![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U als referentie van de wereld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2222 |
Minister-President
|
![]() Post 1822 om precies te zijn.
![]() |
#2223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit was de oorspronkelijke vraag:
Ik kan daar niet op antwoorden, daar ik niet over de cijfergegevens beschik. Daarnaast is het zo dat wij veel meer mensen over de vloer krijgen die abortus overwegen maar door onze hulp uiteindelijk er niet toe overgaan, dan mensen die al een abortus hebben ondergaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2224 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel wil ik de referenties waarmee JIJ voortdurend schermt eens van anderbij wil bekijken. Ondermeer om te toetsen of ze het anecdotische voorbij gaan en of je beweringen over de 'vele' vrouwen bij Pro Vita de toetssteen van een min of meer ernstig statistisch onderzoek doorstaan. Allé, ik wil kijken of de toetssteen van JOUW werkelijkheid een ernstige toets doorstaat. (Ondertussen heb je al een nietszeggend antwoord gegeven zo van 'ik weet het niet'.) Daarom terug de tweede vraag die voortborduurt op de eerste: Met hoeveel vrouwen die abortus overwegen heeft Pro Vita kontakt? Hoeveel vrouwen is 'heel wat'? Hoeveel procent is dat van de vrouwen die daadwerkelijk abortus doen plus het aantal vrouwen dat overweegt dat te doen? Met andere woorden, wat is de waarde en de representativiteit van het oordeel van Pro Vita, een vereniging waar ik eigenlijk nog nooit van gehoord heb. Ik zie dat de "vele' vrouwen in het niet weten verzinken. Anecdotisch dus. Zonder waarde. Je 'wereldbeeld'.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 4 mei 2012 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn werkelijkheid? Ik denk dat u zich vergist. Pro Vita is een katholieke hulporganisatie voor mensen in nood, een organistatie die zich inzet voor de bescherming van het ongeboren leven. Mensen komen tot ons. Wij dringen ons niet op. De werkelijkheid dient zich dus aan bij ons zoals ze is. Vaak rauw en hard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2227 |
Minister-President
|
![]() Ik schreef 'vage aantallen' en verduidelijkte verder: 'vele' vrouwen.
U blijft een meester in het verdraaien van woorden.
![]() |
#2228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2229 |
Minister-President
|
![]() Wie gelooft deze man nog?
![]() |
#2230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2231 |
Minister-President
|
![]() Beste jongen, ik heb geen zin in debiele spelletjes en u bent op dit ogenblik geen waardige tegenpartij. Zoek het zelf maar uit.
![]() |
#2232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoef niets uit te zoeken. Ik weet immers maar al te goed hoe de werkelijkheid is waarin vrouwen met de druk voor een abortus geconfronteerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal het je zeggen wat ik vermoed: katholieke mensen die schrik hebben voor hun katholieke reputatie dat hun dochter zwanger is geraakt. Een fatsoenlijke sociale bescherming vangt ongehuwde moeders in zekere mate op. Extremist-kaloten willen zo geen bescherming omdat ze geloven dat daaruit een 'gebrek aan preventie' van uitgaat. Als doekje voor het bloeden, zijn er dan naïeve kaloten die zich moeten inzetten om dochters van kaloten, wiens vaders en moeders toch abortus willen om zich de schande (en de problemen van nalatenschap) te besparen ... bla bla ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar haalt u dat vandaan? De meeste vrouwen die we over de vloer krijgen, komen uit niet-religieuze families.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen verdient hulp. Ook die zogenaamde "dochters van kaloten".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je gaat me toch niet vertellen dat je peilt naar de religieuze achtergrond van de familie van het meisje dat zo in nood aan jouw deur klopt ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is heel erg als je abortus wil ondergaan, maar het niet kan. Het is nog vele malen erger als je tegen je wil toch abortus moet ondergaan. Daarom zei ik reeds: fatsoenlijke sociale bescherming .... enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, "sociale bescherming", daar staat Pro Vita al jaren voor. Bescherming voor de zwangere vrouw, bescherming voor het ongeboren leven. Bij ons gaat dat hand in hand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heel constructief. Ik zit in de andere hoek. In die van live-destruction. De mensen eigen verantwoordelijkheid laten houden over hun eigen lichaam. Maar ik wil wel abortus zoveel mogelijk terugschroeven binnen een kortere tijdslimiet. |
|
![]() |
![]() |