Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2008, 09:48   #221
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Gelukkig zal dit uw geen cent kosten...
Deze toenmalig hardwerkende arme sukkel heeft al zijn spaargeld (gedwongen) moeten investeren in superpampers voor de super-rich.

En dan maar verwonderd zijn over het privé- terrorisme, na het staatsterrorisme.

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 juni 2008 om 09:49.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 10:09   #222
LastMohican
Banneling

Standaard

De notionele interestaftrek kost geld maar brengt minstens evenveel terug op.

Werklozen kosten nog veel meer geld en brengen...euh...nul komma nul op. Als we dus verbeteringen willen aanbrengen kunnen we best eerst die uitgaves drastisch inperken. Belgie is het enige land ter wereld dat zot genoeg is om werklozen ONBEPERKT in de tijd te laten genieten van een mooie uitkering, die maar iets lager is dan het minimumloon (waar je wel voor moet werken - word je moe van joh !). Laat het ons naar analogie met je pamper een SuperHangMat (SHM) noemen.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 10:17   #223
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht

Werklozen kosten nog veel meer geld en brengen...euh...nul komma nul op. Als we dus verbeteringen willen aanbrengen kunnen we best eerst die uitgaves drastisch inperken. Belgie is het enige land ter wereld dat zot genoeg is om werklozen ONBEPERKT in de tijd te laten genieten van een mooie uitkering, die maar iets lager is dan het minimumloon (waar je wel voor moet werken - word je moe van joh !). Laat het ons naar analogie met je pamper een SuperHangMat (SHM) noemen.

Begin zelf maar een met je eigen subjectieve politieke rechten op te geven, zoals de vele kostenvervangende sociale uitkeringen die jij evengoed als iedereen anders op zak steekt.

En als je niet begrijpt waar ik het over heb, betaal dan eens 90€ aan een raadpleging bij een advocaat hierover...
Oud 13 juni 2008, 10:23   #224
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Begin zelf maar een met je eigen subjectieve politieke rechten op te geven, zoals de vele kostenvervangende sociale uitkeringen die jij evengoed als iedereen anders op zak steekt.
Ik heb wel het privilege te mogen betalen voor al deze fantasietjes, maar ze "op zak steken" mag ik spijtig genoeg niet:
  • Sociale woning ? Sorry U verdient te veel.
  • Studiebeurs ? Sorry U verdient te veel.
  • Stookoliecheque/energiecheque ? Sorry U verdient te veel.
  • Tegemoetkoming voor ... ? Sorry U verdient te veel.

Maar ik mag wel 50% van mijn inkomen afgeven om een bende luiaards te sponsoren die in hun volwassen leven nog geen klap uitgevoerd hebben. Iedereen kan eens pech hebben, maar als je na 6 maand nog geen ander werk hebt gevonden ben je toch manifest van slechte wil (die job betaalt maar 100 euro meer dan den dop, daar doe ik het niet voor hoor !)

U heeft trouwens nog steeds niet geantwoord op de vraag hoeveel *U* aan de samenleving heeft bijgedragen vorig jaar. Ikzelf heb mijn medemens vorig jaar voor zo'n 65.000 euro gesponsord, en u ?

Laatst gewijzigd door LastMohican : 13 juni 2008 om 10:47.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 10:21   #225
eno2
Banneling

Standaard Grootverdieners krijgen evenveel index als het hele inkomen van een leefloner...

Ik heb er nooit zo bij stilgestaan, maar door het voorstel van Quaden, directeur van de Nationale Bank, om de loonindex voor de hoogste weddes af te schaffen, schoot het mij te binnen, dat die loonindexering eigenlijk een verfoeilijk instrument is om de ongelijkheidskloof steeds breder en dieper te maken.

Iemand die honderd keer meer inkomen heeft dan een leefloner, en dat zijn er veel, krijgt bij iedere procent indexering evenveel opslag als het hele inkomen van die leefloner....

Als dat geen supergepamper is, dan weet ik het niet meer...
Oud 17 juni 2008, 09:40   #226
maf
Banneling

Standaard

Citaat:

U heeft trouwens nog steeds niet geantwoord op de vraag hoeveel *U* aan de samenleving heeft bijgedragen vorig jaar. Ikzelf heb mijn medemens vorig jaar voor zo'n 65.000 euro gesponsord, en u ?

Don't bragg, boy.

Wie veel afgeeft, verdient veel.
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 10:32   #227
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
U heeft trouwens nog steeds niet geantwoord op de vraag hoeveel *U* aan de samenleving heeft bijgedragen vorig jaar.
Vorig jaar heb ik geen kindjes gemaakt.
Oud 17 juni 2008, 10:35   #228
eno2
Banneling

Standaard

Ik moet u dringend doch beleefd vragen het 'betalen van belastingen' verder niet meer te gebruiken als een pars pro toto voor 'bijdragen leveren aan de samenleving'.

Ik vraag dat om uzelf tegen uzelf te beschermen.
Oud 17 juni 2008, 15:52   #229
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gok zo'n 0 euro
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 16:56   #230
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Zagen is volgens sommigen ook een bijdrage aan de gemeenschap...

(figuurlijk zagen wel te verstaan... )
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 09:25   #231
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Zagen is volgens sommigen ook een bijdrage aan de gemeenschap...

(figuurlijk zagen wel te verstaan... )
Het voorstellen van subjectieve politieke sociale rechten (inkomenvervangende) als pamperdragerij is ook een vorm van figuurzagen, een zaagdiscipline waarin jij op Forum onovertroffen bent.
Oud 18 juni 2008, 09:29   #232
eno2
Banneling

Standaard Vergoedingen voor winstderving door overheidsreguleringen

Daarom dat ik wat tegenlicht wou werpen op de superpampers for the rich.

Eén van die superpampers die ik nog niet vermeld had was de vergoedingen die de superrijken krijgen van regeringen voor overheidsreguleringen & beslissingen die hun winsten zouden kunnen verminderen.

Je moet daar natuurlijk wél een multinational voor zijn, om dergelijke vergoedingen in grote handelsverdragen te kunnen laten inbouwen...
Oud 18 juni 2008, 09:35   #233
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik gok zo'n 0 euro
En waarom zou een vrijgelaten proletariër niet proberen een elite van superrijken te emuleren???
Oud 18 juni 2008, 10:57   #234
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom zou een vrijgelaten proletariër niet proberen een elite van superrijken te emuleren???
Oh een vrijgelaten proletarier mag dat gerust proberen hoor van mij, maar misschien moet diezelfde proletarier dan ook maar eens stoppen met klagen omdat hij niet genoeg krijgt naar zijn goesting.

Laatst gewijzigd door fox : 18 juni 2008 om 10:58.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 09:18   #235
eno2
Banneling

Standaard Iemand moet al die peperdure superpampers toch betalen hé!

@ De laatste der mohikanen:
Ik heb werkelijk groot medelijden met de uierzware melkkoeien van de middenklasse, die er maar niet in slagen zich op het niveau te hijsen van de door hen zo op handen gedragen elite van de werkelijk rijken, die wél de middelen hebben om geen belastingen te betalen.

Maar ja, iemand moet al die peperdure superpampers toch betalen hé!
Oud 19 juni 2008, 09:24   #236
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Oh een vrijgelaten proletarier mag dat gerust proberen hoor van mij, maar misschien moet diezelfde proletarier dan ook maar eens stoppen met klagen omdat hij niet genoeg krijgt naar zijn goesting.
Manu Militari vrijgelaten....

Maar het forumreglement verbiedt mij nog verder off-topic te gaan aangaande de problematiek van het supergepamper - maar ik begrijp wel dat de meeste deelnemers hier aan deze zogenaamde discussie niets liever wensen te doen dan het steeds maar in het persoonlijke te blijven trekken wegens een mond vol tanden.
Oud 20 juni 2008, 10:40   #237
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Manu Militari vrijgelaten....

Maar het forumreglement verbiedt mij nog verder off-topic te gaan aangaande de problematiek van het supergepamper - maar ik begrijp wel dat de meeste deelnemers hier aan deze zogenaamde discussie niets liever wensen te doen dan het steeds maar in het persoonlijke te blijven trekken wegens een mond vol tanden.
In het persoonlijke trekken? Waar doe ik dat? Als jij je aangesproken voelt op mijn algemene stelling dan kan ik daar bitter weinig aan doen.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:47   #238
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In het persoonlijke trekken? Waar doe ik dat? Als jij je aangesproken voelt op mijn algemene stelling dan kan ik daar bitter weinig aan doen.
Mag ik dan doorgaan met klagen?
Oud 20 juni 2008, 15:14   #239
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Zagen betaalt redelijk goed...
Spijtig genoeg niet altijd...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 15:44   #240
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

LastMohican geeft een argument dat neerkomt op notionele interestaftrek is een INVESTERING en uitkeringen een POTVERTERING:
Citaat:

eno2 beweert dat iedereen uitkeringen krijgt:
Citaat:

En als je niet begrijpt waar ik het over heb, betaal dan eens 90€ aan een raadpleging bij een advocaat hierover...
LastMohican ontkent dit:
Citaat:
Ik heb wel het privilege te mogen betalen voor al deze fantasietjes, maar ze "op zak steken" mag ik spijtig genoeg niet:
  • Sociale woning ? Sorry U verdient te veel.
  • Studiebeurs ? Sorry U verdient te veel.
  • Stookoliecheque/energiecheque ? Sorry U verdient te veel.
  • Tegemoetkoming voor ... ? Sorry U verdient te veel.

Maar ik mag wel 50% van mijn inkomen afgeven om een bende luiaards te sponsoren die in hun volwassen leven nog geen klap uitgevoerd hebben. Iedereen kan eens pech hebben, maar als je na 6 maand nog geen ander werk hebt gevonden ben je toch manifest van slechte wil (die job betaalt maar 100 euro meer dan den dop, daar doe ik het niet voor hoor !)

En hier komt het fameuze 'antwoord' van eno2, en heel tekenend, zonder de post van LastMohican te quoten, de inhoud past niet in zijn kraam:
Citaat:
@ De laatste der mohikanen:
Ik heb werkelijk groot medelijden met de uierzware melkkoeien van de middenklasse, die er maar niet in slagen zich op het niveau te hijsen van de door hen zo op handen gedragen elite van de werkelijk rijken, die wél de middelen hebben om geen belastingen te betalen.

Maar ja, iemand moet al die peperdure superpampers toch betalen hé!
Een steek in 't algemeen op de 'middenklasse' en de 'werkelijk rijken'.
En nog steeds geen antwoord op de vraag hoeveel ie heeft bijgedragen aan de samenleving vorig jaar.

Fameuze 'discussie' hee? Foei Foei Foei roepen, maar als gevraagd wordt naar het waarom van die Foei, dan komt meneer eno2 niet verder dan 'ze zijn rijker dan ik'.
Eno2's variant van 'Loon naar werken': Loon ja, maar werken, daar klappen we nie over joeng, das irrelevant.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be