Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juni 2014, 22:19   #221
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, dat heeft in de verste verte nog niet met de zogenaamde "Oranjegekte" te maken.
Da's waar, want ik hoor minder gejuich door de straten wanneer België scoort. Men is er wel in geslaagd om veel mensen de tricolorevlag uit te doen hangen, desondanks.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 22:25   #222
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Vlaams nationalisten zijn veel hypocrieter dan Belgisch-nationalisten. De meeste Belgisch nationalisten pretenderen niet dat iets als 'Belgische volk' een natuurlijke oorsprong zou hebben. Vlaams-nationalisten zweren wel bij het volk, hoewel een bv. Limburger in de verste verste geen affaires had met dat Vlamenvolkje in het Westen voor het grootste deel van de geschiedenis.
Sterker nog, zonder onland België zou er nooit één of ander eenheids- of volksgevoel zijn overheen het gebied dat vandaag de politieke entiteit Vlaanderen is (die niet in de verste verte op het echte Vlaanderen trekt).
Schijnbaar hebt u een wel heel statische visie op de geschiedenis. Schijnbaar moeten we ergens eeuwen teruggaan in de geschiedenis om te kunnen weten wat het "echte" Vlaanderen zou zijn. Naar welke periode wilt u echter teruggaan? De tijd van de Pagus Flandrensis? Of van het Vlaamse graafschap onder de Dampierres of dat onder het Huis van Elzas? Of gaat het dan weer om het Vlaanderen dat deel was van de Oostenrijkse Nederlanden? En op basis van welke criteria wordt dan juist d�*t bepaald moment van de geschiedenis bevroren?

Wat te denken van bijvoorbeeld de stelling dat het huidige Frankrijk "in de verste verte niet op het "echte" Frankrijk trekt? Als ik ook willekeurig kies, ga ik voor de tijd waarin het Rijk der Franken zich rond Doornik situeerde. Het "echte" Frankrijk ligt dus grotendeels in België.

En over de noodzaak van een gedeelde geschiedenis. Wat denkt u van Frankrijk waar allerlei stukken pas laat in de geschiedenis deel werden van het Franse koninkrijk of de republiek? Is Nice was naar uw criteria een Franse stad? Hoe zit dat met de Savoie dan?
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 22:28   #223
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Kom, we zitten hier niet meer in het romantisch nationalisme he.
Niemand heeft het over een oervolk. Het gaat erom dat wat voor de Vlaams-Nationalisten de Vlamingen zou binden even arbitrair is als wat de Belgen bindt.
Inconsequente zever.
Waar zit dan wel de "inconsequentie"? Als niemand het over een "oervolk" heeft en niemand zich nog laat leiden door het romantisch nationalisme van weleer, wat ontwaart u dan wat schijnbaar op uw zenuwen werkt?
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 22:30   #224
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Hier is dat dankzij het onland dat Vlaams-nationalisten beweren te verafschuwen. Hypocrisie. België is het enige dat van 'Vlaanderen' (zoals de grenzen vandaag zijn) een gemeenschap heeft gemaakt.
Niet dankzij, maar desondanks. Als verzet tegen wat België voorstond, heeft zich de Vlaamse emancipatie doorgezet.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 22:32   #225
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ja, ten tijde van het romantisch nationalisme. Dat gelooft de B.U.B. zelfs niet meer vandaag.
Wel, ik moet u teleurstellen. Vele jaren geleden heb ik een wekenlange discussie gevoerd met Hans vdC, toenmalige en ook huidig voorzitter van de BUB, rond dat onderwerp. Hij is weldegelijk de mening toegedaan dat het Belgische volk al vele eeuwen bestond voor 1830.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 22:34   #226
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Het zijn VLaams-nationalisten die in de Vlaamse gemeenschap geloven, ...
Ja.

En?

Die Vlaamse culturele entiteit bestaat nu eenmaal.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 22:37   #227
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waarom zou U Belgische soevereiniteit moeten afwijzen en ik als Limburger de Vlaamse (zeg maar Groot-Antwerpse tegenwoordig) moeten aanvaarden?
Wie spreekt er ergens over "moeten"? Daarnaast zie ik niet in op basis van welke criteri u het fabeltje van system uit het oosten voor waar houdt dat de Vlaamse culturele entiteit zich zou herleiden tot die zogenaamde "Groot-Antwerpse"?
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 22:39   #228
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Dankzij België (die een Vlaamse grens trok) en haar mediastations en ABN-filie die vooral vanuit het centrum van het land en het Noorden kwam.
Net zoals u ook bij andere volkeren bepaalde elementen zult kunnen onderkennen die mee aan de vorming liggen van hun identiteitsbesef.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 22:40   #229
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht

Nu het WK bezig is hangen er ontzettend veel Belgische vlaggen in het straatbeeld. Meer dan ooit denk ik. In vrijwel iedere straat is er wel een vlag te vinden.

Leuk om te zien dat er toch nog een Belgisch gevoel lijkt te bestaan.

Dit moet wel pijn doen voor Vlaams-nationalisten.
Ja dat doet pijn, ik ben echt azijn aan het pissen!
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 22:40   #230
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Maar naar wie of wat verwijs je nu eigenlijk als je zegt dat Vlaams-nationalisten naar een natuurlijke oorsprong verwijzen?
Inderdaad, enige bron voorhanden uit de actuele geschriften van de Vlaamse Beweging of Vlaamsgezinde partijen?
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 22:44   #231
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Hebt u een vlag nodig om te weten wie u bent? Ik alvast niet en ook niet op de Nationale Feestdag. Of denkt u dat al de hele Franse, Duitse, Nederlandse, enz............ bevolking aan het vlaggen is als het hun Nationale Feestdag is?
Waarom hoor ik de belgicisten dan nu triomf kraaien over al die Jupilervlaggen?
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2014, 22:52   #232
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Oeioeioei...

België-Algerije: 2-1

Heel wat Vlaams-nationalisten zullen nu zeker een slechte nacht hebben.
ik zou niet weten waarom winnen van moslims is altijd leuk op het Kiel en lekker rustig! Nu nog de commies inpakken!
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 00:12   #233
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom hoor ik de belgicisten dan nu triomf kraaien over al die Jupilervlaggen?
Omdat ze graag tevreden zijn met een dode mus.

Wanneer je rondrijd zie je inderdaad her en der een driekleur hangen. Veel, omdat ze in het oog springen want eigenlijk zijn het er helemaal niet zo veel. Er zijn heel wat meer auto's en huizen zonder de driekleur dan met, alleen vallen die minder op.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 00:17   #234
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht







Nu het WK bezig is hangen er ontzettend veel Belgische vlaggen in het straatbeeld. Meer dan ooit denk ik. In vrijwel iedere straat is er wel een vlag te vinden.

Leuk om te zien dat er toch nog een Belgisch gevoel lijkt te bestaan.

Dit moet wel pijn doen voor Vlaams-nationalisten.
Ik denk veel minder dan dat het pijn zal doen bij de Belgicisten om te merken dat er in minstens drie keer zoveel huizen er GEEN Belgische driekleur hangt.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 00:19   #235
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja.

En?

Die Vlaamse culturele entiteit bestaat nu eenmaal.
En ook zonder een voetbalploeg in het WK
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 00:30   #236
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Flauwe grap. Niet iedereen ziet alles negatief als de Vlaams-Nationalisten en andere bekrompen mensen.
Uiteraard. Een stad volledig onder de dominantie van moslims en regels die dan ten volle rekening houden met die moslims is maar normaal ook. Gij vond het ook normaal zeker als die moslims voor het vrijdaggebed heelder wijken blokkeerden en dat dit toegelaten was door de politie in Parijs ? Zoek op YT er zijn genoeg filmpjes waar ge die bende achterlijken 's vrijdags met hun kont omhoog ziet wippen in de straten. Mensen mochten zelfs hun huis niet uit.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 06:03   #237
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schijnbaar hebt u een wel heel statische visie op de geschiedenis. Schijnbaar moeten we ergens eeuwen teruggaan in de geschiedenis om te kunnen weten wat het "echte" Vlaanderen zou zijn. Naar welke periode wilt u echter teruggaan? De tijd van de Pagus Flandrensis? Of van het Vlaamse graafschap onder de Dampierres of dat onder het Huis van Elzas? Of gaat het dan weer om het Vlaanderen dat deel was van de Oostenrijkse Nederlanden? En op basis van welke criteria wordt dan juist d�*t bepaald moment van de geschiedenis bevroren?
Waarom moet ik dan beslissen? Ik ben de Vlaams-nationalist niet. Het kan me niet schelen wat, maar kies iets. Als U echter kiest om de verbondenheid van huidige politieke entiteit Vlaanderen voorop te dragen, en in één adem het onland dat er eenzijdig voor verantwoordelijk is af te zweren, dan leid je wat gezichtsverlies.

Mijn visie is allsbehalve statisch. Als jullie Groot-Antwerpen Vazalstaat van Europa, euhm, 'Onafhankelijk' Vlaanderen ooit waarheid wordt, weet dan dat die Staat geen enkele greintje meer nationalistische legitimiteit dan België.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat te denken van bijvoorbeeld de stelling dat het huidige Frankrijk "in de verste verte niet op het "echte" Frankrijk trekt? Als ik ook willekeurig kies, ga ik voor de tijd waarin het Rijk der Franken zich rond Doornik situeerde. Het "echte" Frankrijk ligt dus grotendeels in België.

En over de noodzaak van een gedeelde geschiedenis. Wat denkt u van Frankrijk waar allerlei stukken pas laat in de geschiedenis deel werden van het Franse koninkrijk of de republiek? Is Nice was naar uw criteria een Franse stad? Hoe zit dat met de Savoie dan?
Ook in Frankrijk is men vooral gebonden door post-Napoleaanse politiek en zie ook daar veel gegrommel in gebieden die liever zelf wat meer te zeggen zouden hebben dan naar de Parijse pijpen te dansen.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 06:03   #238
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schijnbaar hebt u een wel heel statische visie op de geschiedenis. Schijnbaar moeten we ergens eeuwen teruggaan in de geschiedenis om te kunnen weten wat het "echte" Vlaanderen zou zijn. Naar welke periode wilt u echter teruggaan? De tijd van de Pagus Flandrensis? Of van het Vlaamse graafschap onder de Dampierres of dat onder het Huis van Elzas? Of gaat het dan weer om het Vlaanderen dat deel was van de Oostenrijkse Nederlanden? En op basis van welke criteria wordt dan juist d�*t bepaald moment van de geschiedenis bevroren?
Waarom moet ik dan beslissen? Ik ben de Vlaams-nationalist niet. Het kan me niet schelen wat, maar kies iets. Als U echter kiest om de verbondenheid van huidige politieke entiteit Vlaanderen voorop te dragen, en in één adem het onland dat er eenzijdig voor verantwoordelijk is af te zweren, dan leid je wat gezichtsverlies.

Mijn visie is allsbehalve statisch. Als jullie Groot-Antwerpen Vazalstaat van Europa, euhm, 'Onafhankelijk' Vlaanderen ooit waarheid wordt, weet dan dat die Staat geen enkele greintje meer nationalistische legitimiteit dan België.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat te denken van bijvoorbeeld de stelling dat het huidige Frankrijk "in de verste verte niet op het "echte" Frankrijk trekt? Als ik ook willekeurig kies, ga ik voor de tijd waarin het Rijk der Franken zich rond Doornik situeerde. Het "echte" Frankrijk ligt dus grotendeels in België.

En over de noodzaak van een gedeelde geschiedenis. Wat denkt u van Frankrijk waar allerlei stukken pas laat in de geschiedenis deel werden van het Franse koninkrijk of de republiek? Is Nice was naar uw criteria een Franse stad? Hoe zit dat met de Savoie dan?
Ook in Frankrijk is men vooral gebonden door post-Napoleaanse politiek en zie ook daar veel gegrommel in gebieden die liever zelf wat meer te zeggen zouden hebben dan naar de Parijse pijpen te dansen.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 06:13   #239
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
A ta santé Henri!

Vlamingen zijn echte Belgen.













Laatst gewijzigd door Henri1 : 18 juni 2014 om 06:17.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2014, 06:24   #240
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat kan het u schelen dat "er niet veel Franse marktkramers meer overblijven". Neem het niet kwalijk maar als ik u hoor, heb ik het indruk Marine Le Pen of andere FN-politici te horen. U hebt een Chinese vriendin, u bent dus iemand die open is en die de andere culturen accepteert. Waarom problemen zoeken, die niet bestaan?

Dat is geen multicuur meer maar een monocultuur. Zonder te spreken over de straatcriminaliteit, racket, drugs, verkrachtingen, overlast, verloedering, vernielingen etc.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be