Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen?
Meer 23 21,10%
Minder 86 78,90%
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2014, 10:26   #2201
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Je zou ook kunnen zeggen: "Is het nu echt nodig zo brutaal en schaamteloos iemand te beledigen enkel omdat je van mening verschilt? Kennelijk wel volgens jouw soort."
Lees jij maar eerst eens de zevende propositie van de Tractatus.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 10:31   #2202
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Het is niet omdat Conscience "problemen" heeft met Marokkanen, dat hem dat het recht geeft om een mede-forummer te beledigen die er neutraler en objectiever over oordeelt.
Jouw "goede raad" zou trouwens gerust voor zowat iedereen hier mogen gelden, niet in het minst voor jezelf.

Laatst gewijzigd door Miauw! : 28 mei 2014 om 10:32.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 10:51   #2203
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat Conscience "problemen" heeft met Marokkanen, dat hem dat het recht geeft om een mede-forummer te beledigen die er neutraler en objectiever over oordeelt.
Jouw "goede raad" zou trouwens gerust voor zowat iedereen hier mogen gelden, niet in het minst voor jezelf.
Dat is jouw persoonlijke mening dan, maar het is in ieder geval niet a rato van 88 berichten per dag.
Heb je lang moeten zoeken naar de zevende propositie van de Tractatus ?
Oud 28 mei 2014, 10:54   #2204
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Mijn cursussen liggen op zolder, maar zoiets behoort gelukkig nog tot de parate kennis.
Oud 28 mei 2014, 11:00   #2205
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn cursussen liggen op zolder, maar zoiets behoort gelukkig nog tot de parate kennis.
Wat wil het dan zeggen ?
Of moet je nu eerst nog een half uurtje surfen ?

Laatst gewijzigd door Pericles : 28 mei 2014 om 11:01.
Oud 28 mei 2014, 11:05   #2206
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Marokkanen "an sich" zijn het probleem niet, (de uitwassen van) de islam des te meer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 11:08   #2207
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Marokkanen "an sich" zijn het probleem niet, (de uitwassen van) de islam des te meer.
Dat is een gigantisch probleem. Er zijn er misschien weinig die aanslagen plegen maar er zijn er behoorlijk veel die er heimelijk mee sympathiseren .
Oud 28 mei 2014, 11:27   #2208
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat wil het dan zeggen ?
Of moet je nu eerst nog een half uurtje surfen ?

Wète kik et? Ge zou het toch moeten weten! Wette gaai et? Joa, ik weet et! Waaroem vroagdet dan?
Oud 28 mei 2014, 11:38   #2209
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wète kik et? Ge zou het toch moeten weten! Wette gaai et? Joa, ik weet et! Waaroem vroagdet dan?
Zo altijd reageren op iedereen die hier een scheet laat.
Het moet haast een volledige dagtaak zijn.
Oud 28 mei 2014, 12:27   #2210
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou ook kunnen zeggen: "Is het nu echt nodig zo brutaal en schaamteloos iemand te beledigen enkel omdat je van mening verschilt? Kennelijk wel volgens jouw soort."
Zegt degene die 'n 'thumbsup ' plaatste onder 'n post waar 3 (drie) platte scheldwoorden in stonden.

De hypocrisie ten top.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 12:29   #2211
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Whaaaaahahahahahááaaaaaaa nu maak je 't wel erg bont!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 13:01   #2212
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het gaat om schaamteloze en brutale leugens, niet om een verschil van mening.
Brutale leugens die jij hier - en op andere plaatsen - zit te verdedigen.

Het verbaast me niet dat je niet om mijn bronnen vraagt. Mijn info staat gewoon op het internet.

Je verkiest met modder te gooien, zo ben je.

De rest laat me ijskoud.

Laatst gewijzigd door Conscience : 28 mei 2014 om 13:04.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 13:17   #2213
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Een hoop leugens na mekaar gedebiteerd.

Het gaat niet om 30.000 grensarbeiders, maar zo'n 10.000 in 2012.
Die zijn niet allemaal van Noord-Afrikaanse origine, voor mijn part zijn het er evengoed 10.

Een van de belangrijke redenen is de lagere belasting op het salaris dat deze mensen betalen in Frankrijk. Het zijn de autochtonen die hier gediscrimineerd worden.

Bovendien genieten deze grensarbeiders van het Belgische sociale zekerheidssysteem, maar betalen ze wel de lagere Franse bijdragen. De autochtone bevolking hoest het verschil op.

Erbovenop komt dat de lonen in Belgie hoger zijn dan in Frankrijk.

Dit systeem is aan het uitdoven. De laatste cijfers spreken nu van nog 7.000 man. Die blijven wel genieten van de lagere bijdragen volgens het Franse systeem. De discriminatie blijft volop bestaan.

Is het nu echt nodig zo brutaal en schaamteloos te liegen om je haat tegen de autochtone bevolking op wiens kap je leeft uit te spuwen. Kennelijk wel volgens jouw soort.
Waar jij het uithaalt dat ik op de kap van de autochtone bevolking leef, is me een raadsel.
Ik ben én autochtoon én nog geen dag werkloos geweest, niet dat dat jou verder iets aangaat.
En het zijn er wel degelijk 30.000, waarvan de overgrote meerderheid van Maghrebijnse afkomst.
Dat ze hier geen belastingen betalen en er intussen 30.000 Belgen aan de dop zitten vind ik wel degelijk erg, dat heb ik zelfs in dit topic al meermaals aangegeven.
Maar of die grensarbeiders nu minder belasting betalen of niet, feit blijft dat ze wel degelijk willen werken.
Hoe kun je trouwens van discriminatie spreken als de Vlaamse regering dit systeem zelf enkel in het leven heeft gezet op vraag van het bedrijfsleven, dat gewoonweg geen arbeidskrachten vond in ons land?
Waarom je je geroepen voelt om zo fel te reageren, begrijp ik dan ook niet.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 13:50   #2214
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Moesten ze daar nu eens allemaal zo'n genuanceerde mening op nahouden als jij, dan was er geen probleem.
Nu wordt ieder debat in de kiem gesmoord door puur racistische tendenzen 5binnen een klein deel van de bevolking.
Waardoor, ondanks het feit dat de overgrote meerderheid geen open grenzen wil, en al zeker geen islamitische uitwassen, het overgrote deel van de bevolking beschaamd het hoofd afwendt als er nog maar een begin van een discussie wordt gevoerd en dit al meteen verzand in ordinair racisme door steeds diezelfde xenofobe vuilspuiters.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 29 mei 2014, 11:43   #2215
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Iedere dag steken er 30.000 Noordfransen van Noord-Afrikaanse origine de grens over om hier te komen werken.
Ik had ook liever 30.000 Belgen in hun plaats gezien, maar die willen niet. In de streek waar die Fransen komen werken bestaat het werkschuw volk vooral uit volkseigen elementen.
Dergelijke zaken, die het allemaal wat minder zwart-wit stellen als sommigen hier durven laten uitschijnen, los je niet op met alle vreemdelingen buiten te gooien.
Dan mogen ze de bedrijven in deze contreien sluiten en zitten we met nog meer volkseigen werklozen opgezadeld.
Elk jaar , bedoel je toch? En geen 30.000 maar 50.000 en niet uitsluitend Noord-Afrikanen. Of hoe zit dat nu eigenlijk?

Jij staat achter de economische visie om zoveel mogelijk mensen te verzamelen zodat ze aan een hongerloon werken.

Als het arbeidersstatuut gezond is qua loon en werkomstandigheden, dan vind je wel die 30.000 Vlaamse arbeiders.

Bedrijven zullen zeker mogen sluiten als Vlaanderen een industriezone is geworden (binnen enkele decennia) en ze hun arbeiders van vreemde origine niet meer kunnen huizen. Weg met de natuur, weg met de parken, weg met de landbouw (waarom niet).

En de mechanisering van industrieprocédés gaat door. Wat Vlaanderen nodig heeft is intellect, een uitwisseling van know-how; afstappen van het dagelijks cliché van vijf spoorarbeiders of vijf groenwerkers van de stad waarvan er drie staan te koekeloeren en twee iets aan het doen zijn. En tijd verliezen met te vertalen en het zoeken naar de juiste 'bewoordingen' om de activiteit te laten plaatsvinden.

Hoe minder mensen, hoe beter, is mijn realistische toekomstvisie.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2014, 12:05   #2216
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is een gigantisch probleem. Er zijn er misschien weinig die aanslagen plegen maar er zijn er behoorlijk veel die er heimelijk mee sympathiseren .
Inderdaad, zo is het. De 'brave' moslima van naast de deur is misschien de fanatiekste stenengooier.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 29 mei 2014 om 12:14.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2014, 12:09   #2217
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Vergeet de Turken en Marokkanen niet die in het hele land de wegen open leggen.
Dat zijn allang voor het leeuwendeel geen autochtonen meer.
Hetzelfde verhaal voor slachthuizen, het leeuwendeel islamitische immigranten.

Dat sommigen dat niet zien begrijp ik echt niet, of het moet van niet willen zijn.
Slachten is wel hun ding, hé.

Ernstig nu: als ik een arbeidster was, of een mannelijke slachter (met wat opleiding) dan zou ik naar een andere job zoeken als mijn loon niet 'navenant' is, en de werkomstandigheden worden aangepast aan mensen die van her en der komen en de taal niet kennen, en ik zou ook ergens anders gaan solliciteren als ik tijdens de lunch met allochtone arbeiders zit die een vreemd taaltje spuien.

Hoe zou je zelf zijn? De werkduur moet geen calvarie-element in je leven zijn. Je hoort je er thuis te voelen en voeling te hebben met je collega's.

En als autochtone zou ik het liefst mijn eigen vlees willen kweken en zelf willen slachten.

Maar de landbouwgronden zijn in prijs verdubbeld, dankzij die 50.000 migranten die elk jaar binnenstromen.
Oud 29 mei 2014, 13:02   #2218
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolderik De Zeuvende Bekijk bericht
Den import moe geweun stoppe.

Wa hebbe wi an al die kwiekende zwienen ut Zandbakkistan? Niks!
Boerke-die-post-in-dialect figuren komen hier geregeld (kort..) hun ding doen.
U bent grappig noch origineel.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2014, 21:44   #2219
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Elk jaar , bedoel je toch? En geen 30.000 maar 50.000 en niet uitsluitend Noord-Afrikanen. Of hoe zit dat nu eigenlijk?

Jij staat achter de economische visie om zoveel mogelijk mensen te verzamelen zodat ze aan een hongerloon werken.

Als het arbeidersstatuut gezond is qua loon en werkomstandigheden, dan vind je wel die 30.000 Vlaamse arbeiders.

Bedrijven zullen zeker mogen sluiten als Vlaanderen een industriezone is geworden (binnen enkele decennia) en ze hun arbeiders van vreemde origine niet meer kunnen huizen. Weg met de natuur, weg met de parken, weg met de landbouw (waarom niet).

En de mechanisering van industrieprocédés gaat door. Wat Vlaanderen nodig heeft is intellect, een uitwisseling van know-how; afstappen van het dagelijks cliché van vijf spoorarbeiders of vijf groenwerkers van de stad waarvan er drie staan te koekeloeren en twee iets aan het doen zijn. En tijd verliezen met te vertalen en het zoeken naar de juiste 'bewoordingen' om de activiteit te laten plaatsvinden.

Hoe minder mensen, hoe beter, is mijn realistische toekomstvisie.
Een hongerloon????
Ik weet exact hoeveel ze verdienen, en ik weet ook hoeveel een Vlaming zonder hun statuut zou verdienen.
In beide gevallen is het heel absurd om over een hongerloon te spreken.
Drieduizend euro bruto, waar de autochtoon 1500 euro netto van overhoudt.
De Fransman betaalt 10 procent op zijn brutoloon in Frankrijk zelf.

PS: da's dan nog in de textiel en in slechts twee ploegen.
De barema's liggen hoger in pakweg metaal of chemie, iets lager in voeding.
Diegenen die er de nachtshift bijneemt of in vaste nachtploeg werkt, verdient merkelijk meer.

Laatst gewijzigd door Nierika : 29 mei 2014 om 21:47.
Oud 10 juni 2014, 22:57   #2220
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:

Een hongerloon????
Ik weet exact hoeveel ze verdienen, en ik weet ook hoeveel een Vlaming zonder hun statuut zou verdienen.
In beide gevallen is het heel absurd om over een hongerloon te spreken.
Drieduizend euro bruto, waar de autochtoon 1500 euro netto van overhoudt.
De Fransman betaalt 10 procent op zijn brutoloon in Frankrijk zelf.

PS: da's dan nog in de textiel en in slechts twee ploegen.
De barema's liggen hoger in pakweg metaal of chemie, iets lager in voeding.
Diegenen die er de nachtshift bijneemt of in vaste nachtploeg werkt, verdient merkelijk meer.
Het blijft een hongerloon in de context van 'we voeren alsmaar meer mensen aan zodat de vraag naar werk het aanbod overstijgt.'

Hoe meer mensen zich aanbieden, hoe meer soepel de arbeidsomstandigheden worden en hoe lager de lonen blijven.

Naar andere maatschappij beelden wordt er niet meer gekeken. We zitten meer dan ooit geprangd in de context van de industriële revolutie anno 19de, begin 20ste eeuw.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be