Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2008, 15:49   #221
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
De motor is van Mercedes-benz, het onderstel is afgeleid van de Lamborghini Diablo, maar jij zei ontwerpen mijn islamofobische vriendin. Het is niet evident als je een super sportwagen ontwikkeld om ook dadelijk een motor te ontwerpen erbij. Die dingen kosten geld en tijd om ze op punt te krijgen, waarom niet een beproefde motor gebruiken, of zijn de Hollanders ook achterlijk omdat er een BMW motor gebruikt wordt voor de Donkervoort of de Ascari A10? Zijn de zweden dom omdat Volvo Ford motors gebruikt of omdat de eerst köningsegg een Cosworth motor had? Zijn Italianen incompetent omdat Lamborghini van Audi is? Zijn de britten achterlijk omdat Lotus Toyota gebruikt in de Elise of omdat de Maclaren F1 voorzien was van een BMW V12?
Die voorbeelden die jij noemt zijn uitzonderingen op een specifiek terrein. Nederland heeft geen grote autobouwers meer, dus maakt bijvoorbeeld Spyker inderdaad gebruik van motoren van Audi. Maar het is dan wel weer zo dat een groot deel van alle onderdelen voor televisies en mobiele telefoons door Philips gemaakt worden. Of dat 3/4 van alle chips gemaakt worden met machines van ASML. De islamitische wereld heeft een achterstand op ALLE gebieden. Je kan de VN-rapporten er op na lezen als je mij niet geloofd. Niet alleen kan men geen eigen motoren bouwen, er wordt uberhaupt geen noemenswaardige wetenschap en technologie geproduceerd.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 15:50   #222
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ach gut! weer ene met zo'n mierenpietje!
rustig he, vlooienkutje
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 15:54   #223
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Die voorbeelden die jij noemt zijn uitzonderingen op een specifiek terrein. Nederland heeft geen grote autobouwers meer, dus maakt bijvoorbeeld Spyker inderdaad gebruik van motoren van Audi. Maar het is dan wel weer zo dat een groot deel van alle onderdelen voor televisies en mobiele telefoons door Philips gemaakt worden. Of dat 3/4 van alle chips gemaakt worden met machines van ASML. De islamitische wereld heeft een achterstand op ALLE gebieden. Je kan de VN-rapporten er op na lezen als je mij niet geloofd. Niet alleen kan men geen eigen motoren bouwen, er wordt uberhaupt geen noemenswaardige wetenschap en technologie geproduceerd.
Daar gaat het mij niet om, ik heb ook praktisch geen research gedaan om me uit te spreken op dat vlak, waarschijnlijk door gebrek aan interesse. Het ging er mij om dat Moslims volgens Circe veen auto kunnen ontwerpen, terwijl er gewoon ene rondrijdt. Thats it, niet meer, niet minder.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 15:56   #224
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
als dat uw mening is, zou ik u aanraden met anderen op te trekken. Je moet diene mens daarom niet fysiek aanvallen noch blijven janken tot hij met u akkoord gaat.
Dat is mijn mening niet, ik wou enkel duidelijk maken wat je precies communiceert wanneer je tegen iemand zegt: "uw religie is achterlijk". Het was geen aanval naar Vuyschthaemert.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 16:21   #225
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze geven trouwens zelf toe dat ze geeneens een eigen automerk kunnen ontwerpen om met hun eigen olie in te rijden. Pas recent hebben ze geleerd hoe ze hun eigen olie naar boven krijgen trouwens, nu nog leren dat ze dingen moeten onderhouden want dat valt er ook al eens af.
Argumenten over technologische ontwikkelingen zitten helemaal naast de kwestie. De achterlijkheid heeft betrekking op de individuele vrijheid. Eerwraak, gedwongen huwelijken, afwijzen van democratie en dergelijke zijn achterlijke zaken. Daar gaat het om.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 16:52   #226
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Argumenten over technologische ontwikkelingen zitten helemaal naast de kwestie. De achterlijkheid heeft betrekking op de individuele vrijheid. Eerwraak, gedwongen huwelijken, afwijzen van democratie en dergelijke zijn achterlijke zaken. Daar gaat het om.
Je hebt wel verstand nodig om in te zien dat dat belangrijk is.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 17:32   #227
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik wacht nu nog steeds op voorbeelden van hun vermeende geavanceerdheid.
Citaat:
Ze geven trouwens zelf toe dat ze geeneens een eigen automerk kunnen ontwerpen om met hun eigen olie in te rijden. Pas recent hebben ze geleerd hoe ze hun eigen olie naar boven krijgen trouwens, nu nog leren dat ze dingen moeten onderhouden want dat valt er ook al eens af.
Ze zijn maw zo geavanceerd dat ze het routinewerk aan anderen kunnen laten(uitvindingen doen is tegenwoordig ook maar computerbandwerk hoor) om zich met de essentiele dingen des levens te kunnen bezighouden: grondstoffen, land, invloed uitbreiden. Behoorlijk geavanceerd zou ik zeggen.
Oud 30 januari 2008, 17:43   #228
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes Bekijk bericht
Ze zijn maw zo geavanceerd dat ze het routinewerk aan anderen kunnen laten(uitvindingen doen is tegenwoordig ook maar computerbandwerk hoor) om zich met de essentiele dingen des levens te kunnen bezighouden: grondstoffen, land, invloed uitbreiden. Behoorlijk geavanceerd zou ik zeggen.
Heel geloofwaardig hoor
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2008, 21:07   #229
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Wilders beledigt geen mensen : hij neemt een fascistoide religie op de korrel. Als moslims zich daardoor beledigd voelen, is dat natuurlijk hun probleem. Met hun emoties hoeven we geen rekening te houden. Ze zouden zelf beter hun aandacht verleggen van emoties naar ratio.

Ik wacht nog steeds op die toelichtingen over de geavanceerdheid van de islam.
Als uw getuige waar was, waarom wil hij dan famillies van allochtonen afkomst (in zekere zin moslims) samen deproteren met hun straatboefjes en crimminelen, waarom "verplicht" hij een gezamelijke assimillatie a la spaanse inquisitie ? Het is toch duidelijk genoeg !

Wilders beledigt de islaam maar niet de moslims ?! hoe doe je dat ?
Oud 30 januari 2008, 23:39   #230
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Wilders beledigt de islaam maar niet de moslims ?! hoe doe je dat ?
Gewoon zoals Wilders het doet. Dus door de misstanden in de religie als zodanig aan de kaak te stellen.
Wilders kan er ook niks aan doen dat het overgrote deel van de moslims zich met de islam vereenzelvigt en dit onderscheid niet kan of wil maken, en derhalve meteen op de welbekende ellenlange woestijntenen getrapt is. En dan is dat is dus niet de schuld van Wilders, maar van die moslims zelf, waarmee diezelfde moslims dan ook meteen aantonen dat ze geestelijk en cultureel wel degelijk een stuk achterliggen, om het maar eens vriendelijk te zeggen.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 00:08   #231
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Gewoon zoals Wilders het doet. Dus door de misstanden in de religie als zodanig aan de kaak te stellen.
Wilders kan er ook niks aan doen dat het overgrote deel van de moslims zich met de islam vereenzelvigt en dit onderscheid niet kan of wil maken, en derhalve meteen op de welbekende ellenlange woestijntenen getrapt is. En dan is dat is dus niet de schuld van Wilders, maar van die moslims zelf, waarmee diezelfde moslims dan ook meteen aantonen dat ze geestelijk en cultureel wel degelijk een stuk achterliggen, om het maar eens vriendelijk te zeggen.
Goed ... je klinkt nog assertief in je betoog. Als wilders zich bewust is van een probleem en zich wil outen, kan hij dat dan ook op een wreedzame manier. Alles moet bespreekbaar blijven. Volledig mee eens.

Maar Wilders klinkt niet assertief. Hij doet mij denken aan een Führer.

Maar zeg mij dan eens in godsnaam wat de boodschap is aan de moslims Fatima en Mohammed, die niet gekozen hebben om hier geboren te worden, studeren, en dolgraag willen werken, die doordat ouders moslim zijn ook moslim zijn geworden, kortweg iets wat binnen de logica bij katholieken niet zo echt buitengewoon was en is.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 00:44   #232
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rudy je gaat wel kort door de bocht, een katholiek is al lang vrij om het geloof te verlaten, moslims helaas niet!
En er blijft iets wat ik niet kan vatten, Wilders lijkt dus een fuhrer, maar menige imam die ook geen aardige dingen zegt in de moskee over ongelovigen, daar is dan weer geen probleem mee?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 03:03   #233
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Goed ... je klinkt nog assertief in je betoog. Als wilders zich bewust is van een probleem en zich wil outen, kan hij dat dan ook op een wreedzame manier. Alles moet bespreekbaar blijven. Volledig mee eens.

Maar Wilders klinkt niet assertief. Hij doet mij denken aan een Führer.

Maar zeg mij dan eens in godsnaam wat de boodschap is aan de moslims Fatima en Mohammed, die niet gekozen hebben om hier geboren te worden, studeren, en dolgraag willen werken, die doordat ouders moslim zijn ook moslim zijn geworden, kortweg iets wat binnen de logica bij katholieken niet zo echt buitengewoon was en is.
Is er überhaupt wel een boodschap die Wilders specifiek aan moslims als Mohammed en Fatima richt? Wellicht richt Wilders zich op de autochtonen of op de politiek die het mogelijk heeft gemaakt dat het islamitische paard van Troje hier binnen werd gehaald. We weten het nog niet aangezien niemand die film gezien heeft.

Overigens kiest niemand ervoor om hier (of waar dan ook) geboren te worden, maar doen de ouders dat door zich hier (of waar dan ook) te vestigen of reeds woonachtig te zijn. Is iemand hier willens en wetens naartoe gekomen, dan heeft die persoon zich dus aan te passen, zich te integreren en zich uiteindelijk te assimileren. En die persoon is er ook verantwoordelijk voor dat zijn of haar kinderen zich hier aanpassen, integreren en assimileren. Een achterlijk en hyperagressief geloof en doctrine als de islam hoort niet in onze maatschappij thuis. En al helemaal uit den boze is het opdringen van datzelfde geloof aan de autochtonen.

En dat aan de kaak stellen, is, voor zover ik het begrepen heb, het doel van die film die Wilders aan het maken is.
Oud 31 januari 2008, 08:10   #234
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat ze best de middeleeuwse speerpunten van hun godsdienst vaarwel zeggen en naar een westerse houding tegenover God en het leven groeien?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 10:56   #235
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Waarmee Wilders dus de religie achterlijk heeft genoemd, hetgeen de islam dan ook is.

Het is dus niet zo dat hij islamieten, de mensen die deze religie aanhangen dus, achterlijk heeft genoemd. Een belangrijk verschil.
Citaat:
Alles wat gij aanhangt, alles waar gij in gelooft, alles wat gij zelf zegt dat gij zijt, dus alles wat gij doet en hier op dit forum schrijft, IS ACHTERLIJK!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
als dat uw mening is, zou ik u aanraden met anderen op te trekken. Je moet diene mens daarom niet fysiek aanvallen noch blijven janken tot hij met u akkoord gaat.
Dus the_dude gaat nog verder: hij noemt de woorden van Wilders een 'fysieke aanval'.
Oud 31 januari 2008, 11:18   #236
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus the_dude gaat nog verder: hij noemt de woorden van Wilders een 'fysieke aanval'.
Nee Ramón Gitannes, niet de zaken gaan verdraaien hier.

the_dude noemde jouw woorden, die aan mij gericht waren, een fysieke aanval. Niets meer en niets minder.
Overigens beschouw ik dat niet als zodanig, noch fysiek noch iets anders, dus daarmee is wat mij betreft de kous af.

Maar dit is uiteraard wél een uiterst goedkope en doorzichtige poging van je om alsnog, middels de nodige manipulatie, verdraaiïngen en uit het verband rukken van citaten, op één of andere manier je gelijk proberen te halen. Helaas, veel te doorzichtig en derhalve mislukt. Probeer het nogmaals zou ik zeggen.
Oud 31 januari 2008, 15:13   #237
godisanidiot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Goeie zaak, we zouden hier in België zo ook iemand moeten hebben.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg
:: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens
:: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn
godisanidiot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2008, 16:12   #238
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

@Vuyschthaemert
Mijn gelijk kwam gewoon uit de lucht gevallen nadat 'mijn' woorden(die de boodschap van Wilders voorstelden) bij iemand overkwamen als een 'fysieke aanval'. Die woorden kunnen dus heel wat teweeg brengen, dat was mijn punt.
Oud 31 januari 2008, 19:44   #239
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
@Vuyschthaemert
Mijn gelijk kwam gewoon uit de lucht gevallen nadat 'mijn' woorden(die de boodschap van Wilders voorstelden) bij iemand overkwamen als een 'fysieke aanval'. Die woorden kunnen dus heel wat teweeg brengen, dat was mijn punt.
Welk gelijk?
Dat moslims veelal ellenlange tenen hebben en kritiek op hun religie persoonlijk opvatten?

Die film van Wilders, en daar gaat het hier over, moet nota bene nog uitkomen. Men weet nog steeds niet hoe die film eruit zal zien, laat staan wat die film eventueel teweeg gaat brengen bij zowel moslims als niet-moslims. Het enige wat men weet, is dat die film kritisch zal zijn ten op zichte van de islam als religie.

Reageren eventuele gekwetste aanhangers van deze religie hierop door, zoals het beschaafde mensen betaamt, de discussie met woorden aan te gaan, geven ze aan dat ze ondanks alles wellicht toch in staat zijn om religie los te koppelen van de rest. Wordt er echter met woeste betogingen, het belegeren van ambassades, oproepen tot geweld, het in brand steken van auto's, aanslagen en meer van dat fraais gereageerd door eventuele kwetste moslims, dan betekent dat gewoon dat deze religie compleet onverenigbaar is met westerse normen en waarden en als zodanig hier ten lande (lees: het westen) ongewenst verklaard en dus actief geweerd moet worden.
Oud 1 februari 2008, 14:50   #240
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Rudy je gaat wel kort door de bocht, een katholiek is al lang vrij om het geloof te verlaten, moslims helaas niet!
En er blijft iets wat ik niet kan vatten, Wilders lijkt dus een fuhrer, maar menige imam die ook geen aardige dingen zegt in de moskee over ongelovigen, daar is dan weer geen probleem mee?
"In de moskee" ! wat niet het geval is bij wilders ! Wilders spreekt tegen heel het publiek terwijl een imaam in een moskee enkel de moslims aanspreekt binnen de context van het geloof !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be