Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2012, 07:24   #22741
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Geloof jij in god ? of is dat te veel 'out there' voor je ?

Iedereen kan dat zeggen tegen een persoon die een bepaalde theorie niet gelooft.
pfff brubble proest
nagabhshanam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 07:59   #22742
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nagabhshanam Bekijk bericht
Hier klets je wederom uit je nek. En ja telepathie bestaat (en remote viewing en esp en heling op afstand en psychokines en en en) en nee dat van die miljoen dollar ( ik neem aan dat je dat vieze mannetje Randi bedoelt) hebben we het al uitgebreid over gehad, maar ja als jij niet leest.
Er valt met jou geen discussie te voeren dat is duidelijk.

Je kan het nog zo uitgebreid hebben gehad over iets , dat maakt het nog geen waarheid.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 08:07   #22743
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wel, hij heeft het dus duidelijk niet bestudeerd idd!
Sommige bestuderen al 40 jaar een godsdienst, dus god bestaat ?
Bovendien weet u ook helemaal niets over wat ik wel en niet bestudeerd heb.

Weet je hoe lang ik wakker lig van uw persoonlijke aanvallen hier op het forum ?
Oud 16 augustus 2012, 08:19   #22744
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U geloofd vast en zeker ook heilig in telepathie, of niet ?

Er ligt een miljoen dollar klaar voor de gene die het kan aantonen! al heel lang trouwens

DAt van die Randi prijs is er al 100 keer over gediscusieerd.

Maar heling en telepathie bestaan echt.

Ik heb het trouwens al een keer gezegd aan de sceptici op dit forum. Volg een Reiki cursus, of volg een Reiki behandeling. In de meeste steden kan je dit. Dit is heling door middel van handoplegging, waarbij je meestal redelijk makkelijk de energie kan voelen stromen, en zeker en vast de effecten voelt als je behandeld wordt.

Een behandeling gaat door de 50 euro, en een cursus is 150 euro voor een gans weekend, en dan kan je ook jezelf behandelen.

Neem de gok, betaal 50 euro en verander misschien je wereldbeeld. Maar dat gaan ze niet doen hoor. Ze willen blijven vast zitten in hun wereldje.

De niet stoffielijke energie kan je voelen stromen uit de handen van diegene die de reiki geeft. Als je echt relaxed bent kan je het ook traag voelen pulseren met een bepaalde ritme. De beste manier om overtuigd te raken is het zelf te voelen!

Laatst gewijzigd door exodus : 16 augustus 2012 om 08:20.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 08:22   #22745
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:
Er valt met jou geen discussie te voeren dat is duidelijk.

Je kan het nog zo uitgebreid hebben gehad over iets , dat maakt het nog geen waarheid.
wel het is niet alleen 'er over gehad hebben' hoor, hier ga je weer, net als in andere postings draaien en draaien en draaien?

Randi is overduidelijk een charlatan en een oplichter en zijn miljoen dollar test is van generlei waarde. Zucht. En DAAR atmo, DAAR atmo, DAAR atmo, hebben we het hier eerder uitgebreid overgehad en dat is de reden dat ik dat zeg atmo, want ik ga niet alles herschrijven wat jij niet leest!!!!!
En waar komt rare maffe atmo mee af ? "dat je het beschrijft i maakt het nog geen waarheid'
Dombo! Daar gaat het niet om! LEES HET GEWOON OPNIEUW tot je het begrijpt.

maar nog een keer in het kort

Randi is niet fris en van generlei waarde in een echte discussie

zucht zucht zucht.
Oud 16 augustus 2012, 08:23   #22746
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Citaat:

Ik heb het trouwens al een keer gezegd aan de sceptici op dit forum. Volg een Reiki cursus, of volg een Reiki behandeling. In de meeste steden kan je dit. Dit is heling door middel van handoplegging, waarbij je meestal redelijk makkelijk de energie kan voelen stromen, en zeker en vast de effecten voelt als je behandeld wordt.

Een behandeling gaat door de 50 euro, en een cursus is 150 euro voor een gans weekend, en dan kan je ook jezelf behandelen.

Neem de gok, betaal 50 euro en verander misschien je wereldbeeld. Maar dat gaan ze niet doen hoor. Ze willen blijven vast zitten in hun wereldje.

De niet stoffielijke energie kan je voelen stromen uit de handen van diegene die de reiki geeft. Als je echt relaxed bent kan je het ook traag voelen pulseren met een bepaalde ritme. De beste manier om overtuigd te raken is het zelf te voelen!
juist he he.
Atmo, DAT is wat ik hier bedoel!
Oud 16 augustus 2012, 08:46   #22747
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sjonge jonge jonge. Let op dat je het niet zelf begint te geloven hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 08:59   #22748
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik geloof het, meer nog , ik weet dat het bestaat, omdat ik het zelf voel. Niet alleen de effecten maar ook de stroom van de energie.

Als je het niet gelooft, doe het dan eens zelf. Maar iets zegt me dat je dat niet zult doen. Mensen zijn er soms ergens bang van. Ze denken dat het totaal niet bestaat, maar als er iemand energie in hunzelf zou zenden, ho maar, dan zijn ze er plots niet happig op, alhoewel ze het zelf niet geloven. Twee maten en twee gewichten. Het heeft alles te maken met de angst het wereldbeeld te verliezen. Nochtans een kleine prijs voor een grote revolutie die je zou kunnen maken in de beschouwing van je wereldbeeld.

De Reiki energie komt trouwens niet van de persoon zelf, maar uit het universele energieveld dat ons omringd, de hogere dimensies of hoe je het ook wil noemen. De energie komt binnen via de kruinchakra bovenaan het hoofd, en gaat via de energiekanalen naar de armen, waar het uit de kleinere chakras aan de palmen uitstroomt.

Dit is een universeel helingsmechanisme dat elke mens ingebouwd heeft. Daarom dat mensen, vooral ook moeders voor hun kinderen, automatisch hun handen op een zere plek leggen.

Laatst gewijzigd door exodus : 16 augustus 2012 om 09:02.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 09:02   #22749
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof het, meer nog , ik weet dat het bestaat, omdat ik het zelf voel. Niet alleen de effecten maar ook de stroom van de energie.
Een subjectief gevoel, niets meer dan dat. Je voelt iets omdat je denkt dat je iets voelt. Alles gebeurd in je hoofd.

Moet daar nog inkt of pixels aan verspild worden, aan dat soort oerdomme quatch?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 09:10   #22750
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een subjectief gevoel, niets meer dan dat. Je voelt iets omdat je denkt dat je iets voelt. Alles gebeurd in je hoofd.

Moet daar nog inkt of pixels aan verspild worden, aan dat soort oerdomme quatch?
Dat denk jij. Terwijl je het nog nooit zelf gedaan hebt. Hoe kan je dan weten dat het kwatch is? Enkel omdat je het niet gelooft.

"Condemnation without investigation is the height of ignorance." —Albert Einstein

Je hoeft er zelfs niet van overtuigd te zijn om het te voelen, de energie is immers echt. Niet materieel, maar wel echt.

Waar wacht je op?
Oud 16 augustus 2012, 09:11   #22751
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:

De sceptici gaan het toch niet doen.
Er zijn een paar uitzonderingen.
Ik doe ook bepaalde cursussen en daar komt wel eens een scepticus langs en begint meteen aan het begin honderden vragen te stellen en gelooft er geen snars van. maar als er dan bepaalde oefeningen gedaan worden schrikken ze zich rot en staan ze versteld van hun zelf. Daarom denk ik dat alleen persoonijke ervaringen hun wereldbeeld kunnen bijstellen.

Trouwens, persoonlijk denk ik dat , bij gebrek aan een beter woord noem ik het , activatie van telepathie, levitatie, instant weten (sterke intuitie) out of body, en andere zaken normaal zijn en uiteindelijk weer gewoon een geaccepteerd en normaal onderdeel zullen worden (zoals ze dat ooit waren) . En de tijd waarin we nu zitten zal ongetwijfeld als een zeer vreemde irrationele bizarre tijd gekend worden.

Laatst gewijzigd door nagabhshanam : 16 augustus 2012 om 09:17.
Oud 16 augustus 2012, 09:13   #22752
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat denk

Waar wacht je op?

Angst zit in de weg. Angst dat hun wereldbeeld niet klopt. Angst dat er meer is. Angst voor het onbekende. Angst angts angst.
Oud 16 augustus 2012, 09:15   #22753
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
wat een randdebiele reactie wederom.

Mensen zeggen wel eens dat als Jezus (ik geloof niet in die man, maar goed) opeens hier zou komen en mensen zou beginnen te genezen hij spontaan wederom aan een kruis opgehangen zou worden!

Wat een reacties zeg.

Mischien kunnen deze gasten eens naar een echte goede Braziliaanse wonderdokter! Dan worden ze helemaal hopeloos.!
Oud 16 augustus 2012, 09:20   #22754
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat denk jij. Terwijl je het nog nooit zelf gedaan hebt. Hoe kan je dan weten dat het kwatch is? Enkel omdat je het niet gelooft.

"Condemnation without investigation is the height of ignorance." —Albert Einstein

Je hoeft er zelfs niet van overtuigd te zijn om het te voelen, de energie is immers echt. Niet materieel, maar wel echt.

Waar wacht je op?
Nee, dat weet ik, omdat er geen mechanisme aantoonbaar is waardoor dat zou moeten werken.

Het is dus puur een placebo-effect. Ik vind het bijzonder arrogant van jou dat wat jij in hoofd aanneemt als waar, zomaar extrapoleert als algemene waarheid. Dat is het pad dat leidt tot catastrofes, zoals zo vaak al aangetoond.

Je moet overigens eens echt beginnen nadenken over wat 'echt' voor jou betekent. Als je denkt aan een roze eenhoorn, is die dan echt of niet.
volgens jou wel dus.

Citaat:
A 2008 systematic review of randomised clinical trials assessing the evidence basis of Reiki concluded that efficacy had not been demonstrated for any condition.[4] Nine studies fit the inclusion criteria; a modified Jadad score of methodological quality was used, taking into account the difficulty of blinding practitioners.

Non-randomised studies were excluded, as the potential for intentional or unintentional bias in such studies is large, rendering the results un-interpretable. Overall, the methodological quality of the evidence base was poor as most of the studies suffered from flaws such as small sample size, inadequate study design and poor reporting, with even high-ranking studies failing fully to control for placebo effects."[4]

As trials with such flaws are known to be likely to show exaggerated treatment effects, there is insufficient evidence to indicate that Reiki is effective as sole or adjuvant therapy for any medical condition, or that it has any benefits beyond possible placebo effects.[4][115] Placebo trials of Reiki are complicated by the difficulty of designing a realistic placebo,[116] although subsequent trials with adequate placebo or sham controls have shown no difference between the procedure and the control groups.[4]
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 09:22   #22755
nagabhshanam
Banneling

Standaard

love it!

Citaat:
Verwijder gebruiker van negeerlijstparcifal
Dit bericht is verborgen omdat parcifal op jouw negeerlijst staat.
Oud 16 augustus 2012, 09:30   #22756
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nee, dat weet ik, omdat er geen mechanisme aantoonbaar is waardoor dat zou moeten werken.

Het is dus puur een placebo-effect. Ik vind het bijzonder arrogant van jou dat wat jij in hoofd aanneemt als waar, zomaar extrapoleert als algemene waarheid. Dat is het pad dat leidt tot catastrofes, zoals zo vaak al aangetoond.

Je moet overigens eens echt beginnen nadenken over wat 'echt' voor jou betekent. Als je denkt aan een roze eenhoorn, is die dan echt of niet.
volgens jou wel dus.
Die studie die je quote, gaat over de effecten van Reiki als heling middel, niet of Reiki effectief bestaat.

Er zijn studies die zeggen dat Reiki geen effect heeft, en er zijn er die zeggen dat het wel effect heeft. Voor en tegenstanders kunnen diegene kiezen die ze willen, maar daar gaat het niet om.

Het gaat om het feit dat je het zelf niet onderzoekt. Duizenden mensen, van verschillende afkomst en opleiding, waaronder wetenschappers, zeggen dat ze reiki kunnen voelen. Zijn ze allemaal aan het hallucineren? Onderzoek het zelf eens.

Ik durf stellen dat het een revolutie zal zijn en dat het je aan het denken zal zetten. Maar je kiest ervoor in je eigen wereldje te blijven in je ivoren toren.
Oud 16 augustus 2012, 09:43   #22757
nagabhshanam
Banneling

Standaard

dat argument van 'puur placebo' effect is ook al zo prachtig!

Ze kunnen , denken ze, iets afdoen, als 'placebo effect' , maar ze weten niet eens hoe het placebo effect werkt. Dan kunnen ze zeggen 'suggestie'. Wel, dan is daarmee dus aangetoond dat suggestie een zeer zeer zeer sterk iets is! O ja, wat ze niet kunnen 'verklaren.'
Oud 16 augustus 2012, 10:36   #22758
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rhandi heeft al vele achterlijke oplichters en profiteurs ontmaskert, zoals mensen die claimen met de doden te spreken en natuurlijk mr Geller.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 16 augustus 2012 om 10:37.
Oud 16 augustus 2012, 11:49   #22759
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je het niet gelooft, doe het dan eens zelf. Maar iets zegt me dat je dat niet zult doen. Mensen zijn er soms ergens bang van. Ze denken dat het totaal niet bestaat, maar als er iemand energie in hunzelf zou zenden, ho maar, dan zijn ze er plots niet happig op, alhoewel ze het zelf niet geloven. Twee maten en twee gewichten. Het heeft alles te maken met de angst het wereldbeeld te verliezen. Nochtans een kleine prijs voor een grote revolutie die je zou kunnen maken in de beschouwing van je wereldbeeld.

De Reiki energie komt trouwens niet van de persoon zelf, maar uit het universele energieveld dat ons omringd, de hogere dimensies of hoe je het ook wil noemen. De energie komt binnen via de kruinchakra bovenaan het hoofd, en gaat via de energiekanalen naar de armen, waar het uit de kleinere chakras aan de palmen uitstroomt.

Dit is een universeel helingsmechanisme dat elke mens ingebouwd heeft. Daarom dat mensen, vooral ook moeders voor hun kinderen, automatisch hun handen op een zere plek leggen.
Ik ben er helemaal niet bang voor, waarom zou ik. Ik ga er alleen geen rotte euro aan een bende kwakzalvers verprutsen, dat is alles. Komt er mij morgen een van die mannen zeggen dat hij het de eerste keer gratis doet, met alle plezier. Maar 50 euro omdat 1 of ander zelfverklaarde goeroe zijn handje op mijn hoofd zou leggen. Nee dank u. Ik laat het aan goedgelovige types als u over om in hun levensonderhoud te voorzien.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 16 augustus 2012, 11:51   #22760
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat argument van 'puur placebo' effect is ook al zo prachtig!

Ze kunnen , denken ze, iets afdoen, als 'placebo effect' , maar ze weten niet eens hoe het placebo effect werkt. Dan kunnen ze zeggen 'suggestie'. Wel, dan is daarmee dus aangetoond dat suggestie een zeer zeer zeer sterk iets is! O ja, wat ze niet kunnen 'verklaren.'
Tuurlijk is suggestie een zeer sterk iets. Hoe goedgeloviger en naiever je trouwens bent hoe beter placebos zullen werken. Het zijn dan ook dergelijke zieltjes die eruit gezocht worden door de zelfverklaarde goeroes.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be