![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom verandert de kerk de naam van het kerkelijk huwelijk niet, als ze dat zo belangrijk vindt? Daar hoeft zelfs geen wetgevend werk aan te pas te komen, zoals dat bij een eventuele naamswijziging van het burgerlijk huwelijk wel het geval zou zijn. Als de paus even in zijn pen kruipt en een nieuw encycliekje uitbraakt, is de boel meteen geklonken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2283 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kerk zegent alleen maar een bestaand huwelijk in en dan nog alleen maar op aan vraag van de huwelijkskandidaten. Dat is dan ook de reden dat men eerst voor de staat getrouwd moet zijn vooralleer het kerkelijk cerimonieel kan gedaan worden. Paulus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of bent u, naar uw eigen vergelijking, ook iemand die zijn mening wil opdringen ongeacht de bestaande reglementeringen, zoals de Taliban en niet de kerk doet? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 december 2010 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2286 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je even uit het oog verloren bent op welke wijze de katholieke kerk in deze streken haar intrede maakte. Zegt de term "kerstening" je nog iets? Die methode verschilt helemaal niet van die van de Taliban. Ze is gebaseerd op geweld en bloedvergieten, moord en doodslag, folteringen en plunderingen. Geen al te fraai plaatje, als je 't mij vraagt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Integendeel. De zaken van op afstand bekijken, kan bijzonder heilzaam zijn om ze te leren begrijpen. De studie van de ruimte kan alleen maar bijdragen aan een betere kennis en begrip van de aarde.
![]() |
![]() |
![]() |
#2291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Larie en apekool. Het huwelijk is binnen de katholieke traditie een van de zeven sacramenten. Het bestond als dusdanig al voor het burgerlijk huwelijk en is dus meer dan het louter inzegenen van dat burgerlijk huwelijk. Overigens zijn er nog altijd plaatsen waar er geen onderscheid bestaat tussen het burgerlijk en het kerkelijk huwelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2293 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2294 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid, is daar niks mis mee? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze die ik gecencureerd heb toen ik u quote, conform het forumreglement. Of ga je beweren dat dit een lieftallige benadering van personen was misschien?
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 december 2010 om 16:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maakt dat dan wat uit? Waar de taliban de plak zwaait, kent men ook geen scheiding van kerk en staat.
![]() |
![]() |
![]() |
#2299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In je auto blijven zitten, zal anders ook niet veel uithalen...
![]() |
![]() |
![]() |
#2300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus |
|
![]() |
![]() |