![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen? | |||
Meer |
![]() ![]() ![]() |
23 | 21,10% |
Minder |
![]() ![]() ![]() |
86 | 78,90% |
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2202 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is niet omdat Conscience "problemen" heeft met Marokkanen, dat hem dat het recht geeft om een mede-forummer te beledigen die er neutraler en objectiever over oordeelt.
Jouw "goede raad" zou trouwens gerust voor zowat iedereen hier mogen gelden, niet in het minst voor jezelf. Laatst gewijzigd door Miauw! : 28 mei 2014 om 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Heb je lang moeten zoeken naar de zevende propositie van de Tractatus ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2204 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn cursussen liggen op zolder, maar zoiets behoort gelukkig nog tot de parate kennis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Of moet je nu eerst nog een half uurtje surfen ? Laatst gewijzigd door Pericles : 28 mei 2014 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2208 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hypocrisie ten top.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2212 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Brutale leugens die jij hier - en op andere plaatsen - zit te verdedigen. Het verbaast me niet dat je niet om mijn bronnen vraagt. Mijn info staat gewoon op het internet. Je verkiest met modder te gooien, zo ben je. De rest laat me ijskoud. Laatst gewijzigd door Conscience : 28 mei 2014 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2213 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben én autochtoon én nog geen dag werkloos geweest, niet dat dat jou verder iets aangaat. En het zijn er wel degelijk 30.000, waarvan de overgrote meerderheid van Maghrebijnse afkomst. Dat ze hier geen belastingen betalen en er intussen 30.000 Belgen aan de dop zitten vind ik wel degelijk erg, dat heb ik zelfs in dit topic al meermaals aangegeven. Maar of die grensarbeiders nu minder belasting betalen of niet, feit blijft dat ze wel degelijk willen werken. Hoe kun je trouwens van discriminatie spreken als de Vlaamse regering dit systeem zelf enkel in het leven heeft gezet op vraag van het bedrijfsleven, dat gewoonweg geen arbeidskrachten vond in ons land? Waarom je je geroepen voelt om zo fel te reageren, begrijp ik dan ook niet.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2214 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu wordt ieder debat in de kiem gesmoord door puur racistische tendenzen 5binnen een klein deel van de bevolking. Waardoor, ondanks het feit dat de overgrote meerderheid geen open grenzen wil, en al zeker geen islamitische uitwassen, het overgrote deel van de bevolking beschaamd het hoofd afwendt als er nog maar een begin van een discussie wordt gevoerd en dit al meteen verzand in ordinair racisme door steeds diezelfde xenofobe vuilspuiters.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij staat achter de economische visie om zoveel mogelijk mensen te verzamelen zodat ze aan een hongerloon werken. Als het arbeidersstatuut gezond is qua loon en werkomstandigheden, dan vind je wel die 30.000 Vlaamse arbeiders. Bedrijven zullen zeker mogen sluiten als Vlaanderen een industriezone is geworden (binnen enkele decennia) en ze hun arbeiders van vreemde origine niet meer kunnen huizen. Weg met de natuur, weg met de parken, weg met de landbouw (waarom niet). En de mechanisering van industrieprocédés gaat door. Wat Vlaanderen nodig heeft is intellect, een uitwisseling van know-how; afstappen van het dagelijks cliché van vijf spoorarbeiders of vijf groenwerkers van de stad waarvan er drie staan te koekeloeren en twee iets aan het doen zijn. En tijd verliezen met te vertalen en het zoeken naar de juiste 'bewoordingen' om de activiteit te laten plaatsvinden. Hoe minder mensen, hoe beter, is mijn realistische toekomstvisie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2216 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, zo is het. De 'brave' moslima van naast de deur is misschien de fanatiekste stenengooier.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 29 mei 2014 om 12:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ernstig nu: als ik een arbeidster was, of een mannelijke slachter (met wat opleiding) dan zou ik naar een andere job zoeken als mijn loon niet 'navenant' is, en de werkomstandigheden worden aangepast aan mensen die van her en der komen en de taal niet kennen, en ik zou ook ergens anders gaan solliciteren als ik tijdens de lunch met allochtone arbeiders zit die een vreemd taaltje spuien. Hoe zou je zelf zijn? De werkduur moet geen calvarie-element in je leven zijn. Je hoort je er thuis te voelen en voeling te hebben met je collega's. En als autochtone zou ik het liefst mijn eigen vlees willen kweken en zelf willen slachten. Maar de landbouwgronden zijn in prijs verdubbeld, dankzij die 50.000 migranten die elk jaar binnenstromen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2218 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2219 | |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Citaat:
Ik weet exact hoeveel ze verdienen, en ik weet ook hoeveel een Vlaming zonder hun statuut zou verdienen. In beide gevallen is het heel absurd om over een hongerloon te spreken. Drieduizend euro bruto, waar de autochtoon 1500 euro netto van overhoudt. De Fransman betaalt 10 procent op zijn brutoloon in Frankrijk zelf. PS: da's dan nog in de textiel en in slechts twee ploegen. De barema's liggen hoger in pakweg metaal of chemie, iets lager in voeding. Diegenen die er de nachtshift bijneemt of in vaste nachtploeg werkt, verdient merkelijk meer.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 29 mei 2014 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe meer mensen zich aanbieden, hoe meer soepel de arbeidsomstandigheden worden en hoe lager de lonen blijven. Naar andere maatschappij beelden wordt er niet meer gekeken. We zitten meer dan ooit geprangd in de context van de industriële revolutie anno 19de, begin 20ste eeuw. |
|
![]() |
![]() |