![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u ooit eicellen/sperma willen doneren? | |||
Ja, ik heb dit zelfs reeds gedaan |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,89% |
Ja |
![]() ![]() ![]() |
14 | 26,42% |
Misschien |
![]() ![]() ![]() |
12 | 22,64% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
24 | 45,28% |
Ander of geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,77% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar zonder dat zou je niet de eerste zijn die er 100% en zelfs 101% zeker van is/was en achteraf blijkt het toch niet zo te zijn dus blijkbaar is die 'gelijkenis' die je zo treffend vindt op z'n minst een samenspel van een zeker genetische voldoende verwante pool en de het fenotype dat je zelf mee opbouwt Citaat:
en eens je hem/haar erkent zal je hem/haar ook gaan herkennen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ps. wel een leuk gesprekje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zei dus:
Citaat:
ik heb dat uit één van die boeken denk ik. ik kan je een linkje geven naar mijn geheugen, meer niet vrees ik ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in dat niet comfortabel aanvoelen kan ik nog inkomen maar dan alleen omdat ik dan graag contact zou opbouwen met die persoon ...maar misschiendan weer om totaal andere redenen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zeker als een vrouw het wat slim aanpakt en vreemdgaat met een man die fenotypisch erg sterk op de partner lijkt, kan je wel eens flink bedrogen uitkomen. ook omdat ouders nogal de neiging hebben om in kinderen kenmerken van zichzelf te fantaseren ![]()
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
doet me ook wel zin krijgen om mijn genetisch materiaal eventjes te laten versmelten met ander genetisch materiaal ![]()
![]() |
#227 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk eigenlijk ook niet dat een man er op die manier kan over oordelen. ![]() ![]() En ik begrijp je verklaring niet zo goed. Het is te zeggen: een weggegooide eicel is toch ook een weggegooide opportuniteit? De eicel zal bevrucht worden, alleen niet door de man die jij hebt gekozen, en je zal het kind dat ervan komt nooit zien. Citaat:
Bovenstaande vind ik een heel goede visie.
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat is in enige zin nog persoonlijker en intiemer moest men daar achter je rug mee gaan knoeien Citaat:
volgens mij kan dit perfect, maar onze heel maatschappelijk bestel is er (misschien al wat minder maar nog steeds) op gericht dat de famililiale band gecultiveerd wordt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat ook. Maar voor mij is die band blijkbaar niet alleen op bloed gebaseerd: ik heb geen bloedbanden met de familieleden waar ik me het dichtst mee verbonden voel.
![]() |
#230 | |
|
![]() Citaat:
Niet alle combinaties kunnen voorkomen, en als dan blijkt dat een kind er wel zo eentje heeft ... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oepsie , sorry... ik bedoelde het dan ook niet zo uitgesproeken als geef me eens een bron
Citaat:
ik denk dat het daar ook ergens in voorkwam ook kwam daar, even terug voor Desiderius, dan een man met drie kinderen waarvan achteraf bleek dat geen enkel van hem was doch door de juiste omgevingsfactoren had hij daar nooit over getwijfeld Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't is te zeggen persoonlijk in m'n directe omgeving en dat algemeen richt zich eerder op tal van verhalen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp je niet vrees ik. ![]() Tenzij je bedoelt dat je je het meest verbonden voelt met bv. je schoonzus?
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vrouwen hebben zich door de eeuwen heen blijkbaar net zogoed bediend van de mogelijkheid binnenin de aangereikte structuren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk dat we evolutionair ook wel wat door elkaar geklutst zijn tegenwoordig.
![]() |
#237 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zeg niet dat het wetenbschappelijk vaststaat of dat ddat nu dé verklaring is maar feit is wel dat de periode na abortus dik onderschat wordt... velen spreken over dat het gelijk staat met het verlies van een kind Citaat:
Citaat:
het is meer dan een weggegooide eicel net omdat je er al flink ge[investeerd in hebt ook al wil je dat kind van dag één af niet dan nog zal je lichaam ( en dus je geest ook ) zich er volledig naar zetten Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
allemaal geen bloedband. (ik voel me wel sterkst verbonden met mijn ouders en mijn grootouders langs moeder's zijde, maar die reken ik nu even niet mee)
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() toch liever the real stuff, dank je.