![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mars terraformere? | |||
Ja, en wel zo snel mogelijk; eindelijk nog eens iets interessants |
![]() ![]() ![]() |
22 | 62,86% |
Ja, zeker doen, maar het is nog iets te vroeg; laten we eerst afwachten wat er met global warming gebeurt |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,43% |
Nee, dat kost teveel en er is al genoeg armoede en ongelijkheid op deze planeet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,57% |
Nee, we moeten eerst onze eigen planeet terraformeren; ecologische problemen hier eerst aanpakken |
![]() ![]() ![]() |
5 | 14,29% |
Nee, mijn godsdienst zegt dat de Mens niet zelf leefbare planeten of nieuw leven mag scheppen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,86% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom moeten we groepsverkrachtingen organiseren, omdat sommigen niet willen meedoen? Laat enkele toch tegenstribbelen - we hebben ze echt niet nodig, hoor. Integendeel; al het geld dat we steken om die laatste paar mensen te dwingen, is énorm inefficient.
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ok ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat verandert niets aan het feit dat jij anderen herleid tot middel van jou - je reinste slavernij.
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar kom, je geeft op zijn minst al toe er geen problemen mee te hebben om anderen schaamteloos uit te persen voor je eigen belangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nu maakt de wetenschappelijke wereld de bevolking al tot haar slaaf. Das een nieuwe. Overdrijf je nu niet een beetje ? Trek het maar lekker met de haren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"eigen belangen" dit impliceert dat ik de enigste ben die GRAAG dit soort werk doet, en tegen het wegvallen van overheidsubsidies is. Dit impliceert ook dat ik gewoon mijn eigen speeltuin heb en ik mij van de buitenwereld niets zou aantrekken. Helaas is dit niet het geval. Er is wel degelijk interactie. Want oh ja, wetenschappelijk werk gebeurt binnen een bepaalde context. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
|
![]() Citaat:
Dat is diefstal en slavernij. Niks bij de haren getrokken. Dat klinkt natuurlijk niet erg leuk. Maar het is jouw fout niet, het zijn wij die overdrijven. Jij treft geen schuld, nooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welcome to the 19th century with Adrian and Heftruck.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
We moeten op zijn minst 20.000 kometen laten inslaan op Mars, en als dat niet genoeg is, plukken we snel enkele manen weg van bij Jupiter, en als alles naar wens gaat, hebben we binnen enkele eeuwen een ruwe basis om eens te beginnen met terraformeren - wat nog eens eeuwen zal duren. Goh, en ik die dacht dat het een krankzinnig plan was. Als de heren politici nu nog niet overtuigd zijn om eens flink te investeren in dit spannende ruimteavontuur, weet ik het ook niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Doe die solidartiteit daar maar weg.
![]() |
#235 |
|
![]() Laat die misplaatste academische arrogantie maar eens achterwege en hou maar eens op met te denken dat alleen universiteiten aan wetenschappelijk onderzoek doen en kunnen doen. En kom niet af met dat gezeik van het verschil tussen techniek en wetenschap want dat doet er niet eens toe.
Als jij zegt dat private bedrijven niet aan wetenschap en academische verdieping doen zoals universiteiten, dan heb je gelijk; ze doen het meer en beter! Niet (alleen) in een libertarische samenleving, ze doen dat nu al. Dat tegenspreken toont weer maar eens aan dat jij geen flauw benul hebt van wat er allemaal in de bedrijfswereld gebeurt en wat voor baanbrekend werk en onderzoek sommigen onder hen voortbrengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
We kunnen gebruikmaken van de grondstoffen op mars, en bouwen daarmee onze biosferen uit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
|
![]() Misschien, maar de biosferen op Aarde draaiden uit op een mislukking. En het leven in de biosferen op Mars zal ongetwijfeld nog een stuk zwaarder zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
|
![]() waarom als gevolg? denk je niet dat er interactie in 2 richtingen is?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
en proficiat. Tis precies wel sterker dan uzelf.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
|
![]() Citaat:
![]() Inductie, met andere woorden. Hypotheses die de voor ons zichtbare werkelijkheid verklaren aan de hand van vaststaande feiten, daar draait wetenschap toch om? Aan de hand daarvan kan je uiteraard beperkt deductief werken. Totdat je nieuwe feiten tegenkomt, natuurlijk. (Daarom ook dat ik het niet heb met zwarte gaten en zwarte materie en van die dingen, dat zijn hypotheses om hypotheses te verklaren; een beetje in de grenzeloze oceaan der rijkelijke fantasie dobberen.) |
|
![]() |
![]() |