Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2008, 19:00   #221
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Ik neem aan dat u 'modus operandi' bedoelt?
Ik bedoelde wat er stond. Modus operandus, enkelvoud.

Citaat:
Verder is de bedoeling van uw bericht (en die van uw eerdere berichten wat dat betreft) me onduidelijk. Blijkbaar voelt u zich om de een of andere reden aangevallen.
Projecteer uw angsten en verzuring niet op mij please.

Citaat:
Over welke waarheid heeft u het precies?
Het feit dat wanneer progressief links geconfronteerd wordt met de pikzwarte kantjes van de islam en de dagdagelijkse vertaling ervan in de multiculturele samenleving, ze blijft excelleren in grenzeloze hypocrisie.
U bent er een levend voorbeeld van.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 19:06   #222
Banneling

Standaard

Citaat:
Het lijkt me evident dat op z'n minst de geslachtsdelen bedekt zijn. Verder laat ik de kledingcode liever over aan de werkgever. Als hij er geen probleem mee heeft dat u in bikini komt werken, dan heb ik dat ook niet. Wilt u dan even tolerant zijn tegenover degenen die zich graag wat meer kledingstukken omhullen?

Willen de gehoofddoekten en hun progressieve islamsletten van Spirit misschien even tolerant zijn tgo en respect hebben voor de democratisch genomen beslissing van een gemeentebestuur? Of moet het eenrichtingsverkeer blijven zoals de opgedrongen halal-menu's in de Antwerpse stadsscholen?
Oud 14 januari 2008, 19:09   #223
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ambtenaren en loketbedienden met hoofddoek zijn onmogelijk neutraal : ze dragen de vlag van fascistische islam op hun hoofd.
Dat laatste is voor uw rekening. Weinig geloofwaardig. De meerderheid kan enkel glimlachen en doet zelfs geen moeite hierop te antwoorden. Soms vraag ik mij af waarom ik de clichés niet zo muuuug word.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 19:16   #224
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat laatste is voor uw rekening. Weinig geloofwaardig. De meerderheid kan enkel glimlachen en doet zelfs geen moeite hierop te antwoorden. Soms vraag ik mij af waarom ik de clichés niet zo muuuug word.

De meerderheid weet beter dan jij. Dat konden we onlangs zien aan de electorale resultaten van de partijen die zich graag prostitueren voor de islam en dat zullen we in 2009 met de glimlach op het gezicht zien wanneer Spirit de verkiezingsdrempel niet meer haalt.

Soms vraag ik mij of mensen zoals jij die progressieve excuus-clichés en oogkleppen niet muug worden.
Oud 14 januari 2008, 19:42   #225
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Patsy, als burgers het niet langer zouden pikken dat volslagen leken aansturen op beleidsmatig vlak kan dit veranderen, maar blijkbaar maakt niemand zich er druk om??
Hoe te bereiken? Doodsimpel door aan schepenambten niet langer bedrijfseenheden te koppelen vanaf volgende verkiezingen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 21:33   #226
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Patsy, als burgers het niet langer zouden pikken dat volslagen leken aansturen op beleidsmatig vlak kan dit veranderen, maar blijkbaar maakt niemand zich er druk om??
Hoe te bereiken? Doodsimpel door aan schepenambten niet langer bedrijfseenheden te koppelen vanaf volgende verkiezingen.
Vindt u dat 'doodsimpel'? Ik zie niet in hoe u dat voor elkaar denkt te krijgen. Gelooft u werkelijk dat politici bereid zullen zijn om de macht uit handen te geven?
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 22:14   #227
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

nee dat geloof ik niet, wel dat er aandacht voor komt als bijvoorbeeld media dit idee ruimte zou geven, nooit dus.Misschien moeten burgers gaan protesteren op de gemeenteraad, kritische vragen stellen aan schepenen, Misschien moet je bekende Vlamingen inschakelen een idee ontwerpen waar oppositie achter kan staan, brainstormen met anderen, een ondergrondse partij oprichten, ik weet het dus niet..
Oud 14 januari 2008, 22:26   #228
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Het charter legt ook de 'rechten en plichten' van moslims in Europa vast.
In de zevende dag had de Limburgse schepen Koçak Selletin daar een prompt antwoord op: "Die rechten en plichten dienen niet te worden vastgelegd door een charter, daarvoor zijn er de gewone Genkse wetten".
Volgens het charter is de enige hoeksteen van de maatschappij het gezin: Wat gaan die onverdraagzame, bekrompen moslims die het charter tekenden dan doen met al de mensen die buiten gezingsverband leven, samenwonen, homo's......van de hoogste verdieping van de flat gooien........
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 22:57   #229
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee niet overdrijven he? Wat wordt geschapen zijn volslagen afzonderlijke leefwerelden, een voor moslims en de rest. Dat kan, zo bewijzen de Antwerpse Joden, maar dat werkt niet voor een diverse grote en economisch overwegend zwakke groep. Wat Antwerpse moslims als gemeenschap zijn.
Dat is juist gevaarlijk want dat ontbreken van enige sociale cohesie gaat bij tweede en derde generatie gepaard met steeds meer geweld, en daar kijken politici vanuit hun donker getinte auto anders naar dan een bewoner van een aandachtswijk in sociale woningbouw.
Oud 15 januari 2008, 00:11   #230
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt me evident dat op z'n minst de geslachtsdelen bedekt zijn.
Niets is vanzelfsprekend. circe legt de vinger op de juiste plek met haar opmerking:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ha? allez? wil U dan even "niet- naakt" bepalen?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 00:28   #231
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Citaat:
Muslims of Europe respect the laws of the land and the authorities that uphold them.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax
Ik lees dat gewoon als een aansporing om gewoon de democratisch bepaalde wetten van een land te volgen. En tegen terroristen die er hun eigen interpretatie van wetten op na houden.
U lees verkeerd. ... Indien ze tegen hun eigen terroristen zijn, dan moeten ze dat zo zeggen.
Het zou idd sterker zijn geweest het terrorisme expliciet te veroordelen. Maar er staat zeker niet dat terrorisme moet worden goedgekeurd, integendeel.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 01:35   #232
iman
Vreemdeling

Standaard

Islamitische vrouwen willen vaak zelf de sjaal of sluier of hoe je het ook noemt, dragen zonder dat er anderen zijn die hen dat verplichten. Het omgekeerde is echter ook waar.
De Islam is in wezen een zeer vrije godsdienst. Je bent als mens volledig vrij om zelf te kiezen. De mannen misbruiken vaak hun religie om hun vrouw te onderdrukken,dat is zeker.
Ze vinden altijd wel iets,die mannen...Wie voert er de oorlogen?...

Ik ben christelijk (katholiek en protestants) opgevoed,maar ik heb meer antwoorden op mijn vragen gevonden binnen de Islam. Noem mij nu maar gek of whatever,maar ik voel me heel erg goed als moslim.
Ik draag geen sjaal,neen. Al zou ik het wel willen. Ik doe het niet omdat het ten eerste niet verplicht is vanuit de Islam zelf en ten 2de omdat ik niet aangevallen wil worden op straat door mensen die het niet begrijpen.

Ik vind het ook een goede zaak dat de sjaal verboden is in openbare functies,evenzeer zoals andere uiterlijke tekenen van religie.
Een ambtenaar moet idd neutraal zijn,dat vind ik als moslim ook.
Het is beter voor de sociale rust.

Ik heb vriendinnen die er voor gekozen hebben om wel een sjaal te dragen en deze vrouwen ondervinden heel wat tegenwind in hun maatschappelijke leven.
Ik heb ook joodse vrienden en heel veel christelijke vrienden. Ook atheïstische vrienden.
Iedereen is vrij in zijn overtuiging en het is niet omdat zij in iets anders geloven dat ik minder om hen geef!
Mijn ware vrienden hebben mij destijds ook niet laten vallen omdat ik voor de Islam gekozen heb!
Ik vind het charter een positief signaal van de moslims naar de anders-gelovigen toe en ik hoop dat er in de toekomst wat meer vrede mag komen en vooral veel meer begrip voor elkaar.
Islam= vrede
Moslim=ten dienste van God/Allah/Jahweh/Jehova of hoe je de Ene al mag noemen.
En aan de atheïsten : lach er maar eens goed mee! Het is je volste recht! Maar dram er niet over door.
Als je respekt hebt voor de ander,is er voldoende aanwezig om in vrede te leven.

Groeten.
iman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 17:41   #233
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Dit charter is gewoon een instrument om de verdere islamisering van onze maatschappij te bespoedigen .....op een verdoken en sluimerende manier en dankzij de hand- en spandiensten van bruikbare onwetende idiote dhimmis.
Zo heeft de winkeliersvereniging van een winkelstraat in Antwerpen die al jaren achteruit boert en verder verloedert beslist om de braderij die tradioneel en sinds haar bestaan plaats heeft gedurende de eerste week van september, verplaatst naar augustus...van wege de ramadan....
Dus weer en aanpassing van plaatselijke gewoonten en gebruiken in het openbare leven aan de wetten van de islam.... de voorzitter van de winkeliersvereniging, die zich voor de rest wel inzet om de achteruitgang wat te temperen, is nochthans een VLD'er, de partij bij uitstek voor vrijzinnigen.
Steeds meer en meer worden islamitische wetten opgelegd en opgedrongen in allerlei publieke domeinen, alsook in het onderwijs en in de ziekenhuissector....
Het wordt hoog tijd dat een halt wordt toegeroepen aan de islamisering van het openbare leven en het opleggen van islamitische wetten aan niet-niet moslims die steeds meer verworden tot dhimmi's of kafirs......

...
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 17:54   #234
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Amai,eigen schuld daar in Berchem!
Oud 16 januari 2008, 18:01   #235
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iman, natuurlijk willen die vrouwen een sluier, al eens gekeken welke bakken kritiek je staat te wachten als je er geen draagt?Natuurlijk, sommige moslims maken er geen punt van maar anderen luid en duidelijk wel!Ooit van sociale druk gehoord???

Sorry he, vergeet dat verhaaltje over vrijheid en islam maar.
De koran is duidelijk, vrijheid bestaat niet en moslims die wel vrijheid kennen permitteren zich dit, door de regels juist te verlaten tot ergernis van strikte moslims, in opmars!

Jij bent ongetwijfeld een goed mens en moslim, mooi zo maar daarom bevat de islam nog geen weg die daartoe leidt, integendeel!
Kunnen we niet samen?
Jawel, als iedere moslim doet wat jij doet, inzien dat binnen scheiding kerk en staat de ruimte voor religie welomschreven beperkt is, die dag zijn de problemen over maar geen moment eerder!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be