Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2008, 07:42   #221
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
dit is een mandataris van een partij die niet eens met de overgrote meerderheid van de kiezers van die partij kan praten in hun eigen taal.
Sorry, maar ik blijf dit een taalnationalistisch en een oudbollig standpunt vinden. In welke tijd leeft u eigenlijk? Zijn kiezers niet groot genoeg om zelf te kiezen door wie ze willen vertegenwoordigd worden?
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 07:42   #222
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Wel, dat is niet per defintie zo. Waar het op aankomt is de Belgische structuur die Vlaanderen minoriseert en blokkeert op te heffen, niet per sé om België op te heffen. Als "België" in staat en bereid is te democratriseren en Vlaanderen ongehinderd zijn meerderheidsrol te laten spelen, dan kan er een Belgisch staatsverband blijven bestaan, en dat kan zonder problemen mee opgaan in een Confederatie der Nederlanden.
Met het vetgedrukte kan ik het wel eens zijn, met wat erna komt echter niet meer. Het ene impliceert het andere niet.

Laatst gewijzigd door Kim : 2 april 2008 om 07:42.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 07:44   #223
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Sorry, maar ik blijf dit een taalnationalistisch en een oudbollig standpunt vinden. In welke tijd leeft u eigenlijk? Zijn kiezers niet groot genoeg om zelf te kiezen door wie ze willen vertegenwoordigd worden?
Dat is het punt niet. Het punt is dat Vlaams-nationalisten moord en brand roepen wanneer zo iemand een pro Belgisch standpunt verdedigt, want dat is dan pure fransdolheid in hun ogen.

Als het bij hun eigen partij gebeurt, hebben ze er blijkbaar ineens geen probleem meer mee.

Mij zal het worst wezen in welke taal iemand z'n standpunten duidelijk maakt, alleen is consequentie bij sommigen hier vér te zoeken!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 07:45   #224
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik moet overigens vaststellen dat de VB-propagandisten het nu blijkbaar over een iets andere boeg gooien. In plaats van inhoudelijk te reageren proberen ze nu mij persoonlijk aan te vallen door mij te verwijten dat ze mij over bepaalde kwesties, die sinds ik op dit forum ben nog niet aan bod zijn gekomen bij mijn weten, niet horen. Ze spelen niet langer de bal, maar de man. Zeer laag.
Wat laag is, mijn beste Geert, is dat u iedereen die het niet met u eens is probeert te pakken door hem/haar als "VB-er" of zelfs "VB-propagandist" te bestempelen. In veel gevallen zonder daar de minste aanwijzing voor te hebben. Ik heb u er al enkele keren op gewezen dat ik dat in mijn geval niet apprecieer, en u hebt het niet teruggetrokken, erger nog u blijft het herhalen. Dat, mijn beste, is laag en het is u onwaardig. Probeer het eens puur inhoudelijk te spelen in plaats van persoonlijk te worden en daarbij leugens over mensen te verspreiden.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 2 april 2008 om 07:46.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 07:49   #225
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als "België" in staat en bereid is te democratriseren en Vlaanderen ongehinderd zijn meerderheidsrol te laten spelen, dan kan er een Belgisch staatsverband blijven bestaan
Ze zouden dat misschien al kunnen proberen door een federale zorgverzekering naar Vlaams model.

In de Tijd staat vandaag dat een Vlaamse sociale zekerheid volgens woon-land model toch nooit zal lukken wegens Europese regelgeving.

Zelfs de kinderbijslag regionaliseren en uitbouwen voor wie in Vlaanderen woont; mag men nu vergeten.
Al wie in Vlaanderen werkt, zal van Europa die verhoogde Vlaamse kinderbijslag moeten ontvangen; ook Walen die in Vlaanderen werken; beweerd de Tijd.

Dus alles federaal op een moderne & Vlaamse manier organiseren?

Laatst gewijzigd door azert : 2 april 2008 om 07:50.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 08:23   #226
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Is het ook niet zo dat we gezien het kleine aantal Nederlandstaligen eigenlijk geen recht hebben op een minister in Brussel?
Enkel omdat er in de Belgische regering pariteit is, krijgen we ook ministers in Brussel.
Niet te verwonderen dat men zich wel eens afvraagt wie die Vlaamse ministers in Brussel eigenlijk vertegenwoordigen.
Je vergeet wel dat zeer veel Vlamingen in Brussel werken, en dat de vlamingen dit land en zijn hoofdstad boven water houden.
In de Belgische regering is een meerderheid aan Franstaligen, hoewel ze een minderheid van de belgen zijn.
Wat denkt azert daarover?

Laatst gewijzigd door luc broes : 2 april 2008 om 08:23.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 08:25   #227
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Ze zouden dat misschien al kunnen proberen door een federale zorgverzekering naar Vlaams model.

In de Tijd staat vandaag dat een Vlaamse sociale zekerheid volgens woon-land model toch nooit zal lukken wegens Europese regelgeving.

Zelfs de kinderbijslag regionaliseren en uitbouwen voor wie in Vlaanderen woont; mag men nu vergeten.
Al wie in Vlaanderen werkt, zal van Europa die verhoogde Vlaamse kinderbijslag moeten ontvangen; ook Walen die in Vlaanderen werken; beweerd de Tijd.

Dus alles federaal op een moderne & Vlaamse manier organiseren?
De PS is tegen modern en tegen een vlaamse manier, tenzij de vlamingen betalen.
Oud 2 april 2008, 08:45   #228
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
De PS is tegen modern en tegen een vlaamse manier, tenzij de vlamingen betalen.
Aan het hoofd hebben ze nu toch Demotte die ook in zijn hoofd, kwa mentaliteit een halve Vlaming is?
Oud 2 april 2008, 08:47   #229
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergeet wel dat zeer veel Vlamingen in Brussel werken, en dat de vlamingen dit land en zijn hoofdstad boven water houden.
In de Belgische regering is een meerderheid aan Franstaligen, hoewel ze een minderheid van de belgen zijn.
Wat denkt azert daarover?
Ik vindt dat ook een beetje raar; maar zou te maken hebben met het feit dat zij met meer partijen in de regering zitten.
N-va volop steun aan Leterme, zou ook hebben betekent, 1 staatssecr/minister meer voor de Vlamingen?
Oud 2 april 2008, 10:58   #230
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Over die ééntalig Franstaligen...

Blond zeker?
Neen toch niet ,maar daar moet jij niet blond voor zijn he.Ik maakte een opmerking naar een ander toe en niet naar jou ,dus waar jouw bemoeienis vandaan komt mag joost weten.De discussie gaat niet over tweetaligen maar over ééntalig fransen zei je ,nadat ik opmerkte dan johan de mol perfect vlaams kon .Een opmerking naar een ander toe die zei dat Johan de mol naart schijnt thuis frans spreekt.Met je eigen woorden:ik denk niet dat jij te bepalen hebt waar ik wel en niet commentaar op mag geven.En met mijn eigen woorden: hoe wanneer en wat voor commentaar ook niet!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 11:02   #231
the_special_one
Provinciaal Statenlid

the_special_one's schermafbeelding

Standaard

dit noem ik humor.
Oud 2 april 2008, 11:03   #232
Giannib
Vreemdeling

Giannib's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Giannib
Standaard

Het VB is toch pro "Geen gezwans, NEDERLANDS"? Ik zie gewoon dat het VB z"n ware gelaat alweer eens toont. Het stelt mij zeer teleur dat een vlaams-nationalistische partij zo'n bedrog pleegt tegenover z'n kiezers. Een partij die al 30 jaar bestaat, en nog niets heeft gerealiseerd. Tsss.. geldverspilling!
Giannib is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 11:11   #233
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Giannib Bekijk bericht
Het VB is toch pro "Geen gezwans, NEDERLANDS"? Ik zie gewoon dat het VB z"n ware gelaat alweer eens toont. Het stelt mij zeer teleur dat een vlaams-nationalistische partij zo'n bedrog pleegt tegenover z'n kiezers. Een partij die al 30 jaar bestaat, en nog niets heeft gerealiseerd. Tsss.. geldverspilling!
Ja ldd die maar rond de pot blijft draaien omtrent de onafhankelijkheid is uiteraard meester in rechtlijnigheid!
Oud 2 april 2008, 11:42   #234
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het VB is toch pro "Geen gezwans, NEDERLANDS"?
Ik zie gewoon dat het VB z"n ware gelaat alweer eens toont. Het stelt mij zeer teleur dat een vlaams-nationalistische partij zo'n bedrog pleegt tegenover z'n kiezers. Een partij die al 30 jaar bestaat, en nog niets heeft gerealiseerd. Tsss.. geldverspilling!
Het gaat hier over Brussel-19. Niet over het grondgebied van het Vlaams Gewest, waartussen een duidelijk verschil wordt gemaakt. Maar dat zou jij als voormalig VB'er toch wel moeten weten, of niet?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 12:00   #235
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor iemand die lid is van een niet-Vlaams-nationalistische partij hebt u nogal veel noten op uw zang.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 12:04   #236
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Toen er niemand meer over was om te protesteren was u aan de beurt

MTV yes yes waarschuwt voor politiestaat
seconden clip
http://nbr.punt.nl/?id=415592&r=1&tbl_archief=&
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 12:06   #237
luc broes

Standaard

Citaat:
Hoe dikwijls heeft dat VB al zijn ware gelaat getoond!?

Brussel tweetalig is de enige optie.
Wat stelt LDD voor?
en hopelijk stelt ons dat niet teleur!

Laatst gewijzigd door luc broes : 2 april 2008 om 12:06.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 12:36   #238
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Toen er niemand meer over was om te protesteren was u aan de beurt

MTV yes yes waarschuwt voor politiestaat
seconden clip
http://nbr.punt.nl/?id=415592&r=1&tbl_archief=&
Wel serieus overdreven he!
Oud 2 april 2008, 12:37   #239
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat stelt LDD voor?
en hopelijk stelt ons dat niet teleur!
Ldd stelt al teleur.
Oud 2 april 2008, 12:37   #240
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Dat is het punt niet. Het punt is dat Vlaams-nationalisten moord en brand roepen wanneer zo iemand een pro Belgisch standpunt verdedigt, want dat is dan pure fransdolheid in hun ogen.
Zouden er hier nog oude topics zijn over eentalig Franstalige politieke mandatarissen in Brussel?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be