![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#22621 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zagen de boel kortstondig kantelen, het kantelpunt stortte vervolgens in, zodat de boel recht naar beneden kwam. De Core was op de plaats van impact zwaar beschadigd , Een x aantal kolommen van het bovenste deel bungelde boven het gat en werden niet meer ondersteund, ze hingen nu op in de vloeren van het bovenste deel. Vervolgens zagen we het naar binnen buigen van de buitenkolommen als gevolg hier van. de branden zorgden voor temperaturen boven die 400 graden, zodat het staal ernstig verzwakte .
![]() |
![]() |
#22622 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn vele theorieën in omloop die simpelweg mutual exclusive zijn. Dus welke?
![]() |
![]() |
#22623 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22624 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Discussies als deze hebben gewoonweg geen eind; niet in het minst omdat de conspiracy-denkers een heel stuk van hun eigenheid en zijn verliezen, als ze niet angstvallig aan die theorie kunnen vasthouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22625 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat jij handig achterwege laat is natuurlijk dat de temperatuur van het staal bepaalt of het verzwakt, niet de temperatuur van de brand. En staal dat een temperatuur bereikt van 500°C in een kantoorbrand is niet normaal. De 250°C ligt echter wel binnen de verwachtingen. Dus in plaatst technische taal te gebruiken die iedereen moet afschrikken kan je misschien beter beginnen met eenvoudige wiskunde uit het 4e leerjaar. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Atari : 7 april 2015 om 23:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22626 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://fire.nist.gov/bfrlpubs/fire05/PDF/f05147.pdf http://www.journalof911studies.com/v...tionFloors.pdf Mag ik u vragen uw bewering in te trekken of ze te onderbouwen. Van waar haal je die 400 graden? Zie mijn eerder bericht. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22627 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22628 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de Conspiracy Theorie Versie die jij gelooft, gaat dit over United 93 of een ander vliegtuig en wat zijn de orders juist? Er zijn natuurlijk een massa mogelijkheden, moeilijk om erop in te gaan als je niet aangeeft welke van de vele mogelijkheden jij geloof, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22629 |
Minister-President
|
![]() Vanwaar komt die Atari nu weer?
Enfin, redelijk erg wel dat er een nieuw lid nodig is om iemand te vinden die eens even een beetje concreet te worden in plaats van algemeenheden in het rond te smijten en mensen te verslijten voor dom ... just because. Gelezen, Gun en DeProf_eet? Atari, voor we in teveel detail treden: wat is er volgens jou dan gebeurd, als het niet de 'officiële' versie is? Er zijn namelijk zodanig veel mekaar vierkant tegensprekende versies en theorieën, dat het moeilijk is om te weten waar je nu eigenlijk moet over discussiëren. Dus: geloof je in CD? Waren er vliegtuigen die binnenvlogen of niet? Waren het de vluchten uit de rapporten of niet? Indien CD, waar zaten de explosieven? enz. Kwestie van te weten waar we mee te doen hebben, en vanuit welk standpunt jij discussieert. Bij de meeste anderen hier heb ik begot geen idee wat ze nu eigenlijk geloven, elke zotte theorie lijkt goed genoeg te zijn. Je 'vergeet' daar natuurlijk wel bij te vermelden dat de onderzochte stukken staal kwamen van posities binnen de torens waarvan de computermodellen van NIST zelf voorspelden dat de temperatuur van het staal er die 250 graden niet zou hebben overschreden. Je zou het rapport pas onbetrouwbaar kunnen gaan noemen als die stalen wél heter dan 250 graden zouden geweest zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22630 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kantelend lichaam te zwak is om zijn vorm te behouden (bij het kantelpunt) dan stopt het lichaam met kantelen. Dit is op video's van de torens gewoon ook te zien. Citaat:
Citaat:
Ik wijs u er op dat er honderden onderzoeken over heel de wereld gedaan zijn naar het instorten van de torens. De conclusies van die onderzoeken komen allemaal op hetzelfde uit. Citaat:
![]() |
![]() |
#22631 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22632 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Atari : 8 april 2015 om 17:32. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22633 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22634 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @Scorpio
Waar staat CD voor ? Nu even concreet, officieel zijn er een twee tot drietal vliegtuigen in de torens gevlogen, daar is iedereen mee eens ? Oke, als het echt zo is dat de torens werkelijk op de dragende buitenmuren gebaseerd was zodat er een minimum aan steunpunten tussen de onderlinge verdiepingen aanwezig was..dus hebben ze wel dwarsliggers gebruikt over de hele lengte van de verdieping met V stalen liggers. negen op de tien kansen hebben ze dat per verdieping gedraaid dus ik ga er van uit dat de eerste verdieping bij voorbeeld noord zuid muren en de volgende verdieping op de west oost muren ? (Het kan toch niet dat alle verdiepingen werkelijk enkel op de noord - zuid of west - oost muren zijn bevestigd ? ofwel, scorpio ?) Op dat punt ga ik wel moeten toegeven dat ik de werkelijke bouwplannen niet ken of ooit gezien heb, dus ik ga gewoon af op wat ik op de beelden gezien heb. Maar het sluit niet uit dat ik wel degelijk wat technische kennis heb, alleen die heb ik grotendeels ook van studeren geleerd en weinig echte architectuur of andere ervaring mee opgedaan. Maar ik heb een ander idee hierover vermits het ontbreken van de echte blauwdrukken van de oorspronkelijke torens, om mij meer informatie te geven over de echte bouwstructuur, stel ik alleen vast dat er voornamelijk gewerkt werd met stalen fundamenten dat zijn meestal H Profielen die horizontaal of verticaal in elkaar geklonken zijn. De verdeling van die profielen zou ik in een vierkant spreiden van buitenkant naar binnenkant in niet al te grote kleinere vierkanten, zodat je binnen die vierkanten nog minimaal negen kleinere vierkanten in terug te vinden zijn, de liftschachten zelf zijn in betonmateriaal gebouwd en die vindt je normaal gezien in de middelste kleine vierkant de centrale kolom van het gebouw...echte binnenmuren vind je echter niet terug op de verdiepingen zelf rondom de eigenlijke centrale kolom bij de overige acht andere vierkanten buiten de centrale middelste vierkant. (Nota, de oppervlakte van de centrale kolom is doorgaans kleiner dan de oppervlakte van de buitenste vierkanten en afhankelijk van de lengte dat 1 lift aan bereik heeft zal dat per zoveel verdiepingen opgedeeld naar meerdere liftschachten zijn dan 1 continue schacht vanaf gelijkvloers tot aan de top) Nu is het zo dat er twijfels herrezen zijn betreft de schade en de daaropvolgende instorting...kan iemand mij de exacte tijd geven vanaf de impact (vliegtuigen die er invlogen, dat per toren) tot de uiteindelijke instorting ? Het is net die tijd dat de hitte nodig heeft door het hiernavolgend uitgelegde proces te veroorzaken. Gezien ikzelf geconfronteerd ben met een simpele logica, die me deed inzien dat de instorting zelf veroorzaakt is door verzwakkende elementen zoals een brand waarvan de warmte over 1 verdieping zo heet was dat het bovenliggende metaal begon uit te zetten (en jawel, heel simpel naar waar gaat deze warmte naartoe..dat moet toch stijgen of niet ?), het is toch algemeen geweten dat metalen bij warmte/hitte uitzet en bij koude/vriezen inkrimpt ? Voorbeeldje, de elektriciteitsdraden van de bovengrondse verbindingen waren altijd zo opgehangen met ietsje meer lengte dan een rechtstreekse vlakke trekspanning toe te passen...als het warm werd konden deze draden vanzelf uitzetten en hangen, maar eens het koud werd bereikte dat automatisch al de trekspanning die tussen twee lantaarnpalen hing en zag je die hoog hangen netjes onder de vlakke trekspanning. De meest plausibele verklaring is dat de V dwars liggende Profielen vanaf de centrale kolommen naar de buitenmuren toe net een vergelijkbare effect heeft als de bovengrondse elektriciteitskabels..immers de trekspanning van de V profielen hield de buitenmuren als de centrale gebetoneerde kolommen in evenwicht als dit zou verzwakken heb je een instorting als gevolg doordat de buitenmuren horizontaal wel konden naar binnen schieten ten opzichte van de centrale kolommen die exact in tegengestelde richting zouden bevestigd zijn in vertikale richting. Nu ja, heb geen verdere studies gedaan in de richting van ingenieur ofzo maar weet wel vanuit mijn eigen studie dat er wetmatigheden zijn waarmee de bouwers echt geen rekening mee hielden met de zwakke plek dat metaal heeft...ieder ingenieur zou dat inmiddels wel moeten weten !! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 8 april 2015 om 21:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22635 | |||
Minister-President
|
![]() Controlled Demolition.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De rest van je bericht gaat uit van deze verkeerde veronderstellingen, en verraadt een door jezelf toegegeven gebrek aan kennis over het gebouw. Lees eerst eens iets over de feiten, en de structuur van het gebouw. Hier is het NIST-rapport over de torens, met uitleg over hoe ze waren gebouwd, en hoe ze instortten, met ook een precieze tijdslijn: http://www.nist.gov/customcf/get_pdf.cfm?pub_id=909017 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22636 | |
Banneling
|
![]() Ik heb er toch sterke twijfels aan of dat gij ooit iets opzoekt op het internet, of dat gij gewoon zo zeker van uw eigen theorieen zijt dat ge dat overbodig acht. Dus dat ge liever onwetend blijft dan uw ongelijk te moeten toegeven.
Nanothermite Explosives at the WTC: Conclusive Evidence Citaat:
Ik vraag me eerlijk hetvolgende af, als ge nu het cursief gedeelte hierboven leest, en al de mensen die aan dat artikel in dat wetenschappelijk tijdschrift hebben deelgenomen "Niels H. Harrit, Jeffrey Farrer, Steven E. Jones, Kevin R. Ryan, Frank M. Legge, Daniel Farnsworth, Gregg Roberts, James R. Gourley, Bradley R. Larsen". Dan zegt gij ws bullshit dat zijn een bende idioten die niet weten wat ze zeggen/schrijven ? Als dat zo is moet ge dan ook niet verschieten dat ik u achterlijk en dom vind. Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 9 april 2015 om 01:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22637 | |
Banneling
|
![]() Misschien dit eens doornemen. Aan het einde enkele argumenten waarom er ws geen vliegtuigen in de WTC torens gevlogen zijn. Heeft met snelheid te maken.
Citaat:
Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 9 april 2015 om 02:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22638 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22639 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() \Als u dat niet snapt , snap ik waarom u al die kletspraat gelooft.
Citaat:
![]() |