Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 9 juni 2009, 14:46   #221
Maes_P
Staatssecretaris
 
Maes_P's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 2.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ik ken geen enkele franstalige die zo denk, ja er zijn er maar heel beperkt .
Ik raad je dringend aan om 2 maanden op de zeedijk van Oostende frisco's te verkopen...
"Goeiemorgen"
'Bonjour, 2 magnum noisettes s'il te plait'

999 op 1000 magnums
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
1 tip; ga niet beginnen zijken op typo's.
Maes_P is offline  
Oud 9 juni 2009, 14:49   #222
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de gehele Franstalige politiek wilt de uitbreiding van Brussel, waarom zou dat zijn, denk je??
Economisch: toevallig zijn dat van de rijkste gemeenten van belgie, of denk je dat moesten dat arme gemeenten zijn de franstaligen erom gaven?
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 juni 2009, 14:49   #223
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.322
Standaard

CD&V is wel de de grootste, maar er zitten toch wel breken tussen een linkse en rechtse vleugel en ook de oude en nieuwe garde.

Het zijn zij die nu es eindelijk klare taal moeten spreken want ze weten maar al te goed dat een dialoog niet werkt. (met of zonder NVA)
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 9 juni 2009, 14:50   #224
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Ik raad je dringend aan om 2 maanden op de zeedijk van Oostende frisco's te verkopen...
"Goeiemorgen"
'Bonjour, 2 magnum noisettes s'il te plait'

999 op 1000 magnums
Dus omdat een nederlander in frankrijk nog nederlands spreekt wil hij in heel frankrijk nederlands invoeren?

Grappig dat jij denkt te weten door iemand een frisco te verkopen wat zijn politiek inzicht en voorkeur is.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 juni 2009, 14:50   #225
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Economisch: toevallig zijn dat van de rijkste gemeenten van belgie, of denk je dat moesten dat arme gemeenten zijn de franstaligen erom gaven?
Di Rupo pleitte ervoor om alle Vlaams-Brabantse die meer dan 10% Franstaligen hebben te laten opgaan in Brussel.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 9 juni 2009, 14:51   #226
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Dat had niks uitgebracht had de politiek dat willen doorduwen, getuige de 19 gemeenten van brussel.
Dat de politiek dat in Vlaanderen niet heeft kunnen doorduwen is te danken aan de Vlaamse beweging die zich met hand en tand verzet heeft tegen de vefransing en steeds is blijven strijden voor het behoud van onze taal en cultuur. In verfranste gebieden als Brussel en Overmaas kwam die Vlaamse beweging daarvoor te laat opzetten.
Zwartengeel is offline  
Oud 9 juni 2009, 14:55   #227
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Di Rupo pleitte ervoor om alle Vlaams-Brabantse die meer dan 10% Franstaligen hebben te laten opgaan in Brussel.
Waals-Brabant is, gemeten naar het gemiddeld belastbaar inkomen van zijn inwoners met 28.981 euro, opnieuw de rijkste provincie van het land, voor Vlaams-Brabant (28.041 euro), Oost-Vlaanderen (25.544) en Antwerpen (24.788).

http://vl.altermedia.info/economie/w...onie_5437.html

Tuurlijk dat ze een zo groot deel van die rijkdom willen.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 juni 2009, 14:57   #228
Maes_P
Staatssecretaris
 
Maes_P's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 2.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Dus omdat een nederlander in frankrijk nog nederlands spreekt wil hij in heel frankrijk nederlands invoeren?

Grappig dat jij denkt te weten door iemand een frisco te verkopen wat zijn politiek inzicht en voorkeur is.
Het ging er over of franstaligen het respect willen opbrengen om Nl te praten.
Als dat dan een MR'er, PS'er, FDF'er is zal me een zorg zijn.
Jij stelde dat je (bijna) franstaligen kent die overal in het frans willen (moeten)bediend worden in VL onder het mom van "nous sommes en Belgique ici, n'est ce pas". Onder het mom dat iedereen toch Frans spreekt, zelfs een 14 jarige jobstudent. Dat ze het evident vinden dat je in Belgie overal wordt bediend en aangesproken in het Frans.
Dat ze het normaal vinden dat sommige horeca uitbaters hun personeel opleggen om de klanten te begroeten met "bonjour, goedendag".
Het gaat er niet om dat ze geen NL kennen, het gaat er om dat ze het normaal vinden dat ze terecht kunnen in het Frans.

Jij kent er geen?
Ik ken er genoeg.
En ja, sommige doen een effort.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
1 tip; ga niet beginnen zijken op typo's.
Maes_P is offline  
Oud 9 juni 2009, 14:59   #229
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Jij stelde dat je (bijna) franstaligen kent die overal in het frans willen (moeten)bediend worden in VL onder het mom van "nous sommes en Belgique ici, n'est ce pas".
neen dat zei ik helemaal niet, ik zei dat ik geen franstaligen ken die willen dat vlaanderen volledig franstalig is. Of ze dan al dan niet hier frans spreken is iets anders.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:01   #230
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Ik raad je dringend aan om 2 maanden op de zeedijk van Oostende frisco's te verkopen...
"Goeiemorgen"
'Bonjour, 2 magnum noisettes s'il te plait'

999 op 1000 magnums

Absoluut, ze gaan er gewoon vanuit dat waar ze ook gaan ze in het Frans bediend worden.
Ze brengen nog niet eens het respect op om op zijn minst het in het Nederlands te proberen of te vragen of het in het Frans ook mag.

In Antwerpen in de H&M kon een cassiere een Franstalige 'landgenoot' niet helpen omdat ze geen Frans kon. Waarop onze landgenoten in het Frans begonnen roepen dat het land tweetalig is en dat ze het recht hebben in het Frans bediend te worden.

Helaas geldt dat 'recht' alleen in het NL-talige gedeelte, omgekeerd moet je het niet proberen.
Kay_ is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:03   #231
Maes_P
Staatssecretaris
 
Maes_P's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 2.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
neen dat zei ik helemaal niet, ik zei dat ik geen franstaligen ken die willen dat vlaanderen volledig franstalig is. Of ze dan al dan niet hier frans spreken is iets anders.
Oh neen?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=218

Hij zei niet "Vlaanderen Franstalig"
Hij zei "Belgie Franstalig"
En hij stelde ook dat er nogal wat Fr-taligen gewoon altijd in het Frans willen bediend worden in Vlaanderen.
En jij stelde dat je geen zo'n mensen kende.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
1 tip; ga niet beginnen zijken op typo's.
Maes_P is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:14   #232
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Bekijk bericht
Vandaag op Canvas, Marianne Thijssen (vrij vertaald): "ja in een campagne zeggen en beloven we veel, maar nu is het tijd om een regering te vormen. We moeten dat achter ons laten." De Wever wist al hoe laat het weer was.

Van Rompuy kon gisteren ook niet verstoppen dat hij nu zo snel mogelijk naar 'business as usual' wil.

De CD&V wacht op een excuus om NVA te negeren en met de SPA en VLD te regeren.

Die mensen zijn werkelijk onbeschaamd aan het worden. Nu ja, de burger geeft er hen ook het mandaat toe... Hopelijk hebben SPA en VLD meer fatsoen en bedanken ze voor de eer.
Dewever is weer zijn comedie op aan het voeren. Dan eens stoer, nu (op het nieuws) weer poeslief ('wij zouden heel graag meedoen, en wij zijn bereid tot, enz, enz). Hij weet al lang dat hij uiteindelijk 'neen' zal zeggen. Alleen houdt hij nog wat de schijn hoog, zodanig dat hij later kan zeggen: 'ik was van goede wil, maar de anderen niet. De anderen, d�*t zijn de booswichten, niet ik!'.

Dewever en zijn voorspelbare fratsen zijn reeds lang door de mand gevallen voor diegene die zijn ogen wil opendoen.

Laatst gewijzigd door system : 9 juni 2009 om 15:19.
system is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:16   #233
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Waals-Brabant is, gemeten naar het gemiddeld belastbaar inkomen van zijn inwoners met 28.981 euro, opnieuw de rijkste provincie van het land, voor Vlaams-Brabant (28.041 euro), Oost-Vlaanderen (25.544) en Antwerpen (24.788).

http://vl.altermedia.info/economie/w...onie_5437.html

Tuurlijk dat ze een zo groot deel van die rijkdom willen.
Dus ze willen volgens jou gewoon onze rijkdom stelen?

Als het om individuen gaat, arresteren we ze en sluiten we ze op. Als het om politieke partijen en regeringen gaat zou het oorbaar zijn en zouden we met die rovers aan tafel moeten gaan zitten?
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 juni 2009 om 15:18.
E. Gidius is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:17   #234
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Oh neen?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=218

Hij zei niet "Vlaanderen Franstalig"
Hij zei "Belgie Franstalig"
En vlaanderen is geen deel van belgie?

Citaat:
En hij stelde ook dat er nogal wat Fr-taligen gewoon altijd in het Frans willen bediend worden in Vlaanderen.
En jij stelde dat je geen zo'n mensen kende.
nee dat zei ik helemaal niet :
Dan zal ik het verduidelijken: ik ken geen franstaligen die willen dat belgie eentalig frans word.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich

Laatst gewijzigd door k9 : 9 juni 2009 om 15:18.
k9 is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:17   #235
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dewever is weer zijn comedie op aan het voeren. Dan eens stoer, nu (op het nieuws) weer poeslief ('wij zouden heel graag meedoen, en wij zijn bereid tot, enz, enz). Hij weet al lang dat hij uiteindelijk 'neen' zal zeggen. Alleen houdt hij nog wat de schijn hoog, zodanig dat hij later kan zeggen: ik was van goede wil, maar de anderen niet. De anderen dat zijn de booswichten, niet ik!.

Dewever en zijn voorspelbare fratsen zijn reeds lang door de mand gevallen voor diegene die zijn ogen wil opendoen.
Als de rest onvoldoende stappen in de staatshervorming wil zetten en Dewever daardoor zijn programma onvoldoende kan realiseren , moet hij gewoon niet meedoen. Zo slim zal hij wel zijn.
Pericles is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:19   #236
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dus ze willen volgens jou gewoon onze rijkdom stelen?

Als het om individuen gaat, arresteren we ze en sluiten we ze op. Als het om politieke partijen en regeringen gaat zou het oorbaar zijn en zouden we met die rovers aan tafel moeten gaan zitten?
Dit gaat om politiek eens gestemd door een meerderheid is dit geen diefstal, maar ja, brussel en wallonie weten dat zonder vlaanderen ze in grote problemen komen dus willen ze de rijkste deeltjes eruit .
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:24   #237
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dewever is weer zijn comedie op aan het voeren. Dan eens stoer, nu (op het nieuws) weer poeslief ('wij zouden heel graag meedoen, en wij zijn bereid tot, enz, enz). Hij weet al lang dat hij uiteindelijk 'neen' zal zeggen. Alleen houdt hij nog wat de schijn hoog, zodanig dat hij later kan zeggen: 'ik was van goede wil, maar de anderen niet. De anderen, d�*t zijn de booswichten, niet ik!'.
Dewever en zijn voorspelbare fratsen zijn reeds lang door de mand gevallen voor diegene die zijn ogen wil opendoen.
N-VA heeft 9 zetels gewonnen, system. 9 !
Dewever heeft het recht om mee te willen regeren, maar dan wel gekoppeld aan een redelijke prijs. Zeg nu niet dat je de politieke wereld niet doorhebt he!
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:24   #238
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als de rest onvoldoende stappen in de staatshervorming wil zetten en Dewever daardoor zijn programma onvoldoende kan realiseren , moet hij gewoon niet meedoen. Zo slim zal hij wel zijn.
2
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:26   #239
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
N-VA heeft 9 zetels gewonnen, system. 9 !
Dewever heeft het recht om mee te willen regeren, maar dan wel gekoppeld aan een redelijke prijs. Zeg nu niet dat je de politieke wereld niet doorhebt he!
Neen, maar ik herhaal wat ik in een andere draad reeds zei: meent Dewever wat hij zegt of speelt hij comedie. Het zal niet zolang duren of we zullen het weten.
system is offline  
Oud 9 juni 2009, 15:29   #240
Maes_P
Staatssecretaris
 
Maes_P's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 2.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
En vlaanderen is geen deel van belgie?
Euh ja, maar zoals je misschien wel weet is VL nederlandstalig.

Citaat:
nee dat zei ik helemaal niet :
Dan zal ik het verduidelijken: ik ken geen franstaligen die willen dat belgie eentalig frans word.
Lees nog eens heel goed de opmerkingen van Vlijmscherp en mezelf:
ze willen TWEEtaligheid.
En daardoor in de praktijk het privilege om overal in het frans te communiceren.
En ja, wij mogen dan in ons patois blijven praten met elkaar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
1 tip; ga niet beginnen zijken op typo's.
Maes_P is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be