![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#23881 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar tussen die twee is volgens u geen verband, want Ollanders worden immers over heel de wereld gehaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23882 |
Europees Commissaris
|
![]() En hebt ge een verklaring voor dat laatste ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 7 oktober 2012 om 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23883 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23884 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23885 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23886 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar vroeger was unitarisme dat status quo en nu federalisme.... En een Vlaamse patriot zou dus streven naar een status quo ?? IK zou eerder zeggen dat patriotisme (in theorie!) nu net los staat van een politiek ideologisch streven in tegenstelling tot nationalisme. En het in stand willen houden van het status quo is nu nét wel een vorm van politieke ideologie. Patriottisme is een emotie hetgeen beter tot uiting komt in het Nederlandstalige synoniem vaderlandsliefde. Niet oninteressant in dat verband: http://www.doorstroming.net/index.ph...blog&Itemid=12
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 7 oktober 2012 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23887 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als antwoord op Henri's "Belgicisten zijn burgers die van België houden en België willen behouden zoals het nu is." ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23888 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar waarom denkt gij dat 'de wereld' de Nederlanders haat?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23889 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Feitelijk hebben supporters vaak niet eens werkelijk een hekel aan Duitsers, is meer folklore dat bij het voetballen hoort. Zoals we het bij de Duitsers aanpakken zouden we in België ook moeten doen, wie weet werkt het. Duitsers lachen om Duits spotje Rabo dat Hollanders bespot http://reclamewereld.blog.nl/campagn...landers-bespot Fishermen’s friend commercial Gemaakt door een Nederlandse regisseur (Jeroen Mol) voor de Duitse markt http://www.fishermansfriend.com/Default.aspx?page=MEDIA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23890 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23891 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De afkeer in Nederland werd veroorzaakt door een traumatische gebeurtenis(WOII). Mijn moeder kan zich nog herinneren hoe de Duitsers door de straten marcheerden. Maar er zijn geen Belgen meer in leven die 1830 hebben meegemaakt. En toch is de haat voor de 'moffen' in Nederland vrijwel verdwenen. Dat kan men niet zeggen van de ollanderhaat in Belgie. Als we bijvoorbeeld in 1860 zouden leven had ik nog begrip kunnen opbrengen voor de afkeer van de Belgen. Maar in 2012 kan men toch van de Belgen verwachten dat ze een keer normaal gaan doen? In Nederland is toch ook geen spanjolenhaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23892 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23893 |
|
![]() heb je, samen met Spinoza, in België een enquete gehouden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23894 |
Minister-President
|
![]() Was dat maar zo. Veel Nederlanders kennen Vlaanderen alleen van een dagje Gent of Antwerpen. Die zien alleen de goede dingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23895 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23896 | |
|
![]() Citaat:
dus stel het eens voor Spinoza ... want het enige wat jij en Van Poppel altijd doen, is iedereen die in België woont over dezelfde kam scheren! Laatst gewijzigd door Shadowke : 7 oktober 2012 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23897 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://forum.fok.nl/topic/1487562 |
|
![]() |
![]() |