![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom dan wel? Waarom zou u uw eigen principe "eigen verantwoordelijkheid over eigen lichaam" willen terugschroeven? Dat lijkt toch in totale tegenspraak met uw basisstelling?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat lijkt toch in totale tegenspraak met jouw basisstelling (tegen abortus)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u stelt dat de vrouw de verantwoordelijkheid heeft over haar lichaam en dus kan beslissen over een mogelijke abortus, op welke theoretische grond kunt u dan besluiten om dat recht in te perken? Het recht waarvan u voorstander bent, is blijkbaar dus geen recht, maar slechts een gedoogtoestand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2244 |
Banneling
|
![]() Maw abortus lijkt me meer een noodzakelijk kwaad dan een vlotte , luchtige en zorgeloze manier van geboorteregeling. Daarvoor is anticonceptie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U schijnt het allerbelangrijkste te vergeten van de christelijke moraal, nl. dat seksuele betrekkingen slechts een plaats kunnen krijgen binnen het huwelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is dat beschikkingsrecht dan toch niet zo absoluut. Op welke theoretische grond echter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2247 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik doe niet aan semiotische of ideologisch-religieuze woordspelletjes waarin iemand retorisch gelijk wil halen. Ik hou me bij de aanpassing van wetgeving. Daar gaat de mars en de draad ook over. In die richting willen jullie waarschijnlijk abortus helemaal weg, ik wil hem een beetje inperken. De inbreuk op de persoonlijke vrijheid (van andersdenkenden) is bij jullie optimaal. Bij mij minimaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2248 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Heel consistent met pro live en pro vita inderdaad. En in mijn ogen ook achterhaald en totaal onverantwoordelijk, om het heel zacht uit te drukken. Of godsdienst als retardatiefactor om het iets onvriendelijker te zeggen. Laatst gewijzigd door smosty : 5 mei 2012 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals: op basis van welke theoretische gronden wilt u het beschikkingsrecht terugdringen? Als u stelt "ik wil het aantal abortussen beperken", dan vraag ik mij af op basis van welke argumentatie die gebeurt. Wat is "abortus" dan voor u? Een ingreep op een hoopje cellen? Waarom die dan in de tijd beperken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2250 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vermeld jullie abortus-vermeerderende ban op anticonceptie, jij begint over sex alleen binnen het huwelijk, en dan nog alleen om kinderen te maken. Allebei katholiekjes-vermeerderende taktieken. ![]() Laatst gewijzigd door smosty : 5 mei 2012 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U wil de wet verstrengen, maar heeft blijkbaar geen argumentatie. Althans, geen die u met ons wil delen. Het antwoord is slechts "ik ga niet in op loze retoriek". Dan vraag ik mij af: sedert wanneer is vragen stellen "loze retoriek"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige raakt uw visie kant noch wal, want ze gaat ervan uit dat ongelovige, niet-religieuze mensen schijnbaar de visie van de Kerk volgen als het over anticonceptie gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2253 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik laat het hierbij want ik heb geen zin in theoretische religieuze politico-filosofische ideologische grondslagendebat en nog minder in semiotische spelletjes. Ik haat het aborteren van bijna levensvatbaar leven, daarom moet de abortuslimiet verlaagd worden. En abortus op zich moet zoveel mogelijk vermeden worden door anticonceptie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Abortus vermijd je door geen abortus te plegen. Leer de juiste remedie met de kwaal te verbinden. U redeneert nu zoals iemand die auto's met grote strobalen wil uitrusten, om het aantal dodelijke slachtoffers onder de zwakke weggebruikers te verminderen. De remedie gaat voorbij aan de kern van de probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2255 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jullie willen gewoon jullie pro-live normen aan de hele maatschappij opdringen. Dat spelletje kennen we van vroeger. Volkomen intolerant. Raakt kant noch wal en komt hier ook nooit meer aan bod. Gelukkig maar. Maar jullie hebben noch steeds hele landen in jullie greep. Deze zaken worden bhier evenwel heden ten dage geregeld per democratische meerderheid. Hoera! Face it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2257 |
Banneling
|
![]() Ik hou het dus hierbij. Bij het toepassen van een relatief zelfbeschikkingsrecht binnen het kader van de abortuswetgeving en het regelen van de omvang daarvan.
Laatst gewijzigd door smosty : 5 mei 2012 om 10:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moet u mij eens uitleggen waarom mensen die morele gebod van de Kerk zouden opvolgen, maar wel voorbijgaan aan een nog veel groter en dwingend gebod van diezelfde Kerk om seksualiteit alleen te beleven binnen het huwelijk. Verklaar mij dat maar eventjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2260 |