![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Amerika worden gewoon kordate en duidelijke maatregelen vastgelegd rond het gebruik/verhandelen van alcohol en drugs. Hier in België is het één warboel waar de wetten constant veranderen en uiteindelijk niemand precies weet wat mag en wat niet mag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In Amerika bestaat dat al van in den tijd dat mijn moeder daar studeerde.
![]() |
![]() |
#223 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
|
![]() Citaat:
En er komt geen tsunami van verslaafden. Dat is er in Nederland niet gekomen dus zal dat hier ook niet komen. Of denkt ge nu echt dat mensen "wel twee keer nadenken" voor wiet te gebruiken, wat dus illegaal is? Dat doen ze in de strenge VS niet. Dus hier zal dat niks helpen. Die eventuele verstrenging gaat GEEN ENKELE rem zetten op het gebruik van cannabis. Wie dat geloofd is irrationeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
|
![]() Citaat:
Je kunt niet ontkennen dat de 'drugsscene' er voor zorgt dat harddrugs en softdrugs teveel in elkaar overlopen. En ja, dan is er een causaal verband tussen het gebruik van het één en het ander. Als soft- en harddrugs in aanpak, beleid en beschikbaarheid van elkaar verschillen heeft u (een beetje) een punt. Nu niet. Ik ben voorstander van het Nederlandse drugsbeleid omdat het duidelijk is dat het werkt. Niet meer en niet minder. Ik laat me echter niet leiden door drogredeneringen zoals hierboven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
Gouverneur
|
![]() En nog eens voor Paul.
![]() Citaat:
Citaat:
Conclussie: Alle wijsheid staat in de koran ![]()
"Military justice is to justice what military music is to music." G. Marx Laatst gewijzigd door Sodomis : 9 april 2008 om 17:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het regulariseren zou om te beginnen al een verkeerd signaal zijn,het zou de indruk wekken dat het gebruiken van drugs door de maatschappij wordt aanvaard en dat is dus niet zo! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik ken maar enkele die echt tegen zijn, de meeste zeggen 'ik doe het niet maar een ander mag het doen zolang ze me niet lastig vallen is het ok' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Minister
|
![]() Zelfde als met marihuana: het gebruiken door minderjarigen moet niet verboden worden, de verkoop aan minderjarigen wel en moet zwaar aangepakt worden.
Mijn gasten drinken al alcohol sinds ze twee werden, in piepkleine hoeveelheden weliswaar. Cola komt niet in huis, maar met wijn en bier zijn ze stap voor stapje vertrouwd geraakt. Het is een kwestie van cultuur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() Citaat:
Iedereen die op de unief zit heeft wsl toch ook in het middelbaar gezeten? wtf, wat wilt ge daar dan mee aantonen? Het is maar een kleine fractie van wietrokers die naar zwaarder spul grijpen en in het uiterste geval verslaafd geraken aan hero ofzo. Het oorzakelijk verband is nergens te zoeken, er is alleen een correlatie: het is immers waarschijnlijker dat iemand die jointjes rookt en ook zulke vrienden heeft ooit met harddrugs gaat beginnen. De causaliteit is volledig zoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
Cannabis is aanvaard, door de meeste althans. Ik ken genoeg ouders van wie de kinderen blowen, die op de hoogte zijn, zij maken er geen drama van, diegenen die niets van af weten van cannabis, die maken er een drama van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het ging mij om het feit dat Vlaanderen72 zei dat mensen die drugs gebruiken de wereld niet aankunnen en vluchten uit de werkelijkheid. (Wat pertinent onjuist is.) Ik stel daarop dat Vlaanderen zelf de echte wereld niet aankan en dat het nu éénmaal werkelijkheid is, dat veel mensen wiet gebruiken (zonder problemen). ('werkelijkheid' was hier dus het sleutelwoord) Het is jij die daarop antwoordt dat 'niemand ontkent dat er (veel) mensen softdrugs gebruiken.' Wel, ik ontken het ook niet, en zou niet weten waar ik dat beweerd heb. Softdrugs gebruiken (discussie over minderjarigen even niet meegeteld) vergelijken met verkrachtingen is belachelijk en daar blijf ik bij totdat jij mij kunt vertellen wie in het geval van softdrugs het slachtoffer is. Citaat:
Dat zou inderdaad het beste zijn en realistischer dan de simplistische redenering die jij volgt: "Drugs zijn slecht. Drugs veroorzaken altijd problemen. Druggebruikers moeten streng gestraft worden om ze tegen zichzelf te beschermen." Laatst gewijzigd door Infidel : 9 april 2008 om 18:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
|
![]() Citaat:
De heroineverslaafden hebben meestal een cannabisverleden, maar de cannabisgebruiker is geen heroinegebruiker de overstap is misschien 0,OOO01 %, als het al zoveel is. Het cannabismillieu is zo rustig dat ze geen andere toelaten, iemand op speed,coke, alcohol enz is pure ellende voor de rustige hasjiesman. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor baby's is het ook zeer schadelijk!Langdurig gebruik leid tot blijvende invloed op de hersenen en het immuunsysteem.De cijfers zullen wel ergens op het net staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Cocaine is een totaal andere drug - zit niet in de categorie van opiaten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() blowers van het board
zoek in deze artikels de artikels die verbetering vaststellen van onder invloed rijden, en zoek de artikelen die negatief zijn. Volgens mij vind je moeilijk positieve artikels;.. http://www.google.be/search?hl=nl&sa...+study&spell=1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ongeloofelijk, je wilt dus stoppen, je voelt dus duidelijk de nadelen en toch doet uw verslaafd lichaampje alles om zijn coke te hebben. 'tis lijk een space invaders beesten die de controle van uw lichaam overnemen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je dan ook een aantonen waar ik die dingen allemaal zeg?
|
![]() |
![]() |