![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe gaat dat dan gaan? (Ik ga er hier pour le besoin de la cause even van uit dat er in 2009 zo'n meerderheid kan komen, waar ik niets van geloof). |
||
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is cruciaal dat net mét de huidige (gewest)grenzen eerst die onafhankelijkheid uitgeroepen wordt (gegrepen wordt, niet gevraagd) en daarn�* de boedelscheiding 'genoteerd' wordt, er bestaan daar internationaal erkende bemiddelaars én procedures over. wat mij betreft kan op dat moment pas door Vlaanderen aan Brussel (vandaar het belang van de gewestgrens, aan individuele Vlaamse gemeenten wordt niks gevraagd) en Brusselaars de gepaste garanties gegeven worden ... waarop Brusselaars de vrije keuze krijgen of ze al dan niet toetreden ... wat nooit kan is Brussel verplaatsen ... Brussel zal steeds een enclave midden Vlaanderen zijn. Laatst gewijzigd door Anna List : 24 januari 2008 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
#223 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Erger nog, nefast voor stukken Rand.
#224 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() bedoel je dat je Brussel de democratische inspraak wil ontzeggen ? ... |
|
![]() |
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten gronde. Nu komt er uitsluitend een zeer negatieve boodschap vanuit Vlaanderen naar Brussel. Hoe dat in zijn werk gaat, is in deze discussie niet belangrijk, wel dat het een feit is, en dat dat de oorzaak is dat Brussel in snel tempo aan het wegdrijven is. Net zoals naar Wallonië toe, is er nood aan nog veel sterkere Vlaams discours naar Brussel toe. Niet binnen twee jaar. Nu. De boodschap moet uitgaan van de beëindiging van het kolonialisme en de Vlaamse soevereiniteit, én tegelijkertijd een positief Vlaams aanbod voor Brussel voorstellen. Nu, zodat het enkele jaren tijdkrijgt om in de Brusselse geesten door te dringen. |
|
![]() |
![]() |
#228 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar dat kan mijn verbijstering nauwelijks verzachten. Citaat:
Ten tweede: vergeet niet dat de EU in Montenegro een referendum met 55 pct meerderheid geëist heeft. |
||
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() de principes van de EU veranderen nog al eens naargelang je als staat netto betaler, dan wel ontvanger bent, sta me toe ze daarom van weinig belang te vinden en van daar absoluut nog niet wakker van te liggen (waar zit je nu met je realistisch machtsdenken? net met de EU is t wel van toepassing!) // blijft bovendien dat zelfs de EU niet de legitimiteit bezit om een democratische beslissing van het Vlaams Parlement te betwijfelen // buiten het feit dat ik absoluut vertrouwen heb in zo'n referendum (mits het Vlaams Parlement ook de vraagstelling doet, uiteraard) en of die contouren niet zichtbaar zijn !?! ik vind van wel, bovendien reken ik er ook op dat elke federale regeringsvorm onder Vlaamse politici zeer wervend is voor de onafhankelijkheidsgedachte, ik ga ervan uit dat ik dat aan jou niet moet uitleggen ... of denk je dat er deze keer geen potten gebroken zijn ?! Laatst gewijzigd door Anna List : 24 januari 2008 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
#230 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Exact het omgekeerde, als je het mij vraagt. Ook de VLD is nog Belgicistischer geworden dan een half jaar geleden, en van de SP-a verwacht je het toch niet, neem ik aan? |
|
![]() |
![]() |
#231 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind dat een essentieel verschil. Ik heb geschreven (en dit is echt de laatste keer dat ik het zeg hoor) dat jouw gedrag tegenover mij op dat ene concrete punt, namelijk mij associëren met de traditionele partijen zonder dat je daarvoor welke concrete aanwijzing dan ook had, sectair gedrag was. Niet meer, niet minder. En tot nu toe heeft niemand die stelling hier kunnen weerleggen.
|
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij?
![]() |
#233 |
Europees Commissaris
|
![]() Vlaanderen, mag ik hopen, als het een ernstige kans wil maken.
|
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen is de grond onder mijn voeten en ik voel niks van een aardverschuiving.
#235 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het doet mij denken aan iemand die het altijd over 'de ander' had maar er nooit bij vertelde dat het iedereen was behalve zijzelf.
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
daar ben je weer met je boodschappen ... ik doe mijn boodschappen vrijdags bij de Colruyt, belangrijk daarbij is wie/wat/waar/wanneer |
|
![]() |
![]() |
#238 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enfin, ik ben de persoonlijke aanvallen even beu. Met dit soort infantiliteiten ga ik me voortaan niet meer bezighouden. Tschuss. Laatst gewijzigd door Kortaf : 24 januari 2008 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
#239 |
Europees Commissaris
|
![]() En waarom moet een gewest inspraak hebben, en een stad niet, zelfs niet als ze bijna even groot is?
|
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een beetje zelfvertrouwen Kortaf, Brussel zal mogen kiezen, maar besef(t) dat het geen keuze heeft ... |
|
![]() |