Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 24 januari 2008, 09:07   #221
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
(omdat ik vind dat jou strategie (een onderhandeling, peu importe in welk kader) nefast is.
En dat is volgens u niet in tegenstrijd met:

Citaat:
ik geloof eerder in het scenario dat er in 2009 of vrij snel erna een bruikbare independentistische meerderheid zal zijn in het Vlaams Parlement.
Of gaat die independentistische Vlaamse meerderheid niet moeten onderhandelen?

Hoe gaat dat dan gaan?

(Ik ga er hier pour le besoin de la cause even van uit dat er in 2009 zo'n meerderheid kan komen, waar ik niets van geloof).
Kortaf is offline  
Oud 24 januari 2008, 09:50   #222
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
En dat is volgens u niet in tegenstrijd met:

Of gaat die independentistische Vlaamse meerderheid niet moeten onderhandelen?

Hoe gaat dat dan gaan?

(Ik ga er hier pour le besoin de la cause even van uit dat er in 2009 zo'n meerderheid kan komen, waar ik niets van geloof).
nee uiteraard niet !

het is cruciaal dat net mét de huidige (gewest)grenzen eerst die onafhankelijkheid uitgeroepen wordt (gegrepen wordt, niet gevraagd)

en daarn�* de boedelscheiding 'genoteerd' wordt, er bestaan daar internationaal erkende bemiddelaars én procedures over.

wat mij betreft kan op dat moment pas door Vlaanderen aan Brussel (vandaar het belang van de gewestgrens, aan individuele Vlaamse gemeenten wordt niks gevraagd) en Brusselaars de gepaste garanties gegeven worden ... waarop Brusselaars de vrije keuze krijgen of ze al dan niet toetreden ... wat nooit kan is Brussel verplaatsen ... Brussel zal steeds een enclave midden Vlaanderen zijn.

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 januari 2008 om 09:51.
Anna List is offline  
Oud 24 januari 2008, 10:02   #223
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en hoewel Kortaf dus Brussel als reden aanhaalt voor zijn strategie ... denk ik dat zijn strategie net nefast is voor Brussel, vandaar ons conflict, onze broedertwist .
Erger nog, nefast voor stukken Rand.
Oud 24 januari 2008, 10:05   #224
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
nee uiteraard niet !

het is cruciaal dat net mét de huidige (gewest)grenzen eerst die onafhankelijkheid uitgeroepen wordt (gegrepen wordt, niet gevraagd)

en daarn�* de boedelscheiding 'genoteerd' wordt, er bestaan daar internationaal erkende bemiddelaars én procedures over.
Ik heb even geen woorden meer, Anna. Verbijsterd dat je mij naïef noemt en dan zoiets als hierboven neerschrijft...

Citaat:
wat mij betreft kan op dat moment pas door Vlaanderen aan Brussel (vandaar het belang van de gewestgrens, aan individuele Vlaamse gemeenten wordt niks gevraagd) en Brusselaars de gepaste garanties gegeven worden ... waarop Brusselaars de vrije keuze krijgen of ze al dan niet toetreden ... wat nooit kan is Brussel verplaatsen ... Brussel zal steeds een enclave midden Vlaanderen zijn.
Brussel is nu mentaal totaal aan het afdrijven. Binnen enkele jaren is dat onherroepelijk, dan is het echt een andere wereld en kan je er niets meer gaan doen.
Kortaf is offline  
Oud 24 januari 2008, 10:22   #225
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb even geen woorden meer, Anna. Verbijsterd dat je mij naïef noemt en dan zoiets als hierboven neerschrijft...

Brussel is nu mentaal totaal aan het afdrijven. Binnen enkele jaren is dat onherroepelijk, dan is het echt een andere wereld en kan je er niets meer gaan doen.
ik zou t moeten opzoeken, maar hoop dat ik jou strategie naief heb genoemd

bedoel je dat je Brussel de democratische inspraak wil ontzeggen ? ...
Anna List is offline  
Oud 24 januari 2008, 10:24   #226
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

ben zelfs zo naief dat je me zal moeten uitleggen waarom.
Anna List is offline  
Oud 24 januari 2008, 10:53   #227
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
bedoel je dat je Brussel de democratische inspraak wil ontzeggen ? ...
Vooreerst: dat gescherm met democratie is in deze materie misplaatst. Vanzelfsprekend heeft Brussel democratische inspraak, maar het ontsnapt me waarom het meer inspraak zou moeten hebben dan Luik, Antwerpen of Zwevezele.

Ten gronde. Nu komt er uitsluitend een zeer negatieve boodschap vanuit Vlaanderen naar Brussel. Hoe dat in zijn werk gaat, is in deze discussie niet belangrijk, wel dat het een feit is, en dat dat de oorzaak is dat Brussel in snel tempo aan het wegdrijven is.

Net zoals naar Wallonië toe, is er nood aan nog veel sterkere Vlaams discours naar Brussel toe. Niet binnen twee jaar. Nu.

De boodschap moet uitgaan van de beëindiging van het kolonialisme en de Vlaamse soevereiniteit, én tegelijkertijd een positief Vlaams aanbod voor Brussel voorstellen. Nu, zodat het enkele jaren tijdkrijgt om in de Brusselse geesten door te dringen.
Kortaf is offline  
Oud 24 januari 2008, 10:57   #228
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik zou t moeten opzoeken, maar hoop dat ik jou strategie naief heb genoemd
Inderdaad.

Maar dat kan mijn verbijstering nauwelijks verzachten.

Citaat:
ben zelfs zo naief dat je me zal moeten uitleggen waarom.
De contouren van je Vlaamse politieke meerderheid voor independentisme zijn nog nergens te merken, en toch verwacht jij ze binnen twee jaar al gereed te hebben.

Ten tweede: vergeet niet dat de EU in Montenegro een referendum met 55 pct meerderheid geëist heeft.
Kortaf is offline  
Oud 24 januari 2008, 11:23   #229
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Maar dat kan mijn verbijstering nauwelijks verzachten.

De contouren van je Vlaamse politieke meerderheid voor independentisme zijn nog nergens te merken, en toch verwacht jij ze binnen twee jaar al gereed te hebben.

Ten tweede: vergeet niet dat de EU in Montenegro een referendum met 55 pct meerderheid geëist heeft.
lol, ik vind het verschil tssn je bent sectair, of je hangt sectaire gedachten aan ook maar 'semantics' hoor semantics en etiquette ...

de principes van de EU veranderen nog al eens naargelang je als staat netto betaler, dan wel ontvanger bent, sta me toe ze daarom van weinig belang te vinden en van daar absoluut nog niet wakker van te liggen (waar zit je nu met je realistisch machtsdenken? net met de EU is t wel van toepassing!) // blijft bovendien dat zelfs de EU niet de legitimiteit bezit om een democratische beslissing van het Vlaams Parlement te betwijfelen // buiten het feit dat ik absoluut vertrouwen heb in zo'n referendum (mits het Vlaams Parlement ook de vraagstelling doet, uiteraard)

en of die contouren niet zichtbaar zijn !?! ik vind van wel, bovendien reken ik er ook op dat elke federale regeringsvorm onder Vlaamse politici zeer wervend is voor de onafhankelijkheidsgedachte, ik ga ervan uit dat ik dat aan jou niet moet uitleggen ... of denk je dat er deze keer geen potten gebroken zijn ?!

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 januari 2008 om 11:24.
Anna List is offline  
Oud 24 januari 2008, 11:55   #230
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
bovendien reken ik er ook op dat elke federale regeringsvorm onder Vlaamse politici zeer wervend is voor de onafhankelijkheidsgedachte
Je zou dat verwachten, maar kijk eens naar wat er de voorbije weken met de CD&V gebeurd is.

Exact het omgekeerde, als je het mij vraagt.

Ook de VLD is nog Belgicistischer geworden dan een half jaar geleden, en van de SP-a verwacht je het toch niet, neem ik aan?
Kortaf is offline  
Oud 24 januari 2008, 11:58   #231
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik vind het verschil tssn je bent sectair, of je hangt sectaire gedachten aan ook maar 'semantics' hoor semantics en etiquette ...
Ik vind dat een essentieel verschil. Ik heb geschreven (en dit is echt de laatste keer dat ik het zeg hoor) dat jouw gedrag tegenover mij op dat ene concrete punt, namelijk mij associëren met de traditionele partijen zonder dat je daarvoor welke concrete aanwijzing dan ook had, sectair gedrag was. Niet meer, niet minder. En tot nu toe heeft niemand die stelling hier kunnen weerleggen.
Kortaf is offline  
Oud 24 januari 2008, 12:14   #232
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net zoals naar Wallonië toe, is er nood aan nog veel sterkere Vlaams discours naar Brussel toe. Niet binnen twee jaar. Nu.

De boodschap moet uitgaan van de beëindiging van het kolonialisme en de Vlaamse soevereiniteit, én tegelijkertijd een positief Vlaams aanbod voor Brussel voorstellen. Nu, zodat het enkele jaren tijdkrijgt om in de Brusselse geesten door te dringen.
En wie gaat dan doen?
Jij?
Oud 24 januari 2008, 12:18   #233
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En wie gaat dan doen?
Vlaanderen, mag ik hopen, als het een ernstige kans wil maken.
Kortaf is offline  
Oud 24 januari 2008, 12:48   #234
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is de grond onder mijn voeten en ik voel niks van een aardverschuiving.
Oud 24 januari 2008, 12:49   #235
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaanderen ... wie is dat ?
Anna List is offline  
Oud 24 januari 2008, 12:54   #236
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het doet mij denken aan iemand die het altijd over 'de ander' had maar er nooit bij vertelde dat het iedereen was behalve zijzelf.
Oud 24 januari 2008, 12:57   #237
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooreerst: dat gescherm met democratie is in deze materie misplaatst. Vanzelfsprekend heeft Brussel democratische inspraak, maar het ontsnapt me waarom het meer inspraak zou moeten hebben dan Luik, Antwerpen of Zwevezele.

Ten gronde. Nu komt er uitsluitend een zeer negatieve boodschap vanuit Vlaanderen naar Brussel. Hoe dat in zijn werk gaat, is in deze discussie niet belangrijk, wel dat het een feit is, en dat dat de oorzaak is dat Brussel in snel tempo aan het wegdrijven is.

Brussel heeft inspraak omdat het een gewest is.

daar ben je weer met je boodschappen ... ik doe mijn boodschappen vrijdags bij de Colruyt, belangrijk daarbij is wie/wat/waar/wanneer
Anna List is offline  
Oud 24 januari 2008, 13:26   #238
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het doet mij denken aan iemand die het altijd over 'de ander' had maar er nooit bij vertelde dat het iedereen was behalve zijzelf.
LOL... En dat verschilt op welke wijze van wat jij doet?

Enfin, ik ben de persoonlijke aanvallen even beu. Met dit soort infantiliteiten ga ik me voortaan niet meer bezighouden. Tschuss.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 24 januari 2008 om 13:40.
Kortaf is offline  
Oud 24 januari 2008, 13:27   #239
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Brussel heeft inspraak omdat het een gewest is.
En waarom moet een gewest inspraak hebben, en een stad niet, zelfs niet als ze bijna even groot is?
Kortaf is offline  
Oud 24 januari 2008, 13:34   #240
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En waarom moet een gewest inspraak hebben, en een stad niet, zelfs niet als ze bijna even groot is?
omdat je dan de deur opent naar gesprekken over elk dorp in de rand

een beetje zelfvertrouwen Kortaf, Brussel zal mogen kiezen, maar besef(t) dat het geen keuze heeft ...
Anna List is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be