![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar vraag ik het stopzetten van de transfers?? Kan u mij even een link geven van een bericht van mij waar ik dat vraag? Ik stel vast dat de Waalse economie van daag een puinhoop is. En dat de Belgische staat dus niets fundamenteels opgelost heeft in Wallonië. Indien u akkoord bent dat de Waalse economie een puinhoop is, waarom dan nog België verdedigen? En als het niet de fout van de politeke en (dus ook financiële) Belgische elite is, van wie dan wel? Indien u niet akkoord bent dat de Waalse economie een puinhoop is, waarvoor dient die 12 miljard dan?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als de tekst zou verdwenen zijn, kan je hem ook hier lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Feit : Wij hebben nu een gemeenschappelijke sociale zekerheid met wallonie, niet met PERU en niet met chakamakka. Deze sociale zekerheid is gebaseerd op solidariteit tussen de generaties. Ik nog werkende, betaal nu meer dan ik zelf opsoupeer om gepensioneerden, allerhande steuntrekkers, ziektekosten, uitkering te garanderen aan die die het nodig hebben. Iedereen die nu betaalt bouwt hiermee rechten op, om later zelf een pensioen te krijgen, zijn ziektekosten, zijn hospitalisatie, eventuele werkloosheid te krijgen. Mijn waalse collega werkt net zo lang als ik, heeft net als ik braaf zijn sociale zekerheid laten afhouden, en zo zijn rechten opgebouwd. Als de nationalisten hun zin krijgen, dan splitsen we de boel, de transferts stoppen volgens de enen, of blijven beperkt in omvang en tijd bestaan volgens de anderen. Hierdoor zullen de uitkeringen in wallonie dalen, want het grootste part van de transferts gaan rechtstreeks naar mensen, niet naar overheden. Dit is niet eerlijk tov mijn waalse collega. Als men nu splitst in de SZ, ieder zijn pot voor al wie zijn beroepsloopbaan start, dan blijven transferts en verdeling uit de nationale pot wat mij betreft bestaan tot de laatste die in de nationale pot gestort heeft overleden is. Dus zowat 80 jaar. Dat is eerlijk naar het individu, de mens achter "de walen". Voor de rest kan solidaritiet met gelijk wie, gelijk waar op vrijwillige basis. Dit is niet hetzelfde als het honoreren van opgebouwde rechten die volgen uit vervulde plichten. Laatst gewijzigd door spherelike : 19 mei 2008 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
daarna 219 Ik zeg dat steuntrekkers weinig schuld hebben aan die slechte economie Gij quote mij, en vraagt mij daarachter waar gij zou gezegd hebben wat ik eigenlijk gezegd heb ????? Ofwel ga je verder op een quote, ofwel begin je opnieuw met een eigen mening. dit is absurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach, ik heb er op zich geen bezwaar tegen dat wij in hetzelfde SZ-stelsel zitten als Wallonië. Waar ik wél problemen mee heb, is die exclusiviteit die geëist wordt door Belgisch-nationalisten zoals jij. Wanneer je aan de Belgische SZ wil raken, wordt je uitgescholden voor onsolidairen; en wanneer je de SZ wil uitbreiden met andere naties, dan ben je een wauwelaar. Mijn vraag blijft: waarom staat die eenheid met de Walen hoger aangeschreven dan eenheid met pakweg de Nederlanders, de Luxemburgers of de Duitsers? Onze Belgische pensioenen horen écht niet bij de top van Europa, dus daar hoeven we het al niet voor te doen. Wil je nu eindelijk eens een citaat van mij geven waar ik vraag de transfers af te schaffen of terug te schroeven? Of ga je mij maar blijven woorden in de mond leggen?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik verkies een heropleving van de Waalse economie, boven het in stand houden van een systeem van aalmoezen. Dus ja, ik bekommer mij om de toestand van de Waalse economie. En ik geloof dat die enkel kan opbloeien als de Walen daadwerkelijk de nodige economische bevoegdheden in handen krijgen. Want dat het binnen een Belgisch kader niet lukt, dat lijkt mij na 50 jaar miserie toch al lang duidelijk.
|
|
![]() |
![]() |