Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2008, 00:58   #221
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Doet niet ter zake. Feit is dat de discussie bestaat. Bovendien is ze helemaal niet teruggefloten.
dan is het geen discussie

Citaat:
Het woordje 'weirdo' staat niet in mijn woordenboek. Geliev in het Nederlands te discuteren.
ni zeveren vent...

Citaat:
Precies!
ah ge weet het toch ?

en dan kun je nu misschien met de argumenten beginnen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 00:58   #222
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is nogmaals uw bewering, want daar bestaat er wel een discussie over. Anders was er geen discussie geweest in dat VRT-programma.
Wetenschappelijke discussie. Religieuze beschouwingen reken ik daar niet toe.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 00:59   #223
Geert C

Standaard

Citaat:
Ik negeer je voor een tijdje. Elke meelezer zal begrijpen waarom.

Paulus.
Hij kwam, hij zag, hij ging roemloos ten onder...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 20 januari 2008, 00:59   #224
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Bewijs dat. Eén keertje maar, één enkel klein bewijsje. Eentje maar, dat moet toch niet moeilijk zijn als de feiten zijn zoals u zegt dat ze zijn.
Mij komt het nogal vreemd voor dat u een wezenlijk onderdeel van een opvoeding blijkbaar niet kent. Ik vermoed dat u geen kinderen heeft... Wat dan natuurlijk wel heel veel verklaart.

Wat er ook van zij, ieder kind heeft in zijn opvoeding twee componenten nodig, nl. de vrouwelijke en mannelijke kant die vader als moeder hem of haar biedt. Die zijn niet tegengesteld aan elkaar, maar complementair. In een afwijkende gezinsvorm ontbreekt een van de twee. Uit mijn schoolervaringen weet ik dat kinderen uit eenoudergezinnen achteraf het gemis ervaren. In een zogezegd "gezin" van twee holebi's zal dat zeker het geval zijn. Met dan nog eens het afwijkend partnerpatroon.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 00:59   #225
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wetenschappelijke discussie. Religieuze beschouwingen reken ik daar niet toe.
Ik heb het nergens over religie.
Oud 20 januari 2008, 01:00   #226
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
dan is het geen discussie
Waarom zou dat geen discussie zijn?
Oud 20 januari 2008, 01:01   #227
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus nu moet ik bewijzen dat hij ongelijk heeft. Nee, nee. Hij moet bewijzen dat die kinderen daar schade van zouden ondervinden.
Ik moet dat niet bewijzen. Ik beweer enkele dat er discussie is onder wetenschappers over de al dan niet nadelige gevolgen voor het kind in kwestie. Dat gegeven is voor mij genoeg.

Zo lang er geen consensus is, wil ik geen risico lopen met kinderen.

Citaat:
Ik vind het wel vreemd dat hij ervan uitgaat dat een heteroseksuele alcoholverslaafde meer kans heeft om de opvoeding van een kind tot een goed einde te brengen dan een holebi die niet drinkt.
Ik ga daar niet van uit. Dat lieg je.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 01:03   #228
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op basis van welke objectieve gegevens meent u dat een bepaald psycholoog (die tegen holibi-adoptie is) plotseling een "weirdo" is, maar een andere psycholoog (die ervoor is) dat niet is?
misschien omdat ze teruggefloten is door zowat de gehele discipline ?
reikt in ieder geval net iets verder dan 'mijn objectiviteit'

Citaat:
Vooringenomenheid? Hier ruikt het er sterk naar...
dat moet ge dan hen vragen
Oud 20 januari 2008, 01:03   #229
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus nu moet ik bewijzen dat hij ongelijk heeft. Nee, nee. Hij moet bewijzen dat die kinderen daar schade van zouden ondervinden.

Ik vind het wel vreemd dat hij ervan uitgaat dat een heteroseksuele alcoholverslaafde meer kans heeft om de opvoeding van een kind tot een goed einde te brengen dan een holebi die niet drinkt.
Steeds weer zien bij voorstanders van holebi-adoptie dergelijke kronkelredeneringen die eigenlijk op hetzelfde neerkomt als zou Test-Aankoop bij een wagentest van het ene merk een veertienjarige gebruikte wagen vergelijken met een gloednieuw exemplaar van een ander merk.

De zaak is heel simpel: in een normaal gezin start een kind in een normale situatie met alle goede paramters, wat niet het geval is bij een zogezegd "holebigezin" waar er al een belangrijk element afwijkt.
Oud 20 januari 2008, 01:04   #230
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
misschien omdat ze teruggefloten is door zowat de gehele discipline ?
reikt in ieder geval net iets verder dan 'mijn objectiviteit'
Is dat zo? Heeft u bepaalde referenties in gedachten voor uw beweringen in de twee bovenstaande zinnen?
Oud 20 januari 2008, 01:04   #231
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent er anders niet in geslaagd een wetenschapper te noemen die het met je eens is.
De naam Gaby Stroecken is hier nochtans als gevallen hoor.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 01:05   #232
Geert C

Standaard

Citaat:
Ik moet dat niet bewijzen. Ik beweer enkele dat er discussie is onder wetenschappers over de al dan niet nadelige gevolgen voor het kind in kwestie. Dat gegeven is voor mij genoeg.

Zo lang er geen consensus is, wil ik geen risico lopen met kinderen.
De American Psychological Association maakte wel zeer korte metten met de bewering dat er mogelijk nadelige gevolgen zijn.

In tegenstelling tot u kan ik wel wetenschappers citeren.
Oud 20 januari 2008, 01:06   #233
Heftruck

Standaard

Hoera! Een thread over homoseksualiteit met Paulus! Weer 350 bladzijden erbij!
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 01:06   #234
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik negeer je voor een tijdje. Elke meelezer zal begrijpen waarom.

het te verwachten steeds weer terugkerende patroontje
dát zal iedere meelezer duidelijk kunnen ontwaren

je doet maar... weer even rust
Oud 20 januari 2008, 01:07   #235
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De American Psychological Association maakte wel zeer korte metten met de bewering dat er mogelijk nadelige gevolgen zijn.
Hoezo? Valt er ergens te lezen dat er nu waterdichte en onomstootbare bewijzen zijn? En wat zijn de toetsstenen van deze vereniging om "nadelig gevolg" te definiëren?
Oud 20 januari 2008, 01:07   #236
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

het te verwachten steeds weer terugkerende patroontje
dát zal iedere meelezer duidelijk kunnen ontwaren

je doet maar... weer even rust
Ik zie inderdaad bij de verdedigers van het zogezegde "holebigezin" inderdaad een steeds weerkerend patroon, nl. het ontkennen van de tweeledigheid in iedere opvoeding.
Oud 20 januari 2008, 01:09   #237
Geert C

Standaard

Citaat:
De naam Gaby Stroecken is hier nochtans als gevallen hoor.

Paulus.
Bedoel je die vrouw die drie �* vier jaar terug een paar uitlatingen deed die door wetenschappelijk onderzoek zijn tegengesproken en de risée werd van haar vakgebied? Ze formuleerde een paar bedenkingen en angsten die ze had, maar wetenschappelijk onderzoek spreekt die bedenkingen gewoon tegen.
Oud 20 januari 2008, 01:11   #238
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij komt het nogal vreemd voor dat u een wezenlijk onderdeel van een opvoeding blijkbaar niet kent. Ik vermoed dat u geen kinderen heeft... Wat dan natuurlijk wel heel veel verklaart.
wel wezenlijk onderdeel heb je 't precies over ?

Citaat:
Wat er ook van zij, ieder kind heeft in zijn opvoeding twee componenten nodig, nl. de vrouwelijke en mannelijke kant die vader als moeder hem of haar biedt.
dat is nét de stelling

Citaat:
Die zijn niet tegengesteld aan elkaar, maar complementair. In een afwijkende gezinsvorm ontbreekt een van de twee. Uit mijn schoolervaringen weet ik dat kinderen uit eenoudergezinnen achteraf het gemis ervaren. In een zogezegd "gezin" van twee holebi's zal dat zeker het geval zijn. Met dan nog eens het afwijkend partnerpatroon.
je spreekt dus uit je eigen ervaring ?
welke basis aan objectieve gegevens ?
Oud 20 januari 2008, 01:12   #239
Geert C

Standaard

Citaat:
De zaak is heel simpel: in een normaal gezin start een kind in een normale situatie met alle goede paramters, wat niet het geval is bij een zogezegd "holebigezin" waar er al een belangrijk element afwijkt.
Ten eerste, je gaat er hier zonder enige vorm van bewijs vanuit dat die twee "goede parameters" noodzakelijk zijn. Ten tweede, je bent volledig blind voor het feit dat er altijd wel een eerder mannelijk en eerder vrouwelijke invloed zal zijn in een gezin (het is zelfs goed mogelijk dat bij een heteroseksueel koppel de man de eerder vrouwelijke invloed is en de vrouw de eerder mannelijke invloed). Ook bij vele homoseksuele en lesbische koppels stellen we een taakverdeling of een rollenpatroon in die zin vast, dat wil echter niet zeggen dat dat in alle gevallen zo is of dat dat überhaupt noodzakelijk is.
Oud 20 januari 2008, 01:13   #240
Geert C

Standaard

Citaat:
Wat er ook van zij, ieder kind heeft in zijn opvoeding twee componenten nodig, nl. de vrouwelijke en mannelijke kant die vader als moeder hem of haar biedt. Die zijn niet tegengesteld aan elkaar, maar complementair. In een afwijkende gezinsvorm ontbreekt een van de twee. Uit mijn schoolervaringen weet ik dat kinderen uit eenoudergezinnen achteraf het gemis ervaren. In een zogezegd "gezin" van twee holebi's zal dat zeker het geval zijn. Met dan nog eens het afwijkend partnerpatroon.
En toch is er geen wet die singles verbiedt kinderen te adopteren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be