weet ondertussen toch dat de fiscus in 2010 alle centen van de verkoop van onze gezinswoning heeft komen wegkapen en ons als gezin letterlijk zonder centen op straat heeft gezet? Iedereen weet ondertussen toch dat ze midden 2019 al onze centen hebben moeten terugstorten? Moratoire interesten inbegrepen?
Ja toch hé? Ik wil vermijden dat sommigen zouden denken dat ik geen reden heb om hier klaarheid te willen scheppen. Naam zuiveren heet dat...
![]() |
#2207 | |
|
![]() Citaat:
A propos, het gaat wel gaan over autosport en de 'running cost' - je kan je misschien al wat informeren.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 31 december 2020 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2208 |
Banneling
|
![]() Ik neem geen standpunt in, maar stel gewoon een aantal vreemde dingen en inbreuken op de wetgeving vast (waar jij dan weer handig omheen fietst).
Maar als je mij een standpunt uit de nek zou willen wringen, dan vermoed ik - op basis van die vaststellingen - het volgende: met en rond die bvba gebeurden van bij zijn oprichting vreemde zaken (hypersnel verdwijnende zaakvoerders, al of niet verdwenen balansen, al of niet bestaande certificaten bedrijfsbeheer,...) dat ik mij kan inbeelden dat de fiscus er stilaan horendol van werd, en na 6 jaar eens grondig alles gecontroleerd heeft (al of niet rekening houdende met indiciën), wat dan weer geleid heeft tot die grote fiscale aanslag. En FYI: de BTW Administratie heeft niets te maken met de Handelsrechtbank, dus je (of iemand) kan best andere activiteiten laten registreren hebben bij de ene, ten opzichte van hetgeen in het Staatsblad verschenen was! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst graag een antwoordje op de vragen, dan pas kunnen we verder praten. Het is hier geen kleuterklaske hé. ![]()
![]() |
![]() |
#2210 | ||
|
![]() Citaat:
vaststelt (als het moet post ik nog even de documenten die dit aantonen). Tijdens 2008 tracht men een gesprek te voeren met de vennootschap en dat lukt niet echt. Via indiciën en wat onhandige omwegen leidt dat naar een enorme fiscale aanslag. Eén probleempje ... ![]() Nu, geen zorgen, laat me eerst uitklaren waar jij mee zit wat de bvba (2001/2005) aangaat, ik heb hier geen probleem mee en daarna de jaren 2006/ **** . Dankzij inzage in het dossier heb ik kunnen achterhalen hoe de fiscus hier, in eerste instantie, zijn slag heeft weten thuis te halen. Citaat:
Het kan toch niemand meer verbazen dat het hier allemaal in het honderd loopt.... Soit, je hebt wel mijn nieuwsgierigheid gewekt. Waar houdt de BTW administratie die registratie van handelsactiviteiten bij? Hoe geraak ik aan afschriften van de die registratie van handelsactiviteiten? Via datums moet ik kunnen terugvinden van wanneer die 'ISO'- normering is aangevraagd toch?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 31 december 2020 om 11:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2211 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
How, how, how! Alweer iets te snel! Waar haal je die conclusie "verzinnen" vandaan? Iemand (jij? je ex-vennoot? je overnemer? je boekhouder? nog iemand anders?) kan hen dat toch formeel meegedeeld hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#2214 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2215 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2216 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mooie vergelijking. Dat wel. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2218 |
|
![]() Gelukkig nieuwjaar!
Dat 2021 op alle vlakken veel beter wordt. En dat wens ik hier iedereen, zonder enige uitzondering. ![]()
![]() |
#2219 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist ja... voor u evenveel. En vermits we een nieuw jaar zijn binnengezeild mag deze jeremiade-draad definitief gesloten worden.