![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wordt de vlaamse onafhankelijkheid aanvaard en erkend door de andere staten? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
67 | 75,28% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
22 | 24,72% |
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Telkens weer grijpen de belgicisten terug naar hun enige dreigement: militaire interventie. Blijkbaar kennen ze geen andere argumenten dan de wapens..
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, zo is België dan ook ontstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Met een vredesmacht?
![]() ![]()
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de gangbare betekenis ja: een buitenlandse interventiemacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Minister
|
![]() laat die moslims aub buiten !!!
![]() |
#226 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Groot-Vlaanderen omvat: *Het Vlaams gewest *Frans-Vlaanderen *Zeeuw-Vlaanderen *Noord-Limburg *Brussel *vefranste Vlaamse gemeenten net over de taalgrens |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Overigens Brabant ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat zal ik toch nooit begrijpen. Een deel van Frans-Vlaanderen, waaronder Rijssel, is altijd franstalig geweest en is dus nooit verfranst geweest. Aangezien het historisch hoort tot de 17 Provinciën, vraag ik mij toch af waarom sommige Vlaams-nationalisten het ene gebied behorende bij die gewesten willen afstoten (Wallonië) en het andere willen inpalmen (Frans-Vlaanderen). Of is het omdat er "Vlaanderen" in de naam staat? In dat geval zou ik ook maar de Azoren in dat lijstje opnemen, ook bekend onder de naam Vlaamse Eilanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar voor mij hoort de Franse Westhoek zeker bij Vlaanderen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Franse_Westhoek) edit: met uitzondering misschien van de 'rode gemeenten' op de kaart van 1874 Laatst gewijzigd door flamingant : 1 april 2008 om 08:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Vreemdeling
|
![]() Dat weet ik niet zo zeker. M.i. zijn de grootste Europese zwaargewichten (soms letterlijk) Vlamingen dus invloed is er hoe dan ook.
Ik vermoed dat de vraag zich voorlopig niet zal stellen: er is geen politiek draagvlak om deze krachttoer uit te halen en dat zal er niet snel komen denk ik. Wat ik eerder zie gebeuren is een nog veel sterkere economische afhankelijkheid van Belgie aan Vlaanderen die zal leiden tot meer inschikkelijkheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat deel heet -voor zover ik weet- Waals-Vlaanderen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 8 april 2008 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Parlementslid
|
![]() Pffew, ik haal opgelucht adem, want in Noord-Brabant ontspringen we gelukkig het Vlaamse feestje
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() als nederlander van boven de rivieren wou ik graag niet alleen beginnen over Artesië maar ook over Germaans Picardië. dat is het huidige franse departement Somme (dus Picardië ten noorden van de rivier Somme) Dat is namelijk de zuidgrens waar Nederlanders wonen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Artesi%C3%AB http://nl.wikipedia.org/wiki/Somme_(departement) dat de verfransing daar dusdanig heeft huisgehouden, dat de gemiddelde inwoners van dpt. Somme, dpt. Pas de Calais en dpt. Nord geen greintje historisch besef meer hebben en niet snappen dat ze nederlander zijn is een staaltje culturele genocide waar de Dalai Lama nog een puntje aan kan zuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |